Tehnocraţi ! Când vă căraţi ?

07 aprilie 2014

Victoria dreptei identitare este "victoria Rusiei", pentru europropagandişti



Când indivizi precum Cristian Câmpeanu de la România liberă (care scrisese că "ţările nu sunt menite să dureze") plâng... soarta ţărişoarei, trebuie multă precauţie la citirea textelor lor.

Victoria electorală a partidului FIDESZ din Ungaria, o prezintă ca pe o calamitate pentru România şi UE şi ca pe o realizare a Rusiei („Viktatura” Orban și consecințele asupra României). Extinde pro-rusismul evident al Jobbik-ului (partid de opoziţie care a votat împotriva guvernului Orbán în 2010, şi împotriva noii constituţii a Ungariei) la FIDESZ, unde nealinierea la linia UE în relaţia cu Rusia nu are baze ideologice, ci este bazată pe calculul câştig/pierderi.

Să analizăm câteva teze lansate în acest articol.
Sloganurile electorale al FIDESZ sunt de un populism frust și nerușinat: „Ungaria o duce mai bine” și „Am scăzut prețurile la utilități”. Și într-adevăr, guvernul Orban a redus sau va reduce prețurile la utilități cu 20% sau chiar mai mult. Este vorba în primul rând de prețurile la gaze și electricitate. Cum Ungaria depinde într-o proporție care evoluează în jurul a 70% din consum de gazul rusesc, adică de Gazprom, nu este greu de identificat sursa acestei reduceri.
Fals ! Viktor Orbán a taxat distribuitorii din energie (privaţi străini, majoritatea), impunându-le o marjă de profit mai mică. Costul gazelor este doar o fracţiune din preţul la consumator. De asemenea, a început "răscumpărarea" anumitor distribuitori şi producători, astfel încât statul să poată avea o strategie coerentă în domeniul energiei. 
În patru ani de mandate, Orban nu a fost invitat nici măcar o dată la Washington – performanță unică în istoria postcomunistă a Ungariei – dar în ianuarie s-a dus la Moscova, unde a fost primit cu mare căldură de Vladimir Putin. În cursul acestei vizite scurte, dar fructuoase, a fost anunțat un „împrumut” rusesc în valoare de 10 miliarde de euro pentru extinderea capacităților de producție a centralei nucleare de la Paks, împrumut care se va întoarce la compania rusească Rosatom, căreia guvernul Orban i-a încredințat în mod direct contractul, fără a ține seama de normele europene care cereau organizarea unei licitații. De aici provine reducerea prețului la electricitate.
Că nu l-a invitat socialistul Obama, aş lua-o ca pe o confirmare a liniei sale politice, adecvată pentru interesele Ungariei, şi nu una servilă precum cea a României - nici Băsescu nu a avut o vizită de stat la Washington, la Obama. "Primit cu mare căldură de Vladimir Putin" - habar n-am dacă Putin mima sau nu (ori dacă Câmpeanu minte sau nu), ăsta însă nu e un rezultat direct a ceea ce reprezintă Orbán, ci mai degrabă o manifestare a lui Putin, cu scopul de a arăta fisurile din politica externă a UE. Dar, la naiba, de ce o fostă Piaţă Comună ar trebui să aibă... o politică externă unitară ?! Iar reducerea preţului la electricitate va proveni şi de aici. Ungaria a ales să nu-şi diversifice tehnologiile nucleare existente (ruseşti), după cum şi România caută tot tehnologia CANDU la Cernavodă (reactoarele 3 şi 4; că Ponta vrea "CANDU cu chinezii", e partea a doua).
Cât privește reducerea prețului la gaze, ea vine din asigurările date cu același prilej de Orban privind „angajamentul” Ungariei în privința construcției gazoductului South Stream pe teritoriul ungar. Asigurările au venit la câteva săptămâni după ce Comisia Europeană declarase că toate contractele bilaterale semnate de țările membre cu Gazprom încalcă legislația europeană, amenința cu sancțiuni și propunea un format de negociere coordonat de la Bruxelles.
Exact acelaşi lucru îl face şi Bulgaria, scoţând de sub legislaţia UE segmentul South Stream de pe teritoriul său. "Dar mai încet cu criticile, Bulgaria e pe linia UE în alte chestiuni"... 
Politica botezată „Deschiderea spre Est” a Budapestei este descrisă de guvernul Fidesz drept o opțiune „pragmatică” și nimic mai mult. Pragmatismul ungar ia însă forme uneori sinistre. Într-o analiză dedicată schimbării de politică externă a Budapestei, realizată de Euronews, este amintit un episod relevant. După ce, în 2011, Orban a renunțat la acordul cu FMI, s-a reorientat masiv spre banii orientali – recuperarea originilor orientale ale ungurilor părând a fi una dintre trăsăturile care unesc FIDESZ și Jobbik - și a vândut obligațiuni de stat în China, Arabia Saudită și Azerbaidjan.
Da. Ce "sinistru" este să iei împrumut bani fără condiţii politico-economice, singurele obligaţii fiind returnarea banilor şi plata dobânzii, fără control extern şi diktate...
Opoziția de la Budapesta a inventat pentru guvernarea Orban formula „Viktatorship” pentru motive întemeiate. În patru ani de mandat, acesta a modificat Constituția slăbind până la dispariție separația puterilor în stat și sistemul de „checks and balances”, care i-a permis să reducă puterile Curții Constituționale, să își plaseze oamenii în toate instituțiile de reglementare și control, de Procuratura Generală, la Banca Centrală, la Consiliul Concurenței, Curtea de Conturi sau Autoritatea Electorală.
"Dictatura" Orbán a sfidat dictatura UEFMI, schimbând pionul acesteia de la Banca Naţională, iar mai apoi declanşând o anchetă acolo, fiindcă s-a descoperit că Banca Naţională a Ungariei efectua spionaj pentru FMI. Şi apoi, cum să guvernezi în interes naţional cu oamenii moşteniţi de la eurosocialişti ?!
În acest context, voturile din diaspora contează și mai mult. De aceea, pentru Orban sunt vitale voturile venite din țările cu minorități maghiare semnificative precum România sau Slovacia. În România există în jur de 200.000 de persoane cu dublă cetățenie, română și maghiară, care au drept de vot în alegerile de mâine. Pentru o țară mică așa cum este Ungaria, 200.000 de voturi pot face diferența.
Ce să vezi, "dictatura" Orbán a legiferat votul prin corespondenţă, adică exact ceea ce n-au reuşit PDL şi Băsescu... din cauza UDMR.
Există similitudini ușor de observat între demersurile anti-occidentale și anti-Stat-de-Drept ale Fidesz-ului lui Orban și cele ale guvernării USL, mergând de la modificarea Constituției, anihilarea separației puterilor în stat și a rolului Curții Constituționale și încheind cu tentativele de torpilare a statului de drept. În pofida retoricii sale anti-Orban, guvernarea ultimilor trei ani și Victor Ponta par să fi urmat modelul ungar îndeaproape, inclusiv în „politica de Deschidere față de Est”. Și aceasta este o vulnerabilitate în plus pentru România în noua realitate post-Crimeea.
Cam subţire paralela Ponta-Orbán, eurosocialiştii sunt cei mai vocali calomniatori ai guvernului ungar. Noua constituţie a Ungariei este una conservatoare, proiectul de revizuire din România este unul antinaţional.
Ungaria ar fi trebuit să deschidă o licitație publică pentru achiziționarea de elicoptere militare în valoare de 469 milioane de dolari, care a fost însă amânată, pentru că nu respecta reglementările europene. Achiziționarea celor trei elicoptere rusești a fost oferită de „un intermediar ungar” drept soluție a problemelor identificate de ruși într-un contract de mentenanță în care scopul era tranziția de la aparate rusești la aparate NATO.
Elicoptere ruseşti de transport a cumpărat şi forţa multinaţională din Afganistan (fiind mai potrivite la condiţiile de acolo, cu nisip fin care afectează rotoarele şi motoarele). Ungaria a cumpărat doar trei. Să laşi la hazardul unei licitaţii dotarea militară este ceva absurd, ea trebuie să se facă prin selectare responsabilă, pe baza criteriilor proprii ale statului care face achiziţia.

