14 noiembrie 2015

Să te bazezi pe stânga-sistem nu-i o soluţie...

Dacă nu înţelegeţi că ne-am săturat de privatizări, de FMI, de reforma statului sau a oricui, de istericale anticorupţie, de politici dictate de „ţările frăţeşti” de la Apus, şi DE-ASTA V-AM VOTAT, veţi păţi ca Năstase sau poate chiar ca PDL la alegerile viitoare.

În condiţiile autohandicapării "dreptei" tip PPE, care preferă să se considere drept Vocea Bruxelului şi implementatoarea austerităţii, o vreme a părut o soluţie "stânga" USL. Ca şi PP-DD, acum dizolvat 3/4 în UnPR şi PSD, şi 1/4 aliat cu "dreapta".

Dar, numai o vreme. A mimat ceva mai profesionist. Unii s-au prins destul de repede (text din decembrie 2012; remarc totuşi inconsistenţa: nu-i vorba despre "proiectul Băsescu", ci despre proiectul UEFMI, implementat [şi] de Băsescu):

De ce v-am votat

Textul l-am postat şi sub forma unui comentariu pe blogul premierului:

Domnule Prim-ministru, am să folosesc această cale pentru a vă transmite câteva gânduri. Sper să-mi iertaţi îndrăzneala şi să nu mi-o luaţi în nume de rău.
Nu vreau să ma erijez în purtătorul de cuvânt al electoratului dumneavoastră, dar sunt destui care gândesc asemănător – oameni pe care îi cunosc şi au votat USL, ca şi mine.
USL a câştigat, ca şi PSD-ul în anul 2000, ca beneficiar al unui vot negativ.
Dar nu a fost un vot negativ doar împotriva persoanei Băsescu. Mulţi dintre noi nu au votat împotriva lui Băsescu doar pentru că nu le plăceau chelia, ochii sau manierele lui Băsescu.
Noi am votat împotriva BĂSISMULUI, împotriva „PROIECTULUI BĂSESCU”, nu doar împotriva lui Băsescu.
Daţi semne că veţi repeta greşelile lui Adrian Năstase şi că, la fel ca el, nu aţi înţeles votul care v-a dat puterea.
Noi nu v-am votat ca să continuaţi sub alt nume „proiectul Băsescu”.

Năstase nu a înţeles că în anul 2000 noi nu am votat PSD pentru ca acesta să continue reformele CDR, ci ca să le stopeze. Le-a continuat şi a fost taxat în 2004. Cred că nici azi nu a înţeles de ce. Nu, nu a fost aroganţa, nu a fost stilul personal şi poate nici măcar bănuielile de corupţie, ci reformismul.
Alianţa cu UDMR o înţeleg, deşi pe mulţi i-a dezamăgit: nu doriţi conflicte interetnice, deşi chiar aşa n-ar fi exclus să aibă loc, provocate de partidul lui Tokes, pentru a vă transforma în ochii Occidentului într-un nou Miloşevici. Cu câtă voluptate s-ar arunca asupra dumneavostră (şi a noastră), FAZ sau „Nature”, ca să nu mai vorbim de oameni ca Gordon Sahib sau Reding.
Este ceva de care îl pot suspecta pe Băsescu, de ani de zile sunt convins că nu va ceda puterea pe cale paşnică, că este capabil absolut de orice şi că va trage ţara după el când se va prăbuşi sau măcar va încerca s-o facă.
Dar regionalizarea? Păi pentru asta îl păstram pe Boc, ce nevoie aveam de atâta agitaţie? Să păstraţi la „centru” doar apărarea, externele? Păi asta-i deja federalizare, e mai mult decât voia chiar Băsescu. Cu sau fără judeţe, e un rău enorm pe care aţi anunţat că-l veţi face României, indiferent ce v-or fi zicând „prietenii” din Europa care v-au abandonat la greu. Nu uitaţi, la greu, NOI am fost alături de dumneavostră, nu ei.
Noi ne iubim judeţele şi nu vrem regiuni – dacă nu ne credeţi, consultaţi orice sondaje sau rezultate la referendumul din Constanţa, de pildă.
Nu, nu v-am votat ca să faceţi, ci ca să stopaţi regionalizarea.
Dar privatizarea Poştei Române?
Nu, domnule Prim-ministru, nu v-am votat ca să privatizaţi poşta ci ca să-i stopaţi privatizarea. Şi în general, privatizările.
Nu, domnule Prim-ministru, nu v-am votat ca să pulverizaţi ministerele astfel încât pe toţi să-i încapă Guvernul. Aici, nu mai puteţi da vina pe PDL sau pe Curtea Constituţională.
Puţin îmi pasă se Schengen sau MCV. Îmi pasă de Poşta Română, de judeţele României, de administraţia României, de economia României.
Dacă nu înţelegeţi că ne-am săturat de privatizări, de FMI, de reforma statului sau a oricui, de istericale anticorupţie, de politici dictate de „ţările frăţeşti” de la Apus, şi DE-ASTA V-AM VOTAT, veţi păţi ca Năstase sau poate chiar ca PDL la alegerile viitoare.

Completare 27.12.2012: Lucrurile au evoluat. Între timp ameninţă cu restructurări, reforma statului, iar politicile vizavi de operatorii economici cu capital majoritar sau integral de stat au rămas IDENTICE celor din anii anteriori, în special 2012.
Să ne trăieşti, nănaşule, că de-aia te-am votat, să fii continuatorul lui Băsescu!

2 comentarii :

Riddick spunea...

Consider textul respectiv drept un must read pentru foştii votanţi USL şi pentru eventualii mahări pesedişti non-UEişti.

Şi nu numai pentru ei...

Riddick spunea...

Doar Şerban Nicolae mai mişcă ceva, dar aluziv, non-decisiv, şi aproape singur (aparent ?).


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: