În cazul Aureliei Ion, conducerea armatei române, care a preluat doar uniforma Puşcaşilor Marini americani, a preferat să stea cu mâinile în sân, lăsându-l pe unul din ofiţerii săi să moară în frig, ca un câine. S-a vorbit enorm despre incompetenţa STS şi a ROMATSA în stabilirea locaţiei epavei avionului. Nimeni n-a suflat o vorbă despre faptul că dacă ar fi fost condusă de oameni competenţi şi care să vrea, Armata era în măsură să localizeze epava şi să-i găsească pe supravieţuitori în maximum două ore de la producerea accidentului. Numai că aceştia n-au vrut.
https://maps.google.com/maps?q=46.554353,+22.9809&hl=ro&ll=46.488465,23.099442&spn=0.306817,0.414047&sll=37.0625,-95.677068&sspn=44.928295,52.998047&t=h&z=11
Compania radiotehnică de pe Muntele Mare a fost înfiinţată pe vremea lui Ceauşescu, întrucât din această locaţie radarul avea câmp de vedere nelimitat peste Carpaţii Occidentali, asupra celor două direcţii operative de pătrundere în România dinspre graniţa de vest (Poarta Someşului şi Poarta Mureşului), cît şi asupra întregului podiş al Transilvaniei. În aplicaţia militară de mare amploare de la Vlădeasa-Muntele Mic, de la sfîrşitul aniilor `80, s-au utilizat pentru prima dată în misiuni de atac la sol, avioane MiG-21, MiG-23, IAR-93 şi elicoptere IAR-330, IAR-316, din zbor razant, pe fundul văilor munţilor Apuseni. Coordonarea zborururilor fiind realizată fără cusur de către radarul de pe muntele Mare.
Odată cu depunerea planului de zbor de către pilotul Adrian Iovan, MApN l-a autorizat pe acesta să survoleze spațiul aerian național, alocîndu-i zborului un număr de programare militară format din 4 cifre, cuprins între 1001 și 1999, ca pentru orice aeronavă civilă înmatriculată în România, în conformitate cu Regimul de zbor în spațiul aerian al României ( HCM 793/04.07.1974 ). Înainte ca avionul pilotat de Iovan să decoleze, navigatorii cu dirijarea (asimilaţi controlorilor de trafic civili) care lucrează în ture operative în toate punctele de comandă de pe traiectul de zbor Băneasa-Oradea, au primit odată cu numărul de programare militară al zborului şi detaliile planului de zbor: ora decolării, căile aeriene utilizate, punctele de schimbare a capului de zbor, altitudinea, viteza, etc. Sarcina lor fiind aceea de a urmări pe ecranul radar ca aeronava să respecte elementele înscrise în planul de zbor. Aceste elemente au ajuns şi la baza aeriană 71 de la Câmpia Turzii, având în serviciul de luptă avioane MiG-21 şi elicoptere IAR-330 în varianta MEDEVAC. Baza aeriană se află la 60 km de locul prăbuşirii şi a fost condusă până acum câteva zile de general maior Laurian Anastasof, devenit Şeful Statului Major al Forţelor Aeriene.
De la vericala aeroportului Sibiu, Iovan care era expert în navigaţia instrumentală, s-a îndreptat spre Alba Iulia, zburând pe cap compas 300 de grade după radiofarurile de la sol, pe sub calea aeriană W 92, care-l ducea direct la Oradea, urmând să dea un nou raport de poziţie organelor de trafic, la verticala punctului de control Roşia, aflat la 35 km sud-est de Oradea. Radiofarurile sunt nişte balize montate pe sol care emit într-o frecvenţă radio bine determinată. Ele delimitează începutul, sfîrşitul sau tronsoane ale unei căi aeriene. Cine vrea să verifice poate urmări harta de mai jos.
http://www.caa.ro/pdf/LR_ENR_6_2_en_2009-05-07.pdf
Prin urmare, chiar dacă ROMATSA nu are radare decât în Podişul Transilvaniei şi a declarat că odată avionul coborât sub 2.100 m, controlorii de trafic civili l-a pierdut de pe radar, Armata, prin radarul de pe Muntele Mare, cel mai probabil a continuat să-l aibă pe ecran pînă la 40-50 de secunde de momentul în care s-a prăbuşit. În ultimile 2-3 minute de zbor de dinaintea prabuşirii, Adrian Iovan trecând la 10-15 km vest de verticala acestui radar. În tăcerea mormântală a locului, este imposibil ca santinele care păzeau perimetrul companiei radiotehnice să nu fi auzit avionul BN-2 cu motoarele (sau motorul) ambalat la maxim, trecând la joasă înălţime, foarte aproape de ele, după care zgomotul a încetat brusc. Poate că l-au şi văzut.
După ce relatările celor de la faţa locului au fost puse cap la cap, începe să se contureze ipoteza că cineva a avut coordonatele exacte ale prăbuşirii. Poliţia, prin şeful de post, a îndrumat pădurarii şi pe cei doi săteni din Horea în direcţia bună, dovadă că ei au fost cei care au găsit epava. Tot acel cineva a comunicat iniţial echipelor de salvamontişti, jandarmi montani şi militarilor ISU, o cu totul altă zonă decât cea în care se afla epava, aflată la o distanţă de 20-40 km.
http://romanian.ruvr.ru/2014_01_23/Accidentul-aviatic-din-Apuseni-Armata-romana-3039/
9 comentarii :
Elicopterele SMURD nu aveau ce face (erau brazi destul de deşi), acolo trebuia(u) elicopter(e) MEDEVAC, cu troliu de ridicare pentru tărgi.
MApN: "n-au putut pleca elicopterele IAR 330 cu dotare MEDEVAC, din cauza vremii". Dar cel de la SMURD, cum a putut ajunge (desi n-a putut ateriza) ? Cele militare au echipamente de navigaţie pentru condiţii extreme. Nu sunt sigur că şi cele MEDEVAC, poate doar cele "de atac" - bullshit, tot de transport sunt (n-au blindaj, sunt mai lente şi mai mari, mai uşor de nimerit).
http://www.mediafax.ro/social/mapn-elicopterele-iar-330-nu-au-putut-pleca-luni-pentru-interventia-in-apuseni-din-cauza-vremii-11938889
În 1999, Daniel Dăianu* şi cu Radu Vasile au anulat programul "IAR Dracula" (asamblare de elicoptere de atac Bell Cobra, la IAR Braşov). "Nu sunt bani". Era vorba despre 96 de bucăţi, ca împreună cu cele 24 de IAR 330 Puma, modificate "pentru atac" (SOCAT) să atingem plafonul de 120 de elicoptere de atac prevăzut de Tratatul pentru Forţele Convenţionale din Europa. Între timp tratatul a devenit caduc, fiind denunţat de Rusia.
* Dăianu era ministru de finanţe, fusese ofiţer acoperit al Securităţii (încadrat la DIE), iar acum este membru în "anexe" tip Bilderberg.
Trei din cele 25 de elicoptere IAR 330 "Puma" SOCAT s-au prăbuşit. Dintre cele 25, cel mai nou era fabricat în 1987, iar cel mai vechi, în 1976. S-a mai modificat încă unul la standardul SOCAT, după cele 24 iniţiale.
http://www.aripi-argintii.ro/aparatdezbor.php?p=52
Diversiunea e facuta sa mascheze legea care permite vanzarea pamantului zicea un nene ieri la rtv...
Nu numai pentru asta, ci şi ca să ne ţină ocupaţi, în general. Se aude de noi reglementări cu interceptările pe internet şi pentru telefoanele mobile. Plus o manevră cu STS-ul, nu ştiu a cui:
http://riddickro.blogspot.ro/2014/01/isi-va-fabrica-basescu-alibiul-nr-2.html
Da. Astia de la STS "jongleaza" cu voturile.
Numai ca in ultimul timp sunt tot mai prost facute scenariile ocultei.
Probabil simt cum pamantul a inceput sa tremure sub ei.
Internetul e de vina...
Stii ca toata apa minerala romaneasca de pe piata a fost inlocuita cu sifon? Ne-au furat pana si apa...
S-au desfiinţat (?) STAS-urile, aşa am auzit, acum cică sunt "standarde UE". ;-)
Cred că s-a pierdut primul comentariu.
Spuneam că ne dau ruşii harţi cu explicaţii amanunţite că să se laude că de fapt tot ei coordonează persoana care a dat coordonatele...
N-am găsit celălalt comentariu.
Nu cred că aici bat ei, ci în direcţia cum că "MApN e controlat de Băsescu, care sabotează USL".
Propagandă rusească.Sa arate câte amănunte ştiu ei..
Autorul, Valentin Vasilescu, fost ofiţer de aviaţie militară, condamnat în operaţiunea Ţigareta, apoi reabilitat* (?), are mania asta, a "expozeurilor" lungi.
* nu mai este în serviciul activ
Trimiteți un comentariu