Tehnocraţi ! Când vă căraţi ?

19 iulie 2014

Paşii pregătitori



Pasul Nr. 1. Cum-necum, au ajuns la separatişti nişte instalaţii antiaeriene mobile (Buk). "Rămase" la o unitate militară ucraineană care a fost "preluată" de separatişti. Instalaţiile sunt mobile (autopropulsate), deci puteau fi retrase (ori sabotate/distruse) "while the going was good" - dar n-au fost nici retrase, nici distruse. Separatiştii au făcut o mare greşeală că au negat (după "incident") c-ar deţine aşa ceva, deşi pe internet apăruseră deja imagini cu ei la acea bază, şi cu minim două Buk-uri la vedere (8 rachete, 4+4). Nu este clar dacă instalaţiile erau funcţionale, şi dacă aveau şi radarele mobile aferente (pentru detectarea de la distanţe mai mari).

Ucrainenii au trecut la Pasul Nr. 2: au trimis un avion (mai multe, de fapt...) "care a fost doborât de la mare altitudine" (circa 10 mii de metri, taman plafonul de zbor al avioanelor de linie). S-a spus că "de către un avion rusesc, care a tras din Rusia". Aşadar, s-a indus ideea posibilităţii doborârii de avioane la mare altitudine, în zona de conflict.

 
Pasul Nr. 3. "Separatiştii obţin propriul lor avion (SU-25)". Aici, chestiunea este controversată: ori pilotul ucrainean a primit instrucţiuni să mimeze o "avarie" şi să "aterizeze forţat", ori paşii următori sunt construiţi pe baza unui incident real - separatiştii au făcut reparaţiile minore necesare şi au utilizat avionul împotriva unor ţinte militare ucrainene.

Pasul Nr. 4. "Trebuie asigurată apărarea antiaeriană împotriva 'aviaţiei' separatiste". Aşa că ucrainenii trimit instalaţii antiaeriene, printre care şi Buk-uri (27 de instalaţii, se pare, identice cu cele pe care le-au obţinut deja separatiştii). Dar şi altele mai performante. Ulterior incidentului aflat în stadiul de pregătire, prezenţa atâtor instalaţii antiaeriene va avea o minimă "justificare".

Pasul Nr. 5. "Aducerea vânatului în bătaia puştii". Spaţiul aerian de deasupra zonei de război "este închis", însă nu şi culoarele aeriene de la mare înălţime ! Deşi separatiştii au deja instalaţii Buk (care pot lovi ţinte aflate la peste 10.000 de metri), procurorul general al Ucrainei afirmă că "nu au". Se deviază culoarul de zbor al avionului Boeing 777 aparţinând companiei Malaysian Airlines mai înspre nord, exact prin zona cu "spaţiu aerian închis".

Pasul Nr. 6. "Cineva a tras". Întrebare: "Cui îi foloseşte incidentul ?"




Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO:

Radu Carp, 2012: "Iar pentru a pune această întrebare în contextul României de azi, dincolo de problema naţională sau cea a păstrării Tradiţiei şi a religiei, nu cumva orice structură federală ar conveni unui stat care, oricum am lua-o, se află şi se va afla la periferia geografică a Europei ? O Românie parte a unui stat federal care să aibă aceeaşi pondere cu orice alt stat membru… ar fi sau nu în interesul naţional ? Ori este cumva în interesul naţional să menţinem aceeaşi elită birocratică necompetitivă care se auto-regenerează tocmai pentru că ne aflăm la periferie şi undele de şoc ale unui model mai eficient de organizare nu mai sunt aproape deloc resimţite ? Suveranitatea pe care unii dintre noi sunt gata să o apere cu preţul vieţii nu este nimic altceva decât un concept determinat istoric, născut pentru a legitima modelul statului centralizat împotriva unor ameninţări externe şi contestări interne".

Postări populare (nu P.P.E. !):