09 octombrie 2013

Comisia Europeană poate interveni în proiectul bugetului de stat al României, parlamentarii români - nu !

Constituţia României (2003) - Parlamentul
Articolul 61: Rolul și structura - 1. Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român și unica autoritate legiuitoare a țării. 

"Semestrul european" înseamnă (printre altele) prezentarea proiectului de buget al fiecărui stat UE, Comisiei Europene, spre avizare. Absurditatea stă (şi) în faptul că parlamentele naţionale "ar trebui" să ţină cont la vot de observaţiile Comisiei Europene (la votarea bugetului; mă, şi dacă ăia nu vor aşa, ce se-ntâmplă ?!).

Ponta: "Domnul vicepremier Chiţoiu, şi e şi domnul Gherghina aici (Gheorghe Gherghina - n.r.) - domnul Voinea e la Bruxelles, cred - trebuie să veniţi repede de tot cu cifre avansate legate de buget. Şi vă rog să discutaţi cu toţi miniştri, astfel încât să ne ţinem de calendar. La sfârşitul lunii avem discuţia cu cei de la Comisia Europeană, FMI. La începutul lunii noiembrie trimitem bugetul în Parlament şi în cursul lunii noiembrie să poată fi aprobat, pentru ca din decembrie toate instituţiile publice centrale şi locale să ştie ce bani au de cheltuit şi să înceapă pregătirea pentru proceduri".

Iar prin decizia Echipei Băsescu de la CCR, parlamentarii nu pot formula orice fel de amendamente la proiectul bugetului de stat:

Curtea Constitutionala a decis miercuri, cu majoritate de voturi, ca este constitutionala limitarea dreptului parlamentarilor de a formula orice fel de amendamente la proiectul bugetului de stat.
Curtea a respins astfel sesizarea PDL, PP-DD şi UDMR privind modificarea Legii 500 privind finanţele publice.
"Prin legea de modificare a legii finanţelor publice nu ai voie să intervii să soliciţi o suplimentare decât dacă obiectivul respectiv sau ceea ce soliciţi se regăseşte în buget. Nu se acceptă decât ceea ce a spus Guvernul şi atâta tot. Mă refer la amendamente şi la orice modificări de buget", e nemultumirea Opozitiei.

Un comentariu :

Riddick spunea...

Cum am scris ? "Absurditatea stă (şi) în faptul că parlamentele naţionale "ar trebui" să ţină cont la vot de observaţiile Comisiei Europene (la votarea bugetului; mă, şi dacă ăia nu vor aşa, ce se-ntâmplă ?!)."

Am fost prea optimist - desigur că schiţa va ajunge la parlament direct modificată, confiorm indicăţiilor Comisiei Europene.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: