Vedem a doua garanţie primită de Dragnea de la Sistem. Prima: lipsa motivării sentinţei, care devine atacabilă din iunie 2016 (ieşire din termen şi plecarea Liviei Stanciu de la ÎCCJ la CCR fără semnătură pe motivare). A doua: dezincriminarea abuzului în serviciu (pentru care fusese condamnat), constatată recent de Curtea de Apel Alba Iulia. Care însă apare tacit din august 2016, consecinţa depăşirii termenului de intervenţie a guvernului în urma unei hotărâri a CCR. Dragnea ştia astea dinainte de alegeri, dar a preferat să nu combată clişeul "PSD, condus de un penal".

© my angry rants

18 decembrie 2012

Opoziţia nu se mai poate eschiva



Mă refer la PDL şi la PP-DD, e clar că UDMR face jocurile USL, chiar şi "din opoziţie".

Se tot vorbeşte despre răspunsul recent al Comisiei de la Veneţia la sesizarea USL de astă-vară, răspuns care "ar condamna puciul", şi se pierde din vedere amănuntul important că aceeaşi Comisie recomandă renunţarea la cvorumul de validare a referendumurilor. Implicit, validarea referendumului constituţional.

"Codul de bune practici în materie de referendumuri" al Comisiei de la Veneția este o tactică antidemocratică, adoptată în 2006 și 2007, după ce francezii și olandezii au respins la referendumurile naționale aşa-zisa "Constituție Europeană", în 2005 (derulați în jos pagina de la link). Mai exact, se recomandă renunțarea la cvorumul de validare a referendumurilor, dând astfel decizia în mâna unor "minorităţi majoritare".

Se apropie nişte scadenţe. La anul expiră mandatele a trei judecători de la Curtea Constituţională, numiţi (doi) de parlament, şi unul de preşedinte (Iliescu). Printre cei trei se află şi Aspazia Cojocaru, care face parte din majoritatea non-USL de la CCR (fluctuantă, de la 6:3 la 5:4, după cum sunt interesele UDMR-ului, care are acolo un om). CCR a insistat să se menţină cvorumul de validare a referendumurilor.

Dacă nu se pun de acord poziţiile USL cu cele ale lui Băsescu (care controlează majoritatea la CCR), ar putea interveni o suspendare imediat ce expiră cele trei mandate (poate cu puţin înainte, ca nominalizarea ce revine preşedintelui să fie făcută de preşedintele interimar). O asemenea situaţie ar face aproape imposibilă susţinerea revizuirii de către opoziţie, chiar dacă ea ar fi participat deja la lucrările constituantei. Dar să nu uitam ratificarea în unanimitate a tratatului de la Lisabona (2008), la mai puţin de un an de la prima suspendare.

La anul USL intenţionează să revizuiască Constituţia, introducând (printre altele) regionalizarea. Fiind în mod evident o temă nepopulară, se fac planuri de eliminarea a condiţiei de validare a referendumurilor prin prezenţa minimă de 50% (la alegerile generale au votat doar circa 42%). Alternativa ar fi falsificarea cifrei de prezenţă, ca în 2003.

Nu este suficient ca opoziţia să nu voteze investirea guvernului USL, trebuie luate decizii strategice, cum ar fi sprijinirea (sau nu) a revizuirii Constituţiei (Blaga si Udrea au declarat deja că vor sprijini varianta USL de Constituţie, cu regionalizare). Dar şi candidatul prezidenţial. Anunţat este doar Dan Diaconescu, la PDL e linişte (personal, cred că va fi Isărescu; în fine...). 
"Pentru modificarea Constituţiei - o idee cu care am văzut că şi domnul Vasile Blaga e de acord şi toată lumea, până la urmă, e de acord - vă asigur că acea comisie care va lucra la modificarea Constituţiei va lucra numai şi numai în colaborare cu Comisia de la Veneţia şi că toate textele pe care le punem sunt avizate de Comisia de la Veneţia" (Victor Ponta)

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

A.R.D., 2012 (punct din programul de guvernare): “Sprijinirea ideii întăririi unității politice a Uniunii Europene, inclusiv în punerea bazelor creării Statelor Unite ale Europei (SUE)”.

Postări populare (nu P.P.E. !):