Tehnocraţi ! Când vă căraţi ?

01 iunie 2014

Un motiv pentru care Iohannis este periculos



Se pare că nu se vrea prezenţa simultană în Constituţie (după revizuire) atât a regiunilor cât şi a judeţelor.

Era varianta minimală, fiindcă este evident că nu ar trece - fără falsificare ! - un referendum constituţional care ar conţine desfiinţarea judeţelor. Pe vremea guvernului Băsescu-Boc intenţia era crearea de regiuni prin comasarea judeţelor şi numirea regiunii tot "judeţ". Adică, prin modificarea în acest sens a legii administraţiei publice locale, ştiind bine cât de nepopulară este desfiinţarea judeţelor. Că şi comasarea este la fel de nepopulară au aflat-o în 2012, n-au crezut rezultatul referendumului judeţean de la Constanţa din 2011...

"Legea Dragnea" a fost blocată fiindcă de fapt întărea judeţele, regiunile (ipotetice) rămânând cu firimiturile, ele apărând (eventual...) după ce s-ar fi relocat majoritatea atribuţiilor şi mijloacelor de la nivel central la nivel judeţean, deci găsind "judeţe tari". Şi deci, regiunile ar fi rămas doar "la mişto", nemaiputând să atenteze la caracteristica de stat naţional unitar, prevăzută în Constituţie.

Oligarhia nu-şi permite un eşec al referendumului de regionalizare ("de revizuire a Constituţiei"). Prezenţa de la alegerile europarlamentare a depăşit cu puţin 30%, în condiţiile unei politizări intense (s-au dezbătut aproape exclusiv teme interne), este puţin probabil ca un eveniment precum un referendum constituţional să scoată din case minim 30% din electorat, astfel încât referendumul să se valideze pe noul prag de 30%.

Blocarea regionalizării este dată ca motiv principal al spargerii USL de către un colaborator de-al lui Ponta ("10 motive pentru desfiinţarea USL")... în decembrie 2013.

În acest context, vine Iohannis cu o declaraţie (ianuarie 2014, încă nu se spărsese USL): "Cu regionalizarea deocamdată e moartă, tot. Chiar sunt chestiuni care nu se pot discuta sub presiunea unor sesiuni de alegeri. Chiar nu e bine". Dar nici în august 2013 nu era de acord: "Avem timp până în 2022".

Iohannis (şi alţii...) reprezintă forţele care ar impune o regionalizare împotriva voinţei majoritare, fie prin comasarea judeţelor fără referendum constituţional, fie printr-o regionalizare radicală (eliminarea judeţelor), printr-un referendum falsificat.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO:

Radu Carp, 2012: "Iar pentru a pune această întrebare în contextul României de azi, dincolo de problema naţională sau cea a păstrării Tradiţiei şi a religiei, nu cumva orice structură federală ar conveni unui stat care, oricum am lua-o, se află şi se va afla la periferia geografică a Europei ? O Românie parte a unui stat federal care să aibă aceeaşi pondere cu orice alt stat membru… ar fi sau nu în interesul naţional ? Ori este cumva în interesul naţional să menţinem aceeaşi elită birocratică necompetitivă care se auto-regenerează tocmai pentru că ne aflăm la periferie şi undele de şoc ale unui model mai eficient de organizare nu mai sunt aproape deloc resimţite ? Suveranitatea pe care unii dintre noi sunt gata să o apere cu preţul vieţii nu este nimic altceva decât un concept determinat istoric, născut pentru a legitima modelul statului centralizat împotriva unor ameninţări externe şi contestări interne".

Postări populare (nu P.P.E. !):