Probabil că urmează să aflăm în curând că nu mai există (în aceeaşi formulă) majoritatea parlamentar-guvernamentală. Prin migrarea unor "pontişti" de la PSD şi a "marginalizaţilor" de la ALDE către un partid nou. Majoritatea însă se va recompune pe baza unui compromis, fiind posibilă şi asocierea UDMR. Desigur, vom mai afla că urmează nişte ajustări de program, pe linia de-acum clasică pornită cu jocul UnPR (2010-2012), spargerea USL şi predarea puterii către tehnocraţi ("eh, aţi văzut că noi am vrut, dar iată că nu mai este posibil").

© my angry rants

06 noiembrie 2013

Băsescu, complicele şi alibiul USL/PSD



Echipa Băsescu de la CCR îi face platformă lui Ponta, care va reprezenta România la Consiliul European. În pregătirea campaniei prezidenţiale, ca posibil candidat din partea PSD ? În orice caz, încă un prilej de a se prezenta USL (şi, implicit, PSD) drept "negociatorul potrivit" al României. Deşi urmează aceeaşi linie europeistă, USL şi PSD mimează preocuparea pentru interesul naţional. Iar Băsescu le face jocul, pe seama ideii de "dreapta", pe care a anexat-o în mod fraudulos. De asemenea, Băsescu a semnat decretele de promulgare a acordurilor cu FMI, fără a le returna pentru reexaminare.
MEDIAFAX: Curtea Constituţională a respins, miercuri, cu majoritate de voturi, constestaţia formulată de preşedintele Traian Băsescu privind legea care reglementează reprezentarea României la Consiliul European.

Ponta: "Am văzut o decizie de astăzi a Curţii Constituţionale. Problema nu este cine merge la Consiliu, că merge preşedintele, merge primul-ministru, problema este dacă acolo te baţi pentru România sau dacă acolo vinzi România ca să-şi păstrezi tu nişte prietenii personale în caz de nevoie. Ori, eu cred că preşedintele a vândut interesele României şi când a negociat deficitul, şi când a negociat fondurile europene, iar despre agenda digitală bănuiesc că nu a deschis gura la Consiliul European că nu ştia. Deficitul este mic pentru că aşa s-a angajat preşedintele României în 2011, fără să întrebe pe nimeni. Noi o să fim campionii Uniunii Europene la reduceri de deficit, alte ţări nu au aceste reduceri. Fonduri europene avem mai puţine pentru că aşa s-a angajat preşedintele României, fără nici un mandat."
Dar să facem o mică recapitulare, spre a vedea cum USL a subscris la toate aberaţiile UEiste privind deficitul. Şi care acum sunt prezentate drept alibi al continuării de către USL a politicilor de austeritate.

9 decembrie 2011: Ponta: "PSD e de acord cu precizarea deficitului în Constituţie, deşi Băsescu a angajat ţara iresponsabil"
"Constat din nou că suntem puşi în faţa unui fapt împlinit, acela de a accepta o decizie faţă de care nu au existat consultări în ţară şi dezbateri largi cu societatea civilă şi cu opoziţia. Spre deosebire de ţări precum Cehia, Ungaria sau Suedia, care au anunţat că sunt de acord cu propunerile doar după ce vor face consultări interne", a spus Ponta. El a afirmat că, deşi nu Constituţia este de vină pentru datoriile create de guvernarea condusă de PDL în ultimii ani, este de acord cu introducerea în Constituţiei a obligaţiilor privind deficitul bugetar maximal de 3%. Ponta a precizat că vede modificarea Constituţiei doar de către viitorul Parlament, legitimat de alegerile parlamentare. "Aşa că situaţia este simplă: cu cât facem mai repede alegeri, cu atât mai repede modificăm Constituţia pentru a consfinţi aceste prevederi", a adăugat el.
14 februarie 2012: Opoziţia susţine semnarea tratatului fiscal european "numai dacă se face dezbatere publică"
Potrivit unui comunicat de presă al PSD transmis luni AGERPRES, dezbaterea are două paliere complementare: efectele de natură economică ale prevederilor din Tratat şi aspectele juridice şi constituţionale ale ratificării lui de către România. De asemenea, vor fi analizate abordările şi poziţionarea celorlalte state membre UE privind acest document.
19 februarie 2012: USL susține adoptarea regulilor din Tratatul de guvernanță fiscală
"Tot ce am cerut noi este dezbatere publică, iar acum cerem încetarea acestui ton agresiv și nedrept la adresa opoziției. Dincolo de asta, majoritatea a spus deja că va susține Tratatul. [...] USL a afirmat clar că susține ca România să adopte regulile din Tratatul fiscal, dar cu o dezbatere amplă privind efectele unei astfel decizii. Ieri, PSD a organizat o dezbatere publică tocmai pe acest subiect, în timp ce puterea semna un protocol inutil. Ce încearcă PDL, de fapt, este să facă apel la USL să adoptăm acest Tratat cât mai netransparent posibil, ori noi refuzăm asta".
5 martie 2012: Ponta: "Greva USL continuă, excepţia va fi dezbaterea Tratatului de guvernanţă fiscală"
Ponta a spus că protestul opoziţiei va continua până la satisfacerea celor patru condiţii cerute de USL. El a menţionat că greva opoziţiei va fi oprită, prin excepţie, doar la dezbaterea şi votul în Parlament asupra proiectului de lege sau memorandumului prin care România ratifică Tratatul de guvernanţă fiscală adoptat în cadrul Uniunii Europene.
8 mai 2012: Tratatul privind stabilitatea şi guvernanţa în cadrul UE a fost adoptat în unanimitate de Cameră
Tratatul privind stabilitatea, coordonarea şi guvernanţa în cadrul UE a fost adoptat, marţi, în unanimitate de Cameră, cu 237 de voturi pentru. Tratatul vizează întărirea disciplinei fiscale, având ca principale elemente poziţia bugetară, care trebuie să fie echilibrată sau în excedent. Această regulă se consideră a fi îndeplinită, dacă soldul structural anual respectă obiectivul bugetar pe termen mediu, cu o limită inferioară a deficitului structural de 0,5% din PIB la preţurile pieţei. Deficitul structural poate avea o valoare mai mare decât cea specificată mai sus, până la maximum 1% din PIB, dacă nivelul datoriei publice este semnificativ sub 60%. Regula bugetară se introduce prin dispoziţii naţionale, cu forţă juridică obligatorie şi caracter permanent, de preferinţă constituţionale. Statele care fac obiectul unei proceduri de deficit excesiv instituie un program de parteneriat bugetar şi economic cu caracter obligatoriu.
3 septembrie 2012: Ponta: "Putem folosi opţiunea preşedintelui pentru MĂSURI DE AUSTERITATE în interesul României"
"Sunt un prim-ministru care împărtăşeşte în mod clar mai degrabă viziunea economică şi viziunea de viitor pentru Uniunea Europeană a noului preşedinte al Franţei, dar în acelaşi timp cred că putem să folosim în interesul României opţiunea preşedintelui ţării pentru măsuri de austeritate şi măsuri de disciplină bugetară. Putem să facem lucrurile acestea punându-le împreună în interesul României şi nu considerându-le ca fiind interese adverse sau ca lăsând loc unei singure soluţii".
17 septembrie 2012: La reuniunea ECOFIN (a miniștrilor de finanțe din UE) de la Nicosia, secretarul de stat Doltu (PnL) de la Ministerul Finanțelor Publice a venit cu un miorlăit drept mesaj al României. Spre deosebire de refuzurile categorice ale Suediei și Poloniei.
Secretarul de stat roman Claudiu Doltu a sustinut la reuniunea Consiliului ECOFIN, desfasurata la Nicosia, ca uniunea bancara europeana ar trebui sa ia in considerare drepturile si obligatiile tuturor tarilor din Uniunea Europeana fara discriminare intre bancile din tarile care nu sunt inca in zona euro si cele din tarile zonei euro. Argumentul principal al lui Doltu a fost acela ca un asemenea sistem de supraveghere va avea impact asupra tuturor tarilor membre ale Uniunii Europene.

2 comentarii :

Riddick spunea...

Băsescu este pentru USL exact acelaşi lucru ca volantul pentru un motor (cu ardere internă): aparent, îl încetineşte, dar de fapt îl scoate din punctul mort la fiecare ciclu (rotaţie), prin energia înmagazinată.

Riddick spunea...

Cum să continui austeritatea şi dezindustrializarea împotriva unui vot popular de 75%

http://riddickro.blogspot.ro/2016/07/cum-sa-continui-austeritatea-si.html


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Gabriel Andreescu, 2001: "În jurul anului 2006 ar fi necesar ca arhitecţii Uniunii Europene să ia deciziile pentru o reformă radicală a Uniunii; deciziile privind Europa federală. Ca acest lucru să fie posibil, sînt necesari cîţiva ani pentru pregătirea locuitorilor Europei, ca să înţeleagă şi să accepte un asemenea proiect. Iată de ce într-un an-doi, ideea unei Europe federale trebuie să prindă un contur operaţional, iar în doi-trei ani, ea trebuie să se afle pe masa de lucru a actorilor politici şi în dezbaterea opiniei publice europene".

Postări populare (nu P.P.E. !):