Probabil că urmează să aflăm în curând că nu mai există (în aceeaşi formulă) majoritatea parlamentar-guvernamentală. Prin migrarea unor "pontişti" de la PSD şi a "marginalizaţilor" de la ALDE către un partid nou. Majoritatea însă se va recompune pe baza unui compromis, fiind posibilă şi asocierea UDMR. Desigur, vom mai afla că urmează nişte ajustări de program, pe linia de-acum clasică pornită cu jocul UnPR (2010-2012), spargerea USL şi predarea puterii către tehnocraţi ("eh, aţi văzut că noi am vrut, dar iată că nu mai este posibil").

© my angry rants

02 iulie 2014

O sugestie pentru PnL



Dacă tot susţine"are capacitatea să inițieze singur demersuri la nivel parlamentar și nu dorește să fie atras în acțiuni făcute doar pentru ca o persoană sau un grup restrâns de persoane să câștige capital de imagine", are ocazia să şi o dovedească practic.

Anume, făcând o sesizare de neconstituţionalitate privind Legea Big Brother (legitimarea la achiziţionarea cartelelor pre-pay), unde este nevoie - conform legii - de minim 50 de deputaţi. De la PnL au votat contra legii 10 deputaţi şi 52 s-au abţinut. Deci, ar fi 62 de potenţiale semnături. Chiar dacă unii ar fi din clica Tăriceanu, tot ar rămâne 50.

2 comentarii :

Riddick spunea...

Oops... este la baza o ordonanţă de urgenţă, deci nu s-ar putea contesta la CCR decât de Avocatul "Poporului":


Scrisoare deschisă către Avocatul Poporului, domnul Victor Ciorbea, privind contestarea la Curtea Constituțională a Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice

Stimate domnule Victor Ciorbea,

Vă adresăm această scrisoare deschisă fiind deosebit de îngrijorați de rapiditatea cu care au fost adoptate în parlamentul României, fără o dezbatere reală și cu accelerarea nejustificată a procedurilor, a unei Ordonanțe de Urgență din 2011 care riscă să afecteze drepturile cetățenilor și, în același timp, să nu servească scopului clamat de 'cunoaștere, prevenire și contracarare a riscurilor ori amenințărilor la adresa securității naționale'.

Prevederile acestui act normativ sunt excesive și nu se regăsesc în această formă în legislația altor țări ale Uniunii Europene. De asemenea, garanțiile asupra dreptului la viață privată sunt foarte slabe, lucru care predispune la utilizarea abuzivă a datelor colectate.

Dezbaterile asupra acestei teme sunt ample în multe țări și orice decizie ar trebui precedată de consultări cu toți cei interesați, inclusiv cu operatorii de telefonie mobilă și internet, ori cu organizațiile neguvernamentale pentru apărarea drepturilor omului.

Practic, o Ordonanță de Urgență a guvernului, veche din 2011, a fost adoptată de Senat la începutul lunii iunie 2014, iar în ședința extraordinară a Camerei Deputaților din 2 iulie, tema a fost pusă e ordinea de zi. În plen, cu excepția unei singure intervenții pe fondul legii, dezbaterile au lipsit cu desăvârșire. Comisia de drepturile omului, culte și minorități nu a fost sesizată, ceea ce diminuează și mai mult legitimitatea întregului proces de adoptare. Noi nu am acceptat nici prevederile acestei legi și nici modul în care s-a forțat adoptarea ei, astfel că ne-am pronunțat, prin vot, în consecință. [...]

Riddick spunea...


continuare:


Această grăbire a lucrurilor este inexplicabilă și prin prisma faptului că, recent, parlamentul a respins cu o largă majoritate, o propunere legislativă asemănătoare. Acum, sub o aparență de deliberare și decizie în forul legislativ, sunt impuse restricții fără precedent care afectează libertatea de comunicare și libertatea pe internet. Toți cei care achiziționează cartele preplătite vor trebui să își prezinte datele de identificare, inclusiv CNP-ul, iar toți cei care utilizează serviciile unui cafe internet, spre exemplu, vor trebui identificați, la rândul lor.

Astfel de prevederi au fost declarate neconstituționale de către Curtea Constituțională a Germaniei. Puține țări din Uniunea Europeană au astfel de legislații. Or, în absența unei reglementări la nivel european, rețelelor de crimă organizată le va fi oricând simplu, spre exemplu, să achiziționeze cartele preplătite din țări unde nu există o legislație similară și să le utilizeze pe teritoriul României. Așadar, eficiența unor astfel de prevederi va fi, în cel mai bun caz modestă în lupta cu crima organizată, dar prețul va trebui plătit de către toți cetățenii care își vor vedea dreptul la privacy (viață privată) afectat. Nu în ultimul rând, obligarea de a reține datele utilizatorilor de internet va genera costuri pentru cei care oferă serviciu de internet, lucru care va putea fi împovărător financiar pentru mulți dintre aceștia.

După cum se știe, recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene a invalidat Directiva 2006/24/CE a Parlamentului European, ca urmare a constatării că aceasta nu și-a dovedit eficacitatea și reprezintă o imixtiune disproporționată în drepturile fundamentale privind protecția datelor cu caracter personal.

Vă adresăm rugămintea, domnule Victor Ciorbea, să vă exercitați prerogativa de a sesiza Curtea Constituțională cu privire la acest proiect de lege care înseamnă un pas înapoi pentru apărarea drepturilor și libertăților individuale în România.

http://www.agerpres.ro/comunicate/2014/07/07/comunicat-de-presa-deputat-remus-cernea-15-39-29


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Gabriel Andreescu, 2001: "În jurul anului 2006 ar fi necesar ca arhitecţii Uniunii Europene să ia deciziile pentru o reformă radicală a Uniunii; deciziile privind Europa federală. Ca acest lucru să fie posibil, sînt necesari cîţiva ani pentru pregătirea locuitorilor Europei, ca să înţeleagă şi să accepte un asemenea proiect. Iată de ce într-un an-doi, ideea unei Europe federale trebuie să prindă un contur operaţional, iar în doi-trei ani, ea trebuie să se afle pe masa de lucru a actorilor politici şi în dezbaterea opiniei publice europene".

Postări populare (nu P.P.E. !):