23 septembrie 2019

Replică Pleşoianu. Neconvingătoare, dar nici "cealaltă parte" nu m-a convins. Sper să nu urmeze o escaladare ci o clarificare.


Replică la afirmaţiile lui Dan Chitic. Acuzat de "autism politic", Pleşoianu contraatacă prin poza-aluzie (Chitic a mers de mai multe ori la yachting, multe zile, chiar în precampanie, "când era de făcut treabă").

1. Mișcarea național-suveranistă nu se identifică nici cu Chitic, nici cu Pleșoianu, nici cu vreo altă persoană. Oameni care își iubesc țara sunt mulți și nimeni nu îi ține în sertarul propriu!
2. Cu domnul Chitic am vorbit în data de 2 august, când am agreat că mergem pe același drum. Nu mi-a vorbit despre nicio condiție. Mi-a spus doar că își dorește ca eu să îmi asum susținerea PAN. I-am spus așa: candidat independent cu susținerea voastră și cu susținerea celorlalte partide național-suveraniste (nu doar îmi asum susținerea voastră, dar mă onorează!)... Domnul Chitic a spus că e „perfect” și că vor face anunțul în preajma Sfintei Marii Mari. Două săptămâni mai târziu, m-am întâlnit cu domnul Chitic și cu liderul altui partid național-conservator. Din discuție, reieșise că cele două partide își vor asuma susținerea mea. Ulterior, de celălalt partener de discuție nu am mai dat (înțeleg că a avut în mod real anumite probleme personale), iar domnul Chitic nu m-a mai abordat. O săptămână mai târziu, fără ca domnul Chitic să-mi mai fi spus ceva – orice! – oameni din anturajul său au început să scrie pe Facebook două lucruri: că nu sunt creștin (pentru că au citit ei niște eseuri și pentru că nu intru în tiparul a ceea ce consideră ei că înseamnă „a fi creștin”) și că nu mi-am dat demisia din PSD, deci nu sunt „independent”. ...Deși m-a deranjat foarte mult această atitudine, nu le-am dat nicio replică. Ulterior, am vorbit din nou cu domnul Chitic, care mi-a comunicat de data asta „condițiile”, printre care și aceea că el și oamenii din jurul său mă vor sprijini ca independent doar după ce voi părăsi PSD. Ba mai mult, mi-a spus că „doar pozez independent”, deși îi explicasem că dezamăgirea mea cruntă cu privire la calea pe care a luat-o PSD-ul sub Dăncilă nu mă poate determina să uit milioanele de români care au votat PSD în 2016 (ca și în 2012) crezând tocmai în linia asta național-suveranistă despre care tot vorbim, că, pentru moment, e singurul motiv care mă mai ține în loc.
3. În prezent, după ce am anunțat că nu pot candida pentru că îmi lipsesc 50.000 de semnături REALE (și pentru că NU voi accepta NICIODATĂ să depun semnături false sau copii xerox), domnul Chitic s-a apucat să mă atace prin diverse postări. Desigur, dacă anunțam că mi-am depus candidatura, nu mă mai ataca deloc domnul Chitic, ci, cel mai probabil, „luptam împreună pentru binele patriei”.
4. Domnul Chitic, cu toate calitățile sale, nu înțelege două lucruri:
- că mulți dintre național-suveraniști, inclusiv cunoscuți de-ai săi, m-au sprijinit în toți acești ani PUR ȘI SIMPLU pentru că au crezut în ceea ce fac, ceea ce spun și ceea ce sunt, fără să-mi pună condiții
- și că eu NU bat palma cu cineva care îmi spune direct că „doar pozez independent”. Eu am fost, sunt și voi fi INDEPENDENT toată viața mea. Pentru că sunt un om CURAT, CORECT și LIBER. Iar cine nu e capabil să realizeze asta nu are de ce să încerce vreodată să colaboreze cu mine! Nu am niciun motiv să-i demonstrez ceva domnului Chitic (sau altcuiva), cu atât mai mult cu cât nu am cerșit absolut nimic nici de la domnul Chitic, nici de la altcineva!
5. Cât despre ce spune domnul Chitic, anume că voiau unii să candideze dânsul dar n-a candidat pentru că eram eu deja candidat... Domnule Chitic, cu toată dragostea, eu am spus din 2017 ca voi candida. Și am repetat de zeci de ori că NU accept să-mi pună nimeni condiții atunci când vrea să mă sprijine. Așa cum nici eu NU pun niciodată condiții când ajut pe cineva, indiferent de context! Dacă doriți să candidați, nu mai ezitați. Aveți șansa de a o face, la locale, parlamentare, europarlamentare, prezidențiale... ...Eu vă urez succes, apreciez în continuare multe dintre pozițiile dvs. publice, dar vă asigur că nu sunt și nu voi fi niciodată omul căruia să-i puneți vreo condiție, oricare ar fi aceea. Să cazi de comun acord asupra unei chestiuni, e una. Să-i pui altcuiva condiții, deja e semn de preamărire personală...
P.S. Doar pentru informarea publicului larg... Să urmăriți pe cine va susține pentru prezidențiale un al treilea partid naționalist, unul care a avut candidat în turul II la alegerile prezidențiale din anul 2000. ...Deoarece m-am întâlnit și cu conducerea actuală a respectivului partid. ...Care conducere mi-a declarat (cu săptămâni înaintea termenului limită de depunere a semnăturilor) că și ei mă vor susține ca independent, că și ei vor strânge semnături și că, într-o săptămână, mă vor invita să vorbesc la congresul lor. Nici măcar UN cuvânt de atunci... 
Ca o primă concluzie (vor mai urma altele, precum și niște hotărâri pe care deja le-am luat): mulți oameni care își iubesc țara așteaptă încă să li se ofere ocazia de a-și da mâna. Am făcut în acest sens ce a ținut de mine în acești ani. Și voi continua să mă implic. Însă DOAR cu oameni cu adevărat LIBERI alături!


https://www.facebook.com/liviuplesoianu.oficial/posts/2323452947871771

7 comentarii :

Riddick spunea...

Nu sunt psihanalist sau psihiatru, dar afirmaţii precum asta

"Îi explicasem că dezamăgirea mea cruntă cu privire la calea pe care a luat-o PSD-ul sub Dăncilă nu mă poate determina să uit milioanele de români care au votat PSD în 2016 (ca și în 2012) crezând tocmai în linia asta național-suveranistă despre care tot vorbim, că, pentru moment, e singurul motiv care mă mai ține în loc."

... s-ar putea încadra la diagnosticul de "melancolie", care nu-i o stare poetică de visare, ci inacţiune determinată de o proiecţie fictivă a unei realităţi inexistente în prezent.

Riddick spunea...


"Melancolia este o tulburare psihică asemănătoare depresiei care are sau nu o cauză specifică și se manifestă prin lipsa entuziasmului și apatie față de orice fel de activități în general."

https://ro.wikipedia.org/wiki/Melancolie

Riddick spunea...

Sau poate doar... naivitate: mai crede că "mortul se mai întoarce de la groapă". Că s-ar mai putea face ceva cu/din PSD. S-ar putea, dar nu merită efortul, resursele şi timpul alocate, iar rezultatul e nesigur. Mai bine începi altceva.

Riddick spunea...

Impresie tot mai puternică: stafful lui Chitic / al PAN este penetrat, nu a fost de ajuns îndepărtarea lui D. Dragomir...

(a se vedea "strâmbele" semnalate de Pleşoianu!)

Riddick spunea...

Pleşoianu demască PRM:

"P.S. Doar pentru informarea publicului larg... Să urmăriți pe cine va susține pentru prezidențiale un al treilea partid naționalist, unul care a avut candidat în turul II la alegerile prezidențiale din anul 2000. ...Deoarece m-am întâlnit și cu conducerea actuală a respectivului partid. ...Care conducere mi-a declarat (cu săptămâni înaintea termenului limită de depunere a semnăturilor) că și ei mă vor susține ca independent, că și ei vor strânge semnături și că, într-o săptămână, mă vor invita să vorbesc la congresul lor. Nici măcar UN cuvânt de atunci..."

Fiicele lui Vadim au denunţat şi ele de ceva vreme impostura "noului PRM", care se aliase cu PRU-ul lui Bogdan Diaconu, "omul lui Ponta". Deocamdată nu am informaţii despre susţinerea PRM pentru prezidenţiale, dar nu cred că este ceva surprinzător.

Anonim spunea...

https://www.national.ro/news/fabricile-de-armament-romanesti-reactivate-669751.html/

Riddick spunea...

Am citit, văd că accentul e pus pe "o viitoare mobilizare". Cine ar lupta însă sub o conducere de trădători dovediţi?!


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Alina Inayeh, 2021 ("Ce cred românii despre Est şi Vest" - sondaj): "[...] toți acei 30%, care mie îmi dau foarte multă bătaie de cap, cred că țările occidentale, deci nu numai UE, ci țările occidentale luate așa, ca pachet, au adus mai mult rău decât bine României. Și există un număr îngrijorător de mare, 67% dintre români, deci două treimi dintre ei, care cred că interesul național trebuie păstrat, trebuie salvat, trebuie luptat pentru el chiar dacă asta înseamnă pierderea calității de membru UE. [...] deci dacă interesul național o cere, să se ducă UE unde o vrea, pentru că interesul național este mult mai important. Ne apărăm cu dinții ceva ce nu înțelegem ce. Nu știm exact ce înțeleg românii prin interesul general.

 

Postări populare: