Dacă într-adevăr trupul ÎPS Pimen ar fi fost "preluat" aşa cum apare termenul respectiv în anunţul purtătorului de cuvânt al B.O.R. ("după punerea în sicriul sigilat, acesta va fi preluat de Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor"), atunci am fi văzut călugări ortodocşi în jurul coşciugului, purtându-l. Am văzut însă militari (?) sau paramedici în costume biohazard din plastic alb, de la aducerea la Suceava şi punerea pe catafalc şi până la îngroparea propriu-zisă. Ca să treacă mai uşor nemernicia "ceremoniei" admisă de ierarhia B.O.R. şi pentru a "justifica" prezenţa cioclilor în plastic s-au introdus în cadru şi alţi militari, ca un fel de "gardă de onoare" în uniforma de epocă tip 1910-1912 (de-a dreptul ridicolă acum, ar trebui rezervată doar la evenimente comemorative, nu ca "uniformă alternativă"). Nu mai caut să aflu dacă în sicriu "conţinutul" era pus într-un sac şi dacă peste sicriu s-a turnat var nestins iar apoi s-a cimentat groapa, "conform normativelor sanitare". Mi-e de ajuns ce se vede şi este neinterpretabil. Doar trei membri ai Sfântului Sinod al B.O.R. au fost prezenţi la funeralii, Sinodul ecumenist antiromânesc şi anticreştin se delimitează astfel implicit de tradiţionalistul (totuşi cam naiv, remarc eu) Pimen. Pot doar specula asupra contaminării suspecte "cu COVID"* a defunctului ierarh şi a suspectei lui aduceri la Bucureşti unde a fost întubat** şi "n-a mai putut fi salvat", cum nu s-a mai putut nici cu Teoctist, Păunescu şi CVT. O "eliminare locală" era mai riscantă, nu era disponibilă local o şerpărie din timp organizată ca la Bucureşti.
* pe bune? diagnostic real? şi cum? sau doar pretext pentru "expediere"?
** procedură de mare risc, mai ales pentru vârstnici
Aurelian.RO
Un comentariu :
B.O.R. nu doar că a permis mascarada, ci a şi distribuit câţiva popi în "spectacol", care au făcut echipă cu doi ciocli profesionişti. Toţi în costume biohazard / hazmat, "ca la Cernobâl".
Sicriul Arhiepiscopului Pimen a fost purtat la ceremonia de înmormântare de 6 preoți din cadrul Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților, alături de 2 angajați ai firmei de servicii funerare.
Cei șase preoți care au lăsat reverendele în ziua de 22 mai și au îmbrăcat combinezoane sunt: Pr. Bogdan Cojoleancă (Biserica Centrului de plasament pentru copii „Gheorghe Sidorovici” din Gura Humorului), Pr. Nicolae Cârdei (Parohia Arbore), Pr. Constantin Bobu (Parohia Ipotești), Pr. Adrian Isache (Parohia Salcea), Pr. Ștefan Mihalcea (Parohia Sasca Nouă) și Pr. Mihai Cobziuc (Parohia Dărmănești).
Desigur, pentru întreţinerea psihozei COVID - altfel, de ce au fost lăsaţi credincioşii până lângă sicriul sigilat, pe care l-au putut atinge? Deci, nu era risc dar totuşi s-a dat curs mascaradei.
Trimiteți un comentariu