27 decembrie 2013

Să vedem dacă vor avea curajul să umble la judeţe


Devine tot mai clar că se îndepărtează posibilitatea regionalizării prin revizuirea Constituţiei. Cu tot cu pragul de validare coborât la 30%, nu au curajul să convoace referendumul de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei"). Oricum nu mai poate fi la momentul alegerilor prezidenţiale, "restricţia" de un an cade după turul al doilea, când USL va fi fost demult dispărută. Respingerea sau invalidarea referendumului ar face aproape imposibilă reluarea procesului de regionalizare (e mai puţin probabil să încerce să-l falsifice pe faţă, ca în 2003).

Rămâne planul B, regionalizarea prin comasarea de judeţe, şi tratarea "judeţelor mari" ca regiuni. Modificând legea administraţiei publice locale. Ceea ce şi pregăteşte "legea Dragnea". De văzut verdictul CCR asupra constituţionalităţii "legii Dragnea", programat spre jumătatea lunii ianuarie. Ei, da, asta ar fi o ştire: ca CCR să o declare neconstituţională !

Că aşa pare să se fi planificat reiese din articolul de la Adevărul, "10 motive pentru desfiinţarea USL" al lui Remus Ştefureac, un trepăduş de-al PSD-ului:
1.  Blocarea promovării unor proiecte mari care să pregătească România pentru provocările următorului deceniu. Modificarea Constituţiei şi regionalizarea sunt două priorităţi importante anunţate de USL la începutul mandatului, dar trecute acum pe linie moartă. Adăugate unor nerealizări mai mici precum Codul Rutier, Legea Sănătăţii sau Legea Minelor, USL nu a reuşit să-şi impună ambiţioasa agendă de transformare a României. Exepţie fac stabilizarea economiei, creşterea substanţială a ratei de absorbţie a fondurilor europene şi recuperarea unei părţi a veniturilor populaţiei tăiate în 2010.
 
2.  Super-majoritatea USL de 70% nu este funcţională în momentele cheie. Proiecte importante sunt blocate în Parlament unde asistăm la manevre ciudate în care parlamentarii principalelor partide aflate de la putere se retrag strategic din front sau votează invers pentru a-şi torpila reciproc proiectele.
El problemo: metoda este costisitoare din punct de vedere electoral, şi totuşi "trebuie" implementată cel târziu în 2015, astfel ca din 2016 alegerile locale/regionale să aibă loc în noul format. Iar cum UDMR e dată ca făcând parte din noua majoritate condusă de PSD, ne putem gândi că au bătut palma pe o variantă mai atenuată de "ţinut secuiesc" (de exemplu, CV-HR-MS-BV).

5 comentarii :

Anonim spunea...

Dementa asta cu regionalizarea e prea asiduu urmarita ca sa nu vina dintr-un centru extern dotat cu o forta covirsitoare !
Sa fie Bruxelles, sa fie Moscova ????

Riddick spunea...


Aparent, Bruxellesul pare a fi, acum.

Moscova făcuse regiunile în 1950: http://ro.wikipedia.org/wiki/Regiunile_Republicii_Populare_Rom%C3%A2ne

Anonim spunea...

Judetele comuniste nu sunt adevaratele judete ale Romaniei.

Riddick spunea...

Da, erau mai multe înainte. Dar a reveni la ele ar fi aproape imposibil. Şi apoi, de ce ? Raţiuni sentimentale, doar, nu economice sau de funcţionare a statului. Erau mai mici fiindcă şi mijloacele de transport erau mai puţin moderne (căruţe), şi drumurile asfaltate erau mai puţine.

Apăruse prin 1990 Liga judeţelor abuziv desfiinţate, dar acum a dispărut, se pare.

Riddick spunea...


1998:

Reinfiintarea judetelor abuziv desfiintate nu intereseaza pe nimeni

Pe 28 noiembrie, la Bucuresti a avut loc a 62-a intilnire a Ligii nationale a judetelor abuziv desfiintate. Din Dorohoi a participat Adrian Rosca, presedintele filialei locale si vicepresedinte pe tara a ligii. La Bucuresti, desi membrii acestei ligi ar fi trebuit sa se intilneasca cu primul ministru Radu Vasile si presedintele Emil Constantinescu, cei doi nu au onorat invitatia. Adrian Rosca a spus ca au fost foarte dezamagiti de lipsa de interes manifestata de cei de la putere. "Promisiunea cu reinfiintarea judetelor abuziv desfiintate este «zaharelul» politicienilor de la Bucuresti pentru a acumula capital electoral. Punctul 18 din Contractul cu Romania, contine promisiunea de a sprijini reinfiintarea judetelor. Ori de doi ani, Constantinescu nu si-a gasit macar o data timp sa discute cu noi.

http://www.ziaruldeiasi.ro/botosani/reinfiintarea-judetelor-abuziv-desfiintate-nu-intereseaza-pe-nimeni~nil7b


2001:

Liga Judetelor Abuziv Desfiintate continua lupta

In ultima sedinta a Consiliului Local Birlad, consilierii au avizat proiectul de hotarire in baza caruia municipiul Birlad va ramine membru in Liga Judetelor Abuziv Desfiintate. Potrivit unei adrese inaintate de conducerea centrala a LJAD, filiala Birlad trebuia ca pina pe 20 aprilie sa-si exprime pozitia fata de calitatea de membru. Statutul de membru recunoscut este conditionat si de plata unei cotizatii anuale de 2 milioane lei, care trebuie platita pina pe 20 aprilie. Prin proiectul aprobat de consilieri, CL isi asuma raspunderea logistica si materiala pentru functionarea in bune conditii a filialei Birlad a LJAD. Presedintele filialei, Didu Clapon, a atentionat Consiliul Local ca este necesar un spatiu pentru sediu si dotarea acestuia cu un fax. Lunar, conducerea ligii organizeaza intruniri cu toti membrii, lucru care implica anumite deplasari prin tara. Didu Clapon a dorit sa afle de la executiv din ce surse se vor obtine bani pentru acest deplasari, iar primarul Ioan Juverdeanu a spus ca se va apela la sprijinul unor sponsori, fara a preciza concret cine va plati deplasarile. .

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri-2/Tabloid/liga-judetelor-abuziv-desfiintate-continua-lupta--14912.html


2011:

Un lugojean propune o altă reorganizare teritorială a ţării

Ioan Valcan, preşedintele Ligii Naţionale a Judeţelor Abuziv Desfiinţate, susţine liga pe care o reprezintă are un proiect mai bun, pentru că el porneşte de jos în sus: „Noi am mers în profunzimea restructurării propunând ca teritoriul unei regiuni să fie împărţit pe districte, după modelul francez. Fiecare municipiu va avea un teritoriu arondat pe care va exercita toate atribuţiile unui judeţ actual. Asta ar face ca un oraş precum Lugojul să fie un centru de district cu atribuţii administrative, în cadrul unei regiuni de mare întindere.

http://www.renasterea.ro/stiri-banat/eveniment/un-lugojean-propune-o-alta-reorganizare-teritoriala-a-tarii.html


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: