26 februarie 2012

Se pregătește Schengen-ul deșeurilor



Un europarlamentar olandez din grupul liberal ALDE, Gerben-Jan Gerbrandy, explică într-un interviu pentru EurActiv "avantajele" pieței libere a deșeurilor în cadrul UE.

Folosește chiar termenul "Schengen al deșeurilor":
You mentioned during the conference today the problem that there is within the European Union itself to exchange waste between countries. How do you think this problem should be addressed?

Yes, it's too hard to transport waste across borders. If you want to recycle certain elements then you need economies of scale.

That's why I will be proposing a sort of 'Schengen Area for waste' to make it much easier to get your old lightbulbs to one or two places in Europe and to recycle everything that is in these lightbulbs.

Of course under the normal restrictions of safety for chemicals and dangerous waste, we have to be very careful. But now there are so many national, regional and even local laws and rules that it's impossible for companies to transport their very valuable waste.

Should that be done through a new directive at European level or should that be done through amendments to existing legislation?

It's not even European legislation we're talking about. This is much more local regulations.

I think we need some sort of action programme within Europe, together with the member states because they have to strongly believe in it as well, and regional and local authorities, to tackle this problem.

The same way we have done with the internal market we have for capital, services, and people.
Ghici care va fi sensul principal al deplasării în UE - invers față de cel al persoanelor.  Se utilizează pretextul reciclării materialelor, dar de fapt se deschide calea transferului de gunoi.

Propunerea de rezoluție (avându-l ca raportor pe Gerbrandy), care va fi înaintată Parlamentului European pentru prima lectură:

DOCUMENT DE LUCRU referitor la Foaia de parcurs pentru O Europă eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor 

"Argumentul în favoarea trecerii la o societate eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor este, prin urmare, în aceeași măsură economic și ecologic. A deveni mai eficienți din punctul de vedere al utilizării resurselor este pur și simplu o necesitate economică. Iar dacă acest fapt este valabil pentru economie ca întreg, este cu siguranță valabil și pentru întreprinderile noastre: doar întreprinderile sustenabile vor avea un viitor. Este esențial să devenim conștienți de oportunitățile economice pe care le oferă o eficiență sporită din punctul de vedere al utilizării resurselor și să le valorificăm pe deplin".

"În vederea transformării într-o Europă eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor, fixarea de obiective este esențială. Acestea trebuie să fie funcționabile și măsurabile. Ideal ar fi să se treacă la un obiectiv și un indicator general care să reflecte progresul UE în ansamblu. Este vital ca acesta să reflecte amprenta totală a resurselor UE, inclusiv a resurselor care sunt utilizate în afara Uniunii. Comisia a ajuns pe bună dreptate la concluzia că trebuie depuse mai multe eforturi înainte de a avea un set complet de indicatori necesari, iar consultarea amplă a părților interesate prevăzută de Comisie este, prin urmare, binevenită. Dar nu trebuie să pierdem timpul și este remarcabil că statele membre și, de exemplu, Eurostat, Agenția Europeană de Mediu și Centrul Comun de Cercetare au desfășurat deja multe activități în această privință. Deja există indicatori pentru deșeuri, calitatea aerului, apă și sol. Este esențial să începem deja să folosim acei indicatori de măsurare a progresului pentru obiective subordonate pe care am putea să le stabilim acum, în loc de 2013".

>> Până la circulaţia liberă a persoanelor, începe circulaţia liberă a deşeurilor ? 
>> România, tomberonul de serviciu al Europei ?
>> Deşeurile politice

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."

 

Postări populare: