10 noiembrie 2013

Cu Mumia s-au lămurit, mai au de trecut un hop - să-l vadă şi pe EuroBăse drept ceea ce este


Un caimacam căftănit de străini.

De-abia prin 2003 mi-am pus şi eu întrebări mai multe (văzând retrocedările regale năstasiene), şi-n 2009 m-am lămurit (Prens Duda - candidat prezidenţial wannabe).

blog Steliantănase:
UNDE SUNT REGALIȘTII DE ALTĂDATĂ

[...] Nu i-am văzut ieri la Palatul Elisabeta. Unde au dispărut !? Am traversat special mulțimea strînsă în curtea palatului Elisabeta pentru a-i întîlni și a schimba o vorbă, așa cum am făcut în 1992 de ex. Nu i-am găsit și m-am amărît. Mai au simpatii promonarhiste, m-am întrebat ? Nu îmi amintesc să se fi dezis public sau să se declare partizani ai regimului republican.

Ceva s-a întîmplat în tot acest timp care a trecut din 1990, din Piața Universității cînd numele regelui a fost scandat de zeci de mii de oameni. Ca în 1992 de un milion.

Mi-am dat seama că ceva nu e regulă într-o anume împrejurare, așa cum se întîmplă - cînd Traian Basescu l-a atacat pe rege și l-a acuzat de trădare. Mulți dintre cei despre care știam că au simpatii clar monarhiste au tăcut. Nu s-au revoltat, nu l-au criticat pe Băsescu. Tăcerea asta din zona elitei m-a mirat f. tare. Am fost convins că momentul va fi folosit de unii măcar pentru a se emancipa de influența Cotrocenilor. Mi s-ar fi părut logic, practic și moral. Cunoșteam convingerile multora dintre ei ( disprețuitoare ptr republica fesenistă). Citisem destule texte scrise tocmai de ei în favoarea regimului monarhic constituțional și a regelui căruia îi luaseră apărarea în cîteva ocazii. Le știam declarațiile pline de admirație pentru rege. Unii s-au aflat în anii 90/2000 chiar în anturajul regelui, l-au vizitat la Versoix, l-au frecventat. Nu au lipsit niciodată cînd regele venea în țară de la întîlniri. E suficient să mergi la Biblioteca Academiei sala 2, Periodice, să răsfoiesti presa, să scoți citatele respective. Într-o vreme am făcut-o eu, cînd doream să scriu o istorie a tranziției axată pe cercetarea elitelor. Am renunțat, rămîne altora. [...]

Un comentariu :

Riddick spunea...

Vremurile grele care-au fost
Ne-au tot îndoit, şi ne-au şi frânt.
Dar ne-au ajutat să suportăm
Vremurile grele care sunt.


(Păunescu, A.)


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2012: "Nu mă voi ascunde după deget: suplimentul FCD este într-adevăr un manifest, fiindcă socotim că Uniunea Europeană este un proiect neterminat și că doar desăvârșindu-l, creând adică Statele Unite ale Europei, putem să evităm perspectiva deloc încântătoare de a deveni un vulgar apendice al Asiei, un muzeu al civilizațiilor sau o simplă piață de desfacere pentru economiile emergente. Înainte de toate, doream să subliniez, prin contrast cu îngustimea identităților naționale, care sunt niște constructe relativ recente, larghețea identității europene și universalitatea celei creștine. Creștinismul transcende națiile, cu tot tribalismul și triumfalismul lor războinic".

 

Postări populare: