11 mai 2013

Băsescu se pregăteşte să lase CCR pe mâna USL



Băsescu se pregăteşte să lase pe mâna USL aprobarea modificării (reducerii) pragului de validare de la referendumul de regionalizare ("de revizuire a Constituţiei") şi validarea finală a rezultatului acestuia. Acum Băsescu are minim 5 din 9 judecători la CCR, al şaselea fiind, ocazional, UDMR-istul. Din 9 iunie se termină mandatul Aspaziei Cojocaru, şi rămâne teoretic tot o majoritate de minim 5:4 pro-Băsescu (l-a numit pe Morar în locul unuia pus de Ilici acum nouă ani, căruia i-a expirat mandatul). Iulia Mot(ţ?)oc a fost numită la CCR din partea PDL-Boc, deci clar face ce zice Băsescu. Cum să ai încredere - ca partid de dreapta - într-un funcţionar ONU ?! NICIODATĂ !

A schimbat tactica Băsescu. După ce la început era de acord cu reducerea cvorumului - "Se poate imagina un prag minim de 30%. Să fie minim 30% din electorat. Să fie un 30% curat. Se poate desfiinţa pragul, dar să creezi condiţii celor trei milioane să voteze", o dă la-ntors (de fapt, va pretexta "nu mai am majoritate la CCR"):
"Au o mare problemă, dacă va trece la referendum. Eu nu cred că românii renunță la unicameral cu 300 de parlamentari. Dacă nu se respectă condiția privind parlament unicameral cu 300 de membri, eu voi fi public unul dintre cei care îi va îndemna pe români să nu meargă la vot. Inconvenientul e că această constituție e votată cu 51%. E greu de înlocuit cu una votată cu 25%."

Surse apropiate Iuliei Motoc au explicat pentru ZIUAnews că premierul Victor Ponta doreşte să o trimită pe aceasta la CEDO pentru a putea pune în locul ei un om propriu la Curtea Constituţională, şi a echilibra astfel raportul de forţe existent în CCR între USL şi şeful statului. La rândul său, liderul de la Cotroceni nu ar fi deloc deranjat de un astfel de aranjament, care ar propulsa încă unul dintre oamenii săi într-o funcţie de o deosebită importanţă, chiar dacă cu preţul unui vot la CCR.


Deocamdată, se consideră că Traian Băsescu se află într-un avantaj de minimum cinci la patru, avându-i de partea sa pe preşedintele CCR, Augustin Zegrean, precum şi pe Petre Lăzăroiu, Mihnea Ștefan, proaspăt numitul Daniel Morar şi Iulia Motoc. De partea USL sunt consideraţi a fi judecătorii constituţionali Tudorel Toader, Valeriu Dornean, Mona Pivniceru. În ceea ce-l priveşte pe Zoltan Puskas, acesta este omul UDMR în cadrul Curţii Constituţionale. El a votat adeseori de partea lui Traian Băsescu, însă în noul contextul politic, marcat de venirea USL la putere şi de o aparentă apropiere între PSD şi UDMR, el ar putea fi cu uşurinţă tentat să schimbe macazul în favoarea noii majorităţi.


Prin plecarea Iuliei Motoc de la CCR la CEDO, şi numirea în locul ei, de către Senat, a unei persoane favorabile premierului, fragilul raport de forţe între USL şi şeful statului s-ar echilibra astfel în favoarea lui Victor Ponta.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Mirel Axinte ("Bleen"), 2016: "A vorbi despre o Uniune a națiunilor e absurd atâta timp cât Uniunea în sine e o reacție împotriva națiunilor. Est-europenii au văzut aderarea la UE ca o ocazie pentru afirmarea națională, după 50 de ani de bocanc rus. Sunt națiuni tinere și întârziate, nedezvoltate, care nu și-au dus copilăria național-acneică până la capăt. De națiuni nu mai poate fi vorba în UE. Națiunea e un onanism sinucigaș și păgubos. Fuse și se duse. Da, noi, esticii, suntem neterminați național dar asta e, timpul nu stă în loc pentru noi. Nu ne-am exersat suficient statalitatea și națiunea dar nu ne mai putem întoarce în secolul XIX.
Singura șansă a UE e transformarea în federaţie.
E nevoie de federație din două motive:
1) Guvernările statelor, indiferent de ce grupări s-ar afla la putere, nu pot influența sau bloca politicile federale. Indiferent ce țăcăniți ajung la putere în unele state componente, UE și politicile federale nu sunt afectate.
2) Statele membre nu pot părăsi uniunea și nu se pot juca de-a șantajul.
Cum se vor împăca etniile, națiunile, într-o astfel de construcție federativă?
Cum se vor aglutina?
Imigrația din afara Europei și migrația în interiorul Europei. Ăsta e răspunsul. Marile centre urbane nu mai au identitate națională și acest trend se va extinde. Dinamica socială și economicătransformă identitatea națională în identitate europeană."


Mirel Axinte ("Bleen"), 2017: "Orice acțiune de subminare a suveranității naționale pentru occidentalizarea României e o acțiune benefică. Obiectivul final și idealul nostru ar trebui să fie topirea statalității românești într-un stat (federal/confederal) european-occidental. De fapt, nu ar trebui să fie, chiar ăsta e."

Postări populare (nu P.P.E. !):