30 octombrie 2010

PAC-PAC, înapoi la CAP !



PAC/CAP = Politica Agricolă Comună/Common Agricultural Policy

"Am semnale că există cumpărători de terenuri cu miile de hectare care trăiesc din subvenţia la hectar. Le convine să ia 81 de euro, mai vin alţi 50, cât am dat anul acesta, şi să stea. Nu vom lăsa chestiunea respectivă. Legea e elaborată, dar am retras-o din înaintarea către Guvern pentru a o pune în discuţie publică referitor la cuantumul acestei penalităţi. Nu voi putea obliga pe nimeni să cultive terenul, dar să îl oblig să-l cureţe, pot să o fac".


Celebrity chef Jamie Oliveoil presents a recipe for EU Agriculture Fudge a delicacy only the EU could produce, and that you have to pay for!


The TPA has published a new report on the costs of the EU Common Agricultural Policy, accompanied by the outstanding vid above.
Here's their cost summary:

So that's £400 per household every single year. £400 we would avoid if the the CAP didn't exist.

http://burningourmoney.blogspot.com/2009/03/jamie-does-eu.html

12 comentarii :

Anonim spunea...

atata ti9mp cat primeste bani pe teren si il lasä de izbeliste, trebuie fäcut ceva.

cotoroantzele stau la stradä, si se väicäresc, sunt bätrane-bolnave, le-am väzut inbujorate, fitzoase, dar nu vor sä munceascä.

de zeci de ani sunt aici, femei ce abia se miscä, fac enorm fil.muncesc in casä, in curte ,la animale ,etc.

dece nu-l dä altora sä-l cultive, nici asta nu vor, de aidracu.

Riddick spunea...

Babele mai cred si acum că "Iliescu le-a dat pământul", vechea lozincă.

Totuşi muncesc cât pot, că nu au alta variantă. Cele care ţin pământul pârloagă, probabil că au promisiuni de la samsarii imobiliari şi aşteaptă un preţ mai bun.

Crystal Clear spunea...

Ce clip excelent !!
N-am stiut ca Jamie este antiUE

UE distruge tot....

Crystal Clear spunea...

Clipul este are ca muzica de fundal de "La Marseillaise"....

Riddick spunea...

Nu-l stiam nici eu pe Jamie "implicat", deşi pare ceva întâmplător. Clipul este din 2009.

Francezii consumă cele mai multe fonduri PAC.

Riddick spunea...

130 de euro la hectar (80 + 50), cu un preţ mediu al hectarului între 1000 şi 2000 de euro, înseamnă un plasament de capital mai bun decât în bănci, unde dobânda nu e mai mare de 4 % pe an.

Adică, peste 6-7 % pe an.

Crystal Clear spunea...

Ce bataie de joc !

Riddick spunea...

Subvenţia ar trebui dată la kilogramul de produs, "pe încredere" prima jumătate, înaintea ciclului de producţie, restul la valorificarea recoltei, cu cantitatea rezultată din acte (si poţi aşa să şi fiscalizezi, încet-încet, producătorii).

Crystal Clear spunea...

Sigur, trebuie cointeresat cel care primeste subventia, asa ar fi corect

Anonim spunea...

Sînt unul din beneficiarii subvenţiilor.
http://mariusmioc.wordpress.com/2009/11/17/am-primit-bani-nemunciti-de-la-uniunea-europeana/

Am primit mai puţin decît scrie în articol fiindcă am fost cinstit şi am declarat că pămîntul e nelucrat. Cred că trebuia să aranjez să însămînţez de formă pămîntul cu ceva, nu mai conta să culeg ceva de acolo, doar să pot declara că pămîntul e cultivat şi apoi puteam cere o subvenţie mai mare.
Se rezolvă şi cu curăţirea terenului - am vorbit cu un cioban să treaca cu oile pe acolo. Trebuie să mă interesez dacă nu pot lua subvenţie mai mare declarînd terenul "păşune" în loc de teren necultivat.

Remarc la Riddick ideea că subvenţiile sînt un lucru bun, numai modul de acordare e greşit. La Valeriu Tabără, aceeaşi gîndire: birocraţie mai multă ca să se poată verifica mai bine ce face fiecare cu terenul său. Încă nu s-a văzut ministru care să ceară reducerea birocraţiei din subordine.
Dar sîntem în UE şi jucăm după regulile UE.

Riddick spunea...

Spuneam despre "subvenţia la kilogram", dar asta ar însemna, într-adevăr, o uriaşă birocraţie, plus că ar obliga, de exemplu, producătorii de grâu să îl vânda cât mai repede după recoltare, când preţul este mic.

O capcană mare si cu subvenţiile astea, produc deprinderi rele.

Crystal Clear spunea...

@ MM

Eu n-am inteles de la Riddick ca subventiile sunt un lucru bun.
Am inteles ca s-a constatat ca sunt bani obtinuti fara munca.Chiar dvs o spuneti.
Sugestia lui a fost sa se dea subventiile dupa ce se vad rezultatele muncii.
N-are rost sa faceti speculatii

Poate ca cel mai bine ar fi sa se dea tractoare in loc de subventii.
S-au cel mai bine ar fi sa iesim din UE si sa ne organizam singuri agricultura , nu sa fim nevoiti s-o organizam dupa model UE-care deja se vede ca este un dezastru pentru Romania.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Alina Inayeh, 2021 ("Ce cred românii despre Est şi Vest" - sondaj): "[...] toți acei 30%, care mie îmi dau foarte multă bătaie de cap, cred că țările occidentale, deci nu numai UE, ci țările occidentale luate așa, ca pachet, au adus mai mult rău decât bine României. Și există un număr îngrijorător de mare, 67% dintre români, deci două treimi dintre ei, care cred că interesul național trebuie păstrat, trebuie salvat, trebuie luptat pentru el chiar dacă asta înseamnă pierderea calității de membru UE. [...] deci dacă interesul național o cere, să se ducă UE unde o vrea, pentru că interesul național este mult mai important. Ne apărăm cu dinții ceva ce nu înțelegem ce. Nu știm exact ce înțeleg românii prin interesul general.

 

Postări populare: