Tehnocraţi ! Când vă căraţi ?

16 mai 2014

Critică abstractă sau unidirecţională, ca să nu se ajungă la critica la Băsescu



Pâi, băi, lobbyştilor... nu Echipa Băsescu de la CCR a dat binecuvântarea pragului de 30% de validare a referendumurilor, cerut de USL ?! Nu Băsescu şi Boc au cerut reexaminarea legii care interzicea exportul de gaze din producţia internă ? Lege trecută în acea formă inclusiv pe votul USL, care a modificat-o în sensul cerut de Băsescu după ce a ajuns la guvernare.

Conferinţă a lobbyştilor de la Expert Forum. Cică ar fi bună interconectarea tuturor statelor UE, inclusiv pe partea de gaze. La comun. România importă doar 20-25% din necesar, a o pune în aceeaşi oală cu restul ar însemna s-o transformi în furnizor.
 
Singura chestie valabilă - “România, ţara cea mai puţin vulnerabilă, ar trebui să nu-şi mai vandalizeze gazul în beneficiul unor privaţi”. Adică, industria de îngrăşăminte chimice, energointensivă, care exportă mult mai mult decât ceea ce vinde la intern, să-şi umfle conturile unii gen Ioan Niculae, sponsor PSD ţinut în braţe inclusiv pe vremea guvernării Băsescu-Boc prin preţuri la gaze subvenţionate.
O a doua problemă cauzată direct de regimul PSD este numirea netransparentă a Avocatului Poporului. Victor Ponta a promis la Bruxelles în 2012 că va numi un Avocat al Poporului pe criterii transparente, după consultare cu toate partidele politice – un punct pe aşa-numita listă a lui Barosso - lucru care nu s-a întâmplat, lucru trecut cu vederea prea uşor de societatea civilă.

Avocatul Poporului este o poziţie importantă în schema de acaparare a puterii legislative de către executiv, fiind singura persoană care poate contesta ordonanţele de Guvern pentru a le aduce în faţa Curţii Constituţionale.
#1 - cine mă-sa o mai fi şi Barroso ăsta de-şi permite să înainteze liste cu obiective de îndeplinit guvernului unui stat suveran ?; #2 - cum de-a putut "recepţiona" un guvern al României (nu-i discut aici "valoarea") acea listă, şi să se declare de acord cu aplicarea ei ?; #3 - te pomeneşti că primul avocat "al poporului" schimbat de USL (până la clownul Ciorbea) n-o fi fost un băsist ?!
O altă problemă adusă în discuţie este legea reducerii cvorumului pentru referendum, o sechelă legislativă rămasă după obsesia suspendării preşedintelui Băsescu în 2012, devine dureros de actuală.
Modificarea Legii Referendumului, votată într-o perioadă de neatenţie dinaintea Crăciunului în 2013, stipulează că referendumurile sunt valabile dacă întrunesc 30% din numărul persoanelor înscrise pe listele electorale, iar rezultatul unui referendum este validat dacă opţiunile valabil exprimate reprezintă cel puţin 25% din cei înscrişi.

Cum rezultatul unui referendum este decis cu majoritate simplă din cvorum-ul de validare, adică jumătate plus unu din 25% din numărul celor înscrişi pe listele electorale permanente – se ajunge la situaţia incredibilă în care orice referendum (chiar şi local) poate fi câştigat numai cu 12,5% din voturile celor înscrişi pe listele electorale permanente.
Aceiaşi inşi au mai criticat reducerea cvorumului, dar n-au făcut conexiunea cu aprobarea constituţionalităţii modificării legii referendumului, cerută şi votată de USL, şi aprobată de majoritatea băsistă de la CCR.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO:

Radu Carp, 2012: "Iar pentru a pune această întrebare în contextul României de azi, dincolo de problema naţională sau cea a păstrării Tradiţiei şi a religiei, nu cumva orice structură federală ar conveni unui stat care, oricum am lua-o, se află şi se va afla la periferia geografică a Europei ? O Românie parte a unui stat federal care să aibă aceeaşi pondere cu orice alt stat membru… ar fi sau nu în interesul naţional ? Ori este cumva în interesul naţional să menţinem aceeaşi elită birocratică necompetitivă care se auto-regenerează tocmai pentru că ne aflăm la periferie şi undele de şoc ale unui model mai eficient de organizare nu mai sunt aproape deloc resimţite ? Suveranitatea pe care unii dintre noi sunt gata să o apere cu preţul vieţii nu este nimic altceva decât un concept determinat istoric, născut pentru a legitima modelul statului centralizat împotriva unor ameninţări externe şi contestări interne".

Postări populare (nu P.P.E. !):