Cum pot fi identificaţi complicii ocupantului: deviază atenţia de la agenţii străini ajunşi la butoane în România, la ţinte secundare pe care le numesc "statul mafiot", "sistemul băsist", "corupţia generalizată".

23 noiembrie 2014

Iar îi dau dreptate lui Rogozanu...



Când are - are. "Opoziţia" prinde fluturi, acuşi trece anul şi nu zice nimic despre redevenţe, pe care nici ea nu le-a urnit din loc, "că aşa s-au făcut contractele; după expirare, poate...".

Voxpublica:

Declar deschis SCANDALUL REDEVENŢELOR

De un an şi ceva tot trag semnalul de alarmă că renegocierea redevenţelor nici măcar nu e pusă în termenii corecţi. Diverşi şefi de la ANRE, politicieni de top, premieri, preşedinţi toţi vorbesc în termeni de “bieţii investitori” trebuie să avem grijă cum îi taxăm. Concomitent Petrom înregistrează profituri uriaşe. Resursele exploatate convenţional au fost oricum taxate ridicol faţă de ce ar fi trebuit. În loc să ne revenim, se pare că ne pregătim de scandalul deceniului. Iar în mediul politic, după cum am văzut cu toţii, în ce priveşte scăderea taxelor pentru marele capital, e consens aproape deplin…

Dintr-un miliard de lei anual atras din redevenţe, am putea rămîne cu chiar mai puţin şi principalele companii ar putea benficia de şi mai multe scutiri.

Într-o lună expiră înţelegerea în ce priveşte vechile redevenţe. Iar Hotnews dă pe surse chiar cel mai sumbru scenariu: se scot redevenţele, se încearcă alte forme de taxare (pe profit, profit care poate fi declarat oricînd mai mic, că doar e practica obişnuită de multinaţională).
Mai exact, companiile petroliere vor fi exceptate de la taxa speciala de 0,5% din venituri pentru exploatarea resurselor minerale, taxa care se aplica din februarie 2013. De asemenea, se renunta la taxarea cu 60% a veniturilor suplimentare obtinute de producatorii de gaze in urma liberalizarii preturilor. Trebuie precizat ca procesul de liberalizare a ajuns la final doar in cazul consumatorilor noncasnici, insa pentru cei casnici continua pana in 2021.
Companiile petroliere vor mai fi exceptate si de la plata taxei 1% din valoarea constructiilor speciale aplicate in cazul sondelor din Marea Neagra. Anul acesta, taxa pe constructii speciale a fost de 1,5%, insa de la anul se reduce la 1%, existand si niste exceptii. Pe lista exceptiilor au fost trecute constructiile situate pe platformele off-shore de exploatare din Marea Neagra.
Ramane de vazut cum isi va fundamenta Guvernul proiectul de OUG care prevede aplicarea unei taxe pe profitul din exploatare, in locul unui nou sistem de redevente. Ramane de vazut daca Guvernul va lua in calcul pericolul declararii de catre companii a unor profituri mai mici decat cele reale. Metode de declarare a unor profituri mai mici exista, mai ales in cadrul unor grupuri mai mari. In plus, ramane de vazut care companii vor fi taxate in acest mod si pentru ce fel de zacaminte de petrol si gaze. O alta intrebare este daca actualul sistem de redevente poate fi aplicat in continuare in cazul acordurilor petroliere in vigoare sau va exista posibilitatea ca o companie petroliera sa opteze pentru taxarea pe profitul din exploatare si pentru acestea. Altfel spus, noul sistem de taxare va fi aplicat doar pentru acordurile viitoare sau va putea fi valabil si in cazul celor actuale.
Lumea nu va ieşi în stradă pentru aşa ceva. Deci ce ne mai rămîne să sperăm e că avem de-a face cu o ştire catastrofică plasată ca să răsuflăm uşuraţi că măcar a rămas aproape cum era…

Au tot fost scandaluri, dosare privind “siguranţă naţională”. Abia netaxarea serioasă a unor resurse atît de importante constituie un atac teribil la adresa bugetului.

Un comentariu :

Riddick spunea...


USL declarase în 2012, la preluarea guvernării (în primăvară), că redevenţele vor fi majorate "imediat":   http://riddickro.blogspot.ro/2012/10/usl-si-marirea-redeventelor-povestea-cu.html


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Teodor Baconschi, 2011: "România nu a ajuns târziu și din întâmplare în construcția Europei unite, ci a participat încă de la început, prin voci precum Gafencu și Ciorănescu, la gândirea acestui proiect.Totodată, îmi permit să evoc în acest ilustru sediu ideea federalismului european, concept creștin-democrat căzut în desuetudine. Consider că a reînvia astăzi ideea Statelor Unite ale Europei nu este lipsit de importanță, ba chiar de o anumită urgență. Asistăm cu toții nu doar la o criză de creștere sau la o reticenţă a lărgirii Uniunii (enlargement fatigue), ci la o adevărată criză a spiritului european. Criza actuală nu e pur economică sau financiară, ci e o criză a valorilor fondatoare, a viziunii și a identității europene. Mai mult ca oricând, trebuie să evităm riscul revenirii, pe fondul crizei, a discursurilor naționaliste, xenofobe, rasiste. Tentația închiderii în sine e mare. O Europă care se îndoiește de beneficiile euro sau ale spațiului Schengen este deja o Europă în devoluție. Tocmai fiindcă știm că alternativa la partidele populare riscă să fie partidele populiste, dorim să creăm în România o Mișcare Populară cu vocație majoritară, asemănătoare cu UMP în Franța sau PDL în Italia. Europa are nevoie să mențină în guvernele naționale partide populare capabile să răspundă întreitului imperativ al momentului: să reformeze în spiritul responsabilității, să se opună populismului crescând al stângii și al extremei drepte, și să continue construcția europeană. În fine, criza Europei nu are ca soluţie resurgența discursului naționalist și redescoperirea frontierelor, ci determinarea creștin-democraților, a tuturor guvernelor și partidelor afiliate PPE, de a continua până la capăt proiectul Statelor Unite ale Europei, oricât de extrem ar părea acest lucru."


Postări populare (nu P.P.E. !):