19 decembrie 2011

Asta vor să ne prezinte jigodiile drept "soluții la eurocriză"


Revealed: the text of the new euro treaty 
Is this it? Might this leaked document be the new accord signed in Brussels – the one that everyone keeps talking about but no one ever quotes? The text strikes me as remarkably plausible: its form and language will be familiar to all Old Brussels Hands, and its content chimes with what we have heard. [...]

Daniel Hannan,  The Telegraph



Pactul fiscal european: Amenzi de 0,5% din PIB pentru țările care sar din limitele de deficit


Statele Uniunii Europene vor fi sancționate cu amenzi de până la 0,5% din produsul intern brut, dacă depășesc limitele de deficit bugetar de 3% din PIB sau de datorie publică de 60%. Consilierul de stat Andreea Paul-Vass a explicat, pe blogul ei, prevederile proiectului pactului de guvernanță fiscală transmis zilelele acestea statelor semnatare, printre care și România:

I. Semestrul European – mecanism de funcţionare.

Raportări anuale:


• La sfârşit de an: Comisia redactează Raportul anual de creştere, prin care se trasează liniile directoare ale UE. Propunerea Comisiei este discutată în Consiliu.

• Martie: Consiliul European validează forma finală a Raportului anual de creştere.

• Aprilie: Statele membre, cu excepţia celor care derulează programe de asistenţă financiară, stabilesc Programe de Stabilitate sau de Convergenţă şi Programe Naţionale de Reformă şi le transmit Comisiei.

• Iunie: Comisia Europeană transmite fiecărui stat membru în parte recomandări specifice, aprobate de Consiliul UE, după acordul prealabil al Consiliului European. Recomandările vizează inclusiv politica fiscală şi dezechilibrele macroeconomice.

II. Angajamente asumate la Summitul din 9 decembrie 2011:

1. „Acordul fiscal”


• Regula de aur a bugetelor echilibrate: deficitul structural anual nu trebuie să depăşească 0,5% din PIB. În caz contrar, se va declanșa procedura de deficit excesiv și se vor aplica sancțiuni automate, cu excepţia cazului în care majoritatea calificată se opune.

• O mai mare coordonare a politicilor: coordonarea reformelor majore şi Summit-uri Euro de cel puţin două ori pe an.

2. Măsuri pe termen scurt

• Mecanismul European de Stabilitate (ESM) va intra în vigoare în luna iulie 2012 și va avea o capacitate efectivă de împrumut de 500 mld. euro. ESM este un mecanism umbrelă, care cuprinde:

- Mecanismul European de Stabilitate Financiară (EFSM): capacitate de împrumutare de 60 mld. euro a țărilor din zona euro, garantată de bugetul UE.

- Facilitatea Europeană de Stabilitate Financiară (EFSF): capacitate de împrumutare de 440 mld. euro a țărilor din zona euro, garantată de țările din zona euro.

- FMI: fonduri de până la 250 mld. euro, la care se adaugă 200 mld. euro de la băncile centrale ale statelor europene, din care 50 mld. euro din zona non-euro, cu excepția statelor care primesc asistență de la FMI.

- Implicarea sectorului privat în măsurile adoptate la nivel european, pe baza regulilor FMI.  [până acum, sectorul privat v-a arătat degetul mijlociu...]

- Instituirea unei proceduri de urgenţă pentru a răspunde ameninţărilor financiare.

- Re-evaluarea eficienţei EFSF şi a EFSM în martie 2012.

III. Acțiuni în vigoare de la 13 decembrie 2011

1. Supraveghere fiscală

Monitorizarea politicii fiscale: Comisia evaluează statele membre pe baza echilibrelor bugetare structurale şi prin examinarea proiectelor de buget de stat şi elaborează opinii asupra proiectelor de buget.


• În cazul în care există riscul unor dezechilibre fiscale la nivel de stat membru, vor fi adoptate măsuri de prevenire:

- etapa 1: recomandări adresate statelor membre

- etapa 2: constituirea unui depozit cu dobândă, în valoare de 0,2% din PIB

• În cazul declanşării procedurii de deficit excesiv, vor fi aplicate măsuri de corecţie:

- etapa 1: recomandări şi monitorizare atentă

- etapa 2: constituirea unui depozit fără dobândă în valoare de 0,2% din PIB [adică, bani blocați pe de-a moaca, sau ce ?!]

- etapa 3: amendă fixă de 0,2% din PIB (până la maximum 0,5% din PIB)  [= executarea unuia dintre depozitele de 0,2% menționate anterior ]

- etapa 4: amendă variabilă pentru statele care în mod repetat nu iau măsuri   [măsurile care li se dictează, "firește"]

• Procedura de deficit excesiv se declanșează în cazul a două situații:

- deficitul bugetar depăşeşte 3% din PIB

- în condițiile în care datoria publică este mai mare de 60% din PIB, dar nu se respectă reducerea anuală a diferenței între datoria publică, ca % din PIB, și ținta de 60% din PIB cu 1/20 în ultimii 3 ani (regula 1/20).

2. Supravegherea dezechilibrelor macroeconomice

• Realizarea unui mecanism de alertare, pe baza a 10 indicatori (de exemplu, nivelul şomajului, gradului de îndatorare publică şi privată, tendinţele pieţei imobiliare, competitivitate, productivitate).

• Analize aprofundate la nivel de ţară:

- În cazul existenţei dezechilibrelor macroeconomice, vor fi iniţiate măsuri preventive, de tipul formulării de recomandări adresate statelor membre.

- În cazul dezechilibrelor macroeconomice excesive, sunt implementate măsuri corective şi este lansată procedura de dezechilibru macroeconomic excesiv:

§ etapa 1: recomandări ale Consiliului şi adoptarea unui plan de măsuri de corecţie de către statele membre

§ etapa 2: constituirea unui depozit cu dobândă în valoare de 0,1% din PIB în lipsa acţiunii corective [alți bani, altă distracție]

§ etapa 3: amendă anuală de 0,1% din PIB, plătită în cazul lipsei repetate de măsuri corective sau nerespectării recomandărilor Consiliului [= executarea depozitului menționat anterior; se observă că permanent, statele sunt la mâna UE, pe banii lor !]

Sancţiunile privind constituirea de depozite sau aplicarea de amenzi vizează doar statele din zona euro.

IV. Modalităţi de supraveghere şi mecanisme de implementare a noilor decizii


• Reglementări:

- Introducerea regulii de aur pentru bugete structurale echilibrate în constituţie sau în legislația echivalentă. Aceasta regulă conţine un mecanism de corecţie automată care se declanșează în eventualitatea unor devieri de la regula de aur. [deci, nu e musai revizuirea Constituției, cum vrea EuroBăse !]

-Statele membre aflate în procedura de deficit excesiv supun Comisiei și Consiliului, spre aprobare, un Program de Parteneriat Economic detaliind reformele structurale necesare pentru asigurarea corectării durabile a deficitelor excesive.

- Raportarea ex ante de către statele membre a planurilor lor privind contractarea de noi datorii. [ca ce chestie, să plătească dobânzi mai mari, fiindcă piața va afla mai devreme că statul are nevoie de bani ?]

• Mecanismul de supraveghere: monitorizarea de către Comisie şi de Consiliu a punerii în aplicare a Programului de Parteneriat Economic şi a planurilor bugetare anuale conforme acestuia.

• Mecanisme de aplicare a reglementărilor:

- Comisia se asigură că statele membre aplică regula de aur la timp şi corect, şi are posibilitatea de a apela la măsuri de sancționare prin Curtea Europeană de Justiţie. Curţile Constituţionale naţionale supraveghează respectarea regulii de aur în cazul bugetelor.

- Sancţiuni automate: statele membre din zona euro au fost de acord ca declanșarea procedurii de deficit excesiv în cazul unei țări să se facă automat.

CursDeGuvernare.ro

6 comentarii :

Simeone spunea...

Deficitul..., un cuvant de dansii inventat.


...Ei îngrădiţi de lege, plăcerilor se lasă,
Şi sucul cel mai dulce pământului i-l sug;
Ei cheamă-n voluptatea orgiei zgomotoase
De instrumente oarbe a voastre fiici frumoase:
Frumseţile-ne tineri bătrânii lor distrug.

Şi de-ntrebaţi atuncea, vouă ce vă rămâne?
Munca, din care dânşii se-mbată în plăceri,
Robia viaţa toată, lacrimi pe-o neagră pâine,
Copilelor pătate mizeria-n ruşine...
Ei tot şi voi nimica; ei cerul, voi dureri!

De lege n-au nevoie - virtutea e uşoară
Când ai ce-ţi trebuieşte... Iar legi sunt pentru voi,
Vouă vă pune lege, pedepse vă măsoară
Când mâna v-o întindeţi la bunuri zâmbitoare,
Căci nu-i iertat nici braţul teribilei nevoi...

Împărat şi proletar - M. Eminescu

Riddick spunea...

Proști om fi de-om înghiți gălușca și de data asta.

Crystal Clear spunea...

Basescu a spus ca el nu trebuie sa intrebe pe nimeni ....

Riddick spunea...

Și Ceaușescu parcă zicea că nu răspunde decât în fața Marii Adunări Naționale.

Crystal Clear spunea...

Si eu m-ama gandit la asta ! :))))
Pe bune...

Riddick spunea...

:)))


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Alina Inayeh, 2021 ("Ce cred românii despre Est şi Vest" - sondaj): "[...] toți acei 30%, care mie îmi dau foarte multă bătaie de cap, cred că țările occidentale, deci nu numai UE, ci țările occidentale luate așa, ca pachet, au adus mai mult rău decât bine României. Și există un număr îngrijorător de mare, 67% dintre români, deci două treimi dintre ei, care cred că interesul național trebuie păstrat, trebuie salvat, trebuie luptat pentru el chiar dacă asta înseamnă pierderea calității de membru UE. [...] deci dacă interesul național o cere, să se ducă UE unde o vrea, pentru că interesul național este mult mai important. Ne apărăm cu dinții ceva ce nu înțelegem ce. Nu știm exact ce înțeleg românii prin interesul general.

 

Postări populare: