07 august 2014

O goarnă a regimului de la Kiev îşi face conaţionalii români din Ucraina "agenţi ai Rusiei"



... Şi găseşte în România uşi deschise ca să-şi reverse propaganda împuţită. George Bodnăraş, redactor-şef la Chernivtsi News, care mai scrie la Adevărul şi dă interviuri la Ziare.com.

Despre protestele românilor din Bucovina, care se opun mobilizării pentru un război care nu-i al lor, susţine că "sunt alimentate de Rusia, mai ales prin Biserica Ortodoxă" şi că "dacă ar fi un război real şi nu doar o operaţiune antiteroristă, nu ar protesta" (te pomeneşti că pe polonezii şi ungurii din Bucovina şi Galiţia care protestează şi ei din acelaşi motiv, i-o instiga Vaticanul).

Cu siguranţă că şi Moscova s-a implicat în provocarea acestui protest. Sunt câteva motive pentru asta:
1. La alegerile parlamentare şi prezidenţiale precedente românii din Ucraina au votat cu Partidul Regiunilor şi cu Ianukovici, care aveau o orientare pro-Putin. Acuma însă, foştii adepţi şi membri ai acestui partid continuă să colaboreze cu Kremlinul. Or, ei trebuie să justifice resursele obţinute cândva de la ruşi. Din păcate, aceşti agenţi se mai bucură de sprijinul multor români din Ucraina care locuiesc la sate şi sunt mai puţin interesaţi de politică. În special, propaganda pro-rusă este desfăşurată în bisericile de la ţară care slujesc în limba română, dar se supun Patriarhiei de la Moscova. Aceşti agenţi au dezinformat românii din Ucraina spunându-le că cea de-a treia fază de mobilizare prevede încorporarea în armata ucraineană a tuturor tinerilor şi bărbaţilor români, că cică mobilizarea are loc pe criterii etnice, iar Kievul oficial desfăşoară epurare etnică. Astfel Rusia a încercat să destabilizeze situaţia din regiunea Cernăuţi, să aplice scenariul din Donbas şi într-o altă regiune multinaţională din Ucraina.

4. O atenţie aparte merită protestele din Voloca, care se deosebesc de cele ale românilor din alte comunităţi. Volocenii au fost mult mai duri şi mai exigenţi, au protestat mai multe zile şi au început deja să construiască baricade. Şi este clar de ce. În sat locuiesc câţiva milionari care au afaceri în cel mai mare centru comercial din Moscova „Ahotnyi riadˮ, situat chiar pe Arbatul din centrul capitalei. Din surse anonime s-a relevat că oamenii de afaceri au fost şantajaţi de către agenţi ruşi care le-au impus să protesteze contra noii puteri ucrainene.

Epoch Times: S-au făcut mobilizările pe criteriu etnic sau au fost convocate toate grupurile etnice în cadrul mobilizării parţiale a armatei?

Fals. Mobilizările care au avut loc până acuma n-au fost desfăşurate pe criterii etnice. Este o dezinformare totală şi este clar că aici s-a implicat Moscova prin intermediul presei controlate în România, care a lansat asemenea zvonuri şi ştiri false. 

Epoch Times: Cum apreciaţi reacţia oficialilor locali ucraineni care au spus că „dacă românilor nu le place aici, atunci să plece”? Sunt românii trataţi ca cetăţeni de mâna a doua în Ucraina?

Niciun oficial ucrainean n-a declarat aşa ceva. Guvernatorul Bucovinei Roman Vanzuriak s-a adresat tuturor celor care au organizat acest război informaţional şi au dezinformat atât ucrainenii, cât şi romanii din Cernăuţi. Lor le-a spus că dacă nu le place, pot pleca peste hotare, dar el n-a menţionat nimic despre români. S-a adresat doar organizatorilor protestelor, celor care intenţionează să destabilizeze situaţia din regiune

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Lucian Boia, 2002: "Problema noastră este că avem o mitologie istorică defazată în raport cu mitologia europeană. Se construiește o întreagă mitologie istorică europeană. Ieșim încetul cu încetul din faza națiunilor. Intrăm în faza construcției europene. Se poate vorbi, de pe acum, cum construcțiile istorice și discursurile istorice se adaptează la ceea ce se dorește să fie Europa. Asistăm la un dublu joc. Pe de o parte, sigur e integrarea europeană, față de care ne arătăm și suntem într-un fel atașați. Pe de altă parte, însă, auzim un discurs naționalist de toată frumusețea în materie de istorie, care nu se lipește de proiectul nostru de integrare europeană. Ăsta este dublul discurs. Astfel, un istoric foarte oficial cum este profesorul Scurtu scria, în ziarul Adevărul, că istoria românilor trebuie să revină la ceea ce este ea cu adevărat, să aibă patru piloni: vechimea, unitatea, continuitatea și independența. Poate că acestea sunt, nu spun că nu, dar sunt exact cei invocați în anii lui Ceaușescu. Ceea ce am constatat totuși în aceasta înșiruire este că lipsește orice referire la Europa. Toate sunt mituri naționale. Independența este iarăși un mit al sec. al XIX-lea. În Evul Mediu nu exista conceptul de independență, iar astăzi, mă întreb, de ce trebuie insistat chiar atât de tare pe independență când independența este ceva ce, încetul cu încetul, se pierde și nu numai în cazul românilor. Și Germania și Franta își pierd independența, nu mai au nici măcar monedă națională. Dacă facem construcția europeană, nu cred că mitologia independenței este prima care trebuie pusă înainte. Construcția europeană e inevitabilă, sigur, păstrându-ne ceea ce avem de păstrat, trăsăturile noastre naționale și atâtea alte lucruri. În contextul european nu se mai poate vorbi de o independență în sensul național, în sensul forte al termenului care corespunde epocii națiunilor, epocii statelor naționale".

Postări populare (nu P.P.E. !):