29 octombrie 2014

O temă pe care nu o discută niciun candidat. Salariul colonial (I)


Ilie Şerbănescu (Jurnalul Naţional):

Un conducător de metrou în România ia în mână vreo 350 euro. Aflat la pupitrul aceleiaşi rame de metrou, un coleg de-al său din Vestul sau Nordul Europei – peste 3000 euro! Cu ce se pot diferenţia cei doi spre a se justifica o asemenea discrepanţă de circa 8 ori în salarizare?! Să fie mai productiv colegul occidental decât cel român?! Imposibil! Fac acelaşi lucru! Ba, colegul român este mai „productiv”, căci merge singur la pupitru, în timp ce la conducerea unei rame de metrou din Occident se află întotdeauna doi conducători, din simple motive de siguranţă! Să admitem că societatea de metrou din Occident este mai bine organizată şi mai ales mai înzestrată financiar întrucât transportă, pe bază de bilet corespunzător, oameni mai înstăriţi şi nu sărăntocii din România. Mai că ar ieşi justificată o diferenţă, dar una de 8-10 ori nicidecum!

Să ne mutăm cu ilustrările şi comparaţiile în alte domenii. Cei aproximativ 350 euro reprezintă de fapt şi câştigul unui muncitor din industria de construcţii auto sau de componente auto din România, industrie deţinută în totalitate de occidentali şi care lucrează integral cu tehnologia şi în organizarea de la ei de acasă! Câştigul corespondent în Occident este 2500-2800 euro! Problema de a fi mai puţin productivi muncitorii români iarăşi cade! Admiţând că ambientul economic general este mai prost în România, o justificare pentru salarii mai mici aici există, dar nu de 7-8 ori!

În sfârşit, să ne raportăm la nivel economic de ansamblu. Cei aproximativ 350 euro reprezintă, una peste alta, şi salariul mediu net în România actuală, de 8-10 ori mai mic decât în ţările occidentale! De unde această diferenţă uriaşă? Dacă ne luăm după dl Isărescu, de departe cel mai vajnic justificator din România al acestei situaţii discrepante, explicaţia se află în nivelul productivităţii sociale a muncii, considerat cel care condiţionează şi trebuie să condiţioneze nivelul salariilor într-o economie. Domnia sa nu scapă vreo ocazie de a sublinia necesitatea acestei conexiuni. Mai mult, toţi colaboratorii apropiaţi ai domniei sale sunt îndemnaţi a accentua asupra acestei conexiuni, astfel încât, în mod curios dar nu întâmplător, BNR devenind bastionul promovării salariilor mici în România, desigur în vederea „stabilităţii financiare şi economice a ţării”, stabilitate care seamănă foarte mult cu nemişcarea sau, de ce n-am spune-o deschis, cu moartea în subdezvoltare!

Grila dlui Isărescu nu are nicio relevanţă explicativă în cazul discrepanţei salariale a conducătorilor de metrou şi are chiar una pur şi simplu caraghioasă în cazul firmelor străine, care ar plăti de 8-10 ori mai puţin decât în ţările de origine salariaţii din unităţile lor din România pentru că, vezi Doamne, nu reuşesc să realizeze aici un nivel similar de productivitate a muncii, nemaiînţelegându-se de ce atunci mai investesc pe la faţa locului! Evident, la nivel naţional, lucrurile se schimbă, intrând în calcul productivitatea socială indubitabil mai slabă din sectorul românesc al economiei. (va urma)

8 comentarii :

Riddick spunea...

Propaganda Sistemului pretinde (de decenii, iată...) că "salariile vor creşte odată cu productivitatea muncii". Care - trebuie să recunoaştem - e (ceva) mai mică decât în statele de origine ale "investitorilor" străini. Dar nu identic cu raportul salariilor, care aici sunt de 4-5-(...) ori mai mici. Ca să crească salariile, ar trebui - conform Propagandei - să crească productivitatea muncii, şi ea, de 4-5-(...) ori. Poate cu roboţi !

Ilie Şerbănescu e-n eroare: şi în cabinele ramelor bucureştene sunt doi: mecanicul-conductor şi mecanicul-ajutor. Oare mai merge cu ARO-ul 10 pe care-l avea cândva ?

Riddick spunea...

Ilie Şerbănescu (2006 !):

[...] P.S. Autorul acestui articol, un impatimit al drumurilor de munte, sunt posesorul unui ARO-10, intrucat la veniturile mele submodeste, provenind din munca si numai din munca, nu mi-am putut permite un 4X4 de 50-60.000 de dolari, singurul care poate indeplini functii similare cu ARO. Acum, in conditiile falimentului oficial al uzinei, automobilul cu pricina nu mai reprezinta probabil nimic. Ma inscriu insa de acum la unul, daca, uzina inviind, va mai exista vreunul vreodata!

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/40837/ARO-Masini-sau-vile.html

Anonim spunea...

Eu sint sufocat de citeva intrebari ''adinci'' :
Cum dracului productivitatea in Romania e mai mica daca romanii lucreaza in firme occidentale, dupa standarde occidentale, respecta norme occidentale etc. iar rezultatele se vind pe piata occidentala, LA PRETURI OCCIDENTALE ???

Cum dracului va mai promova economia capitalist-originala actuala progresul tehnic, cu precadere robotizarea si automatizarea, cind argatii astia de-si zic oameni politici si conducatori ai neamului(unii falnici ca retardatul boc), spun ca se va ajunge la imposibilitatea platii pensiilor fiindca numarul salariatilor este mai mic decit al pensionarilor etc.
Adica, ar trebui scosi robotii de la Mioveni si angajati oameni ca sa fie contribuabili s.a.m.d..(ginditi-va ce ar fi sa se renunte la roboti in industria nipona, germana etc. pe motiv ca trebuie salariati muuuuulti care sa plateasca cas)
Oare ce parere are maestrul Serbanescu, fost revolutionar si anticommunist feroce si actual sustinator al etatismului si anticolonialismului(cu care eu sint de accord, dar care e adevaratul professor Serbanescu?); poate scrie un articol pe tema asta si pe alte teme de acelasi fel, articol care sa se incheie cu opinia sa privind viitorul capitalismului monopolist de stat in aceasta Lume in plin process de destructurare....
Sau trebuie sa asteptam pina se structureaza cealalta Lume si sa vedem cum ne orientam ???

Riddick spunea...

Productivitatea este mai mică fiindcă aici nu se investeşte precum în uzinele "de acasă": http://riddickro.blogspot.ro/2014/10/renault-pleaca-de-la-pitesti.html. "Standardele occidentale" sunt atenuate, aici. Probleme şi cu lanţul de furnizori-subcontractori, care se reflecta în productivitate.

Anticomunismul nu-i incompatibil cu etatismul si anticolonialismul.

Tendinţa este să se pauperizeze clasa de mijloc şi să se închidă/înghită afacerile mici şi mijlocii. Uneori prin reglementări care nu permit continuarea activităţii datorită lipsei resurselor de investiţii pentru conformarea la acele reglementări.

Anonim spunea...

http://www.dcnews.ro/vladimir-putin-ar-pregati-o-primavara-ruseasca-ungaria-prima-inta-urmeaza-romania_457762.html

Ia vezi, iti place ?
Adica acum Rusia e dusmanul ''filo-rusului'' V. Orban !
Cit priveste Romania, n-as fi sigur ca varianta emanata de la structurile de dezinformare - manipulare ale MI6, nu contine macar un simburel de adevar !!!

Riddick spunea...

UE e mai filorusă decât Orban.

Am citit articolul, care citează "un think-tank".

Dacă e adevărat, are legătură cu chestiile astea:

http://riddickro.blogspot.ro/2012/12/convergenta-globalistii-preseaza.html

http://universulromanesc.ro/observator/interviu-cu-ilie-i-mihailovici-%e2%80%9dkremlinul-a-tradat-tot-ce-se-putea-trada-acum-tradeaza-poporul-rus-si-se-ascunde-in-spatele-bombei-atomice%e2%80%9d/

Anonim spunea...

http://adevarul.ro/international/europa/america-sanctioneaza-axa-moscova-budapesta-regimul-orban-isi-schimba-atitudinea-pleaca-1_5450a5780d133766a8557acc/index.html



Eu nu mai intele nimic !!!
Sau Dungaciu e mai diversionist ma MI6.
Pina la urma cine nu-l mai tolereaza pe Orban, rusii sau licuricii ???

Riddick spunea...

Licuricii.

Dungaciu e o goarnă de-a lor, dar bate câmpii: cum sa plece "regimul" Orban, când are o majoritate solidă, şi-n parlament, şi-n opinia publică ?! Obama îşi va pierde el majoritatea după alegerile midterm din 4 noiembrie.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: