19 iulie 2014

Paşii pregătitori



Pasul Nr. 1. Cum-necum, au ajuns la separatişti nişte instalaţii antiaeriene mobile (Buk). "Rămase" la o unitate militară ucraineană care a fost "preluată" de separatişti. Instalaţiile sunt mobile (autopropulsate), deci puteau fi retrase (ori sabotate/distruse) "while the going was good" - dar n-au fost nici retrase, nici distruse. Separatiştii au făcut o mare greşeală că au negat (după "incident") c-ar deţine aşa ceva, deşi pe internet apăruseră deja imagini cu ei la acea bază, şi cu minim două Buk-uri la vedere (8 rachete, 4+4). Nu este clar dacă instalaţiile erau funcţionale, şi dacă aveau şi radarele mobile aferente (pentru detectarea de la distanţe mai mari).

Ucrainenii au trecut la Pasul Nr. 2: au trimis un avion (mai multe, de fapt...) "care a fost doborât de la mare altitudine" (circa 10 mii de metri, taman plafonul de zbor al avioanelor de linie). S-a spus că "de către un avion rusesc, care a tras din Rusia". Aşadar, s-a indus ideea posibilităţii doborârii de avioane la mare altitudine, în zona de conflict.

 
Pasul Nr. 3. "Separatiştii obţin propriul lor avion (SU-25)". Aici, chestiunea este controversată: ori pilotul ucrainean a primit instrucţiuni să mimeze o "avarie" şi să "aterizeze forţat", ori paşii următori sunt construiţi pe baza unui incident real - separatiştii au făcut reparaţiile minore necesare şi au utilizat avionul împotriva unor ţinte militare ucrainene.

Pasul Nr. 4. "Trebuie asigurată apărarea antiaeriană împotriva 'aviaţiei' separatiste". Aşa că ucrainenii trimit instalaţii antiaeriene, printre care şi Buk-uri (27 de instalaţii, se pare, identice cu cele pe care le-au obţinut deja separatiştii). Dar şi altele mai performante. Ulterior incidentului aflat în stadiul de pregătire, prezenţa atâtor instalaţii antiaeriene va avea o minimă "justificare".

Pasul Nr. 5. "Aducerea vânatului în bătaia puştii". Spaţiul aerian de deasupra zonei de război "este închis", însă nu şi culoarele aeriene de la mare înălţime ! Deşi separatiştii au deja instalaţii Buk (care pot lovi ţinte aflate la peste 10.000 de metri), procurorul general al Ucrainei afirmă că "nu au". Se deviază culoarul de zbor al avionului Boeing 777 aparţinând companiei Malaysian Airlines mai înspre nord, exact prin zona cu "spaţiu aerian închis".

Pasul Nr. 6. "Cineva a tras". Întrebare: "Cui îi foloseşte incidentul ?"




Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Mihai Giurgea ("Capitalism pe pâine")
2012: "Oamenii au început să-şi dea seama că societatea trebuie condusă nu de popor, ci de un sector privat puternic. Minciunile penibile ale bătrânilor politruci nu mai țin – decât poate la popoare inferioare, cerșetoare, socialiste. Ca grecii sau, poate, românii. Dar aceste popoare vor fi șterse din istorie. Cadavrul lor deja a început să miroasă."
2014: "Îmi convine şi că România a devenit colonie germană: că sub conducere românească, m-au furat cu toții 20 de ani!"
2014: "România NU MAI E sub controlul politicienilor români. România nu mai e nici măcar sub controlul poporului român (lucru care pe mine, personal, mă bucură foarte tare!). România e condusă în clipa asta dintr-un oraş numit Washington. Nu din oraşul Bucureşti."

Postări populare (nu P.P.E. !):