13 ianuarie 2014

Se repetă "manopera" din 2003 ? Falsificarea referendumului constituţional



Merg pe această ipoteză. Un eşec al referendumului n-ar opri regionalizarea, care s-ar putea relua prin comasarea de judeţe şi tratarea "judeţelor mari" ca regiuni, fără revizuirea Constituţiei şi deci fără referendum (ci doar amendând legea administraţiei publice locale, care defineşte judeţele). Însă un eşec al referendumului - respingere sau invalidare - ar face dificilă o reluare a regionalizării "după Planul B". În acest sens este semnificativă decizia CCR care a declarat în unanimitate ca neconstituţională "legea Dragnea", care întărea judeţele: o realocare de mijloace şi de atribuţii de la judeţe la "judeţele mari" (aşa cum "pregătea terenul" această lege) după doar 1-2-3 ani ar fi o complicaţie.
USL a decis organizarea referendumului pentru validarea Constituţiei modificate simultan cu europarlamentarele din luna mai, consultarea populară urmând să aibă loc timp de două zile, cu prag de validare de 50%, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din Uniune.
Rămâne problema cvorumului de validare (în mai, tot de 50%), chiar dacă referendumul s-ar desfăşura (la fel ca în 2003) pe două zile. La alegerile europarlamentare din 2009 s-au prezentat doar 27,67%, iar la referendumul constituţional din 2003, care s-a validat fraudulos cu "55,7%", prezenţa reală a fost de circa 40-42%. În două zile n-au venit peste 50%, iar atunci mai funcţiona momeala: "aderarea la UE", "euro în portofele", "desfiinţarea serviciului militar obligatoriu"... 

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Ştefan Vlaston, 2013: "Pentru România, Grecia, Spania, Portugalia, Italia, ţări cu un comportament economic iraţional, în care pomenile electorale sunt principalul mod de a câştiga alegerile, nu calitatea oamenilor, programelor şi proiectelor, este categoric util un jandarm european, care să evite ca ţări din UE să intre în capcana în care a intrat Grecia, ca urmare a acţiunilor unor conducători iresponsabili sau criminali de-a dreptul. Chiar evoluţia spre SUE, Statele Unite ale Europei, cu cedări de suveranitate, este benefică pentru România."

Ştefan Vlaston, 2015: "Toate astea s-au întâmplat pentru că n-au existat reguli clare şi pentru împrumuturi, şi pentru limita până la care merg suveranitatea şi independenţa economică. Este momentul adevărului. Avem nevoie de un nou proiect, un nou tratat, pentru constituirea Statelor Unite ale Europei (SUE). Cu reguli clare, cu avantaje clare pentru cei care aderă la proiect, cu responsabilităţi clare ale guvernelor, cu limitări de suveranitate pntru cei care aderă la Uniune. Fără independenţă economică, dacă independenţa înseamnă să iei bani împrumut, după care să nu-i mai restitui. Un guvern SUE unic, cu prerogative clar delimitate. Un buget al SUE comun, folosit după nevoi, de fiecare ţară, sub control SUE. Ponderea în instituţiile de control să fie dată de nivelul contribuţiei la bugetul comun, altfel ne întoarcem la evenimente precum cele de azi din Grecia."

Postări populare (nu P.P.E. !):