27 iunie 2013

Cacealmaua


#PontaBass   #eurocommies   #EuroBăse
Totul merge spre concluzia unui scenariu Băsescu-Ponta, la care şi PDL s-ar fi angrenat, după cum reiese din articolul lui Radu Carp (PDL):
"Iată cum se realizează în practică separaţia şi echilibrul puterilor. Două mari piese pe tabla de şah au interesul păstrării acestui echilibru, cu condiţia trecerii la uni­ca­meral (Traian Băsescu), respectiv im­pu­nerii regionalizării (PSD). Vor face tot ce le va sta în putinţă pentru a anihila revizuirea operată de comisia condusă de Crin Antonescu. Varianta unui refe­rendum care să aibă în vedere o Constituţie revizuită doar în sensul operării celor do­uă modificări este extrem de plauzibilă. Es­te scenariul cel mai raţional posibil, care ţine cont de interesele comune ale celor doi mari actori. Deocamdată, poziţiile par a fi ireconciliabile, dar compromisul în sen­sul explicat mai sus are mari şanse să se realizeze. Dacă nu există o legătură în­tre cele două, de ce a simţit nevoia Traian Băsescu să comenteze despre formula re­gionalizării din Constituţia revizuită?" 
Madame Blogary ("Scenarii prezidenţiale dupa decizia CCR privind pragul referendumului") vorbeşte despre "dreapta-unită-(dar-fără-PDL)-care-colaborează-cu-PSD":
  • "Referendumul pentru revizuirea Constituției se ține în toamna lui 2014, cu prag de 30%. Indiferent dacă referendumul e validat sau nu, pentru PSD va fi prea tîrziu pentru a-și schimba candidatul prezidențial. Astfel, Crin Antonescu și PNL își pot demobiliza electoratul pentru a rămîne cu actuala Constituție și cu actualele atribuții prezidențiale. Dacă referendumul nu e validat, PSD îl poate acuza pe Antonescu de boicot și are astfel motiv să schimbe candidatul, Însă e greu de crezut că o astfel de schimbare pe ultima sută de metri are timpul necesar pentru a fi cunoscută și însușită și de electoratul PSD. Este extrem de riscant, aproape sinucigaș, pentru PSD să aștepte un deznodămînt asupra Constituției în toamna lui 2014.
  • Referendumul se ține în toamna acestui an, cu prag de 50%, iar proiectul de Constituție este negociat și agreat de întreaga clasă politică și de societatea civilă. O înțelegere tripartită, Băsescu-PSD-PNL, poate duce la validarea referendumului chiar și cu prag de 50%. Este însă extrem de greu de crezut că se va ajunge la o asemenea înțelegere.
  • Alegerile prezidențiale din 2014 se țin pe actuala Constituție, urmînd să avem un Președinte cu actualele atribuții constituționale și mandat de 5 ani. În primăvara sau toamna lui 2015 se trece prin Parlament un proiect de revizuire a Constituției, care apoi este aprobat prin referendum cu prag de 30%. Președintele ales va negocia cu forțele politice o majoritate de două treimi pentru trecerea Constituției și o alianță post-alegeri 2016. Aici sînt multe calcule de făcut. PSD are 38% mandate, PNL are 26%, PDL are 13% (nu va prinde 2016 – este în plină dezintegrare, PPDD are 11% – idem, UDMR are 5% iar PC are 4%. Președintele ales în 2014 poate promite guvernarea de după 2016 unei alianțe de 2/3 în schimbul votului pentru Constituție. În negocieri pot fi folosite multe arme (legea electorală, Curtea Constituțională etc). De exemplu, o majoritate de 51% poate șantaja restul pentru votul pe Constituție amenințînd că va trece o lege electorală cu vot majoritar (”Dacă vreți proporțional, ca să intrați și voi în Parlament, votați Constituția”). Deși sînt destule șanse ca pînă atunci în Parlament să mai avem doar două partide (PSD și PNL) și UDMR-ul. După ce Antonescu va fi executat de colegii săi de partid, vor fi împinși în față Tăriceanu sau Johannis, urmînd ca unul dintre cei doi să preia ștafeta alianței cu PSD sau a ”dreptei unite”.
Referendumul se ține în toamna acestui an, cu prag de 50%, iar proiectul de Constituție este negociat și agreat de întreaga clasă politică și de societatea civilă. O înțelegere tripartită, Băsescu-PSD-PNL, poate duce la validarea referendumului chiar și cu prag de 50%. Este însă extrem de greu de crezut că se va ajunge la o asemenea înțelegere.

Citește mai mult la www.blogary.ro/editorial/scenarii-prezidentiale-dupa-decizia-ccr-privind-pragul-referendumului/ © Blogary
Referendumul se ține în toamna acestui an, cu prag de 50%, iar proiectul de Constituție este negociat și agreat de întreaga clasă politică și de societatea civilă. O înțelegere tripartită, Băsescu-PSD-PNL, poate duce la validarea referendumului chiar și cu prag de 50%. Este însă extrem de greu de crezut că se va ajunge la o asemenea înțelegere.

Citește mai mult la
Cu un Președinte puternic și pesedist la Cotroceni, va trebui să învățăm negocierea, damage managementul și obiectivele limitate. Mișcarea Populară va trebui să lucreze încet dar sigur la eliminarea concurenților politici. Cu PDL e simplu, cu PNL va fi mai complicat.

Una peste alta, pînă cel devreme în 2019 vom avea Președinte relativ puternic, cu atribuțiile de acum. Acesta nu se va numi Crin Antonescu. Se va numi….

PS. Nu vom avea referendum de aprobare a Constituției simultan cu alegerile prezidențiale însă vom avea sigur un referendum la prezidențialele din 2014."

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Mirel Axinte ("Bleen"), 2016: "A vorbi despre o Uniune a națiunilor e absurd atâta timp cât Uniunea în sine e o reacție împotriva națiunilor. Est-europenii au văzut aderarea la UE ca o ocazie pentru afirmarea națională, după 50 de ani de bocanc rus. Sunt națiuni tinere și întârziate, nedezvoltate, care nu și-au dus copilăria național-acneică până la capăt. De națiuni nu mai poate fi vorba în UE. Națiunea e un onanism sinucigaș și păgubos. Fuse și se duse. Da, noi, esticii, suntem neterminați național dar asta e, timpul nu stă în loc pentru noi. Nu ne-am exersat suficient statalitatea și națiunea dar nu ne mai putem întoarce în secolul XIX.
Singura șansă a UE e transformarea în federaţie.
E nevoie de federație din două motive:
1) Guvernările statelor, indiferent de ce grupări s-ar afla la putere, nu pot influența sau bloca politicile federale. Indiferent ce țăcăniți ajung la putere în unele state componente, UE și politicile federale nu sunt afectate.
2) Statele membre nu pot părăsi uniunea și nu se pot juca de-a șantajul.
Cum se vor împăca etniile, națiunile, într-o astfel de construcție federativă?
Cum se vor aglutina?
Imigrația din afara Europei și migrația în interiorul Europei. Ăsta e răspunsul. Marile centre urbane nu mai au identitate națională și acest trend se va extinde. Dinamica socială și economicătransformă identitatea națională în identitate europeană."


Mirel Axinte ("Bleen"), 2017: "Orice acțiune de subminare a suveranității naționale pentru occidentalizarea României e o acțiune benefică. Obiectivul final și idealul nostru ar trebui să fie topirea statalității românești într-un stat (federal/confederal) european-occidental. De fapt, nu ar trebui să fie, chiar ăsta e."

Postări populare (nu P.P.E. !):