06 octombrie 2010

UE nu este de acord cu înăsprirea legislaţiei româneşti privind jocurile de noroc online



Până şi în domeniul jocurilor de noroc se bagă Comisia Europeană:


Primul proiect de lege propus pentru a reglementa jocurile de noroc online din România a dus la o atenţionare din partea Comisiei Europene, care a emis un aviz detaliat în care exprimă rezerve cu privire la compatibilitatea propunerii cu legislaţia Uniunii Europene.

The European Gaming and Betting Association, un organism comercial care reprezintă interesele celor mai multe dintre marile companii de jocuri de noroc pe internet din Europa, a comentat cu privire la aviz:

"EGBA salută dorinţa guvernului român de a reforma jocurile de noroc online şi piaţa de pariuri. Cu toate acestea, EGBA observă că România este a treia ţară care în ultimele 12 luni a primit un aviz detaliat din partea Comisiei Europene şi va trebui, ca şi în cazul Danemarcei şi Poloniei, să reformuleze şi ajusteze proiectul său de lege", a spus Sigrid Ligne, secretarul general al EGBA.

După analizarea proiectului de lege, EGBA a identificat o serie de dispoziţii care sunt foarte puţin probabil în conformitate cu legislaţia UE. Acestea includ:

* Interzicerea discriminatorie a activităţilor de marketing şi de publicitate pentru companiile autorizate din UE care nu sunt autorizate în România

* Cerinţă pentru companiile de pariuri online licenţiate în UE ca să aibe serverele lor în România

* Cerinţă pentru companiile de pariuri online licenţiate în UE să fie stabilite în România (sediul social)

* Excluderea nejustificată a pronosticurilor online în timp ce toate celelalte forme de jocuri de noroc online ar fi permise.

"În timp ce noi dorim să sprijinim dorinţa legitimă a României de a reglementa piaţa jocurilor de noroc online, este important din perspectiva protecţiei consumatorilor ca politicile naţionale de jocuri de noroc sa fie compatibile", a adăugat Ligne. "După cum s-a confirmat de CEJ în hotărârile sale recente, există mijloace mai puţin restrictive decât stabilirea obligatorie în statul respectiv, pentru a se monitoriza şi controla jocurile de noroc online şi piaţa pariurilor."

Proiectul de lege român a fost notificat la Comisia Europeană şi statele membre, la 2 iulie 2010. Avizul detaliat extinde perioada de aşteptare până la 03 noiembrie, timp în care România nu poate adopta proiectul de legislaţie.

România este obligată să răspundă la punctul de vedere al Comisiei, dacă aceasta nu reuşeşte să ia în considerare obiecţiile Comisiei, Comisia ar putea decide să lanseze procedurile de infringement.



http://www.recentpoker.com/news/romania-9438.html

http://gamingzion.com/gamblingnews/romania-in-opposition-to-ec-over-internet-gambling-1684

3 comentarii :

Crystal Clear spunea...

Nu stiu cum este cu jocurile online.

Dar stiu cum este cu sutele de cazinouri de pe strazile Bucurestiului si mi se face rau
Este o adictie cumplita comparabila cu cea fata de cocaina.
Mai bine ar opri asa ceva.
Dar banditii astia se strecoara si scapa
UE decide numai ce vor lobbistii.

Riddick spunea...

În Budapesta sunt doar trei cazinouri, în bucureşti cred că sunt trei de fiecare sector...

Există norme stricte pentru jocurile de noroc în statele stabile, pentru a împiedica spălarea de bani. Se merge până la prezentarea înregistrărilor de la mesele de joc la autorităţi.

Crystal Clear spunea...

Da, ai spus exact ceea ce stiam si eu .La fel este si in Canada-am o prietena care lucreaza undeva la un centru de cercetari sociologie acolo si se ocupa de adictia la tineri si copii .
Mi-a povestit niste lucruri cumplite.
In bordul cazionurilor sunt si oameni din guvern pentru ca sa regleze taxele platite de cazinouri.
Sunt cateva cazionoiuri in toata Canada.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."

 

Postări populare: