05 iulie 2013

(De)conspirarea Echipei Băsescu de la CCR (+ update)


Trei judecători ai Curţii Constituţionale a României (Zegrean, Morar, Minea) au formulat şi semnat (pag. 31-46) o opinie separată la motivarea deciziei pe sesizarea la Legea referendumului, în care afirmă - foarte corect, de altfel - că reducerea cvorumului este neconstituţională şi că CCR nu se poate substitui Parlamentului, amânând aplicarea unei legi.

CCR a invocat... recomandările Comisiei de la Veneţia, de parcă ar fi norme de drept constituţional intern (amânarea cu un an a aplicării reducerii cvorumului). Chestiunea de bază este că s-a admis ca fiind constituţională reducerea cvorumului de validare, de la 50% la 30%, deşi în Constituţia României, la articolul 2 (Suveranitatea), se menţionează: "1. Suveranitatea națională aparține poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice și corecte, precum și prin referendum. 2. Nici un grup și nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu". Se poate oare afirma că 30% exercită suveranitatea mai îndreptăţiţi decât 50% ? Evident, NU.

Băsescu are o majoritate de minim 5:4 dintre judecătorii de la CCR, putând ajunge şi la 6:3, dacă se asociază şi cel numit de UDMR. Dintre cei trei care au semnat opinia separată, pe doi i-a numit personal (pe Morar şi Zegrean, Minea fiind numit "de PDL", la parlament; eh, pe vremea când Boc era portavocea lui Băsescu la partid). El a declarat de mai multe ori că "este împotriva" reducerii pragului de validare la 30%, deşi se dăduse de gol ("ca să profit de pragul de 30%" - la referendumul-bis pe care îl va anunţa).

Dar Băsescu l-a mai numit pe unul dintre judecătorii de la CCR, pe Petre Lăzăroiu. Cum de nu apare şi el, ca al patrulea, la opinia separată ? S-a "defectat" ?

Nu prea cred. Pentru validarea referendumurilor, este necesară o majoritate de 2/3 (adică de 6 voturi din 9), cerută de legea de funcţionare a CCR. Clica PDUSL vrea să se valideze, ÎN ORICE CONDIŢII, referendumul de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei"). Chiar prin falsificarea procentului de participare, ca în 2003. Iar Băsescu trebuie scos din cauză, ca să poată spune "pâi, eu nu (mai) am majoritate la CCR". Ca să-i prostească în continuare pe cei care-l mai pot crede. Lăzăroiu nu apare nici ca al treilea - făcând rocadă cu Minea - ca să nu devină evidentă falsa eschivă băsistă.

*   *   *

UPDATE 1 (30 septembrie 2013):
Mascarada decurge conform scenariului prestabilit. Se vede treaba că schimbarea de majoritate de la CCR are sprijin extern - România nu are niciun membru în subcomisia APCE pentru alegerea judecătorilor de la CEDO, care a recomandat-o pe Iulia Motoc pentru postul alocat României. Totul, pentru scoaterea din cauză a lui Băsescu, care va avea acum alibiul că "nu mai are majoritate la CCR", deci "nu mai poate fi asociat" cu a doua confirmare a cvorumului de 30% sau cu o eventuală falsificare a referendumului de regionalizare ("de revizuire a Constituţiei"), precum cea din 2003.
"Judecătorul CCR, Iulia Motoc, este propunerea comisiei de specialitate a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei către plenul APCE pentru funcţia de judecător la CEDO din partea României."
"Pentru scoaterea din cauză a lui Băsescu" - ca să-i mai prostească în continuare pe băsălăi, cum că n-ar fi mână-n mână cu USL împotriva României.
UPDATE 2 (1 octombrie 2013):
Mai este doar o chestiune de timp până se va schimba majoritatea de la CCR, odată ce a fost aleasă ca judecător la CEDO Iulia Motoc, cu un scor care nu lasă niciun dubiu asupra faptului că mişcarea era demult pregătită, inclusiv pe plan extern (132 din 151 voturi, la APCE, unde România are zece delegaţi). Acum, Băsescu este "descărcat de gestiune", nu prea se mai poate spune că tot Echipa Băsescu de la CCR va reconfirma a doua oară cvorumul de 30%, "pe care el l-a contestat" (n'aşa ?!), şi că tot majoritatea lui va valida frauduos un referendum fără cvorum îndeplinit, ca în 2003 (atunci au venit maxim 40% în două zile, validare cu "55,7%").

Şi totuşi, reconfirmarea cvorumului (şi a altor chestii) va fi pe faţă (CCR va discuta contestaţia pe 23 octombrie), cu Motoc încă la CCR, ori Bârsan (de la CEDO) va demisiona înainte de finalul mandatului (care este în decembrie) ? Ca Motoc să facă loc unuia numit de parlament (deci, de USL).

Ce mascaradă ordinară... ce coţcărie...
UPDATE 3 (14 noiembrie 2013):
 
Încă o porcărie comisă de Echipa Băsescu de la CCR (cât timp mai este acolo Motoc-CEDO, nu poate fi scos din cauză Băsescu: oamenii lui asigură majoritatea la CCR !).

Poate că am fost prea naiv când presupuneam că se va recurge la oarecari camuflaje:
Aparent, Echipa Băsescu de la CCR aşteaptă ceva. Ori "intrarea în prelungiri" şi imposibilitatea unui referendum cu prag de 30% cuplat cu turul întâi al alegerilor prezidenţiale, ori o schimbare de majoritate la CCR, care ar urma "să facă ce trebuie". Mai degrabă, cea de-a doua posibilitate, fiindcă amânarea a fost pentru 14 noiembrie, şi nu pentru 21, ca în cazul celălalt.

Variantele pot fi:

  • varianta #1: Aprobarea/reconfirmarea de către CCR (în actuala componenţă) a reducerii pragului de validare la 30%, urmată de promulgarea modificării la legea referendumului. Deci, vor fi alegeri prezidenţiale pe 30 noiembrie 2014 (turul întâi), şi odată cu ele referendumul constituţional. Variantă costisitoare pentru Băsescu, din punct de vedere imagologic: "Aha, a mimat, oamenii lui de la CCR au păstrat pragul de 30%; e mână-n mână cu USL !". [...]
Nu mai este timp, se lucrează pe faţă.

MEDIAFAX: 


CC a respins sesizarea preşedintelui Băsescu la Legea referendumului: Cvorumul va fi de 30%


Curtea Constituţională a respins, joi, cu majoritate de voturi, sesizarea preşedintelui Traian Băsescu în cazul legii referendumului, care prevede reducerea cvorumului de participare la 30%. Noua formă a legii referendumului va putea fi aplicată peste un an.

"Cu majoritate de voturi s-a respins sesizarea preşedintelui", a anunţat preşedintele Curţii Constituţionale. [...]


UPDATE 4 (8 decembrie 2013):
Echipa Băsescu de la CCR lasă soarta crimelor comunismului şi ale "revoluţiei" pe seama unei majorităţi USL-UDMR

Pe 12 decembrie ar urma să se judece la CCR o contestaţie pe o excepție de neconstituționalitate care are impact asupra soluționării Dosarelor Revoluției și al Mineriadelor. A treia amânare.

Iulia Motoc anunţă azi că pleacă de la CCR pe 10 decembrie, în condiţiile în care ar depune jurământul de începere a mandatului la CEDO abia pe 18 decembrie. Deci, lasă "descompletată" Echipa Băsescu de la CCR la pronunţarea asupra imprescriptibilităţii omorului (cu trimitere la comunism, "revoluţie" şi mineriadele FSN), pentru o majoritate nouă la CCR, adică pentru una USL-UDMR.
UPDATE 5 (10 decembrie 2013): 
Gata. Echipa Băsescu de la CCR face loc majorităţii USL-UDMR.

După ce oamenii lui de la CCR au aprobat tot felul de porcării (pragul de validare de 30% la referendumuri fiind cea mai mare), Băsescu poate acum să se disocieze de viitoarele porcării care vor trece de Curte, cum ar fi descentralizarea, imprescriptibilitatea infracţiunii de omor (cu trimitere la dosarele "revoluţiei", mineriadelor şi crimelor comunismului), şi falsificarea (din nou !) a referendumului de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei").

Motoc-CEDO are încredere în colegii săi de la CCR şi "în idealul lor despre justiţie":
„Astazi plenul CCR a decis sa imi tin discursul numai in fata plenului CCR. Presedintele CCR m-a invitat sa imi public discursul pe site-ul Curtii. Colegul si vechiul meu prieten, Cristian Preda ma intreba daca cineva mai stie istoria si semnificatia expresiei 'a spune adevarul puterii' . Unul dintre cele evenimentele existentiale pentru mine a fost Ajunul Craciunului din 2007 petrecut la New York in prezenta lui Vaclav Havel. Revenind la CCR nu cred ca plecarea mea va schimba ceva. Cred ca reputatia internationala pe care Curtea Constitutionala a Romaniei a dobandit-o ultimii ani corespunde realitatii. Cred in colegii mei de la CCR si idealul lor despre justitie”, a scris Motoc pe pagina sa de Facebook.

7 comentarii :

Riddick spunea...

Ce idioţi ne crede el...

"Nu înţeleg termenul «un an», nu are niciun Dumnezeu. Înţeleg de ce au dat un termen, dar cred că e greşit fixat", a spus şeful statului.

Traian Băsescu a adăugat că cei din Comisia de la Veneţia spun că după ce este declanşată o procedură nu se schimbă regula jocului.

"Legea referendumului trebuie să intre în vigoare nu la un an, ci după epuizarea referendumului pentru revizuirea Constituţiei", a spus Traian Băsescu.

Şeful statului a adăugat că această decizie nu protejată revizuirea Constituţiei.

"Aşa, nu a făcut nimic, nu a protejat procesul. Procesul de revizuire a Constituţiei era început, acum, domnii din gaşcă o să aştepte să treacă un an după care, cu 30% vor trece o Constituţie care a fost votată cu 50%", a mai spus Băsescu.

http://www.rtv.net/basescu-nu-critic-cc-dar-nu-inteleg-termenul-un-an-nu-are-niciun-dumnezeu-e-gresit-fixat_87778.html

Riddick spunea...

Băsescu nu mai "vrea să profite" de pragul de 30% ?

O contestaţie (a lui Băsescu) la Curtea Constituţională, privind modificarea pragului de validare a referendumurilor (scăzut de la 50% la 30%).

Şi asta, după ce Echipa Băsescu de la CCR a aprobat modificarea iniţiată de USL:

Băsescu are o majoritate de minim 5:4 dintre judecătorii de la CCR, putând ajunge şi la 6:3, dacă se asociază şi cel numit de UDMR. Dintre cei trei care au semnat opinia separată, pe doi i-a numit personal (pe Morar şi Zegrean, Minea fiind numit "de PDL", la parlament; eh, pe vremea când Boc era portavocea lui Băsescu la partid). El a declarat de mai multe ori că "este împotriva" reducerii pragului de validare la 30%, deşi se dăduse de gol ("ca să profit de pragul de 30%" - la referendumul-bis pe care îl va anunţa).

Dar Băsescu l-a mai numit pe unul dintre judecătorii de la CCR, pe Petre Lăzăroiu. Cum de nu apare şi el, ca al patrulea, la opinia separată ? S-a "defectat" ?

Nu prea cred. Pentru validarea referendumurilor, este necesară o majoritate de 2/3 (adică de 6 voturi din 9), cerută de legea de funcţionare a CCR. Clica PDUSL vrea să se valideze, ÎN ORICE CONDIŢII, referendumul de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei"). Chiar prin falsificarea procentului de participare, ca în 2003. Iar Băsescu trebuie scos din cauză, ca să poată spune "pâi, eu nu (mai) am majoritate la CCR". Ca să-i prostească în continuare pe cei care-l mai pot crede. Lăzăroiu nu apare nici ca al treilea - făcând rocadă cu Minea - ca să nu devină evidentă falsa eschivă băsistă.
----------------------

Pe 1 octombrie Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei va vota un nume din lista de trei persoane propuse de guvernul României pentru a ocupa un post de judecător la CEDO. Printre ele, cu şansele cele mai mari, este şi Iulia Motoc, din Echipa Băsescu de la CCR. Iar 5:4 devine "oficial" minoritate, 4:5.

