08 septembrie 2013

Delirul entuziast (2)


În Programul de guvernare al Partidului Noua Republică se poate vedea utopia liberalizării totale a sectorului/sistemului energetic ("liberalizarea totală şi privatizarea completă"), şi acelaşi lucru în privinţa resurselor subsolului - "Susţinem proprietatea privată asupra resurselor subsolului" ("modificarea legislaţiei în sensul introducerii dreptului de proprietate privată asupra resurselor subsolului").

Revin cu o completare, observând o extindere a acestor lozinci şi asupra terenului agricol (fondului funciar) - "Caracatiţa guvernamentală sufocă piaţa funciară":
Ştim care este scopul acestui proiect de lege. Cum la începutul anului următor România trebuie să liberalizeze piaţa funciară şi pentru investitorii externi, guvernul a hotărât că “puţină” suprareglementare nu strică. Bineînţeles că totul se desfăşoară sub umbrela protecţiei cetăţenilor români, guvernul nu va lăsa ca hoardele de capitalişti de pretutindeni să atace siguranţa naţională.

Nu am învăţat după 23 de ani că dreptul la proprietate şi libertatea sunt căile care duc la prosperitatea fiecăruia dintre noi, iar cu adevărat dureros este că îngrădirea acestor drepturi se întâmplă cu acceptul sau la cererea multor investitori autohtoni din domeniul agricol. De ce? De frica unei pieţe libere unde concurenţa reală le-ar pune serioase probleme de supravieţuire.

Am mai spus şi cu altă ocazie că un astfel de proiect de lege se află în zona neconstituţionalităţii din punct de vedere legal. Problema reală nu este neapărat aceasta ci aceea a uşurinţei cu care acceptăm să renunţăm la libertăţile noastre. Caracatiţa guvernamentală actuală nu se va opri din încercarea de a ne pune în lesă pe fiecare dintre noi.
Articolul este scris de şeful filialei PNR din judeţul Neamţ, Ciprian Domnu, care e domn cu "principiile" (= cu propaganda), nu cu interesul naţional, şi al factorilor de producţie naţionali. Aşa cum sunt ei, acum, necompetitivi (s-a lucrat intens ca să ajungă aşa).

Se vede imediat că "Piaţa" ar trebui - conform autorului - să fie unicul scop şi reper al măsurilor de politică economică (în agricultură, în acest caz). Ea, Piaţa, având drept de viaţă şi de moarte asupra investitorilor autohtoni, "retrograzi" (n'aşa ?!).

Sunt curios, dacă va fi contestat la Curtea Constituţională proiectul de lege prin care USL introduce, de fapt, noi dificultăţi pentru persoanele fizice din România. Ne va lămuri CCR că nu putem plafona suprafaţa pe care investitorii străini vor să o deţină ca persoane fizice ? Străinii pot deţine şi cumpăra în continuare terenuri agricole, ca persoane juridice. România "trebuie" să liberalizeze piaţa terenurilor agricole de la 1 ianuarie 2014 (nicio persoană fizică nu mai are voie - conform proiectului de lege - să deţină peste o sută de hectare, iar în situaţia în care vrea o suprafaţă mai mare trebuie să înfiinţeze o societate comercială cu obiect de activitate agricultura).
"Nu intrăm în conflict cu legislaţia europeană că nu vorbim de reguli pentru persoanele fizice străine care vin să cumpere în România, ci vorbim de reguli pentru toate persoanele, fie că sunt români, maghiari sau austrieci. Stabilim un lucru care trebuia de mult stabilit în România."
Ungaria a găsit soluţia apărării patrimoniului funciar naţional, România face ce-i zice UE...

5 comentarii :

Riddick spunea...

Hă-hăăă ! Ha-hăăă ! Hă-hăăă !

Crystal Clear spunea...

Cred că avem acum unul dintre cei mai prolifici ani din agricultura., pe gratis...
Vor veni însă si anii când nu vom avea ce mânca.N-o să mai avem acces la recoltă. Cum e cu cafeaua prin America de Sud

Riddick spunea...

Recolta care ar fi realizată de "investitori", nu-i clar unde se va trimite, nu poţi conta pe ea.

Crystal Clear spunea...

Sigur

Riddick spunea...

Delirul entuziast: #1, #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8, #9


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

P.S.D. Belgia, 2011: MANIFEST POLITIC PENTRU O EUROPĂ FEDERALĂ - O iniţiativă a Forumului Permanent al Societăţii Civile Europene
Forumul face apel la o idee de Uniune care este diferită de cea practicată de guvernele Statelor Membre. În special cu privire la Europa Mediteraneana şi de Est, Uniunea trebuie să mai vadă încă o dată (să revizuie) politicile de vecinătate. Trebuie sa creem noi legături cu “societatea civilă” care se „trezeşte” din ce în ce mai mult în ţările menţionate şi care speră în democratizarea instituţiilor. Deja prin 2006 Forumul sugera ca UE să co-fondeze, împreună cu ţările din jurul Mării Mediterane, Mării Negre şi Mării Caspice, o Alianţă a Celor Trei Mări, inspirată dealtfel şi din precedenta ECSC (Comunitatea Cărbunelui şi a Oţelului) şi de Procesul Helsinky. Luându-se în considerare insuficienţele Tratatului de la Lisabona, ar fi indicat să se revizuie fundamentele Uniunii, angajându-ne în dezbateri vaste în cadrul societăţii europene, în toate Statele Membre, pentru un Proces Constitutional European, care să răspundă aşteptărilor cetăţenilor europeni cu privire la democraţie, nevoilor epocii în care trăim, pentru a putea face faţă crizei multiforme actuale şi rolului Uniunii Europene în lume. În acest cadru, Forumul a decis să lanseze o dezbatere asupra metodei şi o agendă, care vor sta la baza acestui proces constituţional.Forumul Permanent al Societatii Civile Europene este convins de necesitatea de a inventa, prin dezbatere democratică şi respectând persoanele şi culturile, O Nouă Formă de Federalism la nivel de continent, adaptată la diversitatea europeană şi consolidându-i unitatea.

Postări populare (nu P.P.E. !):