28 octombrie 2013

Ordin comun: "Demonizaţi judeţul !"


"Scoaterea județului din conștiința colectivă și înlocuirea lui cu regiunea, nu numai că va readuce România mai aproape de un proiect de care conștiința colectivă este străină - "România, stat federal" (federația presupune regiuni cu diferențe culturale si chiar etnice majore), dar va anihila unul dintre puținele repere administrative din conștiința statului la nivelul publicului."
Radu Baltasiu: "Federalizarea. O idee, sau un vector ?"
Tactici diferite la ţambalagiii băsişti şi USL-işti, dar cu un scop comun: promovarea noţiunii de regiune şi demonizarea noţiunii de judeţ.
Dan Tăpălagă, HotNews ("Ce se întâmplă în România baronilor"):
Baronii şi reţelele lor au transformat judeţele în mici republici autonome. Politicienii de la Bucureşti au devenit tot mai dependenţi de ei, mai ales în anii electorali. Aşa au ajuns ca baronii  să impună regulile descentralizării, să bata cu pumnul în masa miniştrilor cerând toată puterea. Imaginaţi-vă azi puternicii baroni locali având în subordine directă poliţia, fiscul sau alte pârghii financiare importante. Cine i-ar mai deranja cu anchete pe teme de evaziune sau corupţie? Cum ar arăta un judeţ ajuns integral la mâna unui mic grup de oameni?
Dan Tăpălagă, 2011: "La fel ca pe vremea altui imperiu, patria este acolo unde îți este bine. Până la urma va trebui să întelegem asta cu toții. Mai avem apoi de făcut trecerea la al treilea nivel. Mai trebuie să reușim un salt mental, de la patriotismul local și cel național la un fel de patriotism european, dacă-i putem spune așa".
"Val" Vâlcu, De Ce News ("Băsescu a făcut jocul UDMR. Ce va face Ponta?"):

În 2013, erau proiectate două procese complementare: regionalizarea și descentralizarea. Regionalizarea, care ar fi interpus o instituție între județ și Centru, a căzut. Traian Băsescu a blocat legea referendumului, pentru a destabiliza USL. Nu e o tragedie, se poate relua în 2014 sau după. Problema apare dacă se merge mai departe cu descentralizarea, ce nu necesită referendum. Astfel, vom avea 41 de microregiuni, iar toată puterea va fi transferată la nivelul județelor. Liderii UDMR ies în câștig: au două mici regiuni maghiare, Covasna și Harghita, în care dețin puterea absolută, oferită de guvernul Ponta și niciun control, odată ce nu mai există structuri intermediare. Dacă se făceau regiunile, era posibilă includerea într-o grupare mixtă, cu centrul în Brașov, ceea ce ar fi dat o șansă și românilor din enclava maghiară.
 "Val" Vâlcu, 2013 (despre "necesitatea" procurorului UE):  "Găselnița cu suveranitatea a mers cât a mers, dar acum mai mult încurcă. În Evul Mediu, suveranitatea asta avea un nume, un trup și, pe cap, coroană. Pe 14 iulie 1789, am aflat că suveran este poporul. Cu cât mai mare și mai tare, cu atât mai suveran. Cât privește românii, suveranitatea pe jumătate, din prezent, e mai rea decât pierderea totală a suveranității, într-o viitoare federație. Păi, într-o federație, capitala nu are doar drepturi, ci și obligații. Ți-o impune Bruxelles-ul un guvernator, ca în 2012, dar îl mai și schimbă, dacă o ia razna. Nici procurorul pan-european nu ne-ar strica. Dacă am fi într-o federație, alegerea lui Barroso s-ar face și cu voturile de la București, așa cum alegerea lui Obama s-a făcut cu voturile din Ohio."

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Mirel Axinte ("Bleen"), 2016: "A vorbi despre o Uniune a națiunilor e absurd atâta timp cât Uniunea în sine e o reacție împotriva națiunilor. Est-europenii au văzut aderarea la UE ca o ocazie pentru afirmarea națională, după 50 de ani de bocanc rus. Sunt națiuni tinere și întârziate, nedezvoltate, care nu și-au dus copilăria național-acneică până la capăt. De națiuni nu mai poate fi vorba în UE. Națiunea e un onanism sinucigaș și păgubos. Fuse și se duse. Da, noi, esticii, suntem neterminați național dar asta e, timpul nu stă în loc pentru noi. Nu ne-am exersat suficient statalitatea și națiunea dar nu ne mai putem întoarce în secolul XIX.
Singura șansă a UE e transformarea în federaţie.
E nevoie de federație din două motive:
1) Guvernările statelor, indiferent de ce grupări s-ar afla la putere, nu pot influența sau bloca politicile federale. Indiferent ce țăcăniți ajung la putere în unele state componente, UE și politicile federale nu sunt afectate.
2) Statele membre nu pot părăsi uniunea și nu se pot juca de-a șantajul.
Cum se vor împăca etniile, națiunile, într-o astfel de construcție federativă?
Cum se vor aglutina?
Imigrația din afara Europei și migrația în interiorul Europei. Ăsta e răspunsul. Marile centre urbane nu mai au identitate națională și acest trend se va extinde. Dinamica socială și economicătransformă identitatea națională în identitate europeană."


Mirel Axinte ("Bleen"), 2017: "Orice acțiune de subminare a suveranității naționale pentru occidentalizarea României e o acțiune benefică. Obiectivul final și idealul nostru ar trebui să fie topirea statalității românești într-un stat (federal/confederal) european-occidental. De fapt, nu ar trebui să fie, chiar ăsta e."

Postări populare (nu P.P.E. !):