19 august 2012

USL pune la cale justiția sa de casă. Dacă e posibil - și constituțional !



Noul consilier al lui Căcărău, Daniel Barbu, consideră că puterea (autoritatea) judecătorească trebuie să se subordoneze puterii legislative, adică parlamentului: 
bull shit
”Scandalul anchetelor pe care procuratura le-a demarat prin țară este încununat de comunicatul președintelui CSM care spune că procurorii nu pot da socotoleală în fața nimănui. Adică, justiția e atât de independentă încât, orice ar face, nu se află sub controlul nimănui. Procurorii refuză să răspundă întrebărilor Parlamentului care este o instituție supremă a statului, o instituție aleasă de oameni. Pe procurori nu-i alege nimeni. Păi, atunci să înțelegem că ei sunt responsabili doar în fața propriilor lor colegi, din CSM? Acum vedem cât de prost este construit acest stat. Dacă nici măcar Parlamentul nu poate chema un procuror pentru o declarație, unde ajungem? Viitorul Parlament trebuie să conceapă o nouă Constituție, în care toate aceste probleme să fie puse la punct. Că Parchetul nu dă socoteală nimănui pe lume, este ceva inimaginabil în toate țările democratice”.

O marotă a USL este considerarea parlamentului drept autoritatea supremă în stat, "fiindcă este ales de cetățeni", și ar trebui, așadar, să aibă ultimul cuvânt de spus. Că și președintele este ales de cetățeni, guvernul (autoritatea executivă) gestionează problemele curente ale statului, iar autoritatea judecătorească este definită precis în Constituție, nu pare a conta pentru USL.

Dar să vedem ce scrie în Constituție:

Articolul 152: Limitele revizuirii 
     
1. Dispozițiile prezentei Constituții privind caracterul național, independent, unitar și indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independența justiției, pluralismul politic și limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii. [ adică, cum ? justiția ar urma să depindă de parlament ?! deci, să nu mai fie independentă ! ]

Articolul 134: Atribuții  

2. Consiliul Superior al Magistraturii îndeplinește rolul de instanță de judecată, prin secțiile sale, în domeniul răspunderii disciplinare a judecătorilor și a procurorilor, potrivit procedurii stabilite prin legea sa organică. În aceste situații, ministrul justiției, președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție și procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție nu au drept de vot.

Articolul 132: Statutul procurorilor      

Procurorii își desfășoară activitatea potrivit principiului legalității, al imparțialității și al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiției.  

[ deci, cum poți să susții că "Parchetul nu dă socoteală nimănui pe lume" ? sau aveai de fapt în vedere o subordonare ca instituție a Parchetului față de altcineva ? ]

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: