Cum pot fi identificaţi complicii ocupantului: deviază atenţia de la agenţii străini ajunşi la butoane în România, la ţinte secundare pe care le numesc "statul mafiot", "sistemul băsist", "corupţia generalizată".

10 ianuarie 2013

Teoria şi practica



Ponta, în 2011, la conferinţa PES de la Atena:




Ponta, în noiembrie 2012:

"Problema nu este moneda euro, ci dacă în Europa există, în continuare, voinţa continuării proiectului european. România îşi păstrează ca obiectiv fundamental intrarea în zona euro, dar trebuie să fie pregătită din toate punctele de vedere pentru a nu întâmpina dificultăţi, aşa cum au întâmpinat alte state. Cred că România trebuie să intre în zona euro cât mai curând, la momentul la care suntem pregătiţi."

Ponta, azi:



"Vom continua păstrarea măsurilor de reparare a inechităţilor sociale. Mă refer la faptul că avem alocaţi banii pentru salarii şi pentru pensii. În acelaşi timp vreau să spun adevărul: anul 2013 nu permite şi noi creşteri de salarii sau de pensii. Am reparat ceea ce s-a tăiat în 2010, dar ar fi nesustenabil, ar fi neserios din partea noastră să vorbim în 2013 de creşteri suplimentare de salarii în zona bugetară şi de pensii.''


"Pentru prima dată după 2007 ne-am încadrat într-o limită de deficit de 3% din PIB, creându-se premisele de ieşire a României din procedura de deficit excesiv."

Un comentariu :

Riddick spunea...

Poate nu toată lumea înţelege : deficitul mic împiedică dezvoltarea, nefiind bani de investiţii ("creşterea pe datorie"). Asta nu înseamnă că orice deficit poate fi alocat dezvoltării, există guverne care toacă banii inutil.

Franţa şi Germania (şi alţii) au încălcat deliberat până prin 2007 "criteriile de la Maastricht" (limita de deficit), asigurându-şi dezvoltarea. Cu noul tratat de uniune fiscală (ratificat de România), un stat care ar intenţiona acest lucru ar primi sancţiuni din partea UE.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Teodor Baconschi, 2011: "România nu a ajuns târziu și din întâmplare în construcția Europei unite, ci a participat încă de la început, prin voci precum Gafencu și Ciorănescu, la gândirea acestui proiect.Totodată, îmi permit să evoc în acest ilustru sediu ideea federalismului european, concept creștin-democrat căzut în desuetudine. Consider că a reînvia astăzi ideea Statelor Unite ale Europei nu este lipsit de importanță, ba chiar de o anumită urgență. Asistăm cu toții nu doar la o criză de creștere sau la o reticenţă a lărgirii Uniunii (enlargement fatigue), ci la o adevărată criză a spiritului european. Criza actuală nu e pur economică sau financiară, ci e o criză a valorilor fondatoare, a viziunii și a identității europene. Mai mult ca oricând, trebuie să evităm riscul revenirii, pe fondul crizei, a discursurilor naționaliste, xenofobe, rasiste. Tentația închiderii în sine e mare. O Europă care se îndoiește de beneficiile euro sau ale spațiului Schengen este deja o Europă în devoluție. Tocmai fiindcă știm că alternativa la partidele populare riscă să fie partidele populiste, dorim să creăm în România o Mișcare Populară cu vocație majoritară, asemănătoare cu UMP în Franța sau PDL în Italia. Europa are nevoie să mențină în guvernele naționale partide populare capabile să răspundă întreitului imperativ al momentului: să reformeze în spiritul responsabilității, să se opună populismului crescând al stângii și al extremei drepte, și să continue construcția europeană. În fine, criza Europei nu are ca soluţie resurgența discursului naționalist și redescoperirea frontierelor, ci determinarea creștin-democraților, a tuturor guvernelor și partidelor afiliate PPE, de a continua până la capăt proiectul Statelor Unite ale Europei, oricât de extrem ar părea acest lucru."


Postări populare (nu P.P.E. !):