30 ianuarie 2014

Bişniţarul Gruia Stoica, folosit şi aruncat



Trebuie să ai o doză de nebunie sau "garanţii solide" ca să te încumeţi să faci afaceri pe picior mare în domeniul transportului feroviar. 
De aici mai reies nişte chestii: 

- CFR Marfă (da, "de stat" !) are cele mai mici tarifuri de transport, şi logistica necesară; 

- dacă Gruia Stoica punea mâna pe CFR Marfă, acum era "hoţul neprins, negustor cinstit";

- această căpuşă, GFR, n-a fost decât instrumentul "corodării" cotei de piaţă a CFR Marfă, alt rechin (extern) vine acum "la tain" (privatizare, cică...).

Soarta CFR-urilor s-a decis din 1998 (punct în Programul PSAL II): dezmembrare -> falimentare -> privatizare (cu partener extern !). Restul nu-i decât abureală, ce ni se serveşte.

2 comentarii :

Riddick spunea...

Este un "pattern" (tipar) care s-a aplicat mai peste tot:

dezmembrare -> falimentare -> privatizare (cu partener extern !)

Riddick spunea...

Iaca, Băsescu:

"Apropo, am fi foarte interesaţi dacă, spre exemplu, Deutsche Bahn ar privi către licitaţia care se organizează pentru privatizarea CFR Marfă. Vom privatiza marile companii de stat pentru că ni se pare că aici este cheia creşterii competitivităţii sectorului de stat."

"Vom privatiza marile companii de stat pentru că ni se pare că aici este cheia creşterii competitivităţii sectorului de stat" - menţionase lipsa de competitivitate a economiei ("de stat") ca obstacol faţă de trecerea la euro. Deci,"totul pentru euro !".

Un nemernic având vocaţia de a ajunge "risipitor de ţară" într-o situaţie reală, de n-ar fi împiedicat - atunci - de forţele naţionale sănătoase.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16518652-traian-basescu-romania-vrea-intre-zona-euro-2018-2019.htm


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Leonard Orban, 2011: "Guvernele europene, deci şi cel român, vor avea în viito­rul nu foarte îndepărtat competenţe din ce în ce mai mici în materie de regle­mentări în domeniul economic, deci şi o marjă de manevră din ce în ce mai redusă. Bugetele naţionale vor fi avizate de Bruxelles. Parlamentul va trebui să ţină seamă de aceste opinii. Şefii de state îşi vor asuma angajamente punctuale pe domeniul economic. Iar apariţia unui guvern al Uniunii Europene, în adevăratul sens al cuvântului, care să gestioneze politica economică şi fiscală este inevitabilă. În faţa competiţiei dure a Asiei şi Americii, Europa va trebui să-şi aleagă un guvern unic, altminteri riscă să-şi piardă influenţa. O pierdere a influenţei ar însemna o lovitură extrem de dură pentru fiecare cetăţean pentru că pierderea influenţei echivalează cu scăderea drastică a nivelului de trai. Eu nu văd o altă soluţie decât un guvern european."


Postări populare (nu P.P.E. !):