28 octombrie 2012
Unanimităţi
"Semestrul european", votat în unanimitate la Parlamentul European de PPE (cu o abţinere), PES, ALDE şi Verzi (ultimele două eurogrupuri au avut câte un vot împotrivă, ecologiştii şi patru abţineri).
Votul pe grupuri europarlamentare - lista de vot
La România, 28 de voturi pentru, niciun vot contra, cinci nu au votat: Becali, Cliveti, Marinescu, Mănescu, Severin.
"Semestrul european" înseamnă (printre altele) prezentarea proiectului de buget al fiecărui stat UE, Comisiei Europene, spre avizare. Absurditatea stă (şi) în faptul că parlamentele naţionale "ar trebui" să ţină cont la vot de observaţiile Comisiei Europene (la votarea bugetului; mă, şi dacă ăia nu vor aşa, ce se-ntâmplă ?!).
PROPUNERE DE REZOLUŢIE A PARLAMENTULUI EUROPEAN referitoare la semestrul european pentru coordonarea politicilor economice: punerea în aplicare a priorităților pentru 2012 - textul în limba română
Abonați-vă la:
Postare comentarii
(
Atom
)
Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO
Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."
Postări populare:
-
Şi mai ales, de la vinovaţii şi profitorii stării de fapt. Cei mai importanţi nici n-au acte RO. Dar... au aici interfaţa . Larvele. Pentru ...
-
S-E şi E, desigur raportate la harta României (s-ar putea completa, mai corect: Est şi Nord). Planurile lor mari de resettlement care era...
-
Mare farsor, mari gogomani Un comediante de bravură Joacă de patruzeci de ani, Făcând enormă tevatură În faţ-a nişte gogomani. Dibaci, sub ...
-
hair trigger
-
Psst! Miclovan! Cheia este la ce vrea peneleu': vine cu Burduja fiindcă chiar-speră, ori bagă în cursă un fel de cîrstoi , ca bizonu...
-
"Actually, there are no grassroots revolutions, period! Any revolution is the by-product of a highly organised group of conscientiou...
-
Se dau tot mai multe semnale: "România nu scapă " (de război). Cele din alt-media, mult mai explicite. Dar... poate România sca...
-
În artele vizuale se numeşte fundal. În imagologie, mesaj subliminal * . Care vizează statul naţional unitar român. Aşa, ca de Centenar ....
-
(de pe la 8:27) Pâi sectorul politic e format [deocamdată doar] din argaţii Ocultei . EI SUNT PROBLEMA! Formal "puşi de noi", car...
-
Nu mă pronunţasem încă pe ipoteza asta (a explozibililor "de separare" pre-plantaţi) în chestiunea podului de la Baltimore (a se v...
Un comentariu :
Martie 2010
România "a fost reprezentată" ... de Mircea Coşea, la întâlnirea unui grup de lucru "însărcinat să elaboreze, până la sfârşitul anului, un raport privind liniile directoare ale unei viitoare strategii europene de coordonare a politicilor economice, cu predilecţie a politicilor bugetare".
Probabil că este vorba despre "grupul de lucru van Rompuy", care a schiţat aşa-zisul "semestru european":
1. In luna martie a fiecarui an, la summit-ul informal de primavara (Consiliul European), se stabilesc prioritatile de politica economica, in baza unui Raport prezentat de Comisia Europeana sub denumirea “Studiu privind cresterea anuala”. De aici deriva apoi recomandarile pentru politica bugetara, adica pentru doua seturi de programe:
a. programele nationale de stabilitate si convergenta;
b. programele nationale de reforma.
2. In luna aprilie a fiecarui an, statele membre trimit la Comisie strategiile lor bugetare si economice, in conformitate cu recomandarile primite cu o luna in urma. Dupa ce le primeste, Comisia le analizeaza si le inainteaza Consiliului, cu sugestii clare privind modul in care acesta ar trebui sa le voteze.
3. In lunile iunie si iulie ale fiecarui an, Consiliul European (sefii de state si de guverne) si Consiliul de ministri ai economiei si finantelor (ECOFIN) elaboreaza avize specifice pe tari privind doua genuri de politici: politicile economice si politicile bugetare. In anul urmator, rapoartele Comisiei vor evalua gradul in care au fost implementate aceste recomandari.
http://riddickro.blogspot.ro/2010/12/romania-fost-reprezentata.html
Trimiteți un comentariu