27 august 2017

O explicaţie a interesului Şarlei pentru Transilvania


Monarhia britanică este în criză, însă nu lipsesc scenariile de "revalorizare" a acesteia. Cam de multişor se vorbeşte despre "Charles pe tronul României", şi recent s-a reluat chestiunea (o fi cea britanică în criză, dar monarhia RO are deja vată-n nas şi pantofi cu talpă de carton). Există şi versiunea "minimalistă", în care Transilvania+Banat devin... britanice. Şi cum toţi susţinătorii ambelor variante de proiect sunt europeişti, încep să cred că BREXIT-ul nu va avea loc, va fi sabotat sau chiar anulat după un anumit timp în cazul în care totuşi se va produce.

(Oh, and back off, Charlie, you're not welcome here!)

N-am reuşit să găsesc un site sau o dovadă că "Uniunea ardelenilor şi bănăţenilor" ar exista (ca ong legal). Nici ca partid, deşi au fost tentative. Însă latră, latră... Cred că se impun anumite măsuri (alo! SIE, SRI?) în privinţa mişcării secesioniste reprezentată (printre alţii) de Emil Aluaş.

Care recidivează (a n-a oară, şi agramat; o gândi în altă limbă?):


2 comentarii :

Gabriel spunea...

Există o vorbă care li se potriveşte perfect multor români din fosta Austro-Ungarie: ai grijă ce-ți doreşti, că s-ar putea să se împlinească!

Riddick spunea...

Pâi or mai fi în viaţă? (iaca suta de ani la anu'). L-am reconsiderat negativ pe Maniu (şi pe alţii, Sever Bocu, etc.), care au cochetat cu ideea federalizării României şi chiar cu ideea "statului transilvănean".


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Zoe Petre, 2012: "Am preferat votul pe liste fiindcă am considerat întotdeauna că partidele de la noi nu au forţa şi identitatea necesară pentru un alt tip de sistem electoral. Dar, unul dintre argumente pro-uninominal, explicate de Victor Ponta de la tribuna Parlamentului, mi-a trezit interesul: anume că un astfel de vot nu permite intrarea formaţiunilor anti-sistem în ParlamentSau, oricum, aceste puterea acestor partide nu devine mare. În contextul în care Europa se află într-o stare de nedumerire, ideea ca noi să ne pricopsim cu un Parlament plin de dani diaconeşti, mă înspăimântă. Totodată, îmi repugnă total posibilitatea unei guvernări PDL-Dan Diaconescu, după alegeri. Ar fi o catastrofă. Dacă se vrea prevenirea a aşa ceva, prin uninominalul pur, este foarte bine".

 

Postări populare: