28 februarie 2013

"Duda zilei", ianuarie-februarie 2013



ianuarie

1.  Stânga ştie bine manualul de tactică politică - "să pui în mişcare mase mari de oameni". Primarii USL au adunat "90.000" de participanţi la revelioanele în aer liber din Bucureşti. Chiar dacă mare parte din ei nu au votat în 2012, ori nu au avut drept de vot, este util să fie cultivaţi în perspectiva viitoarelor alegeri. 

3.  USL-iştii, prinşi cu minciuna. În protocolul semnat înainte de alegeri cu UDMR se stabilise o regionalizare convenabilă UDMR-ului, deşi USL susţinea public că "regionalizarea trebuie făcută pe principii economice, şi nu etnice". 
În acord se menţionează că USL şi UDMR trebuiau să promoveze în perioada 2012-2016 iniţiative politice referitoare la modificarea Constituţiei, reorganizarea administrativ-teritorială a României ţinând cont de tradiţiile, cultura şi istoria zonelor ţării, reglementarea drepturilor culturale ale minorităţilor naţionale printr-o legislaţie adecvată, reprezentarea proporţională a cetăţenilor de etnie maghiară în diferite instituţii, structuri deconcentrate şi instituţii la nivel judeţean şi local. 

4.  P.R. guvernamental USL. Se caută acreditarea unei imagini de guvern care n-are încotro : "situaţia e gravă şi trebuie acceptate condiţiile FMI". Deci, nu trebuie să ştie cetăţenii ce propuneri are guvernul. La final va fi pusă eticheta "condiţiile FMI-ului". 
Ponta : "Nu am secretizat bugetul, ci doar cele două memorandumuri cu FMI, săptămâna viitoare discutăm cu FMI și nu puteam să spunem public ce vrem să negociem. Cu siguranță nu tot ceea ce propunem noi va fi acceptat." 

6.  Unde se vede treaba că Ponta nu are doar un consilier anti-România, ci şi unul "eurosceptic".  
Frunda: "România nu este stat național nu doar pentru că are vreo 20 de minorități naționale, ci pentru că nu se comportă instituțional ca un stat național. Ce suveranitate puternică, singură, neîmpărțită, are România, când deficitul bugetar al României se hotărăște la Bruxelles, nu la București? Ce suveranitate are România când deciziile instanțelor românești sunt contestate și anulate la Strasbourg? România se comporta ca un stat național puternic atunci când are de-a face cu o comunitate mică, dar în relațiile cu UE demult nu mai e un stat național. Și asta nu e o rușine, nu mai este stat național Franța, care a inventat noțiunea de stat national. Definirea de stat național nu e adevărată, nu e sinceră."

7.  Se reia tema renunţării la cvorumul de validare a referendumurilor. O lege în acest sens, chiar una care doar ar reduce cvorumul, trebuie să treacă de CCR, unde USL nu are majoritate.
Ponta:
"Trebuie să ne gândim foarte serios, foarte bine la referendum şi la cvorum, pentru că nu va fi uşor sau mai bine zis practic imposibil atât timp cât ai trei milioane de cetăţeni despre care ştii sigur că nu votează, ca cei din străinatate. Nu e uşor să vină să voteze la referendum, e foarte dificil de realizat un cvorum. Este o posibilitate constituţională - aceea de avea un alt cvorum măcar pentru ca să nu fie iarăşi discuţii: domnule, ar trebui să modificaţi cvorumul pentru demiterea preşedintelui măcar pentru aprobarea modificării Constituţiei".


8.  Încă un indiciu că la revizuirea Constituţiei se intenţionează impunerea unor chestiuni nepopulare. Rămâne de văzut dacă se va elimina cvorumul sau se va falsifica cifra prezenţei, ca în 2003. După regionalizare, acum şi alegerea preşedintelui de către parlament (doar PnL vrea, deocamdată).
"Poate că vom avea, în urma reformei constituţionale, un preşedinte ales în mod indirect de Parlament, aşa cum se întâmplă în toate democraţiile. Poate că reforma constituţională va statua un consens politic pe tema unei republici parlamentare. Este opţiunea unei părţi semnificative din PNL şi s-ar putea să fie o temă pe care să dorim să o impunem în cadrul reformei constituţionale."
 

9.  PCC îşi măreşte participaţia de la Oltchim până aproape de 33%. 
Intenţia partenerului firmei PCC de ieşire din acţionariatul Oltchim era cunoscută de peste un an de zile, şi totuşi statul român nu l-a notificat în vederea achiziţionării participaţiei respective, lasă pe un alt acţionar minoritar să se întărească. Cât va mai dura până când PCC va cere sau va anunţa o majorare de capital prin care să preia controlul ? Cu diferenţa de acţiuni, statul putea lua decizii unilateral, ajungând la peste 2/3 din totalul acţiunilor. Aşa, rămâne blocat de PCC&Co. 

10. 
#1.  Se confecţionează o nouă imagine pentru "MRU" şi pentru partidul său, care va conţine disidenţii din PDL. Lăzăroiu a scris pe Facebook despre "MRU" şi Papahagi că "sunt două virgule în politica românească", după afirmaţiile celor doi că ar trebui să se producă o delimitare de Băsescu pentru a avea şanse electorale.
#2.
 
Pentru un acord preventiv cu FMI (deci, oficial, nu tocmai necesar) s-a semnat pentru continuarea prăduielii, iar acum ar trebui ca FMI să aprobe hotărârea CSAŢ de a nu se mai privatiza CFR Marfă. Şi dacă nu, ce ?!
Ponta:
"Avem de luat şi decizia politică referitoare la CFR Marfă, pentru că s-a dat o decizie a CSAŢ şi acolo, împreună cu preşedintele, amândoi, trebuie să discutăm cu delegaţia FMI, pentru că obligaţia privatizării CFR Marfă este trecută în acord din februarie deja. Ori, dacă noi ne-am răzgândit, trebuie să fie de acord şi ceilalţi."


11.  Ce stat unitar e acela în care entităţile care-l compun tratează cu parteneri externi fără implicarea guvernului ?
Dragnea:
"Finalul acestui an trebuie să găsească România cu regiuni administrative înfiinţate şi funcţionale. Exerciţiul financiar al Uniunii Europene 2014 - 2020 trebuie să găsească regiunea administrativă în România, în aşa fel încât regiunea să devină partener direct cu Comisia Europeană şi nu Guvernul României. În mod categoric, regionalizarea nu înseamnă că se pune sub semnul întrebării vreodată noţiunea de stat unitar."

12.  "Prinţul" Duda - o nouă lătrătură în corul trădării. Propagandă pro-regionalizare.
"Cei peste un milion de români din alte ţări europene latine pun în practică idealurile creionate la Bruxelles. Ei dau substanţă principiilor Europei regiunilor, precum şi multiculturalismului şi unităţii în diversitate. Ei netezesc drumul către un tratat constituţional european şi către politici comune organic asumate de comunităţi. Ei fac posibilă o Uniune Europeană convinsă şi nu una dirijată."

 
13.  Baconschi "dă din casă". Eurocartelul PSD-PDL-PnL-UDMR strânge rândurile (Geoană: "Dreapta democratică trebuie să-şi asume rolul său într-o nouă alianţă reîntărită cu stânga împotriva unor pericole reale"). 
"Uşor, uşor, linia de demarcaţie în societatea civilă, lumea intelectuală, media şi politica românească se va simplifica salutar: pro-europeni şi anti-europeni (nostalgici ai naţional-comunismului, populişti şi radicali ai ortodoxismului). Pariul forţelor pro-europene va fi acela de a le demonstra românilor că occidentalizarea economiei, a instituţiilor şi a mentalităţilor e cea mai rezonabilă formă de naţionalism."

14. 
Țapul Geolog (E.C.), propagandist al globaliștilor.
Ales în consiliul director al Institute for Cultural Diplomacy (cu sediul la Berlin), inaugurează o filială a ICD în România, la Universitatea Babeș-Bolyai (care își reconfirmă statutul de platformă de lansare a unor teze antiromânești).
Interviu AGERPRES:
"Azi nu se mai poate vorbi de un proiect pentru România dacă nu există o viziune clară în privinţa Europei şi mai ales a unei lumi puternic fracturate, în care societăţile premoderne, moderne şi postmoderne coexistă. Acest proiect se poate construi numai în societatea civilă şi numai în mediile elitei intelectuale din societatea civilă, eliberată de presiuni politice. Totodată, un proiect pentru România nu mai poate fi realizat izolat, într-un laborator din România. De aceea, în forurile la care particip am încercat să propun reprezentanţi de frunte ai României."
 

15.  Tuta lu' Tata... (sper că nu se referă şi la PP-DD !). 
"În acest an, în România, conform promisiunilor USL – coaliția de stânga aflată la guvernare, va începe procesul de reorganizare administrativă a teritoriului național, pe regiuni de dezvoltare. Această reformă extrem de necesară a fost propusă și de guvernele de dreapta, însă nu s-a putut realiza din lipsa unei majorități parlamentare solide. USL are acum majoritatea necesară pentru ca acest proiect să fie adoptat și din promisiune să devină realitate! Și noi, politicienii din opoziție susținem acest proiect", a declarat Elena Băsescu. 

16.  Pentru Blaga, prioritatea ar fi regionalizarea, nu opoziţia faţă de USL, cu care PDL "s-ar putea înţelege". 
"Este o prioritate pentru România o reorganizare. Trebuie făcută o reformă administrativă, nu pur şi simplu înfiinţarea a opt regiuni. Avem la dispoziţie două modele: cel francez şi cel polonez. Păi noi avem birocraţia pusă la punct ca în Franţa? Şi mai spun ceva: nu voi face campanie electorală din asta, dacă ne vom înţelege." 

17.  Situaţia din Mali începe să fie folosită propagandistic pentru justificarea necesităţii unei "armate europene" (de parcă n-ar exista NATO). 
"Ce anunţă această restructurare a relaţiilor internaţionale, în care puterilor europene li se cere implicit mai mult angajament politico-militar pentru furnizarea globală sau regională de securitate ? Încercând să răspundem tuturor acestor întrebări, vom înţelege că Mali nu este deloc o temă mică, nici pentru Franţa nici pentru noi." - link 
"Europa apărării nu există. Nu există nici măcar voinţa sau dorinţa de a-i acorda o formă, acolo unde de fapt ar fi nevoie." - link 
"Astăzi, UE trebuie mai degrabă să se hotărască dacă are de gând să ia cu adevărat în serios Politica Externă şi de Securitate Comună. Asta ar însemna să nu lase Franţa să acţioneze de una singură din punct de vedere militar, aici şi acum." - link 

18.  Ce "nu susţine" Căcărău ? Noul Statut al... deputaţilor, aşa cum este propus "de PSD" ? (PDL şi PP-DD nu au participat). Este preşedintele Senatului, cum de nu ştie nimic despre proiectul de modificare a Statutului senatorilor şi deputaţilor ? 
"PNL nu e cu nimic implicat în chestiunea asta. Discuţia despre modificarea statutului nu avea alt rost decât de a face ajustările privind cheltuielile bugetare. Pentru asta s-a format acea Comisie. De ce această Comisie s-a apucat să discute delicatul articol privitor la imunitate, eu nu ştiu. Nu e în niciun fel o acţiune a PNL, nu susţin." 

19.  Justiţia "reformată" (abstract) votează (concret) cu majorităţi de 5-10:1 împotriva membrilor CSM "reformatori". Curtea de Apel Constanţa a adus restul de voturi necesare demiterii membrului CSM Alina Ghica, la Cristi Dănileţ ar mai trebui să se pronunţe încă cinci instanţe.

20. 
Ipocrizie. PDL atacă forma de regionalizare USL, cu alegere indirectă.
"Conducerea regiunilor, în forma propusă de USL, va fi tot una politică, a majorităţii politice şi nu a majorităţii populaţiei votante". Deşi PDL tocmai asta urmărea, evitarea unui vot la un referendum constituţional care să aibă printre propuneri şi regionalizarea, ştiind bine că are şanse mici de aprobare. PDL ar fi comasat judeţele, numind regiunea tot "judeţ" ("guvernarea democrat-liberală nu a mers pe desfiinţarea judeţelor, deşi, la acea vreme, USL se făcea că nu înţelege acest element al proiectului"). USL are în vedere menţinerea actualelor judeţe doar "într-o primă etapă" (punctele 5 şi 6) - e greu să chemi lumea la vot susţinând că vei desfiinţa judeţele.

21.  Băsescu : "Această voinţă comună, frânată de interesele naţionale, a provocat o adevărată ruptură a cetăţeanului european de procesele de integrare".
Atunci : ori interesele naţionale sunt contrare voinţei naţiunilor, ori naţiunile sunt schizofrenice, ori cei care susţin că exprimă "voinţa comună" mint !
 

22.  CSAŢ e de chichi. Deşi s-a hotărât în CSAŢ anularea privatizării CFR Marfă, vine FMI şi se face cum zice FMI.
Fenechiu : "Prioritatea numărul 1 astăzi o reprezintă privatizarea CFR Marfă.
Este un lucru pe care au nu mi l-aş fi dorit, am spus asta şi reprezentanţilor FMI. Nu mi l-aş fi dorit pentru că şi reprezentanţii FMI şi cei ai CE ne-au recomandat permanent să preluăm modele de succes, iar toate ţările din Europa au companii de transport marfă de stat".

23.
 
Băsescu dă semnalul desfiinţării sau reducerii pragului de validare de la referendumul constituţional (ca să treacă regionalizarea, prin "minoritate majoritară"). Mai înainte şi Ponta spusese acelaşi lucru."Se poate imagina un prag minim de 30%. Să fie minim 30% din electorat. Să fie un 30% curat. Se poate desfiinţa pragul, dar să creezi condiţii celor trei milioane să voteze." 

24.  Obiectivul actual al sistemului - validarea referendumului constituţional, şi deci a regionalizării.
Pentru asta, se poate regiza o suprapunere cu referendumul de demitere a preşedintelui (aducerea la vot a unui număr mai mare : revizuirea e o temă neinteresantă, iar regionalizarea e chiar nepopulară).
Reducerea sau eliminarea cvorumului de validare poate fi avută în vedere (se poate face doar cu complicitatea majorităţii non-USL de la CCR).
Deutsche Welle / Dan Andronic / Băsescu (e de acord cu eliminarea sau reducerea cvorumului)
 

25.  Ponta şi-a arătat disponibilitatea de a-şi îndeplini partea sa. Majoritatea lui Băsescu de la CCR e acum la mutare, pentru aprobarea "umblatului" la cvorumul de validare. "Condiţia" cerută de Băsescu, privind votul prin corespondenţă, s-ar aplica prima dată la referendumul constituţional, să-i crească şansele de validare. 
Ponta: "Susţin ideea unui cvorum mai mic de 50% la validarea referendumurilor, completat cu instituirea votului electronic sau prin corespondenţă pentru cetăţenii români care locuiesc în străinătate".
 
26.  Aici s-a ajuns - statul să ceară voie altora ca să salveze întreprinderi strategice. 
Vosganian: "După ce am avut vineri o discuţie cu băncile şi cu cei care au redactat raportul comandat de bănci concluzia a fost că din punct de vedere tehnologic, chiar dacă nu este adaptat la zi Oltchim este, încă, într-o anumită măsură competitiv şi poate să îşi vândă produsele pe piaţă. Aşadar căutăm o soluţie. Fireşte că ea ar trebui însoţită şi de o atitudine deschisă a Comisiei Europene în ceea ce priveşte ajutorul de stat. Una este să negociezi un combinat care funcţionează şi alta un combinat cu porţile închise." 

27.  Băsescu se dezice de "SUE" ? 
"Deci cred că în interiorul acestui parteneriat strategic România are o şansă, economia românească este în mod categoric competitivă la nivelul Americii Latine şi a statelor din Caraibe, iar cadrul creat de acest summit va permite societăţilor româneşti să îşi diversifice pieţele de export pentru că, aşa cum în ultimii doi-trei ani s-a început revenirea pe pieţele din lumea arabă, trebuie să revenim şi pe pieţele din America de Sud şi să intrăm pe pieţele din Caraibe pentru a nu mai fi atât de dependenţi de orice se întâmplă în interiorul UE."

28.  FMI a cerut să fie scoasă presa de la discuţiile cu comisiile de buget ale parlamentului, după ce Ruşanu a arătat eşecul privatizărilor cerute de FMI: "Am înlocuit monopolul de stat cu cel privat. Ca o ironie, acest monopol este al unor companii cu capital de stat, Gaz de France, E.ON..." 
"Înţeleg că aveţi motivele dumneavoastră de a spune aceste lucruri, care sunt afirmaţii lipsite de temei. Eu ştiam că participăm la o întâlnire fără presă. Dacă vreţi să avem un schimb de opinii constructiv, aş dori să continuăm discuţia fără reprezentanţii media." 

29.  Un program închis, pentru a nu reieşi că "marile proiecte" pot fi realizate şi fără regionalizare. Mai mult, s-au făcut eforturi de a se prezenta în mod fals fondurile UE drept sursă principală pentru dezvoltarea infrastructurii.
Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI) va fi închis, a afirmat marţi vicepremierul Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, după ce a semnat mai multe contracte de finanţare prin Programul Operaţional Regional.

30. 
Raportul MCV nu cere explicit păstrarea cvorumului de validare la referendumul constituţional, lasă loc de interpretare. La referendumul din 2012 CE a insistat să se aducă legea la starea iniţială, cu cvorum. 
"Este, de asemenea, important ca dezbaterii cu privire la eventualele reforme să i se acorde suficient timp şi un caracter suficient de deschis pentru a se putea ajunge prin procedura constituţională corespunzătoare la cel mai larg consens posibil".

31.  Băsescu l-a decorat (printre alţii, cetăţeni germani şi austrieci) pe preşedintele Consiliului de Administraţie al OMV. Adică pe reprezentantul profitorilor privatizării-jaf de la Petrom ("Au venit să-şi ia tainul !"; francezii, 2004). Iniţiativa i-a aparţinut.
Potriveală sau nu, Ponta a anunţat că va discuta cu managementul OMV despre mărirea redevenţelor înaintea termenului din contractul de privatizare.


februarie 

1.  Fuga de popor. USL iniţiază o lege pentru reducerea cvorumului de validare a referendumurilor, de la 50% la 30%. Băsescu s-a pronunţat pentru această reducere.
Dacă un referendum nu adună >50%, înseamnă că o majoritate nu este interesată de tema referendumului, sau este împotriva ei (acum, regionalizarea). Se propun scamatorii globaliste, cu "minorităţi majoritare". Am îndoieli că vor veni şi 30% (în 2003 au fost sub 40%, cu referendum pe două zile şi momeala viitoarei aderări la UE; referendum falsificat, validare cu "55,7 %"). Cine va contesta legea la CCR ? Că dacă n-o face nimeni, aşa trece. 

2.  Ipocrizie. Europarlamentarii USL vor cere "un nou Raport MCV". Dar majoritatea parlamentară şi guvernul, ce concluzii au la cel actual ? Deja s-au pronunţat unii lideri USL, cum că ar fi "echilibrat".
"Vom solicita Comisiei să redacteze un raport corect, echilibrat, bazat pe fapte şi nu pe alegaţii. Şi cu atât mai mult, un raport care să analizeze evoluţiile din România prin dialogul cu toţi actorii implicaţi, nu doar cu cineva care se duce la Bruxelles şi îşi spune o opinie care fatalmente este partizană."

3.
 
Candidaţii USL, reconfirmaţi cu peste 70-75% la alegerile parţiale anticipate de ieri, cu excepţia zonelor unde ungurii sunt majoritari.
Opinia mea - câtă vreme Băsescu va fi la Cotroceni, dreapta (care-o fi ea) nu are şanse prea mari.
 

4.  Două persoane din USL, cu conexiuni externe, îşi exprimă îndoiala că va fi posibilă revizuirea Constituţiei în acest an. Mai întâi Renate Weber, acum Sorin Frunzăverde. Cred că de fapt semnalează "pericolul" ca referendumul să nu fie validat.
"Actul odată plecat din Parlament va trebui să fie supus dezbaterii publice, cu societatea civilă, cu organizaţiile profesionale ş.a.m.d. şi în fine ulterior referendumului. Nu cred că un an ajunge, din punctul meu ar fi foarte bine ca un an să fie intervalul de timp în care noi să avem o nouă Constituţie, dar cred că în primul rând trebuie să avem o Constituţie bună, care să reflecte realităţile din România."
 

5.  CSAŢ e de kiki, FMI dă ordinele în România. 
La precedenta şedinţă CSAŢ se hotărâse că CFR Marfă NU SE MAI PRIVATIZEAZĂ, FMI n-a fost de acord, şi s-a revenit asupra hotărârii - BA SE PRIVATIZEAZĂ ! 

6.  Nimeni nu remarcă partea pozitivă rezultată din demersurile ambasadorului Ungariei şi MAE ungar (în chestiunea "Ţinutului Secuiesc"): ajută la respingerea regionalizării de către electorat ("cui pe cui se scoate"). 

7.  La Cotroceni este prioritar "interesul european", nu cel naţional.
Consilierul prezidenţial Cristian Diaconescu reia cuvânt cu cuvânt teza lui Băsescu : "Această voinţă comună, frânată de interesele naţionale, a provocat o adevărată ruptură a cetăţeanului european de procesele de integrare".

8.  "Blana ursului din pădure". Iniţial, Comisia Europeană promisese 48 de miliarde de euro alocare pentru România. De la 30 de miliarde, pentru 2007-2014. Din care s-a absorbit foarte puţin.
Băsescu: "Bugetul alocat României este de 39,887 miliarde euro, ţara noastră obţinând cea mai mare creştere procentuală a bugetului, de 18%".
Ponta: "România a obţinut 39 miliarde euro, deci am pierdut 9 miliarde euro faţă de propunerea iniţială, de fapt nu am obţinut nimic".

10.  PDL își construiește motivația susținerii regionalizării: "ajută la atragerea fondurilor europene". Luni vor fi schițate elementele pe care le va susține PDL la revizuirea Constituției.
"Ca urmare, PDL face următoarea comunicare: orice act normativ care ajută la deblocarea, la atragerea şi la susţinerea programelor pentru fondurile europene va fi votat de PDL."

14.  Vin', Piticule, vin', Piticule, vin' ! (Nu "win" !).
Boc, tras de lanţ din ţarc spre o candidatură despre care a declarat că nu o va depune.
Traian Băsescu a afirmat că Emil Boc este cel mai potrivit pentru a conduce PDL, atunci când jurnaliştii l-au întrebat cine este mai potrivit pentru a prelua şefia democrat-liberalilor dintre Vasile Blaga şi Elena Udrea.
 
15.  De la conservatorism la "centru-dreapta". Pâi, parcă era vorba că Noua Republică se face partid conservator. Are nevoie de "poeţi" ?
"Nu sunt profet, dar prognozez eşecul oricărei agende reformiste în viitorul PDL. Cei care cred în valorile de centru-dreapta au asigurat un loc de cinste într-o viitoare Nouă Republică. Decizia finală le aparţine", a declarat Mihail Neamţu pentru Ziare.com.

16. 
Udrea suspectează USL de sinceritate, iar pe simpatizanţii PDL, de prostie. Cum pot "trusturile" influenţa votul delegaţilor la congres ? Mai degrabă este o manevră de discreditare a echipei care este pe punctul de a câştiga în partid.
"Eu aş remarca altceva, aş remarca faptul că actuala conducere se bucură de sprijinul adversarilor noştri politici. Dacă de uităm cum este structurat sprijinul mediatic, o să vedem că Antena 3 a intrat deja în campania internă."

17.  Inducerea ideii că producătorul (agricol) trebuie să ia 20-30% din preţul final, iar retailerul, restul. Şi ne mai mirăm că stau terenurile pârloagă. Deh, lumea nu vrea să lucreze pentru "lăcuste".
Vasilescu (BNR):
"Agricultorii noştri nu pricep cum ar fi ca să ia ei numai 20% şi un sistem de servicii care să fie in jurul agriculturii noastre să ia restul de 80%, sau 30% şi 70% serviciile. Aceste proporţii ar face ca partea de 20 sau de 30% pe care să o ia agricultorii să fie mult mai mare decât ceea ce iau ei acum. Eu cred că ei vor înţelege din mers, dar ca să înţeleagă din mers, serviciile nu apar. Asta e problema. Lumea către asta se îndreaptă acum."

 18.  Băsescu ar cam avea nevoie de consiliere psihologică, dă semne că îl lasă nervii. Ce "dialog" să aibă un preşedinte (neutru, n-aşa ?) cu un partid politic, altul în afară de consultările pentru desemnarea premierului ?
"După alegerile din decembrie 2012 între mine şi conducerea PDL nu a existat niciun fel de dialog şi nici nu poate exista un dialog atâta timp cât conducerea PDL-ului va fi asigurată de actuala echipă de politicieni." 

19.  Blaga îi face jocul lui Băsescu.
"De exemplu, dacă domnul preşedinte Traian Băsescu şi-a da demisia din funcţia de preşedinte şi ar candida la preşedinţia partidului acum, l-aş susţine." 

20.  Faptul că Partidul "naţional" Liberal vine cu un alogen (Klaus Iohannis) propus pentru poziţiile nr.1 şi nr.2 în stat arată percepţia acestui partid faţă de efectele propagandei care l-ar fi impus (cică) drept personaj pozitiv.

21.  Rusia (prin Vocea Rusiei) demască* facţiunea Ponta din USL ca "pro-americană" şi dă semnalul general de atac împotriva acesteia pentru celelalte facţiuni, inclusiv pentru cea UEistă. Se menţionează în clar şi sprijinul german.
"Luând în consideraţie posibilităţile materiale, informative şi logistice ale părţilor implicate în conflict, este aproape cert că în perioada următoare vom asista la o criză politică majoră, cuplată cu tentative de debarcare a preşedintelui şi a guvernului („Renegaţii” şi-au găsit deja un potenţial premier care va fi agreat de Berlin), iar sistemul politic va fi dinamitat. Situaţia din Bulgaria arată că în anumite circumstanţe un guvern poate fi detronat în 72 de ore, iar Sofia nu se deosebeşte chiar atât de mult de Bucureşti. Deşi ambele mesaje care au fost adresate lui Victor Ponta sugerează că premierul (de fapt omul din spatele premierului) mai are timp de gândire, zarurile deja au fost aruncate. Procesul nu mai poate fi oprit."
* sau poate este doar o "legendare" a facţiunii Ponta ?
 

22.  Ambasada lui Obama îi susţine propaganda pro-gay şi protestează faţă de protestul anti-gay de la MŢR. 
"Aşa cum a spus preşedintele Obama, 'înţelegem că drepturile lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor şi transsexualilor sunt echivalente cu drepturile omului'. Raportul anual al Departamentului de Stat cu privire la respectarea drepturilor omului include o secţiune referitoare la modul în care sunt trataţi membrii comunităţii LGBT în fiecare ţară, iar Ambasada susţine membrii comunităţii LGBT din SUA şi de peste hotare."

23. 
Aşa-zisa "aripă Tăriceanu(-Chiliman-Orban-...etc.)" din PnL nu există, de fapt. La 44 de voturi din 1437 nu se poate afirma contrariul.

24.  Blaga cere opoziţie la USL, dar PDL se pregăteşte să susţină revizuirea Constituţiei şi regionalizarea, obiective promovate (şi) de USL.
24.02.2013:
"Eu voi propune ca partidul să nu intre la guvernare până în 2016, să facem opoziţie USL şi să ne întărim poziţia de partid de centru-dreapta."
5.12.2012:
"Trebuie să introducem şi 'regiunea' în Constituţie. Trebuie discutat, repet, de reorganizarea administrativ-teritorială, nu doar de regionalizare. Or, pentru aceasta, cred că Puterea şi Opoziţia, indiferent cine va fi Puterea şi cine va fi Opoziţia, vor trebui să stea de vorbă."


25.
  Au început sondajele-propagandă pentru revizuirea Constituţiei (şi implicit, pentru regionalizare).
Participare - "sigură", 75%
Reducerea pragului de validare - "pentru", 49%
 

26.  Băsescu - superpenibil. Ameninţă USL-ul cu Raportul MCV, după ce i-a dezumflat bula "reformei în justiţie". Când îţi pui în cap 1600 de judecători (pe drept sau pe nedrept) nu mai ai despre ce reformă vorbi. 

27.  La PDL este de bază opinia dominantă din online, nu cea din electorat. Blaga se simte obligat să spună o minciună doar-doar o trece congresul, Boc spune alta bazată pe "popularitatea" lui Macovei (poate, cel mult în PDL). Unul se teme de "tonomaţii media" portocalii, celălalt se bazează pe rezultatul muncii lor.
Blaga:
"Am spus că dacă [Băsescu] va dori să vină în PDL, indiferent de cine va fi preşedintelui lui, eu cred că va fi bine primit. Dacă va dori să aibă o altă opţiune, eu nu ştiu. Eu aş aştepta să vină în PDL, dacă va dori".
Boc:
"Cred că Monica Macovei ar fi un candidat excepţional, redutabil, la Preşedinţia României in 2014".
 

28.  Este vreun politician dispus să perceapă chestia asta ? Trebuie doar retrasate regiunile de dezvoltare (regiuni "statistice").
Cseke Attila (UDMR): “Organizarea administrativ-teritorială a unui stat membru nu este supusă unei reglementări europene. Nu avem nicio obligaţie de a face anul acesta sau anul viitor, într-un fel sau altul, reorganizare administrativ-teritorială.”
Pe de altă parte, a arătat deputatul UDMR, există însă obligaţii europene, cum ar fi regulamentul 1059/2003 care prevedere criteriile în baza cărora trebuie înfiinţate regiunile de dezvoltare şi pe care România nu le îndeplineşte în foarte multe privinţe.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Mirel Axinte ("Bleen"), 2016: "A vorbi despre o Uniune a națiunilor e absurd atâta timp cât Uniunea în sine e o reacție împotriva națiunilor. Est-europenii au văzut aderarea la UE ca o ocazie pentru afirmarea națională, după 50 de ani de bocanc rus. Sunt națiuni tinere și întârziate, nedezvoltate, care nu și-au dus copilăria național-acneică până la capăt. De națiuni nu mai poate fi vorba în UE. Națiunea e un onanism sinucigaș și păgubos. Fuse și se duse. Da, noi, esticii, suntem neterminați național dar asta e, timpul nu stă în loc pentru noi. Nu ne-am exersat suficient statalitatea și națiunea dar nu ne mai putem întoarce în secolul XIX.
Singura șansă a UE e transformarea în federaţie.
E nevoie de federație din două motive:
1) Guvernările statelor, indiferent de ce grupări s-ar afla la putere, nu pot influența sau bloca politicile federale. Indiferent ce țăcăniți ajung la putere în unele state componente, UE și politicile federale nu sunt afectate.
2) Statele membre nu pot părăsi uniunea și nu se pot juca de-a șantajul.
Cum se vor împăca etniile, națiunile, într-o astfel de construcție federativă?
Cum se vor aglutina?
Imigrația din afara Europei și migrația în interiorul Europei. Ăsta e răspunsul. Marile centre urbane nu mai au identitate națională și acest trend se va extinde. Dinamica socială și economicătransformă identitatea națională în identitate europeană."


Mirel Axinte ("Bleen"), 2017: "Orice acțiune de subminare a suveranității naționale pentru occidentalizarea României e o acțiune benefică. Obiectivul final și idealul nostru ar trebui să fie topirea statalității românești într-un stat (federal/confederal) european-occidental. De fapt, nu ar trebui să fie, chiar ăsta e."

Postări populare (nu P.P.E. !):