AGERPRES:

Traian Băsescu: Un cvorum de 50% plus unu la referendumul de revizuire subliniază forţa juridică a Constituţiei

"În concepţia suveranităţii populare fiecare cetăţean este deţinătorul unei porţiuni de suveranitate, iar voinţa majorităţii reprezintă cvorum esenţial pentru asigurarea caracterului democratic de modificare a voinţei puterii constituante originare. A modifica voinţa puterii constituante originare, neţinând cont de principiile generale, intangibile ale statului român, prin utilizarea unor instrumente legale inferioare ca forţă juridică, aduce atingere Art. 1 şi Art. 2 din Constituţie."

http://riddickro.blogspot.ro/2013/09/basescu-nu-mai-vrea-sa-profite-de.html

Riddick spunea...

Presimt că va fi comisă o nouă porcărie de către Echipa Băsescu de la CCR

Prima (mai mare) fiind aprobarea - de către Echipă - a scăderii pragului de validare a referendumurilor, de la 50% la 30%. Nu trebuie să ne deruteze "amânarea cu un an", are tocmai scopul de a se mări participarea, prin cuplarea cu alegerile prezidenţiale: nici cu un prag de 30% nu s-ar fi validat un referendum constituţional "izolat", în această toamnă. De asemenea, se are în vedere şi facilitarea unor eventuale referendumuri în chestiunea revizuirii tratatelor Uniunii Europene, despre care se vorbeşte tot mai mult.

Azi, CCR trebuia să se pronunţe în chestiunea constituţionalităţii prescripţiei infracţiunii de omor, şi (ca să vezi !) tocmai din cauza lui Motoc-CEDO nu a putut lua o decizie, amânând-o pentru a doua oară. Pe 23 octombrie este o altă şedinţă importantă la CCR, judecarea contestaţiei lui Băsescu împotriva pragului de validare de 30%. Este posibil ca până atunci Motoc să plece de la CCR, descărcându-l astfel pe Băsescu de răspundere: "Nu mai am majoritate la CCR, de-aia trece neconstituţionalitatea urmăririi penale a crimelor comunismului şi ale 'revoluţiei', şi constituţionalitatea pragului de 30%".

AGERPRES:

Curtea Constituțională a României (CCR) a amânat marți pentru 21 noiembrie pronunțarea asupra excepției de neconstituționalitate privind înlăturarea prescripției executării pedepsei pentru infracțiunile de omor.

Amânarea pronunțării soluției a fost determinată de imposibilitatea constituirii completului de judecată, Iulia Motoc nefiind în țară.

Excepția a fost ridicată de Nicolae Jr. Trebuian, care a contestat constituționalitatea dispozițiilor art.125 alin.3 din Codul penal.

CCR a discutat excepția în ședința publică din 24 septembrie, însă a amânat pronunțarea pentru 15 octombrie.

Săptămâna trecută, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER) și-a exprimat îngrijorarea privind posibila blocare a dosarelor Revoluției ca urmare a soluționării unei excepții de neconstituționalitate de către Curtea Constituțională a României la data de 15 octombrie 2013.

Excepția face referire la Legea 27/2012 care a modificat Codul penal al României, după cum urmează: a înlăturat prescripția răspunderii penale pentru infracțiunile de omor (omor, omor calificat, omor deosebit de grav și infracțiuni intenționate care au avut ca urmare moartea victimei), inclusiv pentru cele în legătură cu care nu s-a împlinit termenul de prescripție la data intrării în vigoare a legii (martie 2012) și a introdus sintagma "indiferent de data la care au fost comise" pentru imprescriptibilitatea infracțiunilor de genocid, crime contra umanității și de război.

http://riddickro.blogspot.ro/2013/10/presimt-ca-va-fi-comisa-o-noua-porcarie.html

Riddick spunea...

Echipa Băsescu de la CCR aşteaptă CEVA.

Un "ceva" care ar putea însemna predarea majorităţii de la CCR către USL, conform planului, prin plecarea lui Motoc-CEDO, eventual înainte de 16 decembrie, limita mandatului judecătorului român de la CEDO (pe care îl va înlocui). Scopul ? Alibi pentru Băsescu: "Nu mai am majoritate la CCR, de-aia trece neconstituţionalitatea urmăririi penale a crimelor comunismului şi ale 'revoluţiei', şi constituţionalitatea pragului de 30%".

Data trecută s-a amânat că n-a venit Motoc şi "n-a fost cvorum", acum au lipsit încă alţi doi din Echipă:

"Judecătorii Curţii Constituţionale au amânat decizia privind sesizarea preşedintelui Traian Băsescu faţă de pragul de prezenţă de 30%, din Legea Referendumului. O decizie va fi luată pe 14 noiembrie, în şedinţa de astăzi nefiind îndeplinit cvorumul necesar. Judecătorii care au lipsit de la şedinţa de astăzi sunt Daniel Morar, Iulia Motoc şi Petre Lăzăroiu."

http://www.gandul.info/politica/curtea-constitutionala-amana-decizia-privind-sesizarea-lui-traian-basescu-fata-de-legea-referendumului-11549942

Riddick spunea...

O cacealma elaborată, cu mai multe variante

Aparent, Echipa Băsescu de la CCR aşteaptă ceva. Ori "intrarea în prelungiri" şi imposibilitatea unui referendum cu prag de 30% cuplat cu turul întâi al alegerilor prezidenţiale, ori o schimbare de majoritate la CCR, care ar urma "să facă ce trebuie". Mai degrabă, cea de-a doua posibilitate, fiindcă amânarea a fost pentru 14 noiembrie, şi nu pentru 21, ca în cazul celălalt.

Variantele pot fi:

varianta #1: Aprobarea/reconfirmarea de către CCR (în actuala componenţă) a reducerii pragului de validare la 30%, urmată de promulgarea modificării la legea referendumului. Deci, vor fi alegeri prezidenţiale pe 30 noiembrie 2014 (turul întâi), şi odată cu ele referendumul constituţional. Variantă costisitoare pentru Băsescu, din punct de vedere imagologic: "Aha, a mimat, oamenii lui de la CCR au păstrat pragul de 30%; e mână-n mână cu USL !".

varianta #2: Schimbarea componenţei (şi, deci, a majorităţii) de la CCR, prin plecarea lui Motoc-CEDO până pe 14 noiembrie, urmată de confirmarea pragului de 30%. Apoi promulgarea, şi restul ca la varianta #1. Băsescu are alibi: "Nu mai am majoritate la CCR; da' aţi văzut, am fost contra reducerii pragului".

varianta #3: În condiţiile schimbării majorităţii de la CCR ante - 14 noiembrie, o majoritate pro-USL ar putea elimina "amânarea" cu un an a aplicării pragului de 30%. Pe care, evident, l-ar aproba/reconfirma. Iarăşi, Băsescu e scos din cauză: n-a făcut asta "majoritatea lui de la CCR". Merită evidenţiat în acest caz "meritul" lui Băsescu, care a repus în discuţie pragul de validare - ca, astfel, să cadă şi "restricţia". Era singurul care mai putea face asta, dupa ce opoziţia a contestat la CCR (fără succes) modificarea pragului de validare.

