Probabil că urmează să aflăm în curând că nu mai există (în aceeaşi formulă) majoritatea parlamentar-guvernamentală. Prin migrarea unor "pontişti" de la PSD şi a "marginalizaţilor" de la ALDE către un partid nou. Majoritatea însă se va recompune pe baza unui compromis, fiind posibilă şi asocierea UDMR. Desigur, vom mai afla că urmează nişte ajustări de program, pe linia de-acum clasică pornită cu jocul UnPR (2010-2012), spargerea USL şi predarea puterii către tehnocraţi ("eh, aţi văzut că noi am vrut, dar iată că nu mai este posibil").

© my angry rants

19 iulie 2014

Paşii pregătitori



Pasul Nr. 1. Cum-necum, au ajuns la separatişti nişte instalaţii antiaeriene mobile (Buk). "Rămase" la o unitate militară ucraineană care a fost "preluată" de separatişti. Instalaţiile sunt mobile (autopropulsate), deci puteau fi retrase (ori sabotate/distruse) "while the going was good" - dar n-au fost nici retrase, nici distruse. Separatiştii au făcut o mare greşeală că au negat (după "incident") c-ar deţine aşa ceva, deşi pe internet apăruseră deja imagini cu ei la acea bază, şi cu minim două Buk-uri la vedere (8 rachete, 4+4). Nu este clar dacă instalaţiile erau funcţionale, şi dacă aveau şi radarele mobile aferente (pentru detectarea de la distanţe mai mari).

Ucrainenii au trecut la Pasul Nr. 2: au trimis un avion (mai multe, de fapt...) "care a fost doborât de la mare altitudine" (circa 10 mii de metri, taman plafonul de zbor al avioanelor de linie). S-a spus că "de către un avion rusesc, care a tras din Rusia". Aşadar, s-a indus ideea posibilităţii doborârii de avioane la mare altitudine, în zona de conflict.

 
Pasul Nr. 3. "Separatiştii obţin propriul lor avion (SU-25)". Aici, chestiunea este controversată: ori pilotul ucrainean a primit instrucţiuni să mimeze o "avarie" şi să "aterizeze forţat", ori paşii următori sunt construiţi pe baza unui incident real - separatiştii au făcut reparaţiile minore necesare şi au utilizat avionul împotriva unor ţinte militare ucrainene.

Pasul Nr. 4. "Trebuie asigurată apărarea antiaeriană împotriva 'aviaţiei' separatiste". Aşa că ucrainenii trimit instalaţii antiaeriene, printre care şi Buk-uri (27 de instalaţii, se pare, identice cu cele pe care le-au obţinut deja separatiştii). Dar şi altele mai performante. Ulterior incidentului aflat în stadiul de pregătire, prezenţa atâtor instalaţii antiaeriene va avea o minimă "justificare".

Pasul Nr. 5. "Aducerea vânatului în bătaia puştii". Spaţiul aerian de deasupra zonei de război "este închis", însă nu şi culoarele aeriene de la mare înălţime ! Deşi separatiştii au deja instalaţii Buk (care pot lovi ţinte aflate la peste 10.000 de metri), procurorul general al Ucrainei afirmă că "nu au". Se deviază culoarul de zbor al avionului Boeing 777 aparţinând companiei Malaysian Airlines mai înspre nord, exact prin zona cu "spaţiu aerian închis".

Pasul Nr. 6. "Cineva a tras". Întrebare: "Cui îi foloseşte incidentul ?"




Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Gabriel Andreescu, 2001: "În jurul anului 2006 ar fi necesar ca arhitecţii Uniunii Europene să ia deciziile pentru o reformă radicală a Uniunii; deciziile privind Europa federală. Ca acest lucru să fie posibil, sînt necesari cîţiva ani pentru pregătirea locuitorilor Europei, ca să înţeleagă şi să accepte un asemenea proiect. Iată de ce într-un an-doi, ideea unei Europe federale trebuie să prindă un contur operaţional, iar în doi-trei ani, ea trebuie să se afle pe masa de lucru a actorilor politici şi în dezbaterea opiniei publice europene".

Postări populare (nu P.P.E. !):