03 decembrie 2013

Ar mai fi de rezolvat chestiunea pragului de validare, de 50%



Nu-mi permit naivitatea de a crede că Băsescu "a blocat" acordul cu FMI (de fapt, nu l-a blocat, recunoaşte chiar purtătorul lui de cuvânt) fiindcă n-ar putea dormi el noaptea de grija noastră, că ne-ar creşte preţurile prin acciza de 7 eurocenţi la carburanţi (de remarcat preferinţa PDUSL pentru taxarea în monede exotice, şi nu în lei). De fapt, "divergenţa" nu cuprinde şi devalizarea cu acte a patrimoniului de stat, intitulată "privatizare".

Aş asocia manevra cu resuscitarea comisiei de revizuire a Constituţiei, care "trebuie" să dea un răspuns Comisiei de la Veneţia (Ponta chiar a dat indicăţii, ca observaţiile Comisiei să fie incluse în raportul de revizuire).

Mai exact, s-ar putea accelera procedura de revizuire, şi implicit referendumul de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei"). Posibil, prin suspendare, chiar prin invocarea unei clauze constituţionale (nemaifiind necesar referendumul de demitere, ci doar 2/3 voturi la parlament).

Dar de ce s-ar "lipi" referendumurile (demitere+revizuire), când a rămas tot prag de validare de 50% ? Sau a celui de-al doilea, cu alegerile europarlamentare ? Exclud o demisie "tactică" a lui Băsescu, făcută ca să încurce planurile, plasând alegerile prezidenţiale anticipate în interiorul perioadei de un an cu prag de 50%. CCR nu a publicat motivarea şi nu a trimis-o la Cotroceni, care ar urma să promulge legea referendumului (modificată, cu prag de 30%) în maxim 10 zile. Se are în vedere o falsificare PE FAŢĂ a referendumului constituţional, ca în 2003 (participare reală maxim 41-42%, validare cu "55,7%") ?


Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Ştefan Vlaston, 2013: "Pentru România, Grecia, Spania, Portugalia, Italia, ţări cu un comportament economic iraţional, în care pomenile electorale sunt principalul mod de a câştiga alegerile, nu calitatea oamenilor, programelor şi proiectelor, este categoric util un jandarm european, care să evite ca ţări din UE să intre în capcana în care a intrat Grecia, ca urmare a acţiunilor unor conducători iresponsabili sau criminali de-a dreptul. Chiar evoluţia spre SUE, Statele Unite ale Europei, cu cedări de suveranitate, este benefică pentru România."

Ştefan Vlaston, 2015: "Toate astea s-au întâmplat pentru că n-au existat reguli clare şi pentru împrumuturi, şi pentru limita până la care merg suveranitatea şi independenţa economică. Este momentul adevărului. Avem nevoie de un nou proiect, un nou tratat, pentru constituirea Statelor Unite ale Europei (SUE). Cu reguli clare, cu avantaje clare pentru cei care aderă la proiect, cu responsabilităţi clare ale guvernelor, cu limitări de suveranitate pntru cei care aderă la Uniune. Fără independenţă economică, dacă independenţa înseamnă să iei bani împrumut, după care să nu-i mai restitui. Un guvern SUE unic, cu prerogative clar delimitate. Un buget al SUE comun, folosit după nevoi, de fiecare ţară, sub control SUE. Ponderea în instituţiile de control să fie dată de nivelul contribuţiei la bugetul comun, altfel ne întoarcem la evenimente precum cele de azi din Grecia."

Postări populare (nu P.P.E. !):