varianta #4: Establişmentul a realizat că boborul nu poate fi păcălit să înghită regionalizarea ambalată sub forma de referendum constituţional, astfel încât acesta nu va mai avea loc. Ar urma ca regionalizarea să se facă prin comasare de judeţe şi prin tratarea "judeţelor mari" ca regiuni, neschimbându-se denumirea unităţii administrativ-teritoriale, existentă deja în Constituţie. După caz, membrii USL (majoritari) din CJ ar demisiona sau nu, urmând ca măsura să intre în vigoare după modificarea legii administraţiei publice locale, sau din 2016, odată cu următoarele alegeri locale. O variantă complicată şi riscantă - dă timp opoziţiei (nu neapărat celei parlamentare) faţă de regionalizare să se organizeze.

varianta #5: Un referendum constituţional va avea totuşi loc, indiferent de condiţii, iar acesta va fi falsificat, ca şi cel din 2003. Varianta "supremă", va fi aplicată doar dacă va fi o cârdăşie deplină între partidele parlamentare asupra fraudei. Riscuri pe termen mediu şi lung pentru complici.

Exclud, desigur, o eventuală răsturnare de situaţie, în care CCR ar respinge pragul de validare de 30% şi l-ar menţine pe cel de 50%, dar chiar şi în această eventualitate există varianta #4 şi varianta #5. Tot la variantele #4 şi #5 ar duce o altă eventuală amânare a unei hotărâri a CCR pe acest subiect.

http://riddickro.blogspot.ro/2013/10/o-cacealma-elaborata-cu-mai-multe.html

Riddick spunea...


Echipa Băsescu de la CCR şi tartorul ei ne iau de idioţi. Comunică decizia de constituţionalitate a pragului de 30% în timp util, astfel încât referendumul de regionalizare (de "revizuire a Constituţiei") să cadă în ziua turului al doilea al alegerilor prezidenţiale.

Să examinăm puţin aritmetica termenelor. Constituţia spune că promulgarea se poate face "în cel mult 10 zile de la primirea legii adoptate după reexaminare sau de la primirea deciziei Curţii Constituţionale, prin care i s-a confirmat constituţionalitatea." Deci, dacă "la mine la cabinet a intrat pe 5 (decembrie)", "în zece zile (de la)" ar însemna pe 15 decembrie, şi nu "pe 14 noaptea". Primul tur este - obligatoriu - cel târziu pe 30 noiembrie 2014, al doilea căzând pe 14 decembrie. Prin modificarea legii electorale se poate prelungi intervalul dintre cele două tururi de scrutin, depăşind termenul de un an de la data promulgării, după care ar intra în vigoare "democraţia 30%". Desigur, modificarea ar urma să fie aprobată de CCR cu o majoritate USL, după plecarea lui Motoc-CEDO.

Nu-mi fac vreo iluzie că la Monitorul Oficial n-ar fi deja pregătit textul, fiind nevoie doar de dat "Enter". Pe 14 noaptea (mă rog, depinde şi de curier).

Riddick spunea...

Îşi va fabrica Băsescu Alibiul Nr. 2 ?

Alibiul Nr. 1 fiind transformarea majorităţii băsiste de la CCR într-una USL-UDMR, prin plecarea lui Motoc-CEDO. Iar el va declara la un moment dat "pâi, dacă nu mai aveam majoritate la CCR..." (când va fi întrebat în legătură cu eventuale decizii controversate care vor urma, chiar o posibilă validare frauduloasă a referendumului constituţional, ca în 2003). Ca să fie scos din cauză, să nu se dea de gol faţă de băsişti că el şi USL au - iată - o agendă comună, în care intră şi revizuirea, şi regionalizarea.

Cu recentul accident aviatic apare o ocazie pentru USL de a da şah "conducerii băsiste" a STS, tocmai înainte de alegerile europarlamentare, prezidenţiale, şi de referendumul de regionalizare ("de revizuire a Constituţiei"), STS fiind serviciul care gestionează transmisia datelor în timpul desfăşurării proceselor electorale şi a referendumurilor.

STS declară cu destulă îndreptăţire că şi-a făcut treaba, coordonatele pe care le-a comunicat fiind cele exacte, însă Ponta va cere (prin CSAŢ) înlocuirea directorului STS. Şi aici intervine oportunitatea lui Băsescu.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: