26 februarie 2012

Se pregătește Schengen-ul deșeurilor



Un europarlamentar olandez din grupul liberal ALDE, Gerben-Jan Gerbrandy, explică într-un interviu pentru EurActiv "avantajele" pieței libere a deșeurilor în cadrul UE.

Folosește chiar termenul "Schengen al deșeurilor":
You mentioned during the conference today the problem that there is within the European Union itself to exchange waste between countries. How do you think this problem should be addressed?

Yes, it's too hard to transport waste across borders. If you want to recycle certain elements then you need economies of scale.

That's why I will be proposing a sort of 'Schengen Area for waste' to make it much easier to get your old lightbulbs to one or two places in Europe and to recycle everything that is in these lightbulbs.

Of course under the normal restrictions of safety for chemicals and dangerous waste, we have to be very careful. But now there are so many national, regional and even local laws and rules that it's impossible for companies to transport their very valuable waste.

Should that be done through a new directive at European level or should that be done through amendments to existing legislation?

It's not even European legislation we're talking about. This is much more local regulations.

I think we need some sort of action programme within Europe, together with the member states because they have to strongly believe in it as well, and regional and local authorities, to tackle this problem.

The same way we have done with the internal market we have for capital, services, and people.
Ghici care va fi sensul principal al deplasării în UE - invers față de cel al persoanelor.  Se utilizează pretextul reciclării materialelor, dar de fapt se deschide calea transferului de gunoi.

Propunerea de rezoluție (avându-l ca raportor pe Gerbrandy), care va fi înaintată Parlamentului European pentru prima lectură:

DOCUMENT DE LUCRU referitor la Foaia de parcurs pentru O Europă eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor 

"Argumentul în favoarea trecerii la o societate eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor este, prin urmare, în aceeași măsură economic și ecologic. A deveni mai eficienți din punctul de vedere al utilizării resurselor este pur și simplu o necesitate economică. Iar dacă acest fapt este valabil pentru economie ca întreg, este cu siguranță valabil și pentru întreprinderile noastre: doar întreprinderile sustenabile vor avea un viitor. Este esențial să devenim conștienți de oportunitățile economice pe care le oferă o eficiență sporită din punctul de vedere al utilizării resurselor și să le valorificăm pe deplin".

"În vederea transformării într-o Europă eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor, fixarea de obiective este esențială. Acestea trebuie să fie funcționabile și măsurabile. Ideal ar fi să se treacă la un obiectiv și un indicator general care să reflecte progresul UE în ansamblu. Este vital ca acesta să reflecte amprenta totală a resurselor UE, inclusiv a resurselor care sunt utilizate în afara Uniunii. Comisia a ajuns pe bună dreptate la concluzia că trebuie depuse mai multe eforturi înainte de a avea un set complet de indicatori necesari, iar consultarea amplă a părților interesate prevăzută de Comisie este, prin urmare, binevenită. Dar nu trebuie să pierdem timpul și este remarcabil că statele membre și, de exemplu, Eurostat, Agenția Europeană de Mediu și Centrul Comun de Cercetare au desfășurat deja multe activități în această privință. Deja există indicatori pentru deșeuri, calitatea aerului, apă și sol. Este esențial să începem deja să folosim acei indicatori de măsurare a progresului pentru obiective subordonate pe care am putea să le stabilim acum, în loc de 2013".

>> Până la circulaţia liberă a persoanelor, începe circulaţia liberă a deşeurilor ? 
>> România, tomberonul de serviciu al Europei ?
>> Deşeurile politice

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: