Cum pot fi identificaţi complicii ocupantului: deviază atenţia de la agenţii străini ajunşi la butoane în România, la ţinte secundare pe care le numesc "statul mafiot", "sistemul băsist", "corupţia generalizată".

13 octombrie 2013

Cine îl ascunde pe Isărescu?



VoxPublica:

Roşia Montană: cine îl ascunde pe Isărescu? Update HG 73/28.01.2000

Pe tot parcursul derulării tranzacției legate de exploatarea aurului si a metalelor rare de la Rosia Montana se pot identifica elemente ba dubioase ba care frizeaza penalul.

De departe evenimentul cel mai “interesant” s-a petrecut in 2000 in timpul Guvernării Isarescu. Tot atunci se decideau si sponsorizarile anuale de 5000 USD pentru demnitari si specialiștii decisi de RMGC.

In acel moment, Octombrie 2000, dreptul de exploatare a fost transferat cu titlu gratuit de la stat (care detinea 20% din afacerea comuna) la privat (care detinea 80% din afacerea comuna).

Acesta este cel mai valoros gest făcut de reprezentanții statului pe tot parcursul tranzacției.

Spre marea surpriza a majoritatii celor interesati de subiect, din declaratiile realizate in timpul audierilor comisiei parlamentare pe subiectul Rosia Montana rezulta ca acest document semnat in timpul Guvernării Isarescu este de negăsit.

Ale cui semnături si vointa se ascund prin “pierderea” documentelor legate de acest transfer de valoare de la stat la privat?

Ordinul 310 al ANRM, din octombrie 2000, pentru transferul licentei de exploatare a perimetrului Rosia Montana catre compania Rosia Montana Gold Corporation este semnat in mandatul Premierului Isarescu. Licența de exploatare fusese acordata companiei de stat Minvest in decembrie 1998.

HG73 din 28.01.2000 poate fi consultata aici.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Teodor Baconschi, 2011: "România nu a ajuns târziu și din întâmplare în construcția Europei unite, ci a participat încă de la început, prin voci precum Gafencu și Ciorănescu, la gândirea acestui proiect.Totodată, îmi permit să evoc în acest ilustru sediu ideea federalismului european, concept creștin-democrat căzut în desuetudine. Consider că a reînvia astăzi ideea Statelor Unite ale Europei nu este lipsit de importanță, ba chiar de o anumită urgență. Asistăm cu toții nu doar la o criză de creștere sau la o reticenţă a lărgirii Uniunii (enlargement fatigue), ci la o adevărată criză a spiritului european. Criza actuală nu e pur economică sau financiară, ci e o criză a valorilor fondatoare, a viziunii și a identității europene. Mai mult ca oricând, trebuie să evităm riscul revenirii, pe fondul crizei, a discursurilor naționaliste, xenofobe, rasiste. Tentația închiderii în sine e mare. O Europă care se îndoiește de beneficiile euro sau ale spațiului Schengen este deja o Europă în devoluție. Tocmai fiindcă știm că alternativa la partidele populare riscă să fie partidele populiste, dorim să creăm în România o Mișcare Populară cu vocație majoritară, asemănătoare cu UMP în Franța sau PDL în Italia. Europa are nevoie să mențină în guvernele naționale partide populare capabile să răspundă întreitului imperativ al momentului: să reformeze în spiritul responsabilității, să se opună populismului crescând al stângii și al extremei drepte, și să continue construcția europeană. În fine, criza Europei nu are ca soluţie resurgența discursului naționalist și redescoperirea frontierelor, ci determinarea creștin-democraților, a tuturor guvernelor și partidelor afiliate PPE, de a continua până la capăt proiectul Statelor Unite ale Europei, oricât de extrem ar părea acest lucru."


Postări populare (nu P.P.E. !):