(1) Dispoziţiile prezentei Constituţii privind caracterul naţional, independent, unitar şi indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independenţa justiţiei, pluralismul politic şi limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii.
11 iunie 2011
EL PROBLEMO: ARTICOLUL 152.1.
ARTICOLUL 152 - Limitele revizuirii
(1) Dispoziţiile prezentei Constituţii privind caracterul naţional, independent, unitar şi indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independenţa justiţiei, pluralismul politic şi limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii.
Varianta reală care se doreşte a fi impusă este cea prezentată de USL, cu guverne şi parlamente regionale. Adică, STAT FEDERAL NEDECLARAT !
Nu-mi dau seama exact care-i jocul PDL, de ce nu marşează acum la varianta maximală (pe care de fapt o agreează; toate partidele din eurosistem o agreează), probabil că intenţionează să o facă după alegeri.
A, articolul acela, 152.1. ? Cu ai noştri la CCR, mai e vreo problemă ?!
Abonați-vă la:
Postare comentarii
(
Atom
)
Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO
Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."
Postări populare:
-
Adrian Severin, europarlamentar din România : "Nu mă ascund şi voi repeta mereu această formulă, a Statelor Unite ale Europei...
-
Un articol ceva mai vechi (25 mai 2010), dar foarte actual. Scris de Leon de Winter în Der Spiegel , traducerea - Presseurop : T...
-
Agenţia Naţională de Integritate reconfirmă actul de constatare a incompatibilităţii lui Mircea Dinescu ca membru al CNSAS. Să vedem c...
-
"Nu ştiu unde se poate duce cursul şi nici nu vreau să mă gândesc la acest lucru. Îngheţarea acordului cu FMI, cuplată cu o eventuală...
-
PNL a lansat, vineri, la nivelul Bucureştiului o campanie privind redresarea economică ce va începe luni şi se va încheia pe 1 septembri...
-
Precizări ale Administraţiei Prezidenţiale cu privire la desemnarea preşedintelui Traian Băsescu ca membru de onoare al Academiei Oamenilor...
-
Atunci au fost lichidaţi o parte din tartorii regimului Carol II. Nu "politicieni", cum spune propaganda (au fost doar cinci dint...
-
M-am bucurat foarte când panaramei de M.Dinescu i s-a interzis azi, accesul la microfon, în timpul unui miting electoral al lui Traian Băs...
-
..pentru care este bine că nu avem la guvernare coaliţia roşie PSDNL : Ion Iliescu : Eu aş fi împotrivă Iliescu a fost întrebat cum c...
8 comentarii :
Nu am citit viziunea PSD, despre viziunea PDL nu stiu absolut nimic, dar as avea totusi cateva comentarii.
1. In primul rand, ei nu vor sa schimbe aproape nimic, vor sa reduca numarul de prefecti de la 42 la 8 si atat.
Nimic de consiliile/baronatele judetene, semn ca aici nu se va shimba nimic si vor ramane cate sunt. Ori tocmai aici se pare ca sunt probleme mari de coruptie, iar presedintii de CJ sunt cunoscuti ca mari (si preacinstiti) bogatasi de catre oamenii locului.
2. Legat de ce scrii `mneata cu federalizarea... deocamdata e apa de ploaie, interesul MAJOR al PSD e sa ramana lucrurile asa cum sunt acum.
Ei doar supraliciteaza cu federalizarea, ca sa aiba de unde negocia si sa mentina statu quo-ul ;)
P.S. Nu-mi displace patima dumitale - dimpotriva (vorbesc in general, nu legat numai de tema asta) - dar consider ca te pronunti in avans (cam cum se face la A3).
Viziunea PSD se poate citi la link-ul de la postare.
Regionalizarea este pasul iniţial către desfiinţarea statelor. Aici se poate citi ce şi cum:
Ce nu vor ei să ştiţi despre regionalizare şi scopurile sale
Una peste alta, e bine: intrăm în campaniile electorale de la anul cu partide care vor avea poziţii clare vis-a-vis de regionalizare. În ceea ce mă priveşte, voi vota cu un partid care este împotriva regionalizării şi pentru menţinerea judeţelor actuale, indiferent ce nume va avea acel partid.
Multumesc pentru trimiterea catre proiectul PSD. O gasisem, dar nu am nerv sa citesc tot ce propun ei si nu ma astept la nimic bun din partea lor.
Lucrurile nu sunt transate deja, dar idei superficiale despre intentii se pot desprinde deja:
PDL:
- 8 regiuni [relativ] independente financiar conduse de 8 'voievozi' si consiliile lor. Marele beneficiu (si satisfactia mea personala) e lovitura pana la sange data ungurilor;
- schimbarea administrativa sa se faca grabnic;
PSD:
- 8 regiuni [relativ] independente financiar - SUPRAPUSE PESTE CELE 42, adica inca un 'strat protector' intre tugurlan si puterea de la centru - conduse de 42x8 'voievozi'
- schimbarea sa se lase pe maine, sau niciodata, daca s-ar putea.
Asa cum spuneam, nu am un punct de vedere de-a'ntregul cristalizat in aceasta chestiune, dar in astfel de cazuri - totdeauna - merg pe mana Presedintelui. Federalizarea e si marea mea teama, e pohta atat de dorita de unguri, dar varianta PDL ar anula-o pentru o vreme.
Eu nu mai merg pe mana presedintelui EuroBase...Vrea sa ne bage euro pe gat taman cand se prabuseste ...
Varianta PDL este mai puţin dăunătoare decât cea a USL, dar poate fi primul pas, după care se pot adăuga parlamentele şi guvernele regionale.
varianta PDL nu presupune nici consultare si nici discutii in parlament. Angajarea raspunderii in cateva saptamani e anuntata pe mai multe voci de prima marinme din PDL. Singurul impediment e UDMR, care negociaza megajudetele cu alta tradare, statutul minoritatilor, pe care se vor face enclave culturale. E foarte posibil sa vedem in banci parlamentarii puterii si acest proiect sa fie efectiv.
varianta USL presupune inainte de formarea regiunilor, acordul a 2/3 din fiecare camera si apoi majoritate din vointa poporului.
Deci...2 rele, o aleg pe cea iminenta si pe care nu o pot impiedica, sau pe cea care e improbabila (2/3 nu vor avea) si pe care o pot impiedica?
Pâna una-alta, e bine că - aparent - nu cântă toţi aceeaşi melodie.
Dacă se ajunge la referendum constituţional şi trece, suntem o naţie de c***t.
Dacă începe USL cu referendumuri judeţene (unde are consiliul judeţean), nu-i văd bine pe cei de la PDL.
Trimiteți un comentariu