Tehnocraţi ! Când vă căraţi ?

29 iulie 2015

UE "impune" un supraguvern condus de Isărescu, PSD se conformează



Adică, ce să ne mai mirăm, când PSD/USL a aprobat (la iniţiativa BnR !) în comisia de revizuire a Constituţiei următoarele modificări (la care n-a obiectat nici "opoziţia"):
118. După art.137 se introduce un articol nou, art.1371, cu următoarea denumire şi următorul cuprins:

'Moneda naţională şi banca centrală

(1) Banca Naţională a României este banca centrală a statului român, autoritate publică autonomă, ale cărei prerogative, administrare şi funcţionare se reglementează prin lege, în conformitate cu normele de drept internaţional care decurg din tratatele la care România este parte.
(2) În exercitarea prerogativelor sale, Banca Naţională a României nu poate solicita sau primi instrucţiuni de la nicio autoritate sau instituţie a statului.
(3) Banca centrală are dreptul să emită însemne monetare pe teritoriul României.
(4) În conformitate cu tratatele constitutive şi actele legislative ale Uniunii Europene, prin lege organică se pot reglementa:
a) transferul de prerogative ale Băncii Naţionale a României la Banca Centrală Europeană
b) recunoaşterea circulaţiei şi înlocuirea monedei naţionale cu moneda euro.'
Digi 24:

Mugur Isărescu, şef şi peste Guvern

Şeful Băncii Naţionale capătă puteri mai mari. Guvernatorul BNR va conduce o structură nouă, un Comitet care va avertiza Guvernul ori de câte ori deciziile Executivului ar pune în pericol stabilitatea financiară a ţării.



Nicio altă instituţie din România nu se va putea amesteca în activitatea noii autorităţi. Deciziile noii instituţii prezidate de Mugur Isărescu vor fi în schimb obligatorii pentru Guvern.

Noua autoritate, numită Comitetul Naţional pentru Supravegherea Macroprudenţială, va avea un consiliu general format din nouă membri: cinci de la Banca Naţională, doi de la Autoritatea de Supraveghere Financiară şi doi de la Guvern. Preşedinte va fi guvernatorul Băncii Naţionale, Mugur Isărescu.

Acest consiliu va fi un fel de consiliu al înţelepţilor dacă nu sunt pretenţios - aici se vor emite opinii, analize, vor fi atenţionate supravegherile de la BNR şi de la ASF”, a declarat Adrian Vasilescu, consilier de strategie al guvernatorului BNR. Scopul Comitetului este identificarea eventualelor riscuri care ar putea duce la o criză financiară, potrivit unui proiect de act normativ recent aprobat de Guvern.

Se pare ca acest comitet preia conducerea şi nu numai că poate împiedica, dar poate să impună decizii Guvernului, în numele stabilităţii macroprudenţiale”, a spus Florin Cîţu, analist economic. 

Comitetul este independent: nu solicită şi nu acceptă instrucţiuni din partea niciunei autorităţi, instituţii sau organism public ori privat. Pe de altă parte, recomandările făcute de Comitet, adresate BNR, ASF şi Guvern, sunt obligatorii, inclusiv prin emiterea de reglementări. 

Această prevedere îi îngrijorează pe unii economişti, care se tem că atribuţiile Comitetului, condus de guvernatorul BNR, ar putea depăşi domeniul stabilităţii financiare. „Nu poate să fie controlat de Parlament, nu poate să fie controlat de nimeni, sunt nişte tehnocraţi care decid ceva, iar recomandările lor se pare că sunt obligaţii pentru ceilalţi”, a mai spus Florin Cîţu, analist economic.

Reprezentanţii BNR au altă opinie. „Va fi un consiliu care să analizeze sistemul bancar şi sistemul de asigurări, astfel încât să fie o analiză de ansamblu şi un sistem de recomandări pentru factorii de decizie”, a explicat Adrian Vasilescu.

Potrivit recomandărilor UE, statele membre trebuie să aibă astfel de instituţii cu atribuţii în domeniul gestionării riscurilor. În România, responsabilitatea menţinerii stabilităţii sistemului financiar nu este reglementată în mod explicit, aşa că în 2013 a apărut o primă ordonanţă de urgenţă pentru înfiinţarea unei structuri dedicate. Prima ordonanţă nu a mai devenit lege, iar în toamna lui 2014 a apărut un alt proiect pentru înfiinţarea acestui Comitet. „Oricum salvarea nu vine din aşa ceva”, a spus profesorul de economie Cristian Păun.

6 comentarii :

AnonimG spunea...

Acesta este sfirsitul sclifoselii numita democratie si recunoasterea, de facto, ca dictatura este mai eficienta(indiferent de scop).
Acum astept, asa, de amorul artei, sa vad reactia Curtii Constitutionale, a Parlamentului si, de ce nu, a boborului....
CSP-ul de altadata va parea un prunculet pe linga noua structura, absolut ''independenta'', fata de Statul Roman, desigur !
Cind lucrurile vor deraia pe cine se va mai razbuna boborul, pentru cine va mai cere ''moarte'' si ''jos'' ?
Oricum, zidul Tirgovistei inca exista, e muzeu fara firma dar poate fi vizitat, daca nu se stia pina acum !!!
Dar vad ca nu se prea inghesuie cititorii sa comenteze !
De ce oare ???

Riddick spunea...

E vorba despre un proiect de lege care va ajunge la parlament. Dragnea s-a exprimat public împotrivă (ieri), să vedem mai departe ce şi cum. Iniţierea proiectului este din 22 iulie, deci mai înainte de directiva lui Dragnea ca tot ce pleacă de la Guvern să se aprobe mai înainte la partid.

Cititorii vor confirmări că zona lor de confort nu-i periclitată (s-o creadă ei...). La mine apar adevăruri grave, nu-s psihoterapeut ca să menajez pe unul - pe altul.

AnonimG spunea...

Cind e vorba de Isarescu, proiectul ala are mari perspective sa se transforme in realitate, as zice eu !
Pare o masura pentru vremuri exceptionale cind, fara a deranja prea tare aparentele, tara sa fie condusa cum ''trebuie'' si de cine ''trebuie'', fiindca Romania cea imprevizibila are nevoie de haturi/friie speciale.
Ma gindesc si la dictatura regala a lui Carol al 2-le si ma intreb daca a fost doar rezultatul vointei aberante a nemtalaului, sau asa trebuia in perspectiva a ceea ce a urmat !
De accord in privinta cititorilor, combatanti de vremuri linistite, care intra in viezuini cind se impute treaba !
Ce garantii ? Nici cei care nu sulfa o silaba nu pot avea garantii ?
Numai mortii pot fi siguri ca nu vor fi deranjati la ''confort''!

Riddick spunea...

Pe Carol al II-lea l-au adus Maniu "şi alţii" în 1930, şi au făcut o mare prostie.

Dictatura lui începe - formal - în 1938, şi se va încheia când susţinerea lui externă aflată în impas nu va mai fi băgată-n seamă de alte forţe, atunci în ascensiune.

AnonimG spunea...

http://www.activenews.ro/economie/Atac-fara-precedent-la-BNR-Din-1991-ei-sunt-conducatorii-DE-FACTO-ai-acestei-tari.-Despre-Comitetul-lui-Isarescu-Un-supra-guvern-care-sa-depinda-de-un-singur-om-ca-pe-vremea-comunismului-123378

Riddick spunea...

Citisem. Să vedem votul la parlament, deşi - nu ?! - Dragnea & PSD ar putea cere guvernului să retragă proiectul de lege.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO:

Radu Carp, 2012: "Iar pentru a pune această întrebare în contextul României de azi, dincolo de problema naţională sau cea a păstrării Tradiţiei şi a religiei, nu cumva orice structură federală ar conveni unui stat care, oricum am lua-o, se află şi se va afla la periferia geografică a Europei ? O Românie parte a unui stat federal care să aibă aceeaşi pondere cu orice alt stat membru… ar fi sau nu în interesul naţional ? Ori este cumva în interesul naţional să menţinem aceeaşi elită birocratică necompetitivă care se auto-regenerează tocmai pentru că ne aflăm la periferie şi undele de şoc ale unui model mai eficient de organizare nu mai sunt aproape deloc resimţite ? Suveranitatea pe care unii dintre noi sunt gata să o apere cu preţul vieţii nu este nimic altceva decât un concept determinat istoric, născut pentru a legitima modelul statului centralizat împotriva unor ameninţări externe şi contestări interne".

Postări populare (nu P.P.E. !):