2 comentarii :

Riddick spunea...

Băsescu nu l-a felicitat pe Viktor Orbán pentru victoria în alegeri a partidului său, FIDESZ (afiliat la PPE, deocamdată), la fel cum a făcut în cazul "victoriei" lui Merkel (majoritate cu socialiştii), chiar în duminica alegerilor. Şi în alte cazuri (Sarkozy, etc.).

http://www.presidency.ro/?_RID=det&tb=date&id=14532&_PRID=lazi

N-am reţinut vreun mesaj de felicitare de la guvern sau preşedinte de Ziua Naţională a Cehiei (în octombrie), cât timp a fost preşedinte acolo Vaclav Klaus. E drept, nici în octombrie 2013, deşi era Zeman ("inerţia" ?). Doar câte două vizite de stat fiecare (Klaus, Băsescu), în 9 ani de mandate suprapuse (2003-2013, 2004-2014).

Riddick spunea...


"În ziua a treia, după Scripturi." L-a felicitat, totuşi, pe Orban.


Comunicat de presă (7 aprilie 2014) Ref.: Mesajul transmis de președintele României, domnul Traian Băsescu, prim-ministrului Ungariei, domnul Viktor Orbán

Președintele României, domnul Traian Băsescu, i-a transmis luni, 7 aprilie a.c., un mesaj prim-ministrului Ungariei, domnul Viktor Orbán.

Văprezentăm textul mesajului:

Excelenței Sale Domnul Viktor Orbán,

Prim-ministru al Ungariei

Stimate domnule Prim-ministru,

Doresc să vă felicit pentru victoria obținută cu prilejul alegerilor parlamentare desfășurate în Ungaria și să vă urez succes în îndeplinirea obiectivelor acestui nou mandat care v-a fost încredințat.

Folosesc această ocazie pentru a adresa sincere felicitări poporului maghiar și îmi exprim deplina încredere că raporturile bilaterale, întemeiate pe relațiile tradiționale de prietenie între popoarele noastre, se vor consolida pe toate planurile, în beneficiul cetățenilor români și maghiari.

Vă rog să primiți, domnule Prim-ministru, asigurarea înaltei mele considerații.

Traian Băsescu

Președintele României

Departamentul comunicării publice

07 Aprilie 2014


http://www.agerpres.ro/comunicate/2014/04/07/comunicat-de-presa-administratia-prezidentiala-18-34-00


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO:

Radu Carp, 2012: "Iar pentru a pune această întrebare în contextul României de azi, dincolo de problema naţională sau cea a păstrării Tradiţiei şi a religiei, nu cumva orice structură federală ar conveni unui stat care, oricum am lua-o, se află şi se va afla la periferia geografică a Europei ? O Românie parte a unui stat federal care să aibă aceeaşi pondere cu orice alt stat membru… ar fi sau nu în interesul naţional ? Ori este cumva în interesul naţional să menţinem aceeaşi elită birocratică necompetitivă care se auto-regenerează tocmai pentru că ne aflăm la periferie şi undele de şoc ale unui model mai eficient de organizare nu mai sunt aproape deloc resimţite ? Suveranitatea pe care unii dintre noi sunt gata să o apere cu preţul vieţii nu este nimic altceva decât un concept determinat istoric, născut pentru a legitima modelul statului centralizat împotriva unor ameninţări externe şi contestări interne".

Postări populare (nu P.P.E. !):