02 septembrie 2013

Dacă se menţine legea electorală cu un singur tur, UDMR va controla "ţinutul secuiesc extins" (CV-HR-MS-BV)



Şi dacă se face regionalizarea, evident. Legea electorală pentru alegerile locale prevede că primarii şi preşedinţii consiliilor judeţene sunt aleşi într-un singur tur de scrutin (primul plasat, indiferent că n-ar avea 50%).

Ziua de Cluj:

Regiunea "Braşov" (actuala Regiune Centru): va fi formată din judeţele Braşov, Mureş, Harghita şi Covasna. Regiunea pierde judetele Sibiu si Alba

Care va fi componenţa etnică a regiunii Braşov

Dacă propunerea avansată de PSD va prinde contur, atunci regiunea nou înfiinţată - Braşov, Harghita, Covasna Mureş- cel mai probabil cu capitala la Braşov, va avea următoarea componenţă etnică:

Total populaţie stabilă în regiune: 1.621.107 locuitori din care

● români 50,3%
maghiari 40%
● romi 4,9%
● germani 0,3%
● despre 4,4% din totalul populaţiei nu există date cu privire la etnie.

Chiar dacă această regiune va avea capitala la Braşov, un „guvernator" ori lider de regiune maghiar este foarte probabil, în condiţiile în care partidele româneşti îşi depun mai multe candidaturi.
(Notă: Cifrele folosite sunt cele oficiale rezultate în urma recensământului populaţiei din octombrie 2011.)



5 comentarii :

Riddick spunea...

Legea electorală pentru alegerile locale, extinsă la cele regionale (eventuale).

Riddick spunea...

Ia să vedem, deşi nu cred că Băsescu va încerca să blocheze regionalizarea. Aparenta "sabotare prin amânarea cu un an" decisă de Echipa Băsescu de la CCR, de fapt plasează referendumul de regionalizare (de "revizuire a Constituiţiei") într-un context mai favorabil. USL îl pune la turul 1 al alegerilor prezidenţiale: nici cu 30% nu trecea în toamna asta, dacă era doar referendumul, "izolat". Şi apoi, dacă pleacă Iulia Motoc la CEDO, USL va obţine majoritatea la CCR.

Prioritatea zero a USL: Legea referendumului

[...] Preşedintele ar mai avea, însă, o armă la dispoziţie: un nou atac la CCR. În această situaţie ar urma să fie aşteptată publicarea în Monitorul Oficial al noului verdict al judecătorilor CCR, care ar putea dura câteva săptămâni, după care, dacă CCR va respinge contestaţia, Băsescu ar avea alte zece zile, termen în care va fi obligat să promulge legea. În cazul în care CCR va descoperi elemente de neconstituţionalitate, proiectul se va întoarce în parlament pentru punerea de acord cu decizia Curţii (alte probabile două săptămâni), apoi iar la Cotroceni cu alte zece zile până la promulgare. Însă procedura contestării la Curte ar putea fi reluată fie de preşedinte, fie de parlamentarii PDL, numărul acestor contestaţii nefiind limitat de vreo normă legală, astfel încât, dacă asta se urmăreşte, adversarii legii ar putea amâna intrarea ei în vigoare la nesfârşit sau, în tot cazul, suficient timp încât prevederile ei să nu poată fi aplicate decât după alegerile prezidenţiale, caz în care, chiar dacă ulterior Constituţia va fi revizuită, noul preşedinte îşi va desfăşura mandatul cu prerogativele prevăzute în actuala Constituţie în vigoare, iar statuarea regiunilor ca noi structuri administrativ-teritoriale ar mai avea de aşteptat.

http://ziuadecj.realitatea.net/politica/prioritatea-zero-a-usl-legea-referendumului--116451.html

Anonim spunea...

Doar asa vor pleca ROMANI din fata TELEMBIZORULUI. http://adevarul.ro/news/stiri-ciudate/satula-maimutareala-copii-gorila-lectie-n-o-vor-uita-curand-8_51cb1c93c7b855ff56cca133/index.html

Riddick spunea...

Tare ! :)

Anonim spunea...

http://www.dcnews.ro/2013/09/regionalizare-vezi-carui-oras-apartii-din-punct-de-vedere-financiar/
Atia tac si fac ! Altii vorbesc si....atiat !


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Ştefan Vlaston, 2013: "Pentru România, Grecia, Spania, Portugalia, Italia, ţări cu un comportament economic iraţional, în care pomenile electorale sunt principalul mod de a câştiga alegerile, nu calitatea oamenilor, programelor şi proiectelor, este categoric util un jandarm european, care să evite ca ţări din UE să intre în capcana în care a intrat Grecia, ca urmare a acţiunilor unor conducători iresponsabili sau criminali de-a dreptul. Chiar evoluţia spre SUE, Statele Unite ale Europei, cu cedări de suveranitate, este benefică pentru România."

Ştefan Vlaston, 2015: "Toate astea s-au întâmplat pentru că n-au existat reguli clare şi pentru împrumuturi, şi pentru limita până la care merg suveranitatea şi independenţa economică. Este momentul adevărului. Avem nevoie de un nou proiect, un nou tratat, pentru constituirea Statelor Unite ale Europei (SUE). Cu reguli clare, cu avantaje clare pentru cei care aderă la proiect, cu responsabilităţi clare ale guvernelor, cu limitări de suveranitate pntru cei care aderă la Uniune. Fără independenţă economică, dacă independenţa înseamnă să iei bani împrumut, după care să nu-i mai restitui. Un guvern SUE unic, cu prerogative clar delimitate. Un buget al SUE comun, folosit după nevoi, de fiecare ţară, sub control SUE. Ponderea în instituţiile de control să fie dată de nivelul contribuţiei la bugetul comun, altfel ne întoarcem la evenimente precum cele de azi din Grecia."

Postări populare (nu P.P.E. !):