15 ianuarie 2013

Ne-am lămurit

 
... despre intenţiile PDL-ului privind Constituţia şi regionalizarea.

Flutur a anunţat echipele care vor monitoriza activităţile USL-ului: echipele care vor monitoriza temele politice majore ar urma să fie coordonate de Adriean Videanu şi Andreea Paul (buget), Daniel Buda (revizuirea Constituţiei) şi Sulfina Barbu (Codul electoral).

Să recapitulăm unele dintre declaraţiile lui Buda pe temele revizuirii Constituţiei şi regionalizării.


Prima propunere de modificare a Constituţiei anunţată de Băsescu: "În viziunea mea, putem opta pentru un sistem unicameral prin eliminarea uneia dintre cele două Camere. Avem deja o cameră: Parlamentul European." (ianuarie 2009):
Democrat-liberalii avansau încă din 2007, când exista Partidul Democrat, ideea “spargerii” judeţelor într-o nouă configuraţie, care să coincidă cu actualele regiuni de dezvoltare, dar numai din 2013, cel mai devreme, după ce regiunile îşi vor fi dovedit eficienţa în atragerea fondurilor europene. 
"Se pare că am ajuns la concluzia asta mult mai repede decât anticipam acum doi ani. Nu e nici o problemă că se propune şi acum, a fost suficient să constatăm că avem de-a face cu un aparat administrativ supraîncărcat, care blochează atragerea fondurilor europene".
PDL nu vroia supunerea regionalizării unui referendum constituțional, mergea pe ideea comasării județelor până la nivelul regiunilor de dezvoltare și denumirea acestora - prin lege - tot... județe (februarie 2010):
Deputatul PDL de Cluj Daniel Buda este de părere că încă nu se poate vorbi de desfiinţarea actualelor judeţe şi înlocuirea lui cu regiuni, pentru că aceasta „ar implica modificarea Constituţiei, ceea ce reprezintă un proces laborios, de durată”. În viziunea sa, soluţia regionalizării ar consta, la acest moment, în „lărgirea competenţelor actualelor agenţii de dezvoltare”.
"Liderii USL sunt ipocriți în privința revizuirii legii fundamentale" (octombrie 2012): 
"Le amintesc liderilor USL, care nu o dată au dat dovadă că priorităţile lor guvernamentale şi parlamentare primează în faţa interesului naţional, de faptul că legea fundamentală are nevoie de modificări,  înainte de toate, în concordanţă, cu evoluţia politică, administrativă şi economică şi evident în deplin acord cu statutul de ţară membră cu drepturi depline în Uniunea Europeană."
Interviu electoral (noiembrie 2012):
"În ceea ce priveşte reforma constituţională contextul european, globalizarea şi evoluţia politică internă, ne-au condus la concluzia că se impune un amplu proces de revizuire a legii fundamentale care să răspundă în mod neechivoc realităţilor curente. În egală măsură se impun modificări substanţiale necesare pentru reglementarea şi evitarea oricăror conflicte între funcţionarea principalelor instituţii ale statului: Preşedinţie, Guvern, Parlament. Procesul de reorganizare administrativ-teritorială se impune, pe de o parte pentru reducerea decalajelor dintre actualele judeţe, iar pe de altă parte este nevoie de constituirea cât mai rapidă a regiunilor, unități administrativ-teritoriale cu personalitate juridică pentru atragerea cât mai bună a fondurilor europene." 
Interviu electoral (site PDL Cluj):
O altă prioritate legislativă o reprezintă procesul de reorganizare administrativ-teritorială. Actuala organizare administrativă a României este depăşită şi nu mai corespunde realităţilor economice. O regionalizare eficientă ar contribui la o mai bună atragere a fondurilor europene în vederea reducerii decalajelor evidente dintre actualele judeţe.
Pe site (la "Ce voi face în Parlament 2012-2016", chestiuni grupate la subtitlul "O nouă Constituţie pentru România"):
- reguli clare pentru o relaţie corectă Guvern-Parlament-Preşedinte
- reducerea numărului de parlamentari; Parlament unicameral
- reorganizarea teritorială, pentru o administraţie mai bună şi pentru atragerea fondurilor europene

Un comentariu :

Riddick spunea...

Nu s-a dat atenție destulă atunci (și după) acestei afirmații:

"In viziunea mea, putem opta pentru un sistem unicameral prin eliminarea uneia din cele două Camere. Motivul este acela că avem deja o Cameră, şi anume Parlamentul European. Consider că existenţa Parlamentului european este o garanţie suficientă atat pentru o bună reprezentare a intereselor generale ale romanilor, cat şi pentru impiedicarea oricărui abuz al puterii legislative "autohtone". Dacă naţiunea nu va dori totuşi să renunţe la una din Camere, acesta ar trebui oricum să fie ales astfel incat să reprezinte altceva decat Camera, de pildă interesele comunităţilor locale – şi aici mă refer la Senat", a spus Băsescu.

http://stiri.rol.ro/comisia-prezidentiala-privind-constitutia-are-argumente-pro-si-contra-parlamentului-unicameral-171463.html

Este deosebit de gravă, în sensul inducerii noțiunii de parlament transnațional reprezentativ. PE nu e, nici prin atribuții și nici formal, la vot - 2009 - au venit 43% la nivelul UE și vreo 29% în România.

Băsescu induce ideea ca Senatul să devină "Camera Regiunilor", aleasă indirect (de consilieri și primari - varianta de acum a USL).


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2012: "Nu mă voi ascunde după deget: suplimentul FCD este într-adevăr un manifest, fiindcă socotim că Uniunea Europeană este un proiect neterminat și că doar desăvârșindu-l, creând adică Statele Unite ale Europei, putem să evităm perspectiva deloc încântătoare de a deveni un vulgar apendice al Asiei, un muzeu al civilizațiilor sau o simplă piață de desfacere pentru economiile emergente. Înainte de toate, doream să subliniez, prin contrast cu îngustimea identităților naționale, care sunt niște constructe relativ recente, larghețea identității europene și universalitatea celei creștine. Creștinismul transcende națiile, cu tot tribalismul și triumfalismul lor războinic".

 

Postări populare: