16 mai 2014

Critică abstractă sau unidirecţională, ca să nu se ajungă la critica la Băsescu

Pâi, băi, lobbyştilor... nu Echipa Băsescu de la CCR a dat binecuvântarea pragului de 30% de validare a referendumurilor, cerut de USL ?! Nu Băsescu şi Boc au cerut reexaminarea legii care interzicea exportul de gaze din producţia internă ? Lege trecută în acea formă inclusiv pe votul USL, care a modificat-o în sensul cerut de Băsescu după ce a ajuns la guvernare.

Conferinţă a lobbyştilor de la Expert Forum. Cică ar fi bună interconectarea tuturor statelor UE, inclusiv pe partea de gaze. La comun. România importă doar 20-25% din necesar, a o pune în aceeaşi oală cu restul ar însemna s-o transformi în furnizor.

Singura chestie valabilă - “România, ţara cea mai puţin vulnerabilă, ar trebui să nu-şi mai vandalizeze gazul în beneficiul unor privaţi”. Adică, industria de îngrăşăminte chimice, energointensivă, care exportă mult mai mult decât ceea ce vinde la intern, să-şi umfle conturile unii gen Ioan Niculae, sponsor PSD ţinut în braţe inclusiv pe vremea guvernării Băsescu-Boc prin preţuri la gaze subvenţionate.
O a doua problemă cauzată direct de regimul PSD este numirea netransparentă a Avocatului Poporului. Victor Ponta a promis la Bruxelles în 2012 că va numi un Avocat al Poporului pe criterii transparente, după consultare cu toate partidele politice – un punct pe aşa-numita listă a lui Barosso - lucru care nu s-a întâmplat, lucru trecut cu vederea prea uşor de societatea civilă.

Avocatul Poporului este o poziţie importantă în schema de acaparare a puterii legislative de către executiv, fiind singura persoană care poate contesta ordonanţele de Guvern pentru a le aduce în faţa Curţii Constituţionale.
#1 - cine mă-sa o mai fi şi Barroso ăsta de-şi permite să înainteze liste cu obiective de îndeplinit guvernului unui stat suveran ?; 

#2 - cum de-a putut "recepţiona" un guvern al României (nu-i discut aici "valoarea") acea listă, şi să se declare de acord cu aplicarea ei ?; 

#3 - te pomeneşti că primul avocat "al poporului" schimbat de USL (până la clownul Ciorbea) n-o fi fost un băsist ?!

O altă problemă adusă în discuţie este legea reducerii cvorumului pentru referendum, o sechelă legislativă rămasă după obsesia suspendării preşedintelui Băsescu în 2012, devine dureros de actuală.
Modificarea Legii Referendumului, votată într-o perioadă de neatenţie dinaintea Crăciunului în 2013, stipulează că referendumurile sunt valabile dacă întrunesc 30% din numărul persoanelor înscrise pe listele electorale, iar rezultatul unui referendum este validat dacă opţiunile valabil exprimate reprezintă cel puţin 25% din cei înscrişi.

Cum rezultatul unui referendum este decis cu majoritate simplă din cvorum-ul de validare, adică jumătate plus unu din 25% din numărul celor înscrişi pe listele electorale permanente – se ajunge la situaţia incredibilă în care orice referendum (chiar şi local) poate fi câştigat numai cu 12,5% din voturile celor înscrişi pe listele electorale permanente.
Aceiaşi inşi au mai criticat reducerea cvorumului, dar n-au făcut conexiunea cu aprobarea constituţionalităţii modificării legii referendumului, cerută şi votată de USL, şi aprobată de majoritatea băsistă de la CCR.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2012: "Nu mă voi ascunde după deget: suplimentul FCD este într-adevăr un manifest, fiindcă socotim că Uniunea Europeană este un proiect neterminat și că doar desăvârșindu-l, creând adică Statele Unite ale Europei, putem să evităm perspectiva deloc încântătoare de a deveni un vulgar apendice al Asiei, un muzeu al civilizațiilor sau o simplă piață de desfacere pentru economiile emergente. Înainte de toate, doream să subliniez, prin contrast cu îngustimea identităților naționale, care sunt niște constructe relativ recente, larghețea identității europene și universalitatea celei creștine. Creștinismul transcende națiile, cu tot tribalismul și triumfalismul lor războinic".

 

Postări populare: