29 noiembrie 2010

"Vine doamna Mungiu Pippidi deseară. Deseară, da? Da, da, la Realitatea. Ea e analistul care analizează treaba".



Noi stenograme în care sunt implicaţi Vântu şi sclavii lui (Curentul):

Chirieac îi „ciripeşte“ lui Şereş că Patriciu şi DIP sunt în spatele dosarului său de la Parchet 

Stenograme cenzurate de Realitatea TV şi Antena 3

Stenogramele cenzurate cu grijă de televiziunile mogulilor scot la iveală încrengătura de interese dintre oameni politici, oameni de afaceri şi nu în cele din urmă pseudojurnalişti a căror moralitate lasă mult de dorit. Discuţiile purtate de Bogdan Chirieac, redactor-şef la vremea aceea la crucişătorul deontologiei mass-mediei româneşti, şi ministrul conservator Codruţ Şereş, acuzat într-un dosar de trădare de ţară, demonstrează că  subalternul lui Cristian Tudor Popescu  vinde orice şi pe oricine, de la informaţii la colegii din redacţie.
Astfel,  în aceste stenograme, Chirieac îi ciripeşte lui Şereş la telefon că în spatele dosarului său de la Parchet s-ar afla Dinu Patriciu, iar cel care plătea pentru campania de presă îndreptată împotriva ministrului conservator era predecesorul său în această funcţie, Dan Ioan Popescu.
Din stenogramele pe care vi le prezentăm astăzi în exclusivitate rezultă cum în 2006 Bogdan Chirieac se folosea de poziţia sa de redactor-şef la „Gândul“ pentru a-i turna pe colegii săi de redacţie în discuţiile purtate cu ministrul conservator Codruţ Şereş, prieten la cataramă cu analistul-şantajist, având în vedere că el îi raportează după o călătorie în străinătate: „am fost şi eu să f..t ceva, cu permisiunea dumneavoastră“. Cum decurgeau conversaţiile între un ministru şi un aşa-zis jurnalist, citiţi în exclusivitate în continuare în ziarul „Curentul“.

Chirieac: „Miliţienii sunt mai eficienţi decât marile Servicii“
26.11.2006, ora 20.07


Bogdan Chirieac îl avertizează că a declanşat un cutremur, fiindcă „băieţii deştepţi au pile la Procuratură“. De asemenea, Bogdan Chirieac afirmă că îi este frică fizic pentru Şereş şi îl întreabă cum s-a soluţionat situaţia cu SPP-ul. Şereş a refuzat protecţia lor, iar interlocutorul (Bogdan Chirieac - n.r.) a remarcat că toată presa s-a poziţionat împotriva lui Şereş şi nimeni nu-l apără. Chirieac îl mai sfătuieşte să discute din punct de vedere politic cu Florin Anghel şi Dan Voiculescu, în vederea atacurilor lui Dan Ioan Popescu în presă. Şereş este de acord şi repetă că nu înţelege cum s-au descoperit aceşti spioni abia în 2006. Ca strategie, Bogdan Chirieac propune ca Şereş să ia legătura cu Traian Băsescu, ceea ce deja Şereş făcuse cu câteva zile înainte de această discuţie. În cadrul acelei discuţii, Traian Băsescu l-a asigurat pe Şereş că are sprijinul lui. În continuare, Chirieac spune că Vasile Blaga a venit din China şi îl îndrumă pe Şereş să-l sune şi să-i ceară sprijin „legat de ăia, cu vulpea, cu dracu’, cu lacu’, cu Iuda“, deoarece „miliţienii sunt mai eficienţi decât marile Servicii“.

Chirieac îi toarnă lui Şereş: campania împotriva ta e făcută cu banii lui DIP
       28.11, ora 14.59


Ioan Codruţ Şereş, aflat în Turcia, la Ankara, e contactat de Bogdan Chirieac, care îi cere să se întâlnească pentru „ceva important“.

ICS
: E ceva urgent până mâine, Bogdane?
BC: Nu, da’ ştiu de unde au venit datele de la Parchet.
ICS: Ah, da?
BC: Da.
ICS: Păi atunci...
BC: E şi simplu. Până la urmă, stai că pot să-ţi spun. Deci, sunt, o să vezi, pe filiera Dinu Patriciu.
ICS: Ah, zău?

BC: Da’ te rog eu mult, nu mă băga, fiindcă...
ICS: Normal că nu te bag. Sigur nu te bag.
BC: Iar toată chestia, deci aici cum este, nu ştiu, sper să ajung să o spun pe asta, deci toată chestia cu tine e declanşată chiar pe banii lui „DIPU“(n.r. - Dan Ioan Popescu, fostul ministru al economiei din guvernul Năstase) pentru a nu se mai vedea Petrom-ul.
ICS: Am înţeles.
BC:  E simplu ca simplitatea însăşi. Iar chestia aia, DNA - Patriciu, aia am fost stupefiat să o aflu.
ICS: Care DNA - Patriciu? Că n-o ştiam pe asta.
BC: Domn’e, se pare că Patriciu are o foarte bună relaţie la DNA.
ICS: Ah, da?
BC: Dacă te întreabă cineva.
ICS: Am înţeles.
BC: Ai înţeles?

Chirieac: „Unde sunt banii?“

ICS: Aveam şi eu o rugăminte la tine.
BC: Te rog.
ICS: Deseară la Turcescu e ăsta, Manţog, escrocul ăla. Am două întrebări: să intru şi eu în direct sau să stau low profile (să stea retras - n.r.)?
BC: Eu aş sta low profile.
ICS: O.K. Bine.
BC: Eu aş sta low profile pe chestiunea respectivă. Lasă-l, mai ales că am vorbit cu omu’, e fix de acord cu mine cu toată chestia asta.
ICS: Da.
BC: Mă rog, el a pus şi o întrebare absolut logică: domn’e, dacă Şereş a trădat România, înseamnă că a avut un motiv, nu?
ICS: Corect, da.
BC: Deci fie doreşte o dictatură de dreapta, fie doreşte una de stânga, fie doreşte alipirea la URSS, da’ astea nu sunt pertinente, deci înseamnă că ai făcut-o pe bani.
ICS: Da.
BC: Dacă ai făcut-o pe bani...
ICS: Unde sunt banii?
BC: Unde sunt banii?
ICS: Da, corect.
BC: Aşa, vezi că asta mai e o chestie, vezi că ne ascultă ăştia sau pe mine în orice caz, deci pe tine nu ştiu, că eşti în partea asta.
ICS: Ne ascultă pe amândoi, da’ din păcate eu n-am venit la Minister să adun bani, asta e marea problemă.
BC: Bun. Vezi că am auzit astăzi, înseamnă că trebuie să fie tot o pregătire de artilerie, că în câteva zile ies banii pe care i-ai primit.
ICS: Bine, mă, să iasă! Să iasă, să fie sănătoşi!
BC: Sau cel puţin o să-i primesc eu de la presă. Deci, aici sunt.
ICS: Da, exact, vorba ta, atâţia cât descoperă ei, atâta să îmi dea şi mie.
BC: Da, dar deocamdată nu s-a venit totuşi, în ceea ce te priveşte, nici cu bani îngropaţi în grădină, că sunt două posibilităţi. Ori i-ai luat cash şi i-ai îngropat în grădină, că presupun că nu ai vândut pe o mie de dolari că p...a mea, totuşi.
ICS: Hai, mă, în atâtea porcării... Zău aşa, Bogdane!
BC: Fie vine cu contul. Dacă e cont...
ICS: Da’, mă, să vină cu contul. Le urez succes, să vină cu contul sau cu grădina.
BC: Aşa.
ICS: Să vină cu ce vor. Da.

Chirieac îi spune lui Şereş că un om din redacţia „Gândul“ e plătit de DIP (Dan Ioan Popescu)

BC: Deocamdată nu este, dar la redacţie am înţeles că, mă rog, de la un om plătit de Dan Ioan Popescu (DIP), că se vine şi cu o chestie d-asta.
ICS: Da, bine, bravo lor!
BC: Da’ am o singură rugăminte, deci, vorbim mâine mai pe linişte. Am o singură rugăminte: las-o aşa!
ICS: Da.
BC: Sper să nu-l informeze şi pe DIP-ul cei care ne ascultă acum telefoanele.
ICS: O.K.
BC: Că asta e o chestie! În rest, continuă să-ţi faci treaba, fiindcă îţi spun că o să ai sprijin prezidenţial.
ICS: Ah, asta ar fi foarte bine. Să vină odată!
BC: Da, deci Băsescu chiar ştie despre ce e vorba. Sigur, el o speculează politic, fiindcă, mă rog, nu te iubeşte, că asta e situaţia.
ICS: Asta e!
BC: Dar, pe de altă parte, ştie că ce faci e absolut în regulă.
ICS: Da, măcar atât. Bine că ştie cineva chestia asta.
BC: Da, da, chiar ştie şi am înţeles că ştie şi că, mă rog... Ăsta e singurul lucru care-l descurajează pe DIP, adică are şi el o problemă, el lucrează în continuare.
ICS: Da.
BC: Fără milă, bătrâne.
ICS: Interesant. Da. Nasol.
BC: Bine, bătrâne.
ICS: Mulţumesc mult de tot.
BC: Stay on target!

Ora 15.09 - Ioan Codruţ Şereş vorbeşte din nou cu Bogdan Chirieac, care îl sfătuieşte ca atunci când se întoarce să ia legătura cu Vasile Blaga şi să se vadă cu el, deoarece acesta este de bună-credinţă şi este la curent cu tot.

Chirieac îi dă raportul lui Şereş: „Am fost şi eu să f..t ceva, cu permisiunea dumneavoastră“
      03.12.2006, 14.22


Chirieac: Să ne trăiţi, domnule ministru!
Şereş: Ce face presa noastră cea de toate zilele?
Chirieac: Deci presa ticăloşită... uite, am aterizat, că am fost şi eu să f..t ceva, cu permisiunea dumneavoastră.
Şereş: Da, ţi-am acordat-o. Să le faci în ciudă altora.
Chirieac: Să le fac în ciudă la cei care ascultă, aşa.
Şereş: Da, corect, corect.
Chirieac: Şi când am aterizat, am aflat că aţi ieşit de la guvernare.
Şereş: Corect. În unanimitate şi fără niciun fel de reţinere.
Chirieac: Din ce motive s-a ieşit?
Şereş: Pe chestiunile cu nevotatul TVA-ului redus şi a, mă rog, confiscării averilor. Cu iniţiativele parlamentare, exact alea care erau în rezoluţia Consiliului Naţional din luna iunie.
Chirieac: Mie mi s-a spus că s-a raportat că s-a ieşit fiindcă preşedintele Băsescu a autorizat anchetarea ta.
Şereş: Bă, asta e o prostie.
Chirieac: Şi a lui Zsolt, dar, mă rog, Zsolt...
Şereş: Ha, ha, ha!
Chirieac: Că dacă iese şi UDMR-ul... nu stiu ce.. Şi cât timp asiguri interimatul?
Şereş: Păi nu ştiu. Eu am 30 de zile să-mi predau. Până numeşte pe altcineva. Mâine-dimineaţă mă duc să-mi dau demisia.
Chirieac: Da.
Şereş: Şi de acolo încolo rămân senator al Parlamentului, al poporului român.

Şereş iese la televizor doar după ce e prelucrat de Chirieac

Chirieac: Da’, domn’e, absolut. Ar trebui să ne sfătuim un pic să vedem cum gestionăm asta de imagine.
Şereş: Da, da.
Chirieac: Uite, văd că eşti la televizor.
Şereş: A, da? Pe ce, pe Antenă? Nu ştiu.
Chirieac: A, nu eşti tu.
Şereş: Nu ştiu, eu sunt pe Realitatea şi nu e nimic.
Chirieac: Da, pe Antena 3, da.
Şereş: Mă duc diseară la Antena 3 cu Cristoiu şi Gâdea.
Chirieac: Aşa. Păi atunci, poate mâine ne iscusim (?) un pic.
Şereş: Mâine... da, cu observaţia că aş prefera să fie mâine-dimineaţă, că, după aia, după-amiază, plec la Bruxelles pe o chestiune politică.
Chirieac: 9.30, la tine?
Şereş: Chiar 10.00 dacă poţi. Poţi?
Chirieac: Încerc 10.00, dar nu pot să stau mult, fiindcă...
Şereş: Bun, atunci 9.30, la mine?
Chirieac: Da? 9.45?
Şereş: Vii la 9.30 şi la 9.45... Nu, vino la 9.30 şi la 10.00 mă duc să-mi depun demisia.
Chirieac: Aşa. Ca să vedem cum gestionăm mediatic.
Şereş: O.K.
Chirieac: Bine, domnule ministru.
Şereş: În partea cealaltă ai reuşit să vorbeşti vineri?
Chirieac: Da, da, da.
Şereş: O.K. Sunt îngrijorat sau sunt liniştit?
Chirieac: Ăăă, eu ţi le spun, tu le analizezi.
Şereş: O.K., bine.
Chirieac: Am.
Şereş: O.K., bine.
Chirieac: Bine.
Şereş: Mulţumesc!
Chirieac: Te pup, pa, pa!
Şereş: Te pup şi eu!
      
03.12.2006, ora 15.02

Chirieac: Da, domnule ministru!
Şereş: Mă, uite, te sun mai repede că mă duc diseară la Realitatea la 19.00 şi după aceea, la 22.00, la Antena 3, legat de ieşirea partidului.
Chirieac: Da.
Şereş: Şi am zis să-ţi dau un telefon... dacă putem să vorbim aşa, un pic, pe telefon la două-trei recomandări.
Chirieac: La ce oră ajungi la Realitatea?
Şereş:  La 18.45.
Chirieac:  Bine, vino şi tu la 18.40, dă-mi un semn când este şi vin eu la Realitatea.
Şereş: O.K., bine!
Chirieac: Că totuşi trebuie să ai o anume poziţie. Şi am şi eu o singură rugăminte: să nu dai în prietenul meu, Vasile Blaga.
Şereş: N-am nicio treabă cu Vasile Blaga.
Chirieac: Chiar e cel mai bun ministru al guvernului şi...
Şereş: N-am nicio problemă cu Vasile... am o... preţuire.
Chirieac: Nu ştiu, cu Băsescu, cu... absolut.
Şereş: Nici măcar, nici măcar în Băsescu şi nici măcar în PD.
Chirieac: Deci atât. În rest nu am niciun fel de chestii. Dar hai să ne gândim un pic, mai ales că toată presa o să sară pe tine.
Şereş:  Da, da, da.
Chirieac:  Bine, bătrâne.
Şereş: Vine doamna Mungiu Pippidi deseară.
Chirieac:  Deseară, da?
Şereş: Da, da, la Realitatea. Ea e analistul care analizează treaba.
Chirieac:  Este, este, e o persoană Alina.
Şereş: Da. Păi tocmai.
Chirieac: Bine, bătrâne.
Şereş: Bine.
Chirieac: Te pup, pa pa.


Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."

 

Postări populare: