05 iunie 2013

Revizuirea Constituţiei: atac împotriva României !


"Unui lucru fără cale, cale dând, alte lucruri fără cale vor urma" (Dimitrie Cantemir) 

O recapitulare a postărilor mai importante de pe blog, cu temele "regionalizare", "referendum" şi "Constituţie". Titlurile au link spre fiecare  şi am adăugat câte un fragment de text. Ordinea este cronologică, şi se va actualiza pe măsură ce apar elemente noi. Aş vrea să mă opresc cu actualizarea după respingerea sau nevalidarea referendumului de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei"). Probabil s-ar trece apoi la Planul B - comasarea judeţelor şi numirea regiunilor tot "judeţe". Nu-i nevoie în acest caz de revizuirea Constituţiei (doar de modificarea legii administraţiei publice locale, şi a altor legi), dar după un referendum eşuat cei care ar întreprinde aşa ceva îşi asumă riscuri.




Cvorumul de 30% impus de oligarhie este bun doar spre a "valida" regionalizări, cedări de suveranitate şi limitări ale libertăţilor cetăţeneşti, ambalate sub denumirea de "referendum constituţional". Când vine vorba despre proteste organizate şi despre corporaţii străine - nu mai este bun.

Delirul entuziast (6)
"Proiectul" UDMR care defineşte "Ţinutul Secuiesc". Atac la statul naţional şi unitar, la limba oficială, şi la patrimoniul naţional. Teritoriul respectiv este denumit "regiune", deci implică revizuirea Constituţiei pentru regionalizare, periculoasă prin ea însăşi, nu doar cea în varianta UDMR. Sunt invocate diverse tratate, directive şi norme europene, care acum, evident, îşi arată nocivitatea.


 Cine a făcut promisiuni către UDMR că autonomia teritorială va fi "prinsă" în Constituţie după revizuire ?
Promisiuni ? De la partidele parlamentare, care nu contrazic această declaraţie: e tăcere. În niciun caz de la români, chiar cu pragul  ticălos de 30% pentru validarea referendumurilor. Niciun politician sau partid n-a declarat că intenţionează să reintroducă pragul normal de validare, de minim 50% prezenţă la referendumuri.


Propagandă subliminală pro-regionalizare şi pro-gay
Propaganda subliminală pro-regionalizare a început prin botezarea (în 2011) a trenurilor rapide şi accelerate în InterRegio şi personale - în Regio. Alea de marfă - nu, că nu ia bizonu' bilete la ele, de pe care să citească noua denumire. Acum - "Piaţa Regiunilor", în Bucureşti.


Un motiv pentru care Iohannis este periculos
Blocarea regionalizării este dată ca motiv principal al spargerii USL de către un colaborator de-al lui Ponta ("10 motive pentru desfiinţarea USL")... în decembrie 2013. În acest context, vine Iohannis cu o declaraţie (ianuarie 2014, încă nu se spărsese USL): "Cu regionalizarea deocamdată e moartă, tot. Chiar sunt chestiuni care nu se pot discuta sub presiunea unor sesiuni de alegeri. Chiar nu e bine". Dar nici în august 2013 nu era de acord: "Avem timp până în 2022". Iohannis (şi alţii...) reprezintă forţele care ar impune o regionalizare împotriva voinţei majoritare, fie prin comasarea judeţelor fără referendum constituţional, fie printr-o regionalizare radicală (eliminarea judeţelor), printr-un referendum falsificat.

Principala veste proastă:
Turma poate fi prostită, astfel încât cvorumul de validare de 30% de la referendumul de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei") să fie îndeplinit, chiar fără a falsifica grosolan cifrele, ca în 2003. În 2009 - participare (la alegerile europarlamentare) de 27,67%. Deşi asta ar însemna COMPLICITATE PE FAŢĂ (PSD - PnL - PDL - PMP - UDMR - UNPR - PC - PP-DD). Prezenţa la vot la 21.00, ora închiderii urnelor - 32,16% 

Mascarada "divergenţelor" va dura până după alegerile prezidenţiale
Apare din nou tema adunării constituante, care ar "scurtcircuita" restricţiile impuse de CCR şi ar impune acele amendamente respinse prin decizia Curţii. Amânare până după alegerile prezidenţiale, "să apară consensul" şi să se dea mesajul adecvat bizonului votant. 

Simularea divergenţelor 
Antonescu zice că PnL îşi menţine disponibilitatea de a vota revizuirea Constituţiei, şi pasează problema la PSD. Atenţie la falsa opoziţie: coaliţia din jurul PSD nu are decât 60,17% (voturile primite de guvernul Ponta 3); pentru revizuire sunt necesare minim 2/3 (66,67%).

USL plasează interfeţe în structurile de stat şi în proiectul de revizuire a Constituţiei 
Adică, entităţi "de reacţie rapidă", nesubordonate clar legislativului, şi, mai nou - nici executivului. Dar care ciulesc urechile la ce zice Bruxelul.

PDL ne ia de proşti: este complice cu USL şi cu băsiştii la referendum !
Vasile Blaga (interviu, revista 22):  - Cu referendumul pentru Constituție, aţi luat o decizie?  - Am luat-o. Am făcut și aici analize. Ideea inițială – și m-am grăbit să o fac publică, recunosc – a fost să recomandăm românilor să nu se prezinte la referendum. Numai că am discutat cu sociologi și nu merge. Ar fi atât de confuzat cetățeanul, încât n-ar mai ști ce să facă, adică „veniți și ne votați pe noi, dreapta, la europarlamentare, dar nu luați al doilea buletin de vot". Nu se poate. Și atunci, vom recomanda românilor să voteze „nu" la proiectul de lege. Nu se poate altfel. Adică pur și simplu ne-am înjumătăți scorul electoral la europarlamentare. De asta a și pus USL europarlamentarele și referendumul pentru Constituție în aceeași zi, e foarte pervers. 

Referendumul tot nu va trece dacă nu va fi falsificat, la fel precum cel din 2003
Mi s-a părut stranie decizia USL de a suprapune referendumul cu alegerile europarlamentare, ştiind că la acea dată (25 mai) este încă obligatoriu un prag de validare normal, de 50%, iar prezenţa la alegerile europarlamentare nu a depăşit 30%. Şi iată că au venit cu o şmecherie: dacă nu pot avea încă un prag convenabil, atunci să încerce să ajusteze cifrele de referinţă la care se raportează acesta. Nu va funcţiona, doar cu atât. Ar trebui complicităţi mai extinse, dintre care cea mai importantă ar fi cea a unuia sau mai multora dintre băsiştii de la CCR (referendumul trebuie validat la CCR cu minim şase voturi din nouă, iar Băsescu dispune de patru din nouă). De asemenea, trebuie văzut "conflictul" pe STS în aceeaşi cheie. 


Băsiștii nu vor referendum constituțional cu prag de validare de 50% ?
De aceea nu le convine suprapunerea referendumului cu alegerile europarlamentare ? Și totuși, nu anunță boicot, ci participarea pentru "votul împotrivă" ! Ar prefera unul cu prag de 30%, ținut mai târziu (2015) ? Sau poate nici USL nu mai vrea. Deși are puțin timp la dispoziție pentru a organiza referendumul în luna mai, amână lucrările comisiei de revizuire cu o săptămână "din cauza vremii nefavorabile".
 



Încă un argument solid împotriva regionalizării  
Pe care ni-l dă Dan Luca (PSD), un trepăduş de Bruxel: "La nivelul UE se discută tot mai mult despre viitorul instiţutiilor europene, iar în Romania s-a lansat dezbaterea pe tema regionalizării ţării. Este importantă sincronizarea regionalizării României cu reforma instituţională europeană. Nu trebuie să uităm care sunt tendinţele europene şi globale. În UE, tendinţa este spre accentuarea principiului subsidiarităţii şi spre federalizare, pe model german; aşadar tendinţe care merg mână în mână cu ideea de regionalizare. O regionalizare de succes va îmbunătăţi implicit relaţia noastră cu polul puterii europene, Bruxelles-ul. Sunt principii care trebuie respectate."
 



Omisiuni esenţiale
Circulă o ştire despre eventualele reformulări sau eliminări din lista de propuneri privind revizuirea Constituţiei, care ar fi reieşit în urma consultării Comisiei de la Veneţia (care îsi va comunica poziţia în mod oficial prin luna martie) şi a Consiliului Legislativ. Mă mir că s-a pus (şi-i bine că s-a pus !) problema renunţării la introducerea menţionării apartenenţei la UE, dar se cere şi renunţarea la adăugarea privitoare la apartenenţa României la NATO.
 



Deci vor să meargă înainte cu regionalizarea, chiar dacă va fi respinsă prin invalidarea referendumului 
Iohannis a spus că, în opinia sa, „Cu regionalizarea deocamdată e moartă, tot”. Întrebat dacă regionalizarea nu se mai face, acesta a spus că „Anul ăsta cred că nici nu se mai discută”, mai ales că vorbim despre un an electoral. „Chiar sunt chestiuni care nu se pot discuta sub presiunea unor sesiuni de alegeri. Chiar nu e bine”, a mai spus prim-vicepreşedintele PNL.

Îşi va fabrica Băsescu Alibiul Nr. 2 ?
Cu recentul accident aviatic apare o ocazie pentru USL de a da şah "conducerii băsiste" a STS, tocmai înainte de alegerile europarlamentare, prezidenţiale, şi de referendumul de regionalizare ("de revizuire a Constituţiei"), STS fiind serviciul care gestionează transmisia datelor în timpul desfăşurării proceselor electorale şi a referendumurilor. STS declară cu destulă îndreptăţire că şi-a făcut treaba, coordonatele pe care le-a comunicat fiind cele exacte, însă Ponta va cere (prin CSAŢ) înlocuirea directorului STS. Şi aici intervine oportunitatea lui Băsescu.


Oligarhia nu-şi permite un eşec al referendumului regionalizării

Dacă nu trece referendumul (invalidare sau respingere) va reieşi că românii resping regionalizarea. Care s-ar putea relua prin proceduri legislative, ocolind un alt referendum. Costurile politice ale sfidării voinţei naţionale ar fi transferate în beneficiul unui partid parlamentar care să se poziţioneze contra regionalizării. Ar putea fi PP-DD acel partid ?


Se repetă "manopera" din 2003 ? Falsificarea referendumului constituţional  
USL a decis organizarea referendumului pentru validarea Constituţiei modificate simultan cu europarlamentarele din luna mai, consultarea populară urmând să aibă loc timp de două zile, cu prag de validare de 50%, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din Uniune. Rămâne problema cvorumului de validare (în mai, tot de 50%), chiar dacă referendumul s-ar desfăşura (la fel ca în 2003) pe două zile. La alegerile europarlamentare din 2009 s-au prezentat doar 27,67%, iar la referendumul constituţional din 2003, care s-a validat fraudulos cu "55,7%", prezenţa reală a fost de circa 40-42%.
 
Planul merge înainte, se pare 
Băsescu ne prosteşte în faţă că a promulgat legea referendumului modificată (cu prag de validare de 30%) "în ultimul moment posibil". Modificare declarată constituţională... de Echipa Băsescu de la CCR. Dar iată că apar declaraţii cum că va fi programat un referendum constituţional cu prag de validare de 30% în ziua turului al doilea al alegerilor prezidenţiale. 
 
S-a creat precedentul: UE, invitată ca mediator în procesul de secesiune 

Totul a plecat de la regionalizarea aprobată de guvernul spaniol anterior, socialist. Deci, atenţie mare cu regionalizarea propusă de "PDUSL" !

Să vedem dacă vor avea curajul să umble la judeţe
Rămâne planul B, regionalizarea prin comasarea de judeţe, şi tratarea "judeţelor mari" ca regiuni. Modificând legea administraţiei publice locale. Ceea ce şi pregăteşte "legea Dragnea". De văzut verdictul CCR asupra constituţionalităţii "legii Dragnea", programat spre jumătatea lunii ianuarie. Ei, da, asta ar fi o ştire: ca CCR să o declare neconstituţională ! 


Nu democraţia o apără ei, ci perceperea (falsă) a UE de către români ca garant al democraţiei
Şi, mă rog, cine a pregătit terenul ca USL să apară cu Bolcaş la CCR, dacă nu chiar EuroBăse, care a pus la cale schimbarea de majoritate de la CCR ?! Că dacă nu era de acord, denunţa "defecţiunea" lui Motoc-CEDO. Deşi chiar şi-aşa e greu scuzabil: la CCR, o majoritate parlamentar-prezidenţială îşi pune doar oameni de bază, verificaţi şi răs-verificaţi, nu foşti funcţionari ONU (ca Motoc), cu "loialităţi incerte". Chiar dacă se vântură alibiul"UNPR a vrut-o la CCR, în 2010". 

Gata. Echipa Băsescu de la CCR face loc majorităţii USL-UDMR.
După ce oamenii lui de la CCR au aprobat tot felul de porcării (pragul de validare de 30% la referendumuri fiind cea mai mare), Băsescu poate acum să se disocieze de viitoarele porcării care vor trece de Curte, cum ar fi descentralizarea, imprescriptibilitatea infracţiunii de omor (cu trimitere la dosarele "revoluţiei", mineriadelor şi crimelor comunismului), şi falsificarea (din nou !) a referendumului de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei").

Germania coace destrămarea României. Uneltele transpartinice au fost "activate".
Un articol îngrijorător la Inpolitics. A se observa că nu este vorba despre vreun demers unguresc care ar intenţiona anexarea (fie ea şi parţială) a Transilvaniei, ci de o serie de acţiuni care urmăresc (într-o primă etapă) fixarea în conştiinţa colectivă a conceptului identitar de "ardelean". Desigur, următorii paşi se pot uşor deduce: regionalizare-federalizare-referendum-secesiune.

Ar mai fi de rezolvat chestiunea pragului de validare, de 50%
Aş asocia manevra cu resuscitarea comisiei de revizuire a Constituţiei, care "trebuie" să dea un răspuns Comisiei de la Veneţia (Ponta chiar a dat indicăţii, ca observaţiile Comisiei să fie incluse în raportul de revizuire).

Politica de destrămare teritorială a României fără consultarea prin referendum a românilor, 1990-2013
Suspectez, totuşi, o diversiune. Mai ales prin apelul la "participare în masă" la referendum, "votând împotrivă" ("în masă" - ca să fie validat ?!), ca şi prin menţionarea aderării la NATO (la "Etapa accelerată a destrămării teritoriale" - după 2002). Regionalizarea este o "cerinţă UE" (şi nu una NATO). Apel al Grupului "Realităţi Româneşti" (Groupe “Réalités Roumaines”, din Franţa). 

Fac un pronostic (riscat)
"(Des)centralizarea USL-Dragnea" întăreşte puterea judeţelor (a CJ-urilor) în anticiparea unui eşec al regionalizării prin referendum (adică: respingere, nevalidare, sau ne-convocare de referendum), urmând a se aplica Planul B - comasarea de judeţe şi tratarea "judeţelor mari" drept regiuni, fără a se mai revizui Constituţia.

Varianta #1  
Încă o porcărie comisă de Echipa Băsescu de la CCR (cât timp mai este acolo Motoc-CEDO, nu poate fi scos din cauză Băsescu: oamenii lui asigură majoritatea la CCR !).
Curtea Constituţională a respins, joi, cu majoritate de voturi, sesizarea preşedintelui Traian Băsescu în cazul legii referendumului, care prevede reducerea cvorumului de participare la 30%. Noua formă a legii referendumului va putea fi aplicată peste un an. 


Da. Dar mesagerul...
Dinu Giurescu, parlamentar USL (de la PC) critică regionalizarea într-un articol publicat de Cotidianul.ro. Am mai scris despre el - ce spune nu se "pupă" cu clica din care face parte. Mai exact, din Asociaţia Română pentru Clubul de la Roma, aceeaşi care găzduieşte reuniunile "reduse" ale Grupului Bilderberg în România. Şi în articol se miră şi se întreabă "de ce" (regionalizare) ? Sunt curios ce vot va da pe textul final al revizuirii Constituţiei, care va conţine regionalizarea (voi reveni, la acel moment). În fine... însă un lucru rămâne clar: regionalizarea este ceva ce nu ne trebuie !

Ordin comun: "Demonizaţi judeţul !"      
Tactici diferite la ţambalagiii băsişti şi USL-işti, dar cu un scop comun: promovarea noţiunii de regiune şi demonizarea noţiunii de judeţ.

O cacealma elaborată, cu mai multe variante
Aparent, Echipa Băsescu de la CCR aşteaptă ceva. Ori "intrarea în prelungiri" şi imposibilitatea unui referendum cu prag de 30% cuplat cu turul întâi al alegerilor prezidenţiale, ori o schimbare de majoritate la CCR, care ar urma "să facă ce trebuie". Mai degrabă, cea de-a doua posibilitate, fiindcă amânarea a fost pentru 14 noiembrie, şi nu pentru 21, ca în cazul celălalt.


O strategie stranie  
Un site al unor ţambalagii de-ai lui Ponta (Obiectiv.info) îl atacă (?) pe Căcărău. Mutarea asta va fi imitată şi de alţii. O avanpremieră a "ruperii USL" ? O făcătură spre a-l arăta pe Căcărău-candidat-USL mai "patriot" ? ("tărăgănează revizuirea Constituţiei, deci - şi regionalizarea"), sau o lovitură preventivă contra unei posibile strategii PnL de a torpila revizuirea ? Fiindcă după ce ar trece revizuirea (cu minim 2/3 din voturi), PSD n-ar mai avea nevoie de PnL pentru o majoritate de 2/3 în parlament. Varianta a doua ar indica o prioritizare de către USL a alegerilor prezidenţiale, în detrimentul revizuirii, şi ar fi un semn al declinului său electoral. 


PDL tot nu s-a-nvăţat minte
E clar că mascarada cu "revizuirea Constituţiei" e centrată pe regionalizare (scopul real). După cum spune şi Boc:"Cei de la USL se tot leagă de revizuirea Constituţiei, se poate face regionalizarea şi prin revizuirea Constituţiei, dar ceea ce nu spune nimeni de la USL este că se poate şi fără." 

Zice ceva Ivan, dar zice doar o parte...
In 2-3 ani Romania isi va inceta existenta in calitate de subiect al dreptului international. In Europa se construieste un stat centralizat, dupa modelul (upgradat) al lui Otto I. Europa va fi transformata intr-o federatie de regiuni (nu tari!) si va fi guvernata de o structura centralizata. Centralizarea UE si regionalizarea tarilor europene vor face in asa fel incat puterea de la Bucuresti/Sofia/Roma etc sa aiba atributii pur formale.

El problemo
De ce cere "opoziţia" (PDL, PFC) demisia lui Dragnea: fiindcă nu poate susţine simultan şi regionalizarea* (tocmai se pregătea să anunţe oficial un compromis cu USL pe tema asta), şi marota anticorupţiei. Blocaj de P.R., deh.
* ordin extern - ce, te joci ?!


Dâncu: "Fără regiuni, România rămâne o ficţiune"
Vasile Dâncu (PSD) ne luminează: şi regiunile ar avea o parte din atributele unui stat naţional (identitate, o formă incipientă de guvern, şi viaţă economică proprie).

În sfârşit, se spune pe faţă: regionalizarea precede dispariţia statului naţional 
"Rătăciţi în marele bazar cu amănunte tactice, în general politicienii nu văd în regionalizare un episod al Marelui Proiect European, care, într-un ciclu de câteva secole va dezmembra pentru a recompune o altă realitate antropo-geografică în termenii, acum futurişti, ai unei naţiuni europene cu “dialecte” naţionale de muzeu etnografic." 

Şi, totuşi... referendum(uri) în 2013 ?   
Referendum de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei"), cuplat cu referendumul de demitere nr.3, să vină mai multă lume la vot. Iar dacă USL se mişcă mai cu talent şi-şi plasează în timp util la CCR înlocuitorul lui Motoc (demisie Motoc de la CCR, cu sau fără demisie Bârsan de la CEDO), s-ar putea anula amânarea cu un an a cvorumului de 30%. Nu-i întâmplător că EuroBăse a făcut contestaţie la CCR pe acest subiect, iar aceasta se va discuta abia pe 23 octombrie.

Ce mascaradă ordinară... ce coţcărie...   
Mai este doar o chestiune de timp până se va schimba majoritatea de la CCR, odată ce a fost aleasă ca judecător la CEDO Iulia Motoc, cu un scor care nu lasă niciun dubiu asupra faptului că mişcarea era demult pregătită, inclusiv pe plan extern (132 din 151 voturi, la APCE, unde România are zece delegaţi). Acum, Băsescu este "descărcat de gestiune", nu prea se mai poate spune că tot Echipa Băsescu de la CCR va reconfirma (a doua oară) cvorumul de 30%, "pe care el l-a contestat" (n'aşa ?!), şi că tot majoritatea lui va valida fraudulos un referendum fără cvorum îndeplinit, ca în 2003 (atunci au venit maxim 40% în două zile, validare cu "55,7%").
  
Hai să vedem. Nu prea-mi vine-a crede...
... Că Băsescu n-ar vrea regionalizare. Mai degrabă este o tactică prin care să pozeze în opozant faţă de USL. Zgonea: "Referendumul pe Constituţie nu va mai avea loc odată cu turul 1 al prezidenţialelor". 

Băsescu nu mai "vrea să profite" de pragul de 30% ? 
O contestaţie (a lui Băsescu) la Curtea Constituţională, privind modificarea pragului de validare a referendumurilor (scăzut de la 50% la 30%). Şi asta, după ce Echipa Băsescu de la CCR a aprobat modificarea iniţiată de USL. 

Apsorţia va fi aceeaşi, cu sau fără regionalizare
Aceeaşi irelevanţă a regionalizării, şi pentru alte state din UE. Ziarul Financiar: „Superconfuzia regionalizării“: câte regiuni „finanţează“ UE, opt sau zece?

PSD: "Regionalizarea merge mână-n mână cu federalizarea (la nivel european)"  
Eu aş zice, mai degrabă, că este o etapă prealabilă federalizării, prin disoluţia sentimentului identitar şi naţional şi înlocuirea lui cu o pseudo-identitate "regională". 
Dan Luca (PSD Bruxelles, pentru EurActiv):  "In Uniunea Europeana, tendinta este spre accentuarea principiului subsidiaritatii si spre federalizare, pe model german; asadar tendinte care merg mana in mana cu ideea de regionalizare. O regionalizare de succes va imbunatati implicit relatia noastra cu polul puterii europene - Bruxelles."

NU O VA FACE !
Băsescu ar putea da peste cap planul de regionalizare, dându-şi demisia cu câteva luni mai înainte de încheierea mandatului. În orice caz, poate pune în dificultate USL, care a anunţat că va programa referendumul de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei") pentru ziua primului tur al alegerilor prezidenţiale. Ca să intre în termenul prevăzut de CCR pentru cvorumul redus la 30% - la cel puţin un an de la data intrării în vigoare a modificării legii.

Dacă se menţine legea electorală cu un singur tur, UDMR va controla "ţinutul secuiesc extins" (CV-HR-MS-BV)
Şi dacă se face regionalizarea, evident. Legea electorală pentru alegerile locale prevede că primarii şi preşedinţii consiliilor judeţene sunt aleşi într-un singur tur de scrutin (primul plasat, indiferent că n-ar avea 50%). 

Va salva timing-ul aparenţele ?
Adică, tot Echipa Băsescu de la CCR va face şi acum treaba murdară (= va mai aproba şi porcăria asta, după cea a cvorumului de 30%), ori se va invoca drept pretext plecarea lui Motoc la CEDO ("eh... dacă nu mai am majoritate...") ?
Ponta: "În toamnă modificăm legea şi formăm regiuni înainte de revizuirea Constituţiei".

Cum văd partidele parlamentare regionalizarea
USL vrea un consens cât mai larg pe regionalizare, şi conştientizează riscul unui referendum nevalidat sau respins, de aceea vine cu o ofertă de mai multe regiuni, la care UDMR începe să reacţioneze pozitiv, dar şi PDL. Care PDL îşi reafirmă dispreţul pentru voinţa populară, reluînd ideea regionalizării fără referendum, adică numirea regiunilor tot "judeţe" (după comasarea actualelor judeţe), chestiune fezabilă fără modificarea Constituţiei, doar prin modificarea legii administraţiei publice locale. Dar problematică după un eventual eşec al referendumului de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei"). PP-DD "nu susţine regionalizarea", dar ar trebui să dea de pe acum semnalul boicotării referendumului.

Ce tiribombă va fi plasată ca să treacă regionalizarea de Bobor ?
Una mai mică este chiar acest sondaj (INSCOP Research, comandat de Adevărul), care pune tot felul de întrebări, dar nu pune întrebarea esenţială: "Sunteţi de acord cu regionalizarea ?"

Regionalizarea sau despre destructurarea „all-inclusive”
O astfel de poliţă de asigurare a fost creată prin proiectul de reorganizare a administraţiei fiscale. Şi chiar dacă nu se ştie dacă ţara va fi de acord cu opt regiuni, guvernanţii au pregătit deja actele legislative, încă din toamna anului trecut, în unele documente oficiale, precum anexele Scrisorii de Intenţie adresată FMI, pe 12 septembrie 2012 (documente semnate de ministrul de finanţe, dar şi de guvernatorul BNR) fiind inserate, nu principii, ci metodologia de aplicare a regionalizării administrativ-fiscale. 

Partidul Mişcarea Populară susţine regionalizarea
Ipocrizia merge până acolo încât în Programul Partidului Mişcarea Populară (deja publicat) este trecut "un parlament unicameral, cu maximum 300 de parlamentari", dar şi regionalizarea ("descentralizarea şi regionalizarea sunt    procese amânate sau afectate de partizanate politice"). USL nu va dori parlament unicameral, dar PMP va susţine regionalizarea (aşa cum este ea propusă de USL) şi va chema lumea să voteze "da" la referendum.

Forumul Constituțional – instrument al puciului identitar contra poporului român
Din nefericire, în loc să fie un adevărat forum reprezentativ pentru mișcările civice, Forumul Constituțional s-a dovedit a fi un simplu instrument în mâna unor grupări contraculturale agresive, care promovează o ideologie extremistă.

Regionalizare, federalizare şi steaguri
Gura păcătosului: regiunile “vor rupe definitiv România”. De comunism? Vicepremierul Dragnea se îmbată cu apă plată, la Balvanyos: “Regionalizarea României nu înseamnă federalizare”. Dar propune steaguri regionale.  

De la state naţionale la euroregiuni
România regionalizată se prezumă a deveni, consecinţă a metehnelor unei clase politice lipsite de conştiinţa naţională, “un État feodal”, în care seniorii vor capta maximul de resurse de la guvernul central, în numele prerogativelor lor locale, iar sub autoritatea Comisiei de la Bruxelles, pentru a se individualiza şi întări faţă de “Centru”, vor realiza [n.n. definitiv] alianţe transfrontaliere [n.n. deja proiectate şi chiar existente, dar nefuncţionale]. 

Strategia lui Băsescu este contrară strategiei PDL (boicotul)
"Strategia alternativă" pentru referendum pe care o propun băsălăii (Madame Blogary: "Boicot? Nu. De data asta va fi NU.") ia ca pe o fatalitate şi nu ca pe un plan aprobarea reducerii pragului de validare la 30% (de către Echipa Băsescu de la CCR) şi amânarea aplicării acestei modificări cu un an.

(De)conspirarea Echipei Băsescu de la CCR 
Trei judecători ai Curţii Constituţionale a României (Zegrean, Morar, Minea) au formulat şi semnat (pag. 31-46) o opinie separată la motivarea deciziei pe sesizarea la Legea referendumului, în care afirmă - foarte corect, de altfel - că reducerea cvorumului este neconstituţională şi că CCR nu se poate substitui Parlamentului, amânând aplicarea unei legi. 

Pentru CCR, Comisia de la Veneţia este reper de drept constituţional intern
Curtea Constituţională susţine în motivarea asupra sesizării de neconstituţionalitate pe modificările aduse legii referendumului că reducerea cvorumului la 30% şi introducerea condiţiei votului a 25% din alegători respectă legea fundamentală, jurisprudenţa şi recomandările Comisiei de la Veneţia.

Devine previzibil
Băsescu va anunţa convocarea "referendumului său" (-bis) pentru 2013, mai înainte ca USL să oficializeze hotărârea de a-l amâna pe cel de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei") pentru 2014. 

Cacealmaua
Totul merge spre concluzia unui scenariu Băsescu-Ponta, la care şi PDL s-ar fi angrenat, după cum reiese din articolul lui Radu Carp (PDL). Madame Blogary ("Scenarii prezidenţiale dupa decizia CCR privind pragul referendumului") vorbeşte despre "dreapta-unită-(dar-fără-PDL)-care-colaborează-cu-PSD".

România: "democraţia 30%". USL cere, echipa Băsescu de la CCR rezolvă.
DIGI 24 : Judecătorii Curţii Constituţionale au decis că este constituţională scăderea pragului de prezenţă la referendumuri de la 50% la 30%, dar numai în măsura în care nu se aplică timp de un an de la intrarea în vigoare.

Proiectul de revizuire, varianta comisiei (de revizuire)
Comunicat de presă - Senat
LEGE privind REVIZUIREA CONSTITUŢIEI ROMÂNIE
 

BA PRINCIPIUL ESTE PROBLEMA ! 
Nu l-am auzit pe Ungureanu să critice principiul regionalizării, ba dimpotrivă. Şi nici nu l-am auzit recomandând boicotarea referendumului constituţional.

"Cetăţenii nu au nevoie de toate detaliile acestui proces"
Cât ne pot ei dispreţui, teoretizând o regionalizare fără referendum, sau încercând una în doi paşi, cu referendum formal.

"Şmecheria cu ghivent"
Augustin Ofiţeru, vicepreşedinte al Partidului Noua Republică ("Cui foloseşte joaca de-a referendumul").

PDL "boicotează" referendumul regionalizării, Boc promovează regionalizarea alături de Dragnea
... Şi dacă Boc zice "da", e clar că ce face Băsescu este în sprijinul referendumului de regionalizare ("de revizuire a Constituţiei"). 

BNR nu mai vrea să primească instrucţiuni de la Bucureşti, ci de la Bruxel
"În urma consultării cu reprezentanţii BNR, propun introducerea unui nou alineat, care să vizeze consacrarea expresă a independenţei operaţionale a BNR, în conformitate cu legea în vigoare şi cu tratatele UE care prevăd această necesitate ca băncile naţionale să fie indendente din punct de vedere organizaţional", a spus Chiuariu. (acelaşi Chiuariu care a propus amendamentul pro-gay)
Şi s-a votat la Articolul 137 alineatul : "În exercitarea prerogativelor sale, BNR nu poate solicita sau primi instrucţiuni de la nicio autoritate sau instituţie a statului."

De reţinut asta, pentru momentul când Isărescu va fi propus candidat prezidenţial de PontaBăsescu
Comisia de revizuire a Constituţiei a adoptat un amendament al BNR, susţinut de Forumul Constituţional, care completează prevederile actuale privind funcţionarea şi organizarea Băncii Naţionale şi menţionează atât posibilitatea transferului unor prerogative către BCE cât şi trecerea la euro.

"Referendumul-bis" al lui Băsescu este absolut inutil scopului anunţat
... Adică, de a exercita presiune asupra parlamentului pentru a introduce ca amendament, la revizuire, parlament unicameral cu maxim 300 de mandate, conform referendumului aprobat şi validat, din 2009. Alţii au altă părere, că ar avea ca scop sabotarea revizuirii, eu am mai scris că dimpotrivă, ar ajuta-o. 

Planul B este de fapt cel real ?
Mişcarea Populară a ieşit azi cu o chestie la care nu prea te-ai fi aşteptat - a criticat revizuirea şi regionalizarea, "după ce a primit feedback negativ" de la membrii săi.

Cum are grijă de toate el, Băsescu...
Adică, mai clar: Băsescu, prin eşecul planificat al referendumului-bis, anulează obiecţia CCR (implicită, prin decizia precedentă privind referendumul din 2009) asupra tezelor de revizuire deja trecute de comisie sau în curs de adoptare. Şi astfel "se dă verde" pentru referendumul principal, de regionalizare. Şi se anulează astfel şi singurul motiv pentru care PDL a anunţat că ar boicota referendumul constituţional.

Precizări importante
PP-DD îşi retrage cei doi membri din comisia de revizuire a Constituţiei şi subliniază că acolo era singurul partid de opoziţie. Chiar mă întrebam ale cui or fi fost cele mereu câte două voturi contra sau unul contra şi o abţinere de la amendamentele antiromâneşti, dar pe linia corectitudinii politice sau "pe linie UE".
"Dacă se păstrează această formulă, noi nu vom vota această Constituţie nici în Parlament, nici în eventualul referendum. Îi vom ruga pe simpatizanţii noştri din toată ţara să boicoteze din toate punctele de vedere această Constituţie mascaradă, această Constituţie mizeră", a adăugat Dan Diaconescu.

Ciumăfaia şi-a şters blogul, deci e clară treaba
Iulia Motoc şi-a şters blogul, semn că se apropie "mutarea" (anticipez chiar o demisie a lui Corneliu Bârsan, reprezentantul în funcţie de la CEDO, al cărui mandat expiră în decembrie). 

"Ca să profit de pragul de 30%"
Băsescu s-a dat de gol - va fi aprobată reducerea cvorumului de către majoritatea lui de la CCR, mutarea fiind de fapt pentru celălalt referendum, de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei"): "Avem o lege care reduce pragul de validare de la 50%+1 la 30%. Ea se află la CCR în control de constituționalitate. Avem o Constituție în elaborare care nu ține cont de referendumul din 2009. Voi aștepta, dacă CCR va da drumul la referendumul cu 30%, o să aștept să fie legea în vigoare și pe urmă emit decretul, ca să profit de pragul de 30%."

ESCALADAREA
Anunţul lui Băsescu, de convocare al unui alt referendum, care l-ar repeta pe cel din 2009, mă duce cu gândul la un plan care să ducă la trecerea celui principal, de regionalizare. Fiindcă ăsta-i obiectivul "lor" real: regionalizarea ! 

Ce a înţeles un eurobăsist, sau ce vrea să ne facă pe noi să credem
Emilian Isăilă, articol la Ziare.com (Constituţia, ultima confruntare între Băsescu şi Antonescu).

LE SPUNEAM BOILOR CĂ-I FACE BĂSESCU ŞI NU MĂ CREDEAU !  
Boarfa pusă de UNPR-PDL la Curtea Constituţională la indicăţiile lui Băsescu va fi aproape sigur numită judecător la CEDO din partea României, lăsând majoritatea USL-ului, ca să treacă amendamentul cu reducerea cvorumului la 30%, iar Băsescu să-şi poată prosti în continuare tot mai puţinii susţinători (va pretexta: "Nu mai am majoritate la CCR, deh... dar, ştiţi ! Eu am fost împotrivă !"). 
Desigur, se putea da un vot favorabil pe faţă, dar trebuia acoperit Băsescu, scos din cauză, este util în continuare, ca să mimeze şi să compromită dreapta !
 

Premierul Victor Ponta pregăteşte opinia publică pentru căsătoriile de acelaşi sex
Articolul îl scoate cumva basma curata pe Căcărău, dar acesta s-a pronunţat, deja, pentru "o formă atenuată": parteneriatul civil.

Este ceva ciudat aici...
Cum ar veni, regionalizarea este o urgenţă, nu şi "revizuirea în această formă". "Filtrul nr.1" (CCR) are de fapt "două trepte": decizia privind constituţionalitatea legii de revizuire (pe textul final aprobat de parlament), şi pronunţarea la contestaţia opoziţiei împotriva reducerii cvorumului de validare la 30%. Băsescu a avut grijă să anunţe în prealabil că "nu este de acord" cu reducerea. Oare ? Nu cumva este o strategie ? 

Invazia imposturii în PDL - rezultate aşteptate Pe cine a promovat Boc în conducerea ISP (fundaţia oficială a PDL): pe unul care are asemenea viziuni antinaţionale - Cristian Pătrăşconiu. 

Tăpălagă : "Elita nu agresează poporul cu schimbări, cum ar avea datoria s-o facă"
Tonomatul tip Soros - actualmente setat pe eurobăsism - nu pierde prilejul de a-şi arăta iar dispreţul faţă de naţiune şi democraţie.

Băsescu şi USL doar dau din gură, Ungaria trece în Constituţie interdicţia străinilor de a deţine teren agricol
Doar ce trecuse de comisia de revizuire amendamentul care interzicea căsătoriile între persoanele de acelaşi sex, că PSD vrea acum revotarea acestuia, Ponta mergând în birou la Antonescu (şeful comisiei) pentru a discuta divergenţele PSD-PnL apărute la revizuire.
Băsescu, pretinzând în mod ipocrit că ţăranii aduşi la sapă de lemn de toate guvernele ar putea concura cu "investitorii" străini:
"Aş semnala problema pământului. Foarte curând, prin tratatul de aderare la UE, străinii vor putea cumpăra pământ. Eu nu spun să nu cumpere pământ, dar spun că ar trebui să vindem tot atât pământ cât ne-au vândut alţii nouă şi, pe de altă parte, avem obligaţia, preşedinţie, guvern, parlament, să găsim soluţia de a-i credita pe agricultorii români în condiţii avantajoase pentru a putea fi cei care cumpără pământul."

Regionalizarea pâş-pâş
PnL (USL) recunoaşte că are o agendă mai extinsă decât actuala (eventuală) revizuire, adică eliminarea judeţelor (PDL şi FC o susţin deschis), chestiune care acum n-ar trece de un referendum nefraudat. Un indiciu clar că regionalizarea este ceva impus din exterior, fără vreo legătură cu dezbaterea internă.

Una caldă, una rece 
PP-DD susţine definiţia normală a căsătoriei în Constituţie, dar şi regionalizarea. 

Unanimitate în trădare
Opoziţia (minus UDMR, care nu-i în opoziţie - Ponta îl are consilier pe Frunda) are cinci oameni în comisie. Toţi au fost de acord cu îngreunarea ieşirii României din UE, chiar dacă ar putea veni un moment oportun de a o face :
Comisia de revizuire a Constituției a completat articolul 10 al legii fundamentale, iar în noul format se va stipula calitatea de membru al Uniunii Europene pentru România. Amendamentul a fost susținut de deputatul minorităților Varujan Pambuccian și adoptat cu unanimitate. Completarea Comisie vine la articolul 10 al Constituției și introduce un nou alineat: “România este stat membru al Uniunii Europene”. 

PnL a plasat la Comisie propaganda pro-gay
Propaganda pro-gay a plasat-o la Comisia de revizuire a Constituţiei Chiuariu, de la PnL, partid care se dă "naţional(ist)", dar ALDE, la care este afiliat, face deschis militantism pro-gay la Parlamentul European, şi nu numai.
 

Atacul la identitatea naţională şi la statalitate, din ce în ce mai bine definit
Comisia pentru revizuirea Constituţiei a aprobat introducerea noţiunii de "regiune" şi modificarea drapelului naţional, pe care va fi pusă o stemă (nu se ştie de care; "regală" ?). De-abia că actuala stemă ar trebui modificată, fiindcă pare a aparţine unui stat federal.

Pentru a avea progres în România trebuie să terminăm cu reformele. Altfel terminăm cu România.
Foarte interesantă abordarea. Timp de 23+ de ani tot suntem tocaţi cu "reforme", care de fapt au însemnat DECONSTRUCŢIE (industrială, psihologică, socială, culturală, identitară, şi statală - cu regionalizarea).
De 23 de ani nu mai construim, doar risipim ("distribuim", "privatizăm") şi îmbucătăţim ("restructurăm", "optimizăm", "redimensionăm"). Nu că tot ce construiam înainte era bun sau necesar (propagandiştii deconstrucţiei au fraza-tip, de contracarare: "eşti nostalgic/retrograd !").


Șopârlele revizuirii
Doar o parte dintre propunerile-șopârlă de revizuire a Constituției, publicate în Raportul Forumului Constituțional 2013. La o citire atentă se mai pot descoperi multe.

PDL își asumă oficial proiectul USL de regionalizare
Restul propunerilor nu sunt decât un acompaniament orchestral al acestei teze. Va fi penibilă explicația PDL, la votul final, când va spune "da, ne-au respins parlamentul unicameral, dar regionalizarea este necesară, deci votăm pentru această variantă de revizuire, care va fi supusă referendumului".
 

Dragnea minte cu nonşalanţă
"Pentru Spania, s-a dovedit că regiunile sunt un motor de dezvoltare şi este important pentru noi să cunoaştem structura şi competenţele lor, relaţiile de colaborare între diferitele structuri ale administraţiei, cum este organizat procesul de descentralizare în această ţară", a declarat Liviu Dragnea, ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
Fals - în Spania regiunile au dat faliment şi cerşesc bani de la guvern

O spun de pe acum - PDL va accepta şi va vota regionalizarea aşa cum este propusă de USL
... iar "intransigenţa" privind parlamentul unicameral o va face uitată, cel mult va veni cu "argumentul" că Senatul s-a transformat în Camera Regiunilor, "şi deci nu este chiar un parlament bicameral". USL a menţionat şi această variantă.

Băsescu se pregăteşte să lase CCR pe mâna USL
Băsescu se pregăteşte să lase pe mâna USL aprobarea modificării (reducerii) pragului de validare de la referendumul de regionalizare ("de revizuire a Constituţiei") şi validarea finală a rezultatului acestuia. Acum Băsescu are minim 5 din 9 judecători la CCR, al şaselea fiind, ocazional, UDMR-istul. Din 9 iunie se termină mandatul Aspaziei Cojocaru, şi rămâne teoretic tot o majoritate de minim 5:4 pro-Băsescu (l-a numit pe Morar în locul unuia pus de Ilici acum nouă ani, căruia i-a expirat mandatul). Iulia Mot(ţ?)oc a fost numită la CCR din partea PDL-Boc, deci clar face ce zice Băsescu. 


L-a pierdut pe drum, sau s-a dat de gol ?
Vor să desființeze și județele prin regionalizare, le mențin doar "într-o primă etapă". N-o spun în gura mare (cu excepția PDL-ului și a foștilor săi aliați din ARD), dar o au trecută în documentele interne). Cine ar vota pentru asta la un referendum ? Nici pentru regionalizarea "soft" nu cred că va fi o majoritate de validare. Dar ei planifică următoarea etapă - eliminarea județelor.
Ministrul de finanțe, Daniel Chițoiu, vorbește despre un nou nivel de taxare (cel regional), dar când le enumeră pe toate, nu mai apare nivelul județean
.

Ponta şi Paleologu, gând la gând
    Toader Paleologu, 2011: "Cred că, într-adevăr, e necesară integrarea în Constituție a acelor prevederi privind deficitul. Constituția noastră e rigidă, nu e ca alte Constituții care pot fi amendate de către Parlament sau de către un congres mai larg. În Franța se convoacă congresul constituțional și se face o reformă. Nu e necesar referendumul. La noi, din păcate, din câte înțeleg, va fi nevoie și de un vot în Parlament și de un referendum."
    Victor Ponta, 2013: "Poate că ar fi mai bine să trecem în Constituţie, avem şi acum dacă nu mă înşel o prevedere care ne dă dreptul, cu două treimi din Parlament, să adoptăm modificări pentru adaptarea la modificarea tratatelor europene, poate găsim o formulă de acelaşi fel şi aşa nu trebuie să revizuim de fiecare dată Constituţia, ci mai degrabă să ţinem tot timpul pasul cu tot ce se schimbă la nivelul UE." 

Trădătorii nici măcar nu se mai ascund !
După ce Ponta se declara gata să pună în discuţie statul naţional unitar, prin acceptarea (eventuală) a numărului de 16 regiuni cerut de UDMR şi prin acceptarea "simbolurilor" autorităţilor locale (adică, "steaguri" !), Cristian Pârvulescu (trepăduşul însărcinat cu regizarea dezbaterilor de la Forumul Constituţional) anunţă că "s-ar putea sa fie necesară" modificarea Articolului 1 din Constituţie, adică eliminarea caracterului de stat suveran. Ori, prin Articolul 152/1 ("limitele revizuirii"), aceasta se interzice explicit.

De ce CNA nu reglementează timpi egali pro- şi anti-regionalizare ("revizuire") ? Ei, "de ce"...
Parlamentul a informat Consiliul Naţional al Audiovizualului cu privire la faptul că, în cadrul procedurilor de revizuire a Constituţiei, Comisia comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constituţiei României a decis crearea Forumului Constituţional, se spune într-un comunicat postat pe site-ul CNA, semnat de Laura Georgescu, preşedintele Consiliului.

Românii nu vor regionalizare !
 
O recunoaşte şi oficina lui Cozmin Guşă (GeoPOL):
Un studiu GeoPOL relevă faptul că românii nu privesc cu optimism proiectul de regionalizare. Majoritatea consideră că procesul este un prim pas spre federalizarea României, că va creşte birocraţia şi cheltuielile şi va stimula fenomenul baronilor locali. "Proiectul regionalizării nu a stârnit solidaritate locală şi patriotism local în provincie, ci un spirit de competiţie privind alcătuirea regiunilor şi desemnarea capitalelor", este concluzia sondajului.

Blaga, "pă linie"
 
- nu a spus cine a dat dispoziţie (pentru PDL) să participe în ARD 
- nu a spus cum a devenit premier Ungureanu, deşi NU era o propunere dezbătută în partid
- admite (iniţial) că PSD poate face chiar acum o majoritate cu UDMR şi cu grupul minorităţilor, dar spre final are cuvinte bune pentru UDMR şi nu exclude o viitoare colaborare PDL-UDMR
- susţine regionalizarea, criticând neconvingător versiunea USL-ului, şi nu spune clar dacă PDL o va susţine la revizuirea Constituţiei

PDL, complicele USL la regionalizare

Site PDL - Viziunea PDL pentru Romania (site de kko, fără diacritice: "Romania")

Ne-am lămurit

... despre intenţiile PDL-ului privind Constituţia şi regionalizarea.
Flutur a anunţat echipele care vor monitoriza activităţile USL-ului: echipele care vor monitoriza temele politice majore ar urma să fie coordonate de Adriean Videanu şi Andreea Paul (buget), Daniel Buda (revizuirea Constituţiei) şi Sulfina Barbu (Codul electoral).
Să recapitulăm unele dintre declaraţiile lui Buda pe temele revizuirii Constituţiei şi regionalizării.

PP-DD şi regionalizarea
Discuţie cu noii parlamentari de Alba, Dan Coriolan Simedru (USL) şi Cornel George Comşa (PP-DD). PP-DD pare că este în favoarea regionalizării (în clip, de la momentul 28:40). Ce-i drept, este doar opinia unui deputat al PP-DD.


Dacă "a existat unanimitate", de ce nu au căutat s-o marcheze prin referendumuri ?

Şi înainte de aderarea la UE (din 2007), şi înainte de ratificarea Tratatului de la Lisabona (din 2008). Recunosc, aş fi votat DA pentru aderare, şi NU pentru tratat (de două ori NU în 2008, dacă se punea din nou şi prima întrebare). 
Deutsche Welle : Clivajul Est-Vest din politica românească 

Boborul, ca decor

Deci, se menţin judeţele şi consiliile judeţene, dar asta numai "într-o primă etapă" (punctele 5 şi 6). Deh, ca să voteze lumea  pentru regionalizare la referendumul constituţional. De altfel, şi întrebarea pusă la referendumul judeţean de la Constanţa (2011) era "Sunteţi de acord cu desfiinţarea judeţului Constanţa ?" şi nu "Sunteţi de acord cu regionalizarea ?" (peste 95% au votat NU; Oprişan de la Vrancea nu a mai convocat un referendum similar, deşi CJ Vrancea a obţinut în octombrie 2011 în instanţă dreptul de a-l convoca).
Dar boborul, iată, e chemat din nou să se pronunţe, deocamdată prin vocea partidelor şi a ong-urilor (o fi chemată şi Liga Pro Europa, cea care a lansat manifestul regionalizării, în 2001 ?) 

Constituţia de la… Veneţia
"Pentru modificarea Constituţiei - o idee cu care am văzut că şi domnul Vasile Blaga e de acord şi toată lumea, până la urmă, e de acord - vă asigur că acea comisie care va lucra la modificarea Constituţiei va lucra numai şi numai în colaborare cu Comisia de la Veneţia şi că toate textele pe care le punem sunt avizate de Comisia de la Veneţia" (Victor Ponta)

Radu Baltasiu: Federalizarea. O idee, sau un vector ?
Scoaterea județului din conștiința colectivă și înlocuirea lui cu regiunea, nu numai ca va readuce Romania mai aproape de un proiect de care conștiința colectiva este străină - "Romania, stat federal" (federația presupune regiuni cu diferențe culturale si chiar etnice majore), dar va anihila unul dintre puținele repere administrative din conștiința statului la nivelul publicului.

"Statul unitar este un mit ceaușist", latră federaliștii

Dacă partidele parlamentare au bătut deja palma în privința regionalizării, asta nu mulțumește cercurile antiromânești, se vrea trecerea la faza următoare - federalizarea.
Articolul "Federalizarea României: exces electoral sau soluţie?", scris de Sabina Fati în România liberă, se înscrie pe linia transformării temei federalizării în temă mainstream, luată în dezbatere, considerată o "soluție". Eventual, de discutat doar variante ale sale, în locul principiului, dacă este valabil sau nu pentru România.
Cum se face că toate versiunile de regionalizare sau de federalizare pleacă de la Transilvania ? (a mai încercat ceva Simirad, cu Partidul Moldovenilor, în anii '90, dar a renunțat când a văzut că nu are mușterii, iar partidul a fuzionat cu PSD în 2002).

ARD/PDL trebuie să anunţe că nu va colabora pe Constituţie cu USL, şi trebuie s-o facă URGENT !

Dar cine i-ar crede...
USL se apropie de PDL în vederea trecerii regionalizării în Constituţie.
Anunţă 8 regiuni (similar variantei PDL de regionalizare) în loc de 14-15, câte avea în vedere iniţial (varianta era agreată şi de UDMR, care visa la o regiune majoritar ungurească, din judeţele Mureş, Covasna şi Harghita).

Partidele din România trebuie s-o spună clar : vor stat naţional unitar, sau nu ?
A apărut un site provocator, Republica Federală România, unde se face propagandă împotriva statului naţional unitar român.
Era de aşteptat, după ce partide parlamentare îşi pun în program regionalizarea, ba chiar "crearea Statelor Unite ale Europei (SUE)".
Aşadar, se pune pe faţă problema schimbării tipului de stat, care este interzisă în mod expres de Constituţie
- Articolul 152: Limitele revizuirii
 

Ponta a bătut palma cu UDMR pe regionalizare
Una din cele "opt" regiuni ar putea fi Har-Cov-Mur (Autonomă Maghiară bis).
Pe 21 iulie 2012, la 95 de ani de la Mărășești 1917, Ponta s-a dus în "Secuime" să promită regionalizare. Și să facă propagandă pentru referendumul din 29 iulie.

Alte detalii ale EUro-blatului PDUSL 

Coabitare si modificarea Constitutiei. Acestea erau primele puncte din ”Planul de la Cornu”, pe care ”National” vi l-a dezvaluit in exclusivitate. Pe langa scaderea numarului de parlamentari prevazuta in noua lege fundamentala, planul mai cuprinde inca o piatra greu de mestecat in falcile majoritatii partidelor: reorganizarea administrativ-teritoriala.

"Un cadru nou de participare responsabilă"
 

Pamflet. Cum prevăd punerea pe tapet a regionalizării imediat după alegerile din 9 decembrie, fac o întoarcere în timp, adică la desființarea regiunilor de către Ceaușescu, în 1968. Europropaganda spune că actuala organizare administrativ-teritorială a României (cu județe) ar fi "ineficientă", "ceaușistă". Bun, și atunci ne întoarcem la regiunile lui Dej și Groza ?! La Planul Valev ?!
 

Bătălia se va da pe cvorumul de validare a referendumului
România și Lituania, din acest punct de vedere, sunt singurele democrații din UE (din punct de vedere formal), fiindcă doar o majoritate care participă la referendum poate pretinde că reprezintă interesele națiunii. Se caută eliminarea acestui control democratic al deciziilor supuse aprobării populare, fiind preferate "minorități majoritare" conjuncturale. Primul prilej va fi revizuirea Constituției, la care se intenționează introducerea regionalizării și a limitei de deficit. Va trece și 29 iulie, vor trece și alegerile generale, și când clica PDUSL se va vedea cu sacii în căruță va renunța la acest cvorum prevăzut de legea 3/2000, a referendumului. Delegația Consiliului Europei a cerut discret chiar asta, la vizita de acum câteva zile. "Codul de bune practici în materie de referendumuri" al Comisiei de la Veneția este o tactică antidemocratică, adoptată în 2006 și 2007, după ce francezii și olandezii au respins la referendumurile naționale Constituția Europeană, în 2005.

Lobby pentru modificarea legii referendumului așa cum vrea EUrooligarhia

Da, lobby pentru modificarea legii referendumului așa cum vrea EUrooligarhia, ca să se treacă regionalizarea și eurodiktatul fiscal în Constituție cu voturile unei minorități iresponsabile ! Or să vă cheme șulfele de la PDUSL la referendum la anul sau în 2014, nicio grijă ! "Codul de bune practici în materie de referendumuri" al Comisiei de la Veneția este o tactică antidemocratică, adoptată în 2006 și 2007, după ce francezii și olandezii au respins la referendumurile naționale Constituția Europeană, în 2005 (derulați în jos pagina de la link).  Mai exact, se recomandă renunțarea la cvorumul de validare a referendumurilor.

Toni Greblă, gând la gând cu Toader Paleologu

Convergența eurocartelului PSD-PDL-PnL-PC-UNPR-UDMR și disprețul comun față de cetățean.
Recomandările unui organism transnațional (Comisia de la Veneția) sunt invocate pentru a nu respecta o decizie a unui organism național (Curtea Constituțională a României). Este vorba despre eliminarea cvorumului de validare a referendumurilor. 

Nu-i doar heraldică. E un mesaj ?
Stema României sugerează imagologic un stat federal, alcătuit din bucăţi. Atât cea actuală, cât şi cea dintre 1923 şi 1948.


Pâş-pâş, spre poziţiile dinainte stabilite

Noua Republică lansează în dezbatere publică principiul comasării structurilor administrative neperformante. Astfel, satele şi comunele care au sub 10.000 de locuitori trebuie să-și ajusteze aparatul birocratic. Primăriile au nevoie de o dimensiune rezonabilă, suportabilă financiar la nivelul comunității locale. Mai mult, primăriile trebuie depolitizate și ocupate, astfel, de oameni cu înzestrări manageriale certe. România rurală are nevoie de gospodari, nu de politruci.
Pentru a rezolva această situaţie Noua Republică propune ca reforma administrativ-teritorială să fie implementată cât mai urgent şi să dezvolte cel puţin trei direcţii:
1) redesenarea administrativ-teritorială a României;

Diferența dă platformă

 "Nu stiu despre ce proiect de dreapta poate vorbi Frunzaverde in PNL, care s-a predat la PSD cu arme si bagaje. Aratati-mi o masura autentica de dreapta sustinuta de PNL in acesti ani. PDL ramine singurul depozitar al curentului de centru-dreapta in Romania. Am gresit cind am acceptat ca Frunzaverde sa faca parte din conducerea PDL dupa Congres. Argumentele domnului Frunzaverde sunt: lipsa descentralizarii si statul politienesc. In toti acesti ani, pentru prima data in Romania, s-a realizat o descentralizare reala in Invatamant, in domeniul Sanatatii, in politia locala. Reamintesc faptul ca domnul Frunzaverde a fost unul dintre adversarii majori ai proiectului descentralizarii administrativ-teritoriale. Proiectul descentralizarii ramane unul important pentru PDL".

PDL vrea Constituție revizuită în două luni
PDL vrea referendum constituțional pe 10 iunie, odată cu alegerile locale, astfel încât alegerile generale să aibă loc conform noilor prevederi constituționale (Adevărul, Mediafax, Realitatea). Adică, parlament unicameral și maxim 300 de parlamentari.

Îmi retrag voturile !
Îmi retrag voturile "pentru", atât cel de la referendumul pentru votul uninominal, din 2007, cât şi cel de la referendumul pentru parlamentul unicameral, din 2009.
Prea foloseşte EuroBăse referendumurile ca să lipească la lista de amendamente pentru revizuirea Constituţiei chestiuni precum deficitul (conform pactului eurofiscal) sau regionalizarea. Varianta PDL/Băsescu nu prevede - încă - trecerea regionalizării în Constituţie (ca la varianta USL: "guverne" şi "parlamente" regionale, deşi ar intra în conflict cu Art.152.1.), dar se va invoca necesitatea acceptării variantei USL pentru atingerea cvorumului parlamentar de 2/3. La discuţiile cu USL Băsescu a acceptat oficial varianta USL, crezând că va obţine şi acordul USL pentru revizuirea Constituţiei în această legislatură.

"O hărțulie veche"
Madam Plăcintă conferențiază despre "una dintre cauzele corupției". Ăștia în nemernicia lor de valeți de Bruxel nici nu își mai dau seama cât de strident sună ceea ce spun sau scriu.
E rusinos sa cultivam aceasta hartulie veche, ineficienta, mancatoare de fonduri si generatoare de doua dintre cele mai grave boli ale statului: coruptia si birocratia! Ca se opun partenerii nostri de la UDMR este un adevar. Dar faptul ca nu am gasit o cale de negociere onorabila si multumitoare trebuie sa ne asumam ca fiind o eroare. In secolul XXI, cand statele aproape ca nu-si mai slujesc natiunile ci, mai rau, si le pun in dificultate, a te prevala de frici imperialiste si a te bate in piept cu pumnul unui patriotism prost inteles mi se pare inacceptabil.

"Senatul a devenit inutil"
Demonetizarea Senatului prin aducerea lui în stare de nefuncționare din lipsă de cvorum (greva USL plus senatorii-miniștri de la PDL și UNPR) este încă o manevră psihologică pentru influențarea votului la referendumul constituțional care va cere, în cadrul introducerii (euro)regionalizării, "desființarea" Senatului și înlocuirea lui cu "Camera Regiunilor" (nu este obligatoriu să se preia această denumire care s-a vehiculat).
Unicameralismul nu are de-a face cu regionalizarea, dar se va invoca "compromisul necesar pentru a se obține peste 2/3 din voturile parlamentului" votanților de la referendumul din 2009 pentru parlament unicameral, chemați acum la alt referendum.

Ce vrea, de fapt, PnL ? Să ne aburească
REZOLUŢIE
Partidul Naţional Liberal – Organizaţia municipală Arad condamnă politica de disoluţie a Statului ce se doreşte a fi aplicată de actuala guvernare prin proiectul regionalizării României.

Recapitulare: regionalizarea
În 1990 discuţiile despre necesitatea regionalizării României îi puneau pe reprezentanţii societăţii civile, care propuneau această temă spre dezbatere, în postura de a fi aproape lapidaţi. Conservatorii îşi etalau conştiinţa de paradă şi creau meseria de a fi român, datornic de a veghea cu crucea sub pernă şi toporul sub pat. Acum, regionalizarea a devenit o temă de salon, mai ales că numeroasele ONG-uri apărute în decursul anilor sunt puternic finanţate pentru a iniţia şi găzdui asemenea dezbateri. Cele opt regiuni administrative înfiinţate în urmă cu şase ani se dovedesc total ineficiente, rolul lor fiind mai degrabă de burete al fondurilor europene. 


"Noua republică" este despre (euro)regionalizare
O nouă republică

Reconstrucţia instituţională a României
13.07.2007 Supliment al revistei 22

Propagandă subliminală pentru regionalizare, să intre termenul în creier la bizon
Românii nu vor mai circula, începând de duminică, cu trenurile Rapid, Accelerat sau Personal. Noul Mers al Trenurilor schimbă rangurile trenurilor de călători în InterRegio (IR) - adică fostele trenuri Rapid şi Accelerat şi Regio (R) - fostele trenuri Personal.
Denumirea trenurilor Intercity (IC) va fi păstrată. Reprezentanţii CFR Călători au anunţat că modificarile au fost realizate pentru alinierea transportului feroviar de călători la normele europene. Unele dintre vechile ranguri de trenuri de călători datau încă din perioada interbelică - trenurile Accelerat şi Personal -, iar trenul Rapid a fost introdus în ţară prin anii 70.

Nu cumva UE ne dictează și cum să votăm la referendumul de revizuire a Constituției ?
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, vineri, la Bruxelles, că România trebuie să treacă în Constituţie, şi nu în alt act normativ, prevederile privind bugetul şi deficitul structural, din acordul convenit la summit-ul UE.
Preşedintele Băsescu a subliniat că una dintre prevederile acordului se referă la obligaţia statelor care aderă la acesta de a include în legislaţia naţională angajamentul pentru "buget naţional echilibrat şi în surplus", ceea ce înseamnă că deficitul structurat nu trebuie să depăşească 0,5% din PIB.

Pe regionalizare, "diferenţa" dintre USL şi PDL este numai de stil

Andrei Marga (PnL), la Realitatea TV Cluj. Caută să prezinte regionalizarea drept o chestiune pozitivă, firească, ba chiar dorită şi aşteptată (dar care este "greşit abordată în contextul actual"). A mai făcut-o şi în trecutul nu prea îndepărtat, în privinţa "Statelor Unite ale Europei" - conferinţa din 2008 de la Universitatea Babeş-Bolyai.
"Vorbim de un concept care s-a dezvoltat la noi, în Transilvania, în comunitatea săsească. România are nevoie de o discuţie calmă despre regionalizare. Pentru aceasta e nevoie de o reorganizare a contexului în care se pune problema, de scoatere de sub influenţa politică actuală", a explicat profesorul Marga.


17 iulie 2001: Modificarea Constituţiei 
ARHIVA ISTORICĂ RADIO EUROPA LIBERĂ / 2001   
17.07 - București: Modificarea Constituţiei 
Terenul pe care se desfăşoară discuţia constituţională la 11 ani de la prăbuşirea regimului comunist consfinţeşte înfrîngerea opoziţiei formate din partidele istorice. 
Actualitatea. (Moderator: Cristian Teodorescu; comentariu: Horia Roman Patapievici).

"Maşina timpului" - cum era văzută regionalizarea prin 2001-2003
 

19 decembrie 2001: Tema săptămânii a fost, indiscutabil, "Memorandumul pentru construcţia regională a României", lansat de un grup de intelectuali clujeni români şi maghiari.
LOCUL I. "Dezbaterile privind regionalizarea României pot fi lăsate la nivelul discuţiilor la un pahar de bere sau la un pahar de vin, pentru cei care vor să-şi antreneze mintea". Ion Iliescu, preşedintele României
LOCUL II. "Totul este o joacă de discursuri naţionaliste menite să îndepărteze atenţia de la problemele reale. În buna tradiţie românească de după 1989, în lipsa pâinii, poporului i se dă circ". Norica Nicolai, senator PNL de Cluj
LOCUL III. "Nu trebuie să alergăm după baloanele pe care le aruncă unii, ci trebuie să ne vedem de treabă. Restul pot discuta dânşii acasă, cât doresc, cu ocazia sărbătorilor, după sărbători, când fac excursii prin Ungaria". Adrian Năstase, premierul Guvernului României

PSD n-a mai făcut regionalizarea în 2003-2004 fiindcă veneau alegerile, PDL se aruncă de-a-mboulea pe regionalizare în an preelectoral

Este evident faptul că regionalizarea este o idee nepopulară, ca s-o treci în Constituţie trebuie făcute mai multe scamatorii decât cele de la referendumul trucat din 2003, când participarea (totală) era de circa 34% în a doua zi la ora 15, dar s-a declarat o participare de 54,2%.
Cotidianul a publicat un transcript al unei emisiuni din care reiese că regionalizarea a fost un obiectiv al PSD încă din 2003.

Manifestul regionalizării din 2001 al Ligii Pro Europa - "Uniunea Europeană ca sistem federativ"
 

Aceleaşi clişee ca cele din 2011 - "sistemul actual, 'ceauşist', favorizează corupţia". Se avea în vedere viitoarea Constituţie Europeană, care a devenit în final Tratatul de la Lisabona.
 

"Nu am susţinere nici pentru regionalizare, de-aia încerc s-o trec fără referendum"
Preşedintele a mai spus că, strict de regionalizare, Parlamentul bicameral, cu care ar fi de acord şi opoziţia şi UDMR, ar fi fost format dintr-o cameră superioară în care ar fi fost 60 de senatori aleşi, reprezentanţi ai teritoriului, ai celor opt regiuni, şi 240 de deputaţi naţionali.
"Camera superioară urmând să aibă atribuţiuni doar de administraţie locală şi, probabil, de politică externă, dar fără a avea capacitatea să ia decizii definitive, orice vot de acolo trebuind să fie validat de camera inferioară, care este Parlamentul real. Aş fi văzut şi o astfel de de soluţie, dacă cea cu Parlament unicameral este respinsă", a mai spus Traian Băsescu.

Nu sunt întrebări puse aiurea
Se pare că UDMR este principalul obstacol în calea regionalizării României (deocamdată). Nu au importanţă acum motivele, deşi am suspiciunea că UDMR ar adera la o regionalizare tip USD, cu miniguverne şi miniparlamente regionale, numai că din motive de strategie nu o arată acum (se joacă sceneta polemicilor USL-UDMR), situaţia putând fi alta după alegeri, când UDMR s-ar putea declara pentru varianta USL. E bine, deocamdată, că proiectul s-a blocat. În campanie, partidele care vor veni cu asemenea propuneri vor avea probleme serioase.
La Parlamentul European se fac demersuri ca regiunile să preia tot mai multe atribuţii de la guverne, iar întreruperea plăţilor pentru proiecte de infrastructură din România cu finanţare de la UE este folosită propagandistic pentru justificarea regionalizării.

"PNŢCD" are acelaşi program de regionalizare ca cel al USL

Am pus ghilimele, fiindcă grupul Ciorbea-Ciuhandu-Sârbu-Diaconescu (anexa "monarhistă" a USL) este în proces cu actuala conducere a PNŢCD, care va organiza alt congres.
Rezoluţia Congresului PNŢCD
DESCENTRALIZAREA PRIN REORGANIZAREA ADMINISTRATIVĂ CU ÎNFIINŢAREA REGIUNILOR

Care e situaţia la Curtea Constituţională, din perspectiva regionalizării 

Stăm rău. Balanţa putere/opoziţie este 5/4, incluzându-l între cei 5 pe judecătorul desemnat de UDMR. 

EL PROBLEMO: ARTICOLUL 152.1.
ARTICOLUL 152 - Limitele revizuirii
(1)
Dispoziţiile prezentei Constituţii privind caracterul naţional, independent, unitar şi indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independenţa justiţiei, pluralismul politic şi limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii.
Varianta reală care se doreşte a fi impusă este cea prezentată de USL, cu guverne şi parlamente regionale. Adică, STAT FEDERAL NEDECLARAT !
Nu-mi dau seama exact care-i jocul PDL, de ce nu marşează acum la varianta maximală (pe care de fapt o agreează; toate partidele din eurosistem o agreează), probabil că intenţionează să o facă după alegeri.
A, articolul acela, 152.1. ?  Cu ai noştri la CCR, mai e vreo problemă ?!


Regionalizarea, temă transpartinică. "Referendumul pentru Bucureşti" - experiment cu scopul de a evalua receptivitatea la nou a bizonului. 

Preşedintele Traian Băsescu a discutat vineri timp de aproape o oră pe tema referendumului din Bucureşti cu primarul Capitalei, Sorin Oprescu, şi cu edilii-şefi din cele şase sectoare.
Potrivit unui comunicat remis de PMB, Sorin Oprescu a mediat dialogul desfăşurat la Primăria Capitalei între preşedintele Traian Băsescu şi reprezentanţii partidelor din CGMB pe tema referendumului din Bucureşti.
Întâlnirea, care a avut un caracter informal, a avut loc la solicitarea preşedintelui României, a precizat PMB.


 Vodevilul consensului se urneşte. Încet-încet, să nu se trezească bizonu'. 

Când vă spun eu că ăştia toţi sunt înţeleşi, nu mă credeţi...
EuroBăse vorbeşte despre consens à la Ilici-1990: "Unii au o viziune cu privire la împărţirea în 8 regiuni, alţii 9 la 12 regiuni, alţii 16 regiuni. Este clar că există un consens că ţara trebuie reorganizată administrativ".

Parlamentul European "dă indicăţii" statelor membre ce trebuie să scrie în Constituţie
Printre măsurile de guvernanţă economică ce urmează a fi votate de Parlamentul European, în luna iunie, se numără şi cea privind înscrierea în Constituţia statelor membre a limitei de deficit bugetar de 3% din PIB.

Tom Gallagher - lobby pentru regionalizare, ambalată ca "soluţie" împotriva corupţiei administraţiilor locale

Îl "ţinusem de bun" pe Gallagher, dar de la o vreme m-am dumirit ce-i şi cu acest ipochimen. 
Ani de zile s-a pritocit clişeul "baronilor locali" corupţi, acum este folosit ca "argument" pentru regionalizare.

Subminarea monedei naţionale a fost trecută în Constituţia României în 2003
Şi a continuat cu aderarea la UE fără referendum, ratificarea Tratatului de la Lisabona fără referendum, aderarea la Pactul Euro+ şi reconfirmarea de către guvernul Boc a obiectivului de trecere la euro în 2015.

Acum un an : "PSD și PNL propun o modificare complexă a Constituției în toate domeniile în care Legea fundamentală trebuie corectată și pusă în acord cu Constituția UE. Cele două partide consideră că sfârșitul anului 2011, începutul anului 2012 ar constitui termenul până la care noua lege fundamentală ar trebui finalizată".

Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!
De săptămâna viitoare, ne aşteptăm să reînceapă discuţiile privind modificarea Constituţiei României, odată cu publicarea propunerilor guvernului şi ale preşedintelui.
E piesă de teatru, au bătut deja palma toate partidele pentru euroregiuni şi alte mofturi "cerute de UE", cu EuroBăse maestru de ceremonii !


Hrebenciuc, europeanul

Si atunci, parerea noastra ar fi - dar decizia finala se va lua in sedinta Consiliului National de joi- sa se faca proiectul de lege pentru modificarea Constitutiei strict la parlament unicameral sau bicameral, iar celelalte modificari pe care vrem sa le facem cu totii, ca sa ne punem in acord cu Tratatul de la Lisabona, trebuie sa faca obiectul unei comisii speciale de revizuire a Constitutiei, care inseamna un proces mult mai indelungat" ( Ziare.com ).
Booon, s-a marcat. Deci asta era, tătuţule. Vreţi să implementaţi Tratatul de la Lisabona. Aha.

4 comentarii :

Riddick spunea...

Este postarea cu numărul 4.000.

Crystal Clear spunea...

Felicitari !

Şi spor la treabă !

Eşti de admirat pentru tenacitatea ta.
Sunt sigură că conteaza .

Riddick spunea...

Mulţumesc ! Aş inainta cu viteză dublă. :)

Crystal Clear spunea...

Da, stiu.Sper sa se trezeasca mai multi ca sa se poata schimba intr-adevar ceva


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: