19 august 2012

USL pune la cale justiția sa de casă. Dacă e posibil - și constituțional !



Noul consilier al lui Căcărău, Daniel Barbu, consideră că puterea (autoritatea) judecătorească trebuie să se subordoneze puterii legislative, adică parlamentului: 
bull shit
”Scandalul anchetelor pe care procuratura le-a demarat prin țară este încununat de comunicatul președintelui CSM care spune că procurorii nu pot da socotoleală în fața nimănui. Adică, justiția e atât de independentă încât, orice ar face, nu se află sub controlul nimănui. Procurorii refuză să răspundă întrebărilor Parlamentului care este o instituție supremă a statului, o instituție aleasă de oameni. Pe procurori nu-i alege nimeni. Păi, atunci să înțelegem că ei sunt responsabili doar în fața propriilor lor colegi, din CSM? Acum vedem cât de prost este construit acest stat. Dacă nici măcar Parlamentul nu poate chema un procuror pentru o declarație, unde ajungem? Viitorul Parlament trebuie să conceapă o nouă Constituție, în care toate aceste probleme să fie puse la punct. Că Parchetul nu dă socoteală nimănui pe lume, este ceva inimaginabil în toate țările democratice”.

O marotă a USL este considerarea parlamentului drept autoritatea supremă în stat, "fiindcă este ales de cetățeni", și ar trebui, așadar, să aibă ultimul cuvânt de spus. Că și președintele este ales de cetățeni, guvernul (autoritatea executivă) gestionează problemele curente ale statului, iar autoritatea judecătorească este definită precis în Constituție, nu pare a conta pentru USL.

Dar să vedem ce scrie în Constituție:

Articolul 152: Limitele revizuirii 
     
1. Dispozițiile prezentei Constituții privind caracterul național, independent, unitar și indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independența justiției, pluralismul politic și limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii. [ adică, cum ? justiția ar urma să depindă de parlament ?! deci, să nu mai fie independentă ! ]

Articolul 134: Atribuții  

2. Consiliul Superior al Magistraturii îndeplinește rolul de instanță de judecată, prin secțiile sale, în domeniul răspunderii disciplinare a judecătorilor și a procurorilor, potrivit procedurii stabilite prin legea sa organică. În aceste situații, ministrul justiției, președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție și procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție nu au drept de vot.

Articolul 132: Statutul procurorilor      

Procurorii își desfășoară activitatea potrivit principiului legalității, al imparțialității și al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiției.  

[ deci, cum poți să susții că "Parchetul nu dă socoteală nimănui pe lume" ? sau aveai de fapt în vedere o subordonare ca instituție a Parchetului față de altcineva ? ]

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

László Tőkés, 2012 (la congresul PPE de la Bucureşti): "Consider că toată problematica minoritară, a regiunilor dezavantajate, locuite de minoritari ar trebui să fie cuprinsă în politica de coeziune a Europei unite şi prin aceasta să se încerce depăşirea crizei generale a Europei unite. Între cauzele crizei se numără şi moştenirea comunistă, care ne frământă şi astăzi. Noi considerăm că problema regiunilor este o problemă genuină europeană şi, totodată, una specifică românească. România supercentralizată nu va reuşi să iasă din criză, dacă nu se va face descentralizarea şi regionalizarea ţării. Partidul Popular Maghiar din Transilvania propune un astfel de program de descentralizare, de regionalizare, care va conduce la un sistem de federalism în România."

Postări populare (nu P.P.E. !):