29 decembrie 2011

Coșea ne ia de proști (?)



Mircea Coșea, decembrie 2011:

Mircea Cosea a explicat, intr-un interviu Business 24, ce pericol ascunde acordul de guvernanta fiscala, la care statul roman a aderat si a enumerat 6 masuri care trebuie luate anul viitor, pentru revitalizarea economiei. Printre acestea, se numara reorganizarea ministerului de Finante si introducerea impozitului pe lux.

"Ultima propunere este trecerea de la consilierea primului ministru printr-un consilier personal, la crearea unui consiliu national consultativ, care sa fie creat din specialisti romani si straini si care sa consulte premierul si guvernul in ceea ce priveste acordul de guvernanta fiscala.

Eu cred ca, daca am intrat in acest joc de mers pe sarma, ca un somnambul, pentru ca asa facem, atunci ar trebui sa fim foarte atenti. Acel acord pare a fi eficient pentru noi, pentru ca ne disciplineaza si ne pune intr-un club al unei politici fiscale mai corecte, dar in acelasi timp are un pericol foarte mare, pentru ca ne poate duce la penalizari, in cazul in care nu sunt respectati indicatorii de baza. Pe langa faptul ca nu accesam fonduri, sa mai fim si penalizati, ar fi o chestiune foarte dura". 

Mircea Coșea, martie 2010

România "a fost reprezentată"... de Mircea Coşea (ex- PSDR, APR, PDSR, PNL, PRM, PDL ...), care a fost invitat în luna martie să participe la întâlnirea unui grup de lucru "însărcinat să elaboreze, până la sfârşitul anului, un raport privind liniile directoare ale unei viitoare strategii europene de coordonare a politicilor economice, cu predilecţie a politicilor bugetare". 

Probabil că este vorba despre "grupul de lucru van Rompuy", care a schiţat aşa-zisul "semestru european".

În martie 2010 Coşea era persoană privată, dar, probabil nu în această calitate a fost invitat.

3 comentarii :

Riddick spunea...

"De la Uniunea Europeană la Uniunea Bugetară"

Mircea Coșea, Standard.ro

http://standard.money.ro/macro/de-la-uniunea-europeana-la-uniunea-bugetara-3995.html

Săptămâna trecută am fost invitat la Bruxelles pentru a participa la întâlnirea unui grup de lucru însărcinat să elaboreze, până la sfârşitul anului, un raport privind liniile directoare ale unei viitoare strategii europene de coordonare a politicilor economice, cu predilecţie a politicilor bugetare. Discuţiile au fost inspirate de declaraţia, considerată mai întâi şocantă şi mai apoi interesantă, cancelarului german privind necesitatea unui guvern economic european. Trebuie spus încă de la început că termenul de „guvern” nu este pe placul tuturor, atât din motive politice, cât şi semantice, dar a primit un sinonim cu mai puţine implicaţii politice, acela de „instanţă de reglare şi stabilitate”. Deocamdată este un termen de lucru, apariţia altor denumiri fiind oricând posibilă.

Se consideră că existenţa unui astfel de organism ar fi necesară din două motive, unul aparţinând prezentului, altul viitorului. Primul motiv apare ca o explicaţie a nerealizării Agendei Lisabona şi a apariţiei, în situaţie de criză, a unor verigi slabe ale uniunii cum sunt Grecia, Spania şi Irlanda. Este ineficienţa mecanismului de coordonare a politicilor economice naţionale în contextul manifestării unor puternice „individualităţi rebele şi excesiv de orientate spre interesele pieţelor naţionale” ( Franţa, Germania , Marea Britanie ). Al doilea motiv este acela al nevoii creării condiţiilor şi cadrului necesar, nu numai pentru a realiza echilibrul şi stabilitatea zonei euro, ci şi pentru realizarea obiectivelor de consolidare şi dezvoltare a Uniunii în condiţiile dificile ale competiţiei globale în perioada postcriză.

Instanţa de reglare şi stabilitate ar trebui să fie concepută ca un instrument apt de a îmbunătăţi mecanismul coordonării politicilor fiscale, dar nu înafara principiilor generale ale politicilor comunitare, formulate încă din perioada 1965-1970 de către Pierre Werner. Astfel, va trebui respectat principiul convergenţei, plecând de la ideea conform căreia o politică economică europeană comună va fi cu atât mai eficientă cu cât legislaţiile şi regulile naţionale vor fi mai reduse şi conceptual şi operaţional. Principiul solidarităţii va fi la fel de important, având în vedere nevoia întăririi mecanismului european în situaţii de contracţie economică sau recesiune.

O atenţie deosebită va trebui acordată şi principiului eficacităţii şi transparanţei actului decizional, atât pentru eliminarea barierelor birocrtaice, cât şi pentru democratizarea rapoturilor dintre instituţiile europene şi cetăţenii europeni.

Problema cea mai dificilă a creării unei instituţii de tipul guvernului economic european rămâne însă cea a cadrului inter instituţional şi inter statal în care ar putea funcţiona. Evident, eventualul guvern nu va avea prerogative de tipul autorităţii statale şi nici de tipul autonomiei federale. Prin apariţia lui nu se doreşte – cel puţin la nivel declarativ – subordonarea politicilor economice naţionale unui for suprastatal şi nici – din nou la nivel declarativ – subordonarea acestui eventual for suprastatal voinţei unei singure ţări membre sau unui tandem de ţări membre. Deşi se declară că o astfel de situaţie este exclusă, majoritatea ţărilor membre nu-şi ascund îngrijorarea faţă de o astfel de posibilitate, mai ales după rolul pe care Germania şi Franţa şi-l-au asumat în cazul Grecia. [...]

Crystal Clear spunea...

Ce de bani castiga toti astia numai din minciuni...

Riddick spunea...

Oho...


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: