04 iunie 2012

Dăianule, ne crezi tâmpiți ?



Va să zică, UE nu ne-a lăsat să recapitalizăm CEC Bank, și acum consilierul lui Ponta ne cere "să sărim la cap" ? "Să ieșim la interval" ?

Ce argument scârbos scoate, ca să justifice aberația (= banii noștri băgați în buzunarul băncilor străine fără servicii prestate la schimb). Deh, omu' e pe ștatul de plată la European Council of Foreign Relations (cică "ar reprezenta România" - dacă vă puteți imagina asemenea aberație). Mandat discret, nu secret...

Contributors.ro: Garantarea depozitelor în Uniune: de ce ne interesează
[...] Daca o schema de garantare a depozitelor va fi aplicata, ea trebuie sa nu se limiteze la tarile din zona euro; toate statele membre ale UE ar trebui sa fie prinse in ea. Mai ales ca cele mai multe din aceste tari au semnat Tratatul Fiscal. Garantiile acordate de autoritati nationale ar trebui sa fie suplimentate de o schema colectiva. Altminteri, ar creste probabilitatea sa se produca o migratie de lichiditati din tari ce nu fac parte din zona euro (care nu ar beneficia de schema colectiva) si care sunt percepute a fi mai fragile; aceasta ar stresa enorm sistemele bancare locale. Rezerve valutare considerabile ajuta o banca centrala sa faca fata atacurilor speculative pe moneda proprie, dar contracararea unei migratii de lichiditati induse de asimetrie in garantarea depozitelor intra intr-un alt registru de actiune. Tarile UE ce nu fac parte din zona euro se cuvine sa articuleze o pozitie comuna privind garantarea colectiva a depozitelor, care sa fie exprimata in Consiliu, la BCE si la Comisie.

8 comentarii :

Gogu spunea...

Riddick, marturisesc faptul ca instruirea si nivelul de inteligenta de care dispun nu ma ajuta sa inteleg cu ce greseste Daianu, pentru a fi atit de abrupt ''abordat''.
Sau, cu ce ne-ar fi protejat capitalizarea masiva a CEC-ului de un exod masiv al capitalului din Romania in alte tari UE ce ar fi prinse(protejate) intr-o schema colectiva de garantare a depizitelor ?

Riddick spunea...

M-am cam săturat de colectivizarea pierderilor și de privatizarea profiturilor. Că despre asta e vorba.

Crystal Clear spunea...

Este contradictia intre "directivele" UE ca statul roman ( prin taxele noastre) sa nu ajute recapitalizarea CEC si oferta voluntara a lui Daianu ca noi,poporul roman sa ajutam bancile straine ( care tocmai ne-au facut sclavi de viata prin dobanzile la imprumuturile "cu buletinul")
N-ar fi fost nici un exod de capital din Romania daca impurumuturile erau facute la banci romanesti, in lei...

Crystal Clear spunea...

http://informatiinecesare-crystal.blogspot.ro/2011/10/mecanismul-european-de-stabilitate-pune.html

Mai exista o varianta imbunatatita a postarii a postarii aici pe blog dar n-o gasesc acum.

Riddick spunea...

Parcă îmi amintesc și eu că am postat textul, după ce am mai umblat la traducere. Să-l fi șters accidental ? Mi s-a mai întâmplat cînd mai scoteam postări nefinalizate din lista vizibilă din tabloul Blogger, adică să dau click pe cea de lângă ea.

Crystal Clear spunea...

Eu tin minte ca am vazut postarea imbunatatita.De obicei o repostez dar atunci eram doar la inceput ....Invatam :)

Gogu spunea...

http://www.presseurop.eu/ro/content/news-brief/2115301-maastricht-2-pentru-salva-spania-i-cipru.Am gasit articolul acesta. Poate ajuta la ceva !

Riddick spunea...

http://www.presseurop.eu/ro/content/news-brief/2115301-maastricht-2-pentru-salva-spania-i-cipru

Nu cred că mai este posibil.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: