Și revin iar la cei doi pași critici parcurși de PDL și de Băsescu...
UPDATE (ca să se înțeleagă ce am vrut să spun în titlul postării):
Surse PDL ne-au informat că strategii PDL propuseseră evitarea confruntării, prin amânarea ședinței extraordinare. Se miza pe începerea vacanței, care ar fi făcut mai dificilă convocarea parlamentarilor USL și mai ales ai celor din minoritățile naționale. Astfel, Blaga ar fi trebuit să respingă solicitarea de convocare a plenurilor reunite, pentru a asculta mesajul lui Victor Ponta, privind reprezentarea României la Bruxelles. Vasile Blaga trebuia să invoce decizia Curții Constituționale care spune că Traian Băsescu reprezintă țara la Consiliul European, deci Ponta nu avea de ce să vină în fața Parlamentului.
Art. 2. - Convocarea Camerelor în şedinţă comună se face de preşedinţii acestora *, de comun acord.
* Au fost convocate de Blaga și Anastase, ambii în funcție atunci.
Titlul III: Autoritățile publice, Capitolul I: Parlamentul
Articolul 66: Sesiuni
1. Camera Deputaților și Senatul se întrunesc în două sesiuni ordinare pe an. Prima sesiune începe în luna februarie și nu poate depăși sfârșitul lunii iunie *. A doua sesiune începe în luna septembrie și nu poate depăși sfârșitul lunii decembrie.
2. Camera Deputaților și Senatul se întrunesc și în sesiuni extraordinare, la cererea Președintelui României, a biroului permanent al fiecărei Camere ori a cel puțin o treime din numărul deputaților sau al senatorilor.
3. Convocarea Camerelor se face de președinții acestora.
* Parlamentul era în vacanță parlamentară atunci când a fost convocat în sesiune extraordinară.
* * *
ÎNCERCAREA UNUI DIAGNOSTIC DE PSIHOPATOLOGIE SOCIALĂ: MITOMANIA
USL versus Băsescu - modus operandi
Acesta este un
articol care se bazează pe deducţii şi speculaţii, în mod exclusiv
asupra unor fapte, declaraţii şi documente publice.
Informaţiile
despre acestea din urmă sunt culese din surse de notorietate, ori
parvin oficial de la instituţii publice; rigoarea este garantată numai
în privinţa preluării şi reproducerii lor.
Deşi m-am străduit să
procesez riguros, nu pot garanta că scenariile avansate aici corespund
realităţii şi că nu sunt viciate de o optică personală.
De altfel, nici nu mi-am reprimat-o.
Serviciile
de informaţii au avut cunoştinţă de planificarea USL de preluare a
puterii în stat, cel puţin începând cu lunile februarie/martie, dar
câteva indicii sugerează că Traian Băsescu ar fi fost informat asupra
pregătirilor, încă de anul trecut, prin septembrie/octombrie.
Direcţia
Naţională Anticorupţie (DNA), unde Daniel Morar este procurorul şef, a
primit autorizaţia, în primăvara asta, de la Înalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, unde Laura Codruţa Kovesi este procurorul general, să fie
supravegheate convorbirile colegului său, procurorul George Bălan, din
Consiliul Suprem al Magistraturii (Laura Codruţa Kovesi este, prin
natura funcţiei, membră a CSM), întrucât, după cum se spune, Bălan i-ar
fi râvnit locul lui Kovesi, concomitent cu propulsarea consilierului său
Marcel Sâmpetru, în locul lui Morar, scop în care s-ar fi făcut util
conducerii PSD, furnizându-i informaţii secrete despre concurenţi
politici din PNL, traficate de o structură informativă ilfoveană.
Aşa
cum judicios a observat PSD-istul Dan Şova, o astfel de intenţie ar fi
fost aberantă, cât timp Traian Băsescu se afla la Cotroceni, deoarece
numirile în aceste funcţii le face preşedintele ţării şi ar fi fost
absurd să negociezi cu, de pildă, premierul Victor Ponta, astfel de
posturi.
Dar, gura păcătosului adevăr grăieşte, căci este
evident că nici George Bălan şi nici Marcel Sâmpetru nu-s duşi cu pluta
şi asta înseamnă că erau la curent, că planificarea USL de preluare a
puterii, ajunsese, prin februarie, la distribuirea, pe persoane, a
funcţiilor-cheie în stat, cu premisa subînţeleasă deja, că Băsescu va fi
fost îndepărtat.
Existenţa înregistrărilor convorbirilor lui
Bălan la DNA, atestă că serviciile informative documentaseră, încă din
martie, planificarea USL nu doar să-i schimbe pe şefii ÎCCJ şi DNA, cât
planificarea operaţiunilor politice, administrative şi legislative
succedate acum, între 3 - 6 iulie, culminând cu suspendarea
preşedintelui şi interimatul lui Crin Antonescu.
Băsescu nu
încetează să-l indice pe Dan Voiculescu drept autor al planificării, o
informaţie pe care ne-o serveşte dintr-o arhivă la care publicul nu are
acces.
Cred că au existat mai multe versiuni ale planurilor de
preluare a puterii, între care şi cel actual (purtând, posibil,
copyrightul lui Dan Voiculescu), dar pe care Băsescu ori să nu o fi luat
în calcul, necrezând că USL şi-ar asuma riscurile politice asociate -
blamul european atras României, pentru procedeele antidemocratice de
asalt asupra instituţiilor, cu rele urmări concrete, de natură economică
şi financiară -, ori, pur şi simplu, să nu fi putut imagina o apărare
eficientă contra unui atac de acest fel.
Este posibil ca, în
final, varianta Voiculescu să fi fost adoptată de USL, sub presiunea
unui pericol major, cum ar fi semnalul dat de publicarea acuzaţiei de
plagiat în revista "Nature" (18 iunie), care, semnificând determinarea
prezidenţială de îndepărtare a lui Ponta, ruina oricare altă variantă
proiectată (ceea ce mai înseamnă şi că Ponta nu era important doar ca
premier, ci şi ca persoană de încredere, în concepţia echipei de
planificare).
NOTA AUTORULUI
Personal,
suspectez că Ion Iliescu ori are o contribuţie în planificare, ori este
măcar sursa de inspiraţie: funcţia simbolică pe care a avut-o
substituirea lui Traian Băsescu, cu Victor Ponta, la întâlnirea de la
Bruxelles, ţine de subtilitatea lui Iliescu, de care Voiculescu este
incapabil.
Apariţia recentă a lui Ion Iliescu, picotind
în stânga lui Ponta, la prezidiul consfătuirii PSD, ţine de o astfel de
simbolistică, reafirmând puterea lui Iliescu, de data aceasta, în faţa
propriilor colegi de partid.
Pare că o astfel de ameninţare
este reflectată în declaraţia făcută de premier agenţiei de ştiri
Bloomberg, la patru zile după declanşarea scandalului de plagiat (22
iunie): "Există un conflict politic puternic între mine şi
preşedinte,[...] Există de asemenea şi unul personal, pentru că toate
armele sunt pe masă pentru luptă [...] Vreau să-mi exprim amărăciunea că
atunci când ne întâlnim într-o şedinţă de guvern, alocăm 75% din timp
discutând despre cum să ne apărăm de atacuri politice".
Dar,
unele manevre ale instituţiilor din timpul guvernării PDL, care,
retroactiv, par să pregatească atacurile asupra lui Victor Ponta în
subiectul plagiatului, sugerează puternic faptul că paşii răsturnării
lui Băsescu începuseră să fie planificaţi, cel mai târziu, prin
septembrie - octombrie, anul trecut şi că, la rândul său, preşedintele
trecuse la producţia de război politic.
De pildă, preocuparea
pentru plagiat a ministrului Educaţiei Daniel Funeriu (cel indicat de
Victor Ponta, drept autorul ascuns al dezvăluirilor din revista
"Nature") datează din toamna trecută, când, la 31 august, Guvernul Boc
modifica, prin Ordonanţă, Legea conduitei în cercetarea ştiinţifică,
veche din 2004.
Preocuparea lui Funeriu este stăruitoare, astfel
că, în octombrie 2011, dă regulamentul de funcţionare al Consiliului
Naţional de Etică (CNE) şi componenţa lui (Ordin publicat în 4
noiembrie), apoi, anul acesta, la 9 februarie, insistă cu Ordinul de
organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare a
Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU), la care
revine, în 12 martie, cu un amplu Regulament, în care părţile
semnificative se găsesc în Articolul 27:
- "(1) Orice
persoană, inclusiv membrii CNATDCU, poate sesiza în scris, prin
intermediul UEFISCDI, Consiliul general al CNATDCU cu privire la
nerespectarea standardelor de calitate sau de etică profesională,
inclusiv cu privire la existenţa plagiatului, în cadrul unei teze de
doctorat, indiferent de data susţinerii acesteia.";
- (4) În
cazul în care, în urma unei sesizări sau prin autosesizare, Consiliul
general al CNATDCU decide că nu au fost respectate standardele de
calitate sau de etică profesională, preşedintele CNATDCU propune
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului una sau mai
multe dintre următoarele măsuri:
a) retragerea calităţii de conducător de doctorat;
b) retragerea titlului de doctor;
c) retragerea acreditării şcolii doctorale."
De
aici rezultă că, la 28 iunie, ministrul interimar al Educaţiei minţea
că ar exista o singură instanţă legală - anume, Consiliul Naţional de
Etică (CNE) - care să se pronunţe asupra plagiatului, căci CNATDCU avea
competenţa legală să se pronunţe, cum s-a şi pronunţat, a doua zi, cum
că Victor Ponta a plagiat, indubitabil.
Gesturile lui Funeriu
sunt legale, dar, retroactiv, ne dăm seama că au fost de folos în
războiul politic, drept securi cu tăişuri ascuţite, mai întâi pentru
grumajii celor propuşi de USL la Ministerul Educaţiei, apoi pentru
însuşi Victor Ponta.
USL, însă, a ridicat capul de pe butuc.
Măsurile
adoptate de USL, pentru ca Victor Ponta să nu fie declarat oficial
drept plagiator, nu au ţintit demonstraţia că n-ar fi plagiat, ci numai
şi numai să nu poată fi oficial declarată asta.
Reacţiile USL în
cazul plagiatului dezvăluie metodele concepute de echipa de proiectare a
amplei operaţiuni de preluare a puterii:
* Mod de operare
A. Operaţiuni de imagine:
1. Obligatoriile declaraţii de nevinovăţie, acuzarea adversarului politic de agresivitate;
2.
Sugestia nedreptăţii acuzaţiei (drept la replică, în revista "Nature",
declaraţia că Ponta a sesizat CNE, furnizându-i, singur, lucrarea de
doctorat, spre examinare);
3. Dezavuarea prin declaraţii publice
a instanţei de judecată (CNATDCU), pe chichiţe legale şi prin
compromiterea membrilor săi;
4. Diminuarea importanţei faptului
incriminat, acuzarea adversarilor politici că se fac vinovaţi de
acelaşi tip de fapte, concluzia că fapta incriminată face parte dintr-o
cutumă (vezi declaraţiile lui Ioan Rus);
B. Operaţiuni de modificare a legislaţiei:
5. Desfiinţarea, prin normă legală, a competenţei oficiale a instanţei de judecată;
6. Subordonarea Monitorului Oficial,...
C. Operaţiuni de control asupra practicii:
7.
...astfel încât să-i fie controlat ritmul publicării actelor normative
(să le publice accelerat, în cazul desfiinţării CNATDCU, ca să-i anuleze
relevanţa legală a deciziilor, dar să întârzie publicarea, de pildă, a
deciziilor neconvenabile ale Curţii Constituţionale, dincolo de termenul
la care deciziile ar mai fi avut impact practic).
Un exemplu similar îl reprezintă "bătălia pentru Bruxelles":
- Constituţia României stabileşte că premierul nu poate reprezenta ţara fără mandat;
- preşedintele nu-i dă premierului mandat de reprezentare,
- Curtea Constituţională confirmă că premierul nu poate reprezenta ţara fără mandat;
- premierul ameninţă că va reprezenta ţara, în virtutea mandatului dat de Parlament, unde are majoritatea;
- Guvernul preia în subordinea sa Monitorul Oficial;
- Monitorul Oficial nu publică decizia Curţii Constituţionale;
- premierul se duce la Bruxelles, preşedintele rămâne acasă - simbol al mofluzului;
- premierul pretinde că a respectat atât Constituţia, cât şi decizia Curţii Constituţionale.
Ceea
ce, în actul de guvernare, se numeşte "modelarea realităţii", în acest
caz este "falsificarea realităţii", o graniţă suficient de confuză ca să
facă verosimilă acuzaţia (frecvent folosită de USL, în aceste zile) că
şi adversarul foloseşte aceleaşi practici (ceea ce, am văzut şi în acest
text, pe alocuri este adevărat).
Până acum am fost obişnuiţi cu primele patru operaţiuni din "modul de operare" - A. Operaţiunile de imagine,
care sunt practicate intens şi pe scară largă de mass-media (şi nu de
acum sau de ieri, ci de 22 de ani, fiind doar excesivă în ultimii ani).
În schimb, B. Operaţiunile de modificare a legislaţiei şi C. Operaţiunile de control asupra practicii
cu un singur scop şi acela, pentru folosinţe personale urgente,
reprezintă practici şocante prin ostentaţie, prin completa nepăsare faţă
de bunul simţ (asta nu înseamnă că acest tip de operaţiuni ar fi fost
inventat acum, de USL, ci doar că USL le-a accelerat frecvenţa şi
ostentaţia - "România bunului simţ").
Statutul legilor, al
normelor, într-un stat democratic este că reglementează clase mari de
gesturi, cazuri tipice, iar nu cazul lui Victor Ponta.
Statutul
organigramei instituţiilor unui stat democratic este că reflectă cea mai
bună organizare a statului, conform unei concepţii politice, iar nu ce
îi trebuie lui Victor Ponta, la un moment dat.
Rezultatul acestor Mod de operare
sintetizat mai înainte, este că declaraţiile politice preced
realitatea, care este silită, cu orice pierderi, să se transforme,
astfel încât declaraţiile să devină adevărate.
Într-o
psihopatologie socială, comportamentul USL ar friza mitomania şi cred
că, realmente, mitomania antrenează masele şi se află pe punctul să
devină majoritară, cu alaiul său de ameninţări, până dincolo de
intimidare, atunci când este susţinută politic.
Bănuiesc că vom avea probleme cu toţii.
Diplomaţia nu este alcătuită din dobitoci, cel puţin, nu atât de dobitoci, încât să poată fi duşi de nas de mitomani.
Cred
că în Cancelariile europene şi la Bruxelles, este evidentă mitomania
noastră, pentru că în bună măsură este o practică şi a lor, dar în forme
nu atât de rudimentare, încât să se oţărască la Merkel.
Cred
că, la momentul stabilizării puterii USL, îşi vor face loc, în
comunitatea politică internaţională, calculele cu privire la câştigurile
care pot fi stoarse din mitomanie.
S-ar putea să le dea cifre convenabile.
Cred că vom avea unele probleme.
MAKE
4 comentarii :
E CACEALMA.
DE VĂZUT CINE A COMANDAT-O ȘI CINE VA PROFITA DE EA. PRIMA CONSECINȚĂ PE CARE O PREVĂD - SE VA ELIMINA PRAGUL DE 50 % PENTRU VALIDAREA REFERENDUMURILOR, ÎN VEDEREA TRECERII CONSTITUȚIEI CU REGIONALIZAREA ȘI EURODIKTATUL FISCAL.
Exact asta scrisesem si eu dar am intarziat sa caut video.
Totul este o sceneta in care se incalca legea sau parlamentul majoritar USL merge in forta ca sa-i dea aparenta legala. Totul este menit sa ne subordoneze politic la UE, sa "vina nemtii" sa ne faca ordine.
Decizia este deja luata : Basescu pleaca si vine Ungureanu..
Se creaza criza , scandal, etc si apoi se vine cu salvarea.Cei patru pasi utilizati de KGB si descrisi de Yuri Bezmenov
http://www.youtube.com/watch?v=eE2M0Pr0m_I&feature=player_embedded
Excelentă paralela la Bezmenov, îmi scăpase "strategia haosului".
http://riddickro.blogspot.ro/2012/03/plesnitele.html#more
Trimiteți un comentariu