19 august 2012

USL pune la cale justiția sa de casă. Dacă e posibil - și constituțional !



Noul consilier al lui Căcărău, Daniel Barbu, consideră că puterea (autoritatea) judecătorească trebuie să se subordoneze puterii legislative, adică parlamentului: 
bull shit
”Scandalul anchetelor pe care procuratura le-a demarat prin țară este încununat de comunicatul președintelui CSM care spune că procurorii nu pot da socotoleală în fața nimănui. Adică, justiția e atât de independentă încât, orice ar face, nu se află sub controlul nimănui. Procurorii refuză să răspundă întrebărilor Parlamentului care este o instituție supremă a statului, o instituție aleasă de oameni. Pe procurori nu-i alege nimeni. Păi, atunci să înțelegem că ei sunt responsabili doar în fața propriilor lor colegi, din CSM? Acum vedem cât de prost este construit acest stat. Dacă nici măcar Parlamentul nu poate chema un procuror pentru o declarație, unde ajungem? Viitorul Parlament trebuie să conceapă o nouă Constituție, în care toate aceste probleme să fie puse la punct. Că Parchetul nu dă socoteală nimănui pe lume, este ceva inimaginabil în toate țările democratice”.

O marotă a USL este considerarea parlamentului drept autoritatea supremă în stat, "fiindcă este ales de cetățeni", și ar trebui, așadar, să aibă ultimul cuvânt de spus. Că și președintele este ales de cetățeni, guvernul (autoritatea executivă) gestionează problemele curente ale statului, iar autoritatea judecătorească este definită precis în Constituție, nu pare a conta pentru USL.

Dar să vedem ce scrie în Constituție:

Articolul 152: Limitele revizuirii 
     
1. Dispozițiile prezentei Constituții privind caracterul național, independent, unitar și indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independența justiției, pluralismul politic și limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii. [ adică, cum ? justiția ar urma să depindă de parlament ?! deci, să nu mai fie independentă ! ]

Articolul 134: Atribuții  

2. Consiliul Superior al Magistraturii îndeplinește rolul de instanță de judecată, prin secțiile sale, în domeniul răspunderii disciplinare a judecătorilor și a procurorilor, potrivit procedurii stabilite prin legea sa organică. În aceste situații, ministrul justiției, președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție și procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție nu au drept de vot.

Articolul 132: Statutul procurorilor      

Procurorii își desfășoară activitatea potrivit principiului legalității, al imparțialității și al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiției.  

[ deci, cum poți să susții că "Parchetul nu dă socoteală nimănui pe lume" ? sau aveai de fapt în vedere o subordonare ca instituție a Parchetului față de altcineva ? ]

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

P.S.D. Belgia, 2011: MANIFEST POLITIC PENTRU O EUROPĂ FEDERALĂ - O iniţiativă a Forumului Permanent al Societăţii Civile Europene
Forumul face apel la o idee de Uniune care este diferită de cea practicată de guvernele Statelor Membre. În special cu privire la Europa Mediteraneana şi de Est, Uniunea trebuie să mai vadă încă o dată (să revizuie) politicile de vecinătate. Trebuie sa creem noi legături cu “societatea civilă” care se „trezeşte” din ce în ce mai mult în ţările menţionate şi care speră în democratizarea instituţiilor. Deja prin 2006 Forumul sugera ca UE să co-fondeze, împreună cu ţările din jurul Mării Mediterane, Mării Negre şi Mării Caspice, o Alianţă a Celor Trei Mări, inspirată dealtfel şi din precedenta ECSC (Comunitatea Cărbunelui şi a Oţelului) şi de Procesul Helsinky. Luându-se în considerare insuficienţele Tratatului de la Lisabona, ar fi indicat să se revizuie fundamentele Uniunii, angajându-ne în dezbateri vaste în cadrul societăţii europene, în toate Statele Membre, pentru un Proces Constitutional European, care să răspundă aşteptărilor cetăţenilor europeni cu privire la democraţie, nevoilor epocii în care trăim, pentru a putea face faţă crizei multiforme actuale şi rolului Uniunii Europene în lume. În acest cadru, Forumul a decis să lanseze o dezbatere asupra metodei şi o agendă, care vor sta la baza acestui proces constituţional.Forumul Permanent al Societatii Civile Europene este convins de necesitatea de a inventa, prin dezbatere democratică şi respectând persoanele şi culturile, O Nouă Formă de Federalism la nivel de continent, adaptată la diversitatea europeană şi consolidându-i unitatea.

Postări populare (nu P.P.E. !):