09 octombrie 2013

Comisia Europeană poate interveni în proiectul bugetului de stat al României, parlamentarii români - nu !

Constituţia României (2003) - Parlamentul
Articolul 61: Rolul și structura - 1. Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român și unica autoritate legiuitoare a țării. 

"Semestrul european" înseamnă (printre altele) prezentarea proiectului de buget al fiecărui stat UE, Comisiei Europene, spre avizare. Absurditatea stă (şi) în faptul că parlamentele naţionale "ar trebui" să ţină cont la vot de observaţiile Comisiei Europene (la votarea bugetului; mă, şi dacă ăia nu vor aşa, ce se-ntâmplă ?!).

Ponta: "Domnul vicepremier Chiţoiu, şi e şi domnul Gherghina aici (Gheorghe Gherghina - n.r.) - domnul Voinea e la Bruxelles, cred - trebuie să veniţi repede de tot cu cifre avansate legate de buget. Şi vă rog să discutaţi cu toţi miniştri, astfel încât să ne ţinem de calendar. La sfârşitul lunii avem discuţia cu cei de la Comisia Europeană, FMI. La începutul lunii noiembrie trimitem bugetul în Parlament şi în cursul lunii noiembrie să poată fi aprobat, pentru ca din decembrie toate instituţiile publice centrale şi locale să ştie ce bani au de cheltuit şi să înceapă pregătirea pentru proceduri".

Iar prin decizia Echipei Băsescu de la CCR, parlamentarii nu pot formula orice fel de amendamente la proiectul bugetului de stat:

Curtea Constitutionala a decis miercuri, cu majoritate de voturi, ca este constitutionala limitarea dreptului parlamentarilor de a formula orice fel de amendamente la proiectul bugetului de stat.
Curtea a respins astfel sesizarea PDL, PP-DD şi UDMR privind modificarea Legii 500 privind finanţele publice.
"Prin legea de modificare a legii finanţelor publice nu ai voie să intervii să soliciţi o suplimentare decât dacă obiectivul respectiv sau ceea ce soliciţi se regăseşte în buget. Nu se acceptă decât ceea ce a spus Guvernul şi atâta tot. Mă refer la amendamente şi la orice modificări de buget", e nemultumirea Opozitiei.

Un comentariu :

Riddick spunea...

Cum am scris ? "Absurditatea stă (şi) în faptul că parlamentele naţionale "ar trebui" să ţină cont la vot de observaţiile Comisiei Europene (la votarea bugetului; mă, şi dacă ăia nu vor aşa, ce se-ntâmplă ?!)."

Am fost prea optimist - desigur că schiţa va ajunge la parlament direct modificată, confiorm indicăţiilor Comisiei Europene.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: