Mascaradă abjectă. Sistemul l-a impus (prin Dragnea) pe Mihai Tudose, trecut prin filieră SUA-NATO-SRI-MApN. Apartenenţa lui Tudose la PSD este mai degrabă un detaliu birocratic, iar faptul că partidul (şi aliatul ALDE) acceptă aşa ceva arată precaritatea mediului politic şi chiar a existenţei statale a României.

© my angry rants


18 decembrie 2012

Opoziţia nu se mai poate eschiva



Mă refer la PDL şi la PP-DD, e clar că UDMR face jocurile USL, chiar şi "din opoziţie".

Se tot vorbeşte despre răspunsul recent al Comisiei de la Veneţia la sesizarea USL de astă-vară, răspuns care "ar condamna puciul", şi se pierde din vedere amănuntul important că aceeaşi Comisie recomandă renunţarea la cvorumul de validare a referendumurilor. Implicit, validarea referendumului constituţional.

"Codul de bune practici în materie de referendumuri" al Comisiei de la Veneția este o tactică antidemocratică, adoptată în 2006 și 2007, după ce francezii și olandezii au respins la referendumurile naționale aşa-zisa "Constituție Europeană", în 2005 (derulați în jos pagina de la link). Mai exact, se recomandă renunțarea la cvorumul de validare a referendumurilor, dând astfel decizia în mâna unor "minorităţi majoritare".

Se apropie nişte scadenţe. La anul expiră mandatele a trei judecători de la Curtea Constituţională, numiţi (doi) de parlament, şi unul de preşedinte (Iliescu). Printre cei trei se află şi Aspazia Cojocaru, care face parte din majoritatea non-USL de la CCR (fluctuantă, de la 6:3 la 5:4, după cum sunt interesele UDMR-ului, care are acolo un om). CCR a insistat să se menţină cvorumul de validare a referendumurilor.

Dacă nu se pun de acord poziţiile USL cu cele ale lui Băsescu (care controlează majoritatea la CCR), ar putea interveni o suspendare imediat ce expiră cele trei mandate (poate cu puţin înainte, ca nominalizarea ce revine preşedintelui să fie făcută de preşedintele interimar). O asemenea situaţie ar face aproape imposibilă susţinerea revizuirii de către opoziţie, chiar dacă ea ar fi participat deja la lucrările constituantei. Dar să nu uitam ratificarea în unanimitate a tratatului de la Lisabona (2008), la mai puţin de un an de la prima suspendare.

La anul USL intenţionează să revizuiască Constituţia, introducând (printre altele) regionalizarea. Fiind în mod evident o temă nepopulară, se fac planuri de eliminarea a condiţiei de validare a referendumurilor prin prezenţa minimă de 50% (la alegerile generale au votat doar circa 42%). Alternativa ar fi falsificarea cifrei de prezenţă, ca în 2003.

Nu este suficient ca opoziţia să nu voteze investirea guvernului USL, trebuie luate decizii strategice, cum ar fi sprijinirea (sau nu) a revizuirii Constituţiei (Blaga si Udrea au declarat deja că vor sprijini varianta USL de Constituţie, cu regionalizare). Dar şi candidatul prezidenţial. Anunţat este doar Dan Diaconescu, la PDL e linişte (personal, cred că va fi Isărescu; în fine...). 
"Pentru modificarea Constituţiei - o idee cu care am văzut că şi domnul Vasile Blaga e de acord şi toată lumea, până la urmă, e de acord - vă asigur că acea comisie care va lucra la modificarea Constituţiei va lucra numai şi numai în colaborare cu Comisia de la Veneţia şi că toate textele pe care le punem sunt avizate de Comisia de la Veneţia" (Victor Ponta)

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Horia-Roman Patapievici, 2009: "Ei bine, teza mea este că Parlamentul European, care funcţionează mai degrabă ca un club de influenţare şi de lobbying decât ca un parlament obişnuit, e chemat să joace, pentru viitor, rolul corpului politic absent. Rolul său îmi pare a fi acela de a forma o comunitate politică provizorie, în vederea realizării treptate a comunităţii politice permanente, care, în proiect, ar fi demosul european. Parlamentul European este, prin urmare, un fel de corp politic european avant la lettre: în el, aşa zicând, se experimentează in vitro poporul politic european".

Postări populare (nu P.P.E. !):