Probabil că urmează să aflăm în curând că nu mai există (în aceeaşi formulă) majoritatea parlamentar-guvernamentală. Prin migrarea unor "pontişti" de la PSD şi a "marginalizaţilor" de la ALDE către un partid nou. Majoritatea însă se va recompune pe baza unui compromis, fiind posibilă şi asocierea UDMR. Desigur, vom mai afla că urmează nişte ajustări de program, pe linia de-acum clasică pornită cu jocul UnPR (2010-2012), spargerea USL şi predarea puterii către tehnocraţi ("eh, aţi văzut că noi am vrut, dar iată că nu mai este posibil").

© my angry rants

11 februarie 2017

Timing


"Anomalie temporală": un denunţ ajunge să fie "pus în lucru" înainte ca fapta să existe.

Două constatări rapide: 1) Grindeanu "a scăpat", şi - la fel ca Dragnea - poate pretinde că "este o ţintă a Sistemului"; 2) nu există o plângere penală sau o autosesizare a cuiva după falsurile flagrante comise de DNA (doar Tăriceanu a schiţat ceva). Acum, timingul:

Pe 18 ianuarie 2017 un site (Corupţia ucide) publică programul unor proteste prevăzute pentru 22 ianuarie.

Pe 20 ianuarie 2017 îşi începe mandatul Donald Trump. Sistemul e sub presiune, va încerca ceva cât mai are timp, până nu se instalează deplin Căpcăunul. În aceeaşi zi (seara) arde clubul Bamboo.

Pe 22 ianuarie 2017 Iohannis se duce printre manifestanţii unui miting neautorizat, şi se pronunţă împotriva "ordonanţei".

Kraut Iohannis anunţă pe 23 ianuarie 2017 că va declanşa un referendum pe tema corupţiei.

Un acolit de-al lui Macovei (Mihai Poliţeanu, împreună cu alte două persoane) depune la DNA pe 24 ianuarie 2017 un denunţ penal împotriva guvernului Grindeanu pe motiv că "va fi emisă o ordonanţă". Coincidenţa dracu', taman în aceeaşi zi Dragnea dezvăluie că va ataca condamnarea sa pe motiv de procedură incompletă; dar ştia demult că procedura este atacabilă, chiar dinainte de alegeri. Cel puţin din iunie, după plecarea de la ÎCCJ a Liviei Stanciu şi nesemnarea motivării sentinţei. Şi totuşi (în an electoral) n-a combătut clişeul "PSD, condus de un penal".

Ordonanţa nr. 13/2017 este adoptată în şedinţă de guvern pe 31 ianuarie 2017.

Pe 1 februarie 2017 ordonanţa este publicată în Monitorul Oficial. Sistemul reacţionează rapid şi Poliţeanu este chemat la DNA, care mai somează guvernul să-i predea documente şi înregistrări privind "activităţi legate de emiterea ordonanţei". Desigur, la baza cererii DNA este "denunţul penal depus în aceeaşi zi" (n'aşa? ce repede lucrat: denunţ-analiză-decizie). Are loc un miting neautorizat cu participare numeroasă şi la care se produc violenţe.

DNA emite un comunicat pe 2 februarie 2017, în care menţionează declanşarea unei anchete penale în legătură cu modalitatea de adoptare a ordonanţei. Anchetarea procesului legislativ, deci amestec în politică.

Pe 5 februarie 2017 guvernul abrogă ordonanţa. Înainte de pronunţarea CCR, care anunţase o decizie rapidă. În caz pozitiv ("este constituţională"), abrogarea ar ţine doar de "oportunitate" (= frica de mitingari), şi nu de fond. Se putea aştepta până pe 9-10 februarie, înainte de împlinirea celor zece zile adăugate la termenul intrării în vigoare (adus la 11 februarie). Unii consideră o farsă cele zece zile, ordonanţa şi-ar fi produs efectele de la momentul publicării.

Pe 7 februarie 2017 Kovesi minte în privinţa "denunţului Poliţeanu", declarând că iniţial DNA l-a respins ca "neconform", şi că doar după publicarea ordonanţei în Monitorul Oficial unul din cei trei (Poliţeanu) a revenit "din proprie iniţiativă", completându-l "în conformitate". Poliţeanu apucase însă să declare că este chemat la DNA, deci procedura nu fusese "întreruptă", contrar spuselor lui Kovesi. Era chemat în legătură cu o procedură aflată în derulare.

Pe 8 şi 9 februarie 2017 CCR respinge cele două sesizări de neconstituţionalitate privind ordonanţa. Aşadar, aceasta era constituţională.

Tot "filmul" poate fi văzut detaliat la Cotidianul.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Gabriel Andreescu, 2001: "În jurul anului 2006 ar fi necesar ca arhitecţii Uniunii Europene să ia deciziile pentru o reformă radicală a Uniunii; deciziile privind Europa federală. Ca acest lucru să fie posibil, sînt necesari cîţiva ani pentru pregătirea locuitorilor Europei, ca să înţeleagă şi să accepte un asemenea proiect. Iată de ce într-un an-doi, ideea unei Europe federale trebuie să prindă un contur operaţional, iar în doi-trei ani, ea trebuie să se afle pe masa de lucru a actorilor politici şi în dezbaterea opiniei publice europene".

Postări populare (nu P.P.E. !):