15 ianuarie 2013

Ne-am lămurit

 
... despre intenţiile PDL-ului privind Constituţia şi regionalizarea.

Flutur a anunţat echipele care vor monitoriza activităţile USL-ului: echipele care vor monitoriza temele politice majore ar urma să fie coordonate de Adriean Videanu şi Andreea Paul (buget), Daniel Buda (revizuirea Constituţiei) şi Sulfina Barbu (Codul electoral).

Să recapitulăm unele dintre declaraţiile lui Buda pe temele revizuirii Constituţiei şi regionalizării.


Prima propunere de modificare a Constituţiei anunţată de Băsescu: "În viziunea mea, putem opta pentru un sistem unicameral prin eliminarea uneia dintre cele două Camere. Avem deja o cameră: Parlamentul European." (ianuarie 2009):
Democrat-liberalii avansau încă din 2007, când exista Partidul Democrat, ideea “spargerii” judeţelor într-o nouă configuraţie, care să coincidă cu actualele regiuni de dezvoltare, dar numai din 2013, cel mai devreme, după ce regiunile îşi vor fi dovedit eficienţa în atragerea fondurilor europene. 
"Se pare că am ajuns la concluzia asta mult mai repede decât anticipam acum doi ani. Nu e nici o problemă că se propune şi acum, a fost suficient să constatăm că avem de-a face cu un aparat administrativ supraîncărcat, care blochează atragerea fondurilor europene".
PDL nu vroia supunerea regionalizării unui referendum constituțional, mergea pe ideea comasării județelor până la nivelul regiunilor de dezvoltare și denumirea acestora - prin lege - tot... județe (februarie 2010):
Deputatul PDL de Cluj Daniel Buda este de părere că încă nu se poate vorbi de desfiinţarea actualelor judeţe şi înlocuirea lui cu regiuni, pentru că aceasta „ar implica modificarea Constituţiei, ceea ce reprezintă un proces laborios, de durată”. În viziunea sa, soluţia regionalizării ar consta, la acest moment, în „lărgirea competenţelor actualelor agenţii de dezvoltare”.
"Liderii USL sunt ipocriți în privința revizuirii legii fundamentale" (octombrie 2012): 
"Le amintesc liderilor USL, care nu o dată au dat dovadă că priorităţile lor guvernamentale şi parlamentare primează în faţa interesului naţional, de faptul că legea fundamentală are nevoie de modificări,  înainte de toate, în concordanţă, cu evoluţia politică, administrativă şi economică şi evident în deplin acord cu statutul de ţară membră cu drepturi depline în Uniunea Europeană."
Interviu electoral (noiembrie 2012):
"În ceea ce priveşte reforma constituţională contextul european, globalizarea şi evoluţia politică internă, ne-au condus la concluzia că se impune un amplu proces de revizuire a legii fundamentale care să răspundă în mod neechivoc realităţilor curente. În egală măsură se impun modificări substanţiale necesare pentru reglementarea şi evitarea oricăror conflicte între funcţionarea principalelor instituţii ale statului: Preşedinţie, Guvern, Parlament. Procesul de reorganizare administrativ-teritorială se impune, pe de o parte pentru reducerea decalajelor dintre actualele judeţe, iar pe de altă parte este nevoie de constituirea cât mai rapidă a regiunilor, unități administrativ-teritoriale cu personalitate juridică pentru atragerea cât mai bună a fondurilor europene." 
Interviu electoral (site PDL Cluj):
O altă prioritate legislativă o reprezintă procesul de reorganizare administrativ-teritorială. Actuala organizare administrativă a României este depăşită şi nu mai corespunde realităţilor economice. O regionalizare eficientă ar contribui la o mai bună atragere a fondurilor europene în vederea reducerii decalajelor evidente dintre actualele judeţe.
Pe site (la "Ce voi face în Parlament 2012-2016", chestiuni grupate la subtitlul "O nouă Constituţie pentru România"):
- reguli clare pentru o relaţie corectă Guvern-Parlament-Preşedinte
- reducerea numărului de parlamentari; Parlament unicameral
- reorganizarea teritorială, pentru o administraţie mai bună şi pentru atragerea fondurilor europene

Un comentariu :

Riddick spunea...

Nu s-a dat atenție destulă atunci (și după) acestei afirmații:

"In viziunea mea, putem opta pentru un sistem unicameral prin eliminarea uneia din cele două Camere. Motivul este acela că avem deja o Cameră, şi anume Parlamentul European. Consider că existenţa Parlamentului european este o garanţie suficientă atat pentru o bună reprezentare a intereselor generale ale romanilor, cat şi pentru impiedicarea oricărui abuz al puterii legislative "autohtone". Dacă naţiunea nu va dori totuşi să renunţe la una din Camere, acesta ar trebui oricum să fie ales astfel incat să reprezinte altceva decat Camera, de pildă interesele comunităţilor locale – şi aici mă refer la Senat", a spus Băsescu.

http://stiri.rol.ro/comisia-prezidentiala-privind-constitutia-are-argumente-pro-si-contra-parlamentului-unicameral-171463.html

Este deosebit de gravă, în sensul inducerii noțiunii de parlament transnațional reprezentativ. PE nu e, nici prin atribuții și nici formal, la vot - 2009 - au venit 43% la nivelul UE și vreo 29% în România.

Băsescu induce ideea ca Senatul să devină "Camera Regiunilor", aleasă indirect (de consilieri și primari - varianta de acum a USL).


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: