05 septembrie 2013

Îşi asumă această porcărie PDL, PMP, PFC, UDMR şi PNŢCD ?



Ca partide afiliate la PPE, ori în curs de afiliere.

Trei europarlamentari din Grupul PPE au emis un document politic (în 3 septembrie 2013, asumat oficial de PPE şi publicat pe site), care cere accelerarea demersurilor pentru crearea unei "Armate europene" (adică, "a UE"). Documentul n-o spune direct, dar se poate deduce din conţinutul său despre ce este vorba. Tot PPE a emis oficial principiul "bombei atomice a UE".

A nu se înţelege că doar PPE face presiuni în această direcţie. Când eurosocialiştii predominau în Parlamentul European s-a introdus oficial conceptul de "apărare comună europeană". De unde până atunci CEE/UE era în principal un organism politico-economic, începe să devină suprastatal şi în domeniul militar, mai ales după intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona (ratificat în unanimitate de clasa politică de la Bucureşti, fără referendum !). Apărare comună în afara NATO, evident ! Au statele UE resurse ca să participe eficient în DOUĂ structuri (alianţe) militare ? Evident, nu ! 

Nu-i deloc o întâmplare că cei trei europarlamentari sunt din Franţa, Germania şi Polonia, adică statele fondatoare ale "Triunghiului de la Weimar", o structură politico-militară care subminează NATO. Polonia nu-i decât un stat subordonat, dar apare ca "punte" spre noii membri ai UE, foste ţări socialiste. În acest context, este de observat vizita recentă a ministrului apărării (Mircea Duşa) în Polonia, înaintea summitului miniştrilor apărării din UE, şi înaintea Consiliului European din decembrie (pe tema "apărării europene"). Ponta declara anul trecut că "România şi Polonia pot construi o axă de colaborare, precum Franţa-Germania". PnL, de asemenea, cere accelerarea "apărării comune europene". Ministrul de externe (Titus Corlăţean) a participat la o "reuniune lărgită" a Grupului pentru Viitorul Europei, şi a declarat că a participat la... "o reuniune informală a miniştrilor de externe din UE" (a unor miniştri - 16 din 28 !). Cristian Diaconescu declara că României i s-a propus o "ofertă" de cooptare la grupul statelor care iniţiază structura europeană de apărare (ofertă reluată în 2012): "Pe vremea când eram ministru, eu am primit o invitaţie la discuţii din partea ministrului de externe al Germaniei, Guido Westerwelle, dar din cauza schimbărilor politice din România nu am putut să o onorez".

Mai există, de asemenea, propunerile franco-germane privind "apărarea UE", formulate de cei doi miniştri de externe.

Traducerea documentului PPE:

Mai ieftină, mai bună, mai eficientă: aducerea politicii europene de apărare în secolul 21

Europarlamentari din conducerea grupului PPE care fac parte din Subcomisia Parlamentului European pentru securitate și apărare (SEDE) au emis astăzi un apel pentru o revizuire completă a politicii de apărare a UE. Într-un document politic comun făcut public astăzi, coordonatorul grupului PPE din Comisia SEDE și raportorul Parlamentului European pentru politica de apărare, Michael Gahler, deputat în Parlamentul European (din Germania), președintele Subcomisiei, Arnaud Danjean, deputat în Parlamentul European (din Franța) și vice-președintele Krzysztof Lisek, deputat în Parlamentul European (din Polonia), au cerut o revizuire cuprinzătoare a apărării la nivelul UE, cu scopul de a reuni proiecte-cheie de achiziții pentru apărare ale statelor membre și a se înfiinţa un Cartier General permanent al UE, civil și militar, cu propriul lanț de comandă. De asemenea, ei cer o Carte Albă a UE care să definească prioritățile cele mai importante ale UE în domeniile securității şi apărării, precum și crearea unei adevărate piețe comune pentru achizițiile din domeniul apărării. Documentul de poziție reprezintă o contribuție parlamentară importantă la dezbaterea privind viitorul politicii de securitate şi apărare a UE, care va fi un subiect-cheie la Consiliul European din decembrie.

"Aprofundarea cooperării în cadrul UE în domeniile securităţii și apărării va ajuta la reducerea costurilor de achiziție și va permite UE să reacționeze mai rapid la crizele internaționale. Scopul nostru este o politică de securitate și apărare, care este mai ieftină pentru contribuabil și mai eficientă, în același timp", au spus Gahler, Danjean și Lisek. "Nimic nu este mai necesar decât o revizuire completă pentru a aduce politica de securitate și apărare a Europei în secolul 21, și a ne asigura că Uniunea Europeană este echipată pentru provocările internaționale cu care se confruntă, în ciuda reducerilor bugetare care le-am văzut la nivel național".

Obiectivele și măsurile politice formulate în documentul politic de astăzi includ :

- O revizuire cuprinzătoare a apărării, pentru a oferi o imagine de ansamblu a capabilităților de apărare națională și a proiectelor viitoare;
- Stabilirea unei legături mai bune între capabilitățile civile și militare și personalul pentru misiunile UE;
- Crearea unui Cartier General permanent al UE pentru misiunile civile și militare;
- Definirea priorităților de securitate şi de apărare ale UE prin lansarea unei Cărţi Albe a UE;
- Crearea unei adevărate piețe a echipamentelor de apărare, prin eliminarea scutirilor de la normele pieței interne [UE].
Pașii următori: la mijlocul lunii septembrie, Grupul PPE va organiza o întâlnire cu Claude-France Arnould, director executiv al Agenției Europene de Apărare, pe tema "pregătirile pentru Summitul UE pentru securitate și apărare". Raportorul Parlamentului European pe tema bazei apărării europene, Michael Gahler, deputat în Parlamentul European, va prezenta raportul său Subcomisiei pentru securitate și apărare, în septembrie. Raportul urmează să fie adoptat înainte de Consiliul European din decembrie, dedicat problemelor PSAC [Politica de Securitate şi Apărare Comună].

Un comentariu :

Riddick spunea...

Agentul KGB/UE Romano Prodi (2003): "O apărare europeană în afara NATO le-ar putea conferi europenilor o poziţie mai importantă pe scena internaţională"

Apãrarea Europei fãrã NATO

"Razboiul din Irak si diferendele aparute intre guvernele europene ar trebui sa determine Europa sa conceapa o identitate de aparare mai puternica. O aparare europeana in afara NATO le-ar putea conferi europenilor o pozitie mai importanta pe scena internationala", a declarat Romano Prodi, presedintele Comisiei Europene, la Bruxelles. Acesta a laudat guvernele Germaniei, Frantei si Belgiei pentru ca au inceput la timp o dezbatere referitoare la apararea europeana fara NATO.
"Este evident ca razboiul din Irak ne-a adus la o rascruce de drumuri. Trebuie sa alegem o alta cale", a spus Prodi. Lordul George Robertson, secretarul general al Aliantei Nord-Atlantice, a afirmat ca o initiativa europeana de aparare fara o infrastructura potrivita ar fi "un tigru de hartie".

http://www.europeana.ro/arhiva/032003/apararea%20Europei%20fara28032003.htm


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Mirel Axinte ("Bleen"), 2016: "A vorbi despre o Uniune a națiunilor e absurd atâta timp cât Uniunea în sine e o reacție împotriva națiunilor. Est-europenii au văzut aderarea la UE ca o ocazie pentru afirmarea națională, după 50 de ani de bocanc rus. Sunt națiuni tinere și întârziate, nedezvoltate, care nu și-au dus copilăria național-acneică până la capăt. De națiuni nu mai poate fi vorba în UE. Națiunea e un onanism sinucigaș și păgubos. Fuse și se duse. Da, noi, esticii, suntem neterminați național dar asta e, timpul nu stă în loc pentru noi. Nu ne-am exersat suficient statalitatea și națiunea dar nu ne mai putem întoarce în secolul XIX.
Singura șansă a UE e transformarea în federaţie.
E nevoie de federație din două motive:
1) Guvernările statelor, indiferent de ce grupări s-ar afla la putere, nu pot influența sau bloca politicile federale. Indiferent ce țăcăniți ajung la putere în unele state componente, UE și politicile federale nu sunt afectate.
2) Statele membre nu pot părăsi uniunea și nu se pot juca de-a șantajul.
Cum se vor împăca etniile, națiunile, într-o astfel de construcție federativă?
Cum se vor aglutina?
Imigrația din afara Europei și migrația în interiorul Europei. Ăsta e răspunsul. Marile centre urbane nu mai au identitate națională și acest trend se va extinde. Dinamica socială și economicătransformă identitatea națională în identitate europeană."


Mirel Axinte ("Bleen"), 2017: "Orice acțiune de subminare a suveranității naționale pentru occidentalizarea României e o acțiune benefică. Obiectivul final și idealul nostru ar trebui să fie topirea statalității românești într-un stat (federal/confederal) european-occidental. De fapt, nu ar trebui să fie, chiar ăsta e."

Postări populare (nu P.P.E. !):