Mascaradă abjectă. Sistemul l-a impus (prin Dragnea) pe Mihai Tudose, trecut prin filieră SUA-NATO-SRI-MApN. Apartenenţa lui Tudose la PSD este mai degrabă un detaliu birocratic, iar faptul că partidul (şi aliatul ALDE) acceptă aşa ceva arată precaritatea mediului politic şi chiar a existenţei statale a României.

© my angry rants


01 iunie 2014

Un motiv pentru care Iohannis este periculos



Se pare că nu se vrea prezenţa simultană în Constituţie (după revizuire) atât a regiunilor cât şi a judeţelor.

Era varianta minimală, fiindcă este evident că nu ar trece - fără falsificare ! - un referendum constituţional care ar conţine desfiinţarea judeţelor. Pe vremea guvernului Băsescu-Boc intenţia era crearea de regiuni prin comasarea judeţelor şi numirea regiunii tot "judeţ". Adică, prin modificarea în acest sens a legii administraţiei publice locale, ştiind bine cât de nepopulară este desfiinţarea judeţelor. Că şi comasarea este la fel de nepopulară au aflat-o în 2012, n-au crezut rezultatul referendumului judeţean de la Constanţa din 2011...

"Legea Dragnea" a fost blocată fiindcă de fapt întărea judeţele, regiunile (ipotetice) rămânând cu firimiturile, ele apărând (eventual...) după ce s-ar fi relocat majoritatea atribuţiilor şi mijloacelor de la nivel central la nivel judeţean, deci găsind "judeţe tari". Şi deci, regiunile ar fi rămas doar "la mişto", nemaiputând să atenteze la caracteristica de stat naţional unitar, prevăzută în Constituţie.

Oligarhia nu-şi permite un eşec al referendumului de regionalizare ("de revizuire a Constituţiei"). Prezenţa de la alegerile europarlamentare a depăşit cu puţin 30%, în condiţiile unei politizări intense (s-au dezbătut aproape exclusiv teme interne), este puţin probabil ca un eveniment precum un referendum constituţional să scoată din case minim 30% din electorat, astfel încât referendumul să se valideze pe noul prag de 30%.

Blocarea regionalizării este dată ca motiv principal al spargerii USL de către un colaborator de-al lui Ponta ("10 motive pentru desfiinţarea USL")... în decembrie 2013.

În acest context, vine Iohannis cu o declaraţie (ianuarie 2014, încă nu se spărsese USL): "Cu regionalizarea deocamdată e moartă, tot. Chiar sunt chestiuni care nu se pot discuta sub presiunea unor sesiuni de alegeri. Chiar nu e bine". Dar nici în august 2013 nu era de acord: "Avem timp până în 2022".

Iohannis (şi alţii...) reprezintă forţele care ar impune o regionalizare împotriva voinţei majoritare, fie prin comasarea judeţelor fără referendum constituţional, fie printr-o regionalizare radicală (eliminarea judeţelor), printr-un referendum falsificat.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Horia-Roman Patapievici, 2009: "Ei bine, teza mea este că Parlamentul European, care funcţionează mai degrabă ca un club de influenţare şi de lobbying decât ca un parlament obişnuit, e chemat să joace, pentru viitor, rolul corpului politic absent. Rolul său îmi pare a fi acela de a forma o comunitate politică provizorie, în vederea realizării treptate a comunităţii politice permanente, care, în proiect, ar fi demosul european. Parlamentul European este, prin urmare, un fel de corp politic european avant la lettre: în el, aşa zicând, se experimentează in vitro poporul politic european".

Postări populare (nu P.P.E. !):