25 ianuarie 2012

Demisia lui Iulian Urban din PDL: "Mă consider singurul vierme din România"



Toxina a fost eliminata de corpul sanatos al politicii

Pana in 2008 nu am facut politica si nu am fost membru al vreunui partid politic.
IN 2008, am fost atras de mesajul anti-coruptie al PDL, si atunci , fiind la randul meu nemultumit de jaful politicienilor care faceau posibil ca taxele si impozitele platite de mine sa NU ajunga acolo unde trebuie ci in buzunarele clientelei de partid [ PSD-PNL la acea vreme ] , am facut pasul si am decis sa candidez la Senat din partea PDL.
Si acum daca ar fi sa dau timpul inapoi, tot PDL ar ramane in 2008 singura mea optiune.
Ma consider singurul vierme din Romania.
Imi cer scuze tuturor romanilor care s-au simtit jigniti de un material scris de mine in 13 ianuarie, care NU se referea la cei care protesteaza in Piata Universitatii, dar care datorita unor manipulari ordinare a presei turnatorului la Securitate , a fost deturnat in sensul celor pe care am dorit sa le comunic, eu demonstrand cum a operat manipularea aici  [ http://www.urbaniulian.ro/2012/01/22/cand-sunt-bun-si-cand-jigodie-este-absolut-penibil-modul-in-care-presa-face-rating-mintind-cu-nerusinare/ ] .
Ma consider singurul vierme din Romania pentru ca atunci in 2008, am fost suficient de prost, naiv, credul, sa am impresia ca voi putea schimba ceva din interiorul politicii. Adevarul este ca am fost izolat intr-un PDL care ajungand la guvernare pentru prima oara in istoria lui, a inceput sa se pesedizeze, putini politicieni de marca ai acestui partid rezistand tentatiei borcanului cu miere.
Am constatat incetul cu incetul ca tot ce imi propusesem sa fac atunci cand am intrat in politica in 2008, se naruieste, ca structura partidelor politice romanesti este cladita pe picioare de lut, si ca in general in PDL, oamenii valorosi [ si sunt destui asa cum sunt si in PSD sau PNL ] sunt izolati, marginalizati, nu li se ia in consideratie bagajul profesional si expertiza care dau valoare unui grup, ca deciziile se iau in grupuri restranse , fara sa fie judecate , gandite si dezbatute.
De altfel am vazut cum dupa Congresul PDL, ei care au sustinut o anumita tabara, au fost izolati, au fost considerati niste ciumati ce trebuie starpiti, si daca [ in cazul meu si al altor colegi ] daca nici nu ai pus "botul" la borcanul cu miere, esti imediat pus in carantina, nefiind manipulabil intrucat nu aveau papusarii cu ce sa te aiba la mana.
Sunt singurul vierme din politica romaneasca pentru ca am vazut din mers ca nimic din ce iti propui sa faci pentru electorat nu poti realiza, sau aproape nimic. Am vazut o opozitie politica PSD-PNL care fara sa aiba vreun mesaj constructiv, ci doar intonand o simfonie a distrugerii perpetue , nu isi doresc decat sa se catere la putere pe cadavrul adversarului politic pentru a accede la resursa publica. Totul cu o inconstienta tembela, totul pe principiul dupa noi potopul, totul in jurul ideii ca mai bine guverneaza o tara pustiita dar in care ei sunt stapanii, totul rezumandu-se la un etern duel steril politic care se face in contul si pe spinarea romanilor.
Romani care pe de alta parte gresesc pentru ca odata la patru ani, fie aleg raul cel mai mic, fie aleg aceiasi oameni acuzati sau condamnati pentru coruptie, romani care isi doresc sa isi vanda voturile si viitorul, romani care stau acasa fara sa voteze, care spun ca vor alt tip de politicieni fata de cei care acum le stabilesc destinele, dar care nu au curajul sa se autopropuna in locul acestora.
Am vazut cum se iau decizii curajoase , masuri anti-criza fara de care eram in prapastia economica mult sub Grecia, dar cum  lipsa de comunicare la nivelul liderilor din partid, este sinonima cu sinuciderea politica. Am vazut cum , chiar daca in unele cazuri - multe sau putine - a gresit, Traian Basescu, caruia cei din PDL, mai ales multi din actuali lideri alesi la congres, ii datoreaza totul, pentru ca fara el PDL nu ar fi existat pe scena politica, au devenit brusc mult prea lasi sa aiba curajul sa spuna atat : sunt alaturi de el si punct. Le-a fost frica, au fost lasi, sperand prosteste ca astfel vor scapa de furia publica si vor fi realesi. Lasitatea este specifica caracterelor mizere, celor care nu au constiinta la purtator, iar eu imi asum si acum oprobiul multora dintre voi, cand spun ca indiferent de greselile facute, nu ma dezic de faptul ca am fost alaturi de presedintele Basescu in incercarea lui de reformare a societatii romanesti. Altora aflati in functii , ar trebui sa le fie rusine de tacerea lor, si de faptul ca se inchid in birouri de frica presei sau a opiniei publice, dar asteapta ca tot seful statului sa iasa sa-i scoata din rahat. De acolo nu te poti extrage decat singur.
Sunt singurul vierme din politica si imi cer inca odata scuze romanilor care, influentati de presa turnatorilor la Securitate, au crezut ca ma refer la ei. In ceea ce am spus acolo am spus ca noi toti ca natiune, de vreo 500 de ani, ne chinuim sa ne gasim o identitate, sa ne identificam valori, sa scapam de blestemul lui "merge si asa" , ca ne meritam soarta pentru ca desi uneori vrem schimbare nu mergem pana la capat, si din mers, asa cum s-a intamplat si in '89, protestul nostru este preluat de mafiotii care stiu sa ni se bage pe sub piele , fara ca nimic sa se schimbe in viata noastra.
Cred insa cu tarie ca Romania nu se va schimba, daca in loc sa ne analizam cu atentie, in loc sa ne uitam in oglinda, in loc sa recunoastem care ne sunt limitele, in loc sa sarim arsi de fiecare data cand cineva ne spune niste lucruri verde in fata, noi ne multumim sa traim cu impresia ca suntem cei mai destepti, cei mai frumosi, ca muncim cel mai mult si cel mai eficient. Asta duce la involutie nu la progres si pe asta mizeaza si cei care acum vor sa ne pacaleasca iarasi.
Am gresit crezand ca sistemul se schimba din interior.
Am gresit crezand ca eforturile iti sunt apreciate.
Decizia mea este aceea de a demisiona din PDL, uitandu-ma in acelasi timp cu dispret la PSD sau PNL, ori alt partid actual din spectrul politic romanesc. Oricum sunt structuri gandite doar ca sa preia puterea in scop de jaf, de furt, si care se bazeaza pe eterna si implacabila expresie "circa si paine".
Despartirea de PDL este generata de modul in care , unii lideri actuali inteleg sa isi poarte mandatul fata de colegii de partid, fata de presedintele Basescu. De faptul ca lideri care nu au avut curajul sa zica nimic zilele astea, au inceput sa critice aberant, sa gaseasca acari Paun in mine sau in Baconschi. Am auzit aberatii de genul " din cauza astora doi PDL a pierdut procente din electorat"..chiar asa? Suspecta aceasta graba de infierare a mea sau a lui Baconschi, la fel de suspecta si de nefasta pentru PDL cum a fost decizia de a il trece pe unul din liderii politici ai tarii, si ma refer la Vasile Blaga, in categoria de "expirati", cu ce consecinte vazandu-se acum cu ochiul liber...Cine va urma ? Monica Macovei, cu intriganta ei atitudine continua in sensul eliminarii coruptilor din partid ? Daca PDL este aici din cauza noastra, atunci plecam noi, pentru ca sunt de parare ca sunt unii care au venit cu inima deschisa, si cu buzunarul cusut, dar am fost respinsi de un sistem politic care ne-a reperat ca pe niste anticorpi periculosi.
Unde erau acesti lideri cand trebuiau sa aplice IMEDIAT si NENEGOCIABIL  Codul de Etica pe care Monica Macovei s-a zbatut sa il impuna , in cazurile de coruptie care au zguduit partidul ?
Ce fel de lider si coechipier este un lider al PDL care, fara nici o dezbatere, fara sa iti ceara punctul de vedere, doar dornic de razbunare pentru ca la un moment dat am criticat si m-am dezis de modul in care impunea tot felul de dubiosi in functii publice, ulterior ajunsi in vizorul DNA, a gasit momentul sa demonstreze ca citeste atent doar presa de Opozitie, desi el nu a avut curajul sa isi asume o pozitie alaturi sau impotriva actiunii Presedintelui Basescu ? Asta se cheama lasitate si eu nu am semnat in fisa postului pentru asa ceva.
Eu sunt mandru de ceea ce am facut pana acum in viata. Am invatat, am plecat de jos, am muncit, am creat locuri de munca, meseria mea este in domeniul juridic, iar in politica nu m-am regasit, pentru ca am refuzat sa renunt la propria gandire, propria constiinta, am refuzat sa fiu las pentru asa mergea jocul, am avut numai de pierdut si este momentul sa ma dezic de toate aceste lucruri care m-au tras inapoi ca om.
Imi pare rau si imi cer scuze romanilor din Ilfov pentru care nu am putut sa fac mai mult pentru ei insa asa functioneaza sistemul. Imi pare rau ca primarilor li se bun bete in roate. numai eu stiind cat m-am chinuit sa obtin [ fara succes ] fondurile pentru terminarea unei banale scoli in comuna Balotesti...de parca ceream sa o fac pentru mama...Numai eu stiu cat a durat pana am obtinut [ de parca le puneam la mine in curte ] separatoare de sens din beton in curba de la Saftica unde mureau oameni, un sens de intoarcere pe Dn1. Mi-am inceput mandatul locuind pe strada neasfaltata, fara canalizare, fara apa curenta, cu curent si gaz tras pe banii mei, tot asa il termin, fiindu-mi rusine sa discut cu primarul din Balotesti intrucat la randul meu eram aburit cu alocari de fonduri, desi am sustinut Guvernul la absolut toate motiunile de cenzura fara sa cer absolut nimic.
Am elaborat proiecte de legi care au deranjat bancile, firmele de telefonie mobila, insa am facut-o pentru cei care m-au ales. Multe au devenit legi, altele au fost ingropate in Parlament
Raman alaturi de oamenii de buna-credinta si de buna factura din politica si din PDL pe care i-am cunoscut personal, acesta fiind un privilegiu pentru mine.
Voi sustine in continuare politic absolut toate proiectele si masurile care conduc nemijlocit la reformarea tarii, chiar daca asta inseamna sacrificii personale, constient ca este singurul drum pe care putem merge. Voi respinge orice actiune de distrugere a tarii doar de dragul faptului ca o opozitie iresponsabila vrea sa ajunga la putere, sa se adape din resursele publice.
Voi sustine si saluta lupta pentru continua asanare morala a clasei politice, venind la vot constant, refuzand sa stau acasa sa decida pentru mine si pentru viitorul meu niste indivizi care isi vand voturile.
Nu imi dau demisia din Senat, pentru un motiv simplu, desi este cu adevarat greu sa continui intrucat nu ma mai identific cu nici unul din idealurile politice de moment, eu fiind alaturi doar de idei si oameni pe care-i admir pentru caracterul lor de luptator.. Eu nu traiesc din activitatea temporara de senator, nu am telefon, masina de serviciu, cazare de la Senat, eu traiesc din ce am invatat in Facultate si din profesia mea de jurist. Raman insa in Senat pentru ca in continuare, viesparul este agitat si unii spera sa vada in sfarsit ca institutii ca DNA sau ANI ajung la statul de librarie comunala, si vreau sa ma asigur ca prin votul meu, inspectorii de integritate, procurorii anticoruptie, si magistratii onesti ai acestei tari vor avea cel putin inca cateva luni de zile pana imi expira mandatul, posibilitatea sa isi faca treaba si sa trimita in spatele gratiilor pe toti cei care au nenorocit , nenorocesc, si isi doresc sa ajunga la putere ca sa distruga in final aceasta tara.
Repet faptul ca imi cer scuze celor care s-au considerat jigniti de mine, ii asigur ca sunt alaturi de cei care protesteaza, nu voi mai candida pentru nici o alta functie publica politica, insa ii rog sa nu citeasca doar presa aservita unei parti din partidele implicate politic, sa nu judece niciodata doar forma, si sa invatam cu totii sa ne asumam ceea ce suntem , sa ne identificam slabiciunile [ chiar daca asta doare ] ca sa putem progresa. Respingeti mizeria care vi se serveste zilnic, si veti castiga luciditate si dreptul la un viitor ce nu se construieste decat prin munca si seriozitate.
Este minunat sa imi pot recastiga viata privata, si sa imi recuperez constiinta.

5 comentarii :

Crystal Clear spunea...

Tipul mi se pare confuz.Nu intelege ceea ce se intampla, dar nici nu face eforturi ca sa priceapa...

Riddick spunea...

Nu, încă e în orbita EuroBăse. Mă așteptam de la unii ca el să creeze partidul de dreapta din România, nu să facă figuri de stil.

Crystal Clear spunea...

Cred ca inca nu e suficient maturizat.

Riddick spunea...

Mai are şi "alte probleme", părerea mea. A divorţat recent, tot aşa, dintr-o toană.

Crystal Clear spunea...

Si mie mi s-a parut cam zuzu...

Cu divortul nu te joci.E viata ta...


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: