Cum pot fi identificaţi complicii ocupantului: deviază atenţia de la agenţii străini ajunşi la butoane în România, la ţinte secundare pe care le numesc "statul mafiot", "sistemul băsist", "corupţia generalizată".

14 noiembrie 2013

Hai s-o luăm logic



Cum ar putea ajunge premier Băsescu după alegerile prezidenţiale (apud Lăzăroiu), cu actualul parlament ?

Primul pas ar fi demisia sau demiterea actualului premier. După caz, ar însemna o majoritate care ar include PSD (demisia, eventual după câştigarea alegerilor prezidenţiale de către Ponta), ori una care nu l-ar include (demiterea prin moţiune de cenzură, noul preşedinte fiind Căcărău ori candidatul "centrului-dreapta"). Aş fi pus pe primul loc "spargerea USL", dar nu este relevantă în sine, componentele sale pot guverna mai departe, sau pot colabora susţinând un guvern minoritar (evident, nu cu Băsescu premier).

Apoi, ar trebui să se aleagă un preşedinte care l-ar desemna pe Băsescu premier, în acord cu "noua majoritate". Eventualitatea ca noul preşedinte să fie din afara ei este aproape exclusă.

Dar de ce ar face aşa ceva partide precum PDL sau PnL, cu doi ani înainte de următoarele alegeri legislative ? Primul dintre ele având de câştigat din disocierea de Băsescu, iar celălalt de pierdut dintr-o eventuală nouă asociere. Mai plauzibilă pare o coaliţie Băsescu&Co-PSD-UDMR -(PC ?), şi una PDL-PnL-(PSD "aripa anti-Ponta" ?) care l-ar exclude pe Băsescu.

Şi să nu uităm de PP-DD, care nu pare a fi cuprins în combinaţiile lansate pe piaţă în ultimul timp.

Un comentariu :

Riddick spunea...

Dacă se adevereşte mutarea cu rocada Băsescu-Ponta, PDL şi PnL vor fi pe cai mari în 2016 dacă îi lasă în ofsaid (= adică, să se erodeze până atunci). Nu e clar cum va interveni în plan electoral alcătuirea Majorităţii Reale (de 2/3) pentru regionalizare ("revizuirea Constituţiei"), ori poate se va amâna.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Teodor Baconschi, 2011: "România nu a ajuns târziu și din întâmplare în construcția Europei unite, ci a participat încă de la început, prin voci precum Gafencu și Ciorănescu, la gândirea acestui proiect.Totodată, îmi permit să evoc în acest ilustru sediu ideea federalismului european, concept creștin-democrat căzut în desuetudine. Consider că a reînvia astăzi ideea Statelor Unite ale Europei nu este lipsit de importanță, ba chiar de o anumită urgență. Asistăm cu toții nu doar la o criză de creștere sau la o reticenţă a lărgirii Uniunii (enlargement fatigue), ci la o adevărată criză a spiritului european. Criza actuală nu e pur economică sau financiară, ci e o criză a valorilor fondatoare, a viziunii și a identității europene. Mai mult ca oricând, trebuie să evităm riscul revenirii, pe fondul crizei, a discursurilor naționaliste, xenofobe, rasiste. Tentația închiderii în sine e mare. O Europă care se îndoiește de beneficiile euro sau ale spațiului Schengen este deja o Europă în devoluție. Tocmai fiindcă știm că alternativa la partidele populare riscă să fie partidele populiste, dorim să creăm în România o Mișcare Populară cu vocație majoritară, asemănătoare cu UMP în Franța sau PDL în Italia. Europa are nevoie să mențină în guvernele naționale partide populare capabile să răspundă întreitului imperativ al momentului: să reformeze în spiritul responsabilității, să se opună populismului crescând al stângii și al extremei drepte, și să continue construcția europeană. În fine, criza Europei nu are ca soluţie resurgența discursului naționalist și redescoperirea frontierelor, ci determinarea creștin-democraților, a tuturor guvernelor și partidelor afiliate PPE, de a continua până la capăt proiectul Statelor Unite ale Europei, oricât de extrem ar părea acest lucru."


Postări populare (nu P.P.E